Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chytrá cedule na D1 bude řidiče informovat, ale nově i změří rychlost

Řidiče čeká na dálnici D1 u Mirošovic překvapení. Světelné informační cedule, které sem dělníci právě instalují, je totiž nebudou informovat jen o dopravní situaci, ale změří i jejich rychlost. Součástí "chytrých" cedulí je totiž kamera a měřící smyčky v silnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavlik12

Realita

Tabule jsem dneska viděl, smyčky taky.

Měřící smyčky jsou POD a ZA tabulemi. Takže je naprosto vyloučené aby (pokud vůbec měří rychlost) mohly někoho fotit.

0/0
28.8.2010 19:10

Jan9002

Jestliže má Idnes pravdu, o čemž pochybuji,

tak mě už nebudou na dálnici ohrožovat borci, kterí jezdí Brno-Praha za 60 minut? Anebo se na to policie, jako ostatně vždy, vykašle?

0/0
27.8.2010 8:36

Chytracisko

Re: Jestliže má Idnes pravdu, o čemž pochybuji,

Spíš vzroste poptávka po maskách prasečích hlav :-)

0/0
27.8.2010 12:12

computer

Re: Jestliže má Idnes pravdu, o čemž pochybuji,

To máš blý, stejně tě chytí už Mirošovicích a že jsi prase ti nebude nic platné.

0/0
27.8.2010 12:55

0110 digitálky v BangaLore 1010

Re: Jestliže má Idnes pravdu, o čemž pochybuji,

Ty snad vážně věříš, hlupáčku, že fízlování postihne někoho jiného, než lidi, jako ty.

0/0
27.8.2010 21:34

pavlik12

Re: Jestliže má Idnes pravdu, o čemž pochybuji,

Ale jiste ze budou, jen jejich auta budou psana na seninni pradedecky a podobne.

0/0
27.8.2010 12:13

Toxy

Kač kač....

... kachýnka. Ale ta by měla bejt na pekáči, ne v "novinách" :)

Smyčky ve vozovce slouží k měření dopravního proudu pro účely liniového řízení. A nevím o takové kameře, která by byla takhle malá, ale uměla dělat tak kvalitní fotky, aby obstály jako důkaz. A to na víc přez "zvrásněnou" plastovou kdytku ;-D Sice tyhle neznám konkrétně tyhle značky, ale evidentně se jedná jen o čidlo intenzity osvětlení :-)

Zkrátka tenhle článek je parádní nesmysl ;-D

0/0
26.8.2010 10:52

Rokba

Vycucané z prstu?

Hm, když jsem pracoval v MF Dnes já, tak jsme museli mít v článku nejméně jeden zdroj, čili jméno člověka, který nám to řekl.... ale holt nároky na novináře již nejsou to, co bývaly. Toto jse si výážení jen vycucali z prstu, ty smyčky podle mě nebudou měřit rychlost, ale jen poslouží k liniovému řízení dopravy.;-D

0/0
26.8.2010 8:05

josnow

Re: Vycucané z prstu?

Svatá prostoto.

0/0
26.8.2010 8:18

martas_1.8T

Re: Vycucané z prstu?

smir se s tim, ze to ta tabule delat bude... big brotha funguje :o)

0/0
26.8.2010 9:52

Rokba

Re: Vycucané z prstu?

Opravdu věříš, že ten mrňavý knofliček v rohu značky je kamera, která dokáže vyfotit ve dne v noci průkazný snímek vozidla v kterémkoli jízdním pruhu....ale no tak....je to prostě sčítání dopravy a měření rychlosti, ale pouze pro účely liniového řízení, nikoli kvůli sankci...takže článek je nevyzdrojovaný a zavádějící....až v tom textu bude přímá řeč e smyslu...XY z Policie ČR potvrdil že.... tak tomu budu věřit:-/

0/0
26.8.2010 10:29

Jan9002

Re: Vycucané z prstu?

Normální čip pro fotoaparát má´úhlopříčku 1,2 cm. Objektiv s clonou 1,4 pro tento čip cca 0,86 cm. Myslím, že ten malý čudlík může být fotoaparát s poměrně kvalitním výstupem.

0/0
27.8.2010 8:33

Rokba

Re: Vycucané z prstu?

I přes ten vroubkovanej kryt?;-)

0/0
27.8.2010 14:09

0110 digitálky v BangaLore 1010

Re: Vycucané z prstu?

... teď bude tvrdit, že je to fresnelova čočka ...

0/0
27.8.2010 21:38

Oerteplur

Takové "inteligentní" cedule jsou u každého tunelu

i s tím měřením rychlosti. Ale jelikož tam nikdo nejezdí 60, vyberou vždy jen pár hříšníků. Takže to není opět žádná novinka hodná větší pozornosti.

0/0
26.8.2010 6:22

multidadula

Supermultifunkční tabule

Nedávno jsem jel po z Prahy po D1 a přiznávám, že multifunkční tabule zásadním způsobem přispěly k bezpečnosti a plynulosti mé jízdy. První tabule mě důrazně informovala, abych dodržoval povolenou rychlost.  Okamžitě jsem se zastyděl a zpomalil na 130 km/h. Vtom mě zezadu dojelo rychleji jedoucí auto, tak jsem se vmáčkl do pravého pruhu mezi kamióny. Projel jsem pod další tabulí, která mě vyzvala, abych dodržoval bezpečné rozestupy. Chtěl jsem napočítat 3 vteřiny, ale mezírka mezi kamióny byla příliš malá. Přibrzdil jsem, abych odstup zvětšil, ale kamión za mnou se mi nalepil na kufr, začal troubit a blikat. Asi to byl cizinec a důležitému pokynu na tabuli nerozuměl. Raději jsem začal opět předjíždět, ale kvůli rychlým autům v levém pruhu jsem ZASE (!) překročil rychlost, což mi následující tabule přísně vyčetla. Zařadil jsem se zpět do mezírky mezi kamiony a. . .

Do Brna jsem dorazil za 3.5 hodiny s nervy nadranc. Děkuji ŘSD za miliardovou investici, která řidičům tak ulehčuje cestu. 

0/0
26.8.2010 0:10

Homer _14

Re: Supermultifunkční tabule

ŘSD neděkuj. To oni by měli děkovat TOBĚ - vždyť z tvých daní si mastí kapsu...

0/0
26.8.2010 0:47

bitkar

Re: Supermultifunkční tabule

;-DR^

0/0
26.8.2010 8:49

lejnok

Re: Supermultifunkční tabule

tos nepochopil. Cílem jakýchkoliv vylepšení ze strany státu není ulehčit řidičům cestu ale ulehčit cestu penězům z řidičovy kapsy do kapsy úředníkovy. !!

0/0
26.8.2010 9:32

mirdae

Re: Supermultifunkční tabule

Taktak, řidičům je potřeba neustále něco připomínat. Škoda, že jsem o tom tendru na tabule nevěděl. Vyhrál bych cenou. Nápisy bych ručně namaloval bílou barvou na černý podklad, náklady dak 1000x nižší než ty současné, informační přínos pro řidiče identický.

0/0
26.8.2010 9:38

smíšek36

Fotograf - amatér

Nedávno mě zastavila hlídka dopravní policie, nic nenašli, alkohol jsem nepožil, auto v pořádku, ale nechovali se příliš slušně, (ani vyloženě neslušně-musím říci), jen mě zdržovali a ještě si oba někam telefonovali.... Tak jsem vyndal foťák a chtěl jsem si je vyfotit..... pánové a dámy to byl šrumec.....;-D;-D;-D

0/0
25.8.2010 22:49

medved_cz

Re: Fotograf - amatér

...příslušníci Policie ČR při plnění zákonných úkolů vykonávají působnost orgánu veřejné správy. Z principu demokratické společnosti vyplývá, že občané mohou výkon této moci přiměřeným způsobem kontrolovat. Takovouto kontrolou může být právě pořízení audio a videozáznamu nebo fotografie jejich jednání a chování a jejich následné využití, např. sdělovacími prostředky.

stanovisko ředitele odboru bezpečnostní politiky Ministerstva vnitra (Čj.: OBP-311/P-2006) z května 2006

0/0
26.8.2010 11:19

mpes3

důležitý je...

že se ušetřilo...

0/0
25.8.2010 22:45

von Schnitzel

To je zase starostí o demokracii

Strčte si ty svoje obavy někam a pěkně hluboko. Jste jenom banda trotlů, jež nemá nic na práci, tak sem blije svoje nářky. A o demokracii ví velké kulové.

0/0
25.8.2010 21:44

vidocqcz

Re: To je zase starostí o demokracii

Ano. Zatímco vy jste demokracií odkojen. No jen se podívejte, jak nenávistné komentáře posíláte v reakci na cizí názory. Bravo. Demokrate.

0/0
25.8.2010 21:52

lkonvalinkova

Big Brother v praxi

Opravdu máme věřit, že údaje z kamer nikdo nezneužije? V zemi, kde zákonodárci i policie upřednostňují represi před prevencí? V zemi, kde každá restrikce je odůvodněna komentářem "kdybychom to povolili, lidi by si dopřáli ještě víc"?

Už dnešní mýtné brány dokáží detailně monitorovat pohyb nejen auta, ale i sledovat lidi v nich.

0/0
25.8.2010 21:29

Kradu

Novinářská KACHNA

To zase novináři vypustili pěknou KACHNU! Vždyť to není vůbec pravda o měření rychlosti a poté sankcionování. Vůbec neznají princip liniového řízení dopravy a píšou takové bláboly! A lidi jim na to skočí :-)

0/0
25.8.2010 21:15

lkonvalinkova

Re: Novinářská KACHNA

Ale ono to tak lze v případě chtění využít. A o to jde. V této zemi nechtějí politici a policie lidem ulevit, ale nachytat je.

0/0
25.8.2010 21:35

vidocqcz

hm

Takže pokud to chápu dobře, (a ne že jsem proti pokutování řidičů jedoucích nadměrně rychle, to ne) tak ta kamera vyfotí KAŽDÉHO a až potom mu změří rychlost? No jako by nestačilo, že mýtné brány snímají signál mobilních telefonů. No co to ten stát na nás zkouší?

0/0
25.8.2010 20:52

vidocqcz

Re: hm

No možná by se na tom dala i postavit nějaká žaloba na stát, za nějaké narušování soukromí nebo stalking. No ne? Co si mě má stát co fotit, když neporušuji předpisy, a nedejbože ukládat někam do databáze?

0/0
25.8.2010 21:00

Kqubi

a neměla by tam teda nejt cedule "měření rychlosti"?

8-o!!8-o

0/0
25.8.2010 19:59

Kqubi

Re: a neměla by tam teda nejt cedule "měření rychlosti"?

bejt..nejtů tam asi bude..

0/0
25.8.2010 19:59

koga

Re: a neměla by tam teda nejt cedule "měření rychlosti"?

pokud to bude provozovat státní policie, tak myslím že ne

0/0
25.8.2010 20:19

Reeve

Re: a neměla by tam teda nejt cedule "měření rychlosti"?

Ne. Když měří PČR, žádná cedule být nemusí. Ceduli musí mít pouze obecní policie.

0/0
25.8.2010 20:19

Toxy

Re: a neměla by tam teda nejt cedule "měření rychlosti"?

Neměla, protože celej tenhle článek je pitomost, tyhle cedule nic neměřej :)

0/0
26.8.2010 13:07

lks0079

bezpecnost nadevse

Už takhle jsem se málem vysekal když si to tak jedu a najednou nějakej borec predemnou rychle dupnul na brzdu když se před nim na silnici objevila bílá čára úsekového měření. O to víc jsem se divil když jsme oba dva jeli předepsanou rychlostí. On prostě asi nepozoroval tachometr ale vozovku a než se stačil kouknout na tachometr, tak raději pořádně dupnul na brzdu protože si myslel že překračuje.

No tak hlavně, že máme bodový systémy a radary na každym rohu....8-o

0/0
25.8.2010 19:54

Tryskomys Muf

Re: bezpecnost nadevse

"Borci" co nedodrzuji bezpecne rozestupy a nedavaji pozor nemaji na silnici co delat.Rv

0/0
25.8.2010 20:39

vidocqcz

Re: bezpecnost nadevse

Ta ty "borče" asi nemáš moc naježděno ....

0/0
25.8.2010 20:53

mpes3

Re: bezpecnost nadevse

já se bojím že ještě vůbec nemá řidičák, jinak by takhle nemohl plácat.

0/0
25.8.2010 22:47

Tryskomys Muf

Re: bezpecnost nadevse

Skocte si k psychiatrovi, anebo nehulte travu po kilogramech. Nebudete pak mit neoduvodnene obavy. Rv

0/0
26.8.2010 12:35

lks0079

Re: bezpecnost nadevse

Podle stejný logiky nemaj na silnici co dělat ani borci kteří nezvládnou projet Jižní spojku rychlejc než 80 km/hod:-P

0/0
26.8.2010 8:30

Zdenal78

COZE???

Jako proc mne vyfoti, kdyz pojedu podle predpisu??? BUZERACE ZE STRANY STATU!!!! Chci svou draze zaplacenou svobodu!!!;-O

0/0
25.8.2010 19:41

hombre_71

jasně

další zbytečná buzerace na přehledném úseku dálnice. Kdyby to bylo někde u školy nebo nemocnice tak tleskám - ale takhle jen opět nevěřícně kroutím hlavou.

0/0
25.8.2010 19:24

mikik

Re: jasně

Tak si klidne hlavu ukrut. Ja si ji taky musim hodne kroutit po tech debilech co nikde nic a najednou je se 180 za mnou. Kdyz je tam 130!  nemam potrebu hlidat nejakeho "zavodnika", ktery si svuj komplex z malyho musi kompenzovat vysokou rychlosti

0/0
25.8.2010 19:38

Kqubi

Re: jasně

voni ti to víc nejede, co?:-P

0/0
25.8.2010 20:00

Tryskomys Muf

Re: jasně

Jemu to mozna vice nejede, zato vase IQ je na urovni obvykle povolene rychlosti v obytnych zonach. Rv

0/0
25.8.2010 20:42

vidocqcz

Re: jasně

Tak to radši nejezděte do Německa ....

0/0
25.8.2010 20:54

mysak001

Re: jasně

Právě že hlavně do Německa.. V ČR jedete v levém pruhu a každou chvíli brzdíte, protože ten vůl co vás předjíždí rychlostí o 10 km vyšší nemůže přece 10 sekund počkat.. V německu jedete po dálnici klidně 120 a auta, ktará jedou rychle vás zabrzdit nenechají, protože vás tolerují.. Nechají vás předjet třeba kamion a jedou si v klidu rychle dál. Toť mé zkušenosti..

Víte, ono je to o nějaké kultuře.. Já Němce nemusím.. Ale když tu vidím tu postsocialistickou kulturu lidí u nás, tak je mi z toho smutno.. Tady je normální všechno jen ošidit a přechcat. Ve Švýcarsku máte na dálnici 120 km/h, mnohde 100 km/h.. Neříkám, že je to ideální, ale víc tam prostě nikdo nejede. V ČR by tohle prostě nemohlo fungovat.

Před časem jsem slyšel kontroverzní názor typu jel jsi o hodně rychleji? Udělal jsi něco? OK, veškerou škodu platíš ty.. Prodáš všechen majetek? Budeš do konce života chudák? Nezájem - tvůj problém.. Je to kruté, ale každý má možnost volby ne?

0/0
26.8.2010 0:22

Jan9002

Re: jasně

V Německu se mi líbí, že dám blinkr, nechám párkrát zablikat a jedu. Ty stihačky, které jezdí 200, v klidu přibrzdí, počkají až předjedu a zařadím se zpět. Pak se znovu rozjedou na 200 a jedou. Žádné blikáni, žádné troubení, žádné myšky, netobože vytlačení auta z dálnice.

0/0
27.8.2010 8:40

vidocqcz

Re: jasně

Btw pokud si řidiči jedoucí rychle kompenzují něco malého, co si pak kompenzují řidiči, kteří, když je člověk dojede na 90tce tak zpomalí na 70 a nacpou se k čáře, aby je člověk náhodou nechtěl předjet? A pak na rovném přehledném úseku, stvořeném k předjetí s přerušovanou čárou to zas rozjedou na 90 km/h? Jako "tak hele, ty v tom autě, já tě vychovám", nebo tak něco?

0/0
25.8.2010 20:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.