Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pernes práci neopsal, rozhodla komise. Těm, kdo ho nařkli, hrozí žalobou

Bývalý šéf Ústavu pro studium totalitních režimů Jiří Pernes zvažuje, že podá žalobu na zástupce z iniciativy neUSTRčených za obvinění z plagiátorství. Podle Komise pro etiku vědecké práce Akademie věd ČR Pernes plagiátorem není. Komise ale zkoumala pouze jednu ze sporných prací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

socanský jelito

OBROVSKOU OSTUDU SI UDĚLAL PERNES SÁM,

když vzal místo ředitele ÚSTR.

0/0
27.8.2010 16:29

hafusak2

Teď už je to ale jedno,

hlavně že byl vyhozen a onen pověstný "smrádek ale teploučko" se může na ÚSTR vrátit. Vždyť ani o nic jiného nešlo. A pokud si vzpomínám, tak před plyšákem se VUML také mezi vzdělání nikam nepsal, ani mezi odborné kurzy.

0/0
25.8.2010 18:45

dneska.taky.lidi.věří.všemu

LOL

Podezření, že práce "A" je opsaná vyvrátila komise tím, že prověřila práci "B"? 8-o

0/0
25.8.2010 15:02

KOLDAK

Bolševickej soudce

soudruhovi vždycky zatlačí.

0/0
25.8.2010 14:41

velký jarda

Komise má pravdu

protože Ctrl+C a následné Ctrl-V není opisování.

0/0
25.8.2010 13:50

wcbaba

Za komunistů mnohdy stačilo, když nějaká snaživá

"káva" z uličníhom výboru někoho udala a už bez možnosti obhajoby letěl - dnes je jiná doba nějaká snaživá "káva" ho obviní letí taky, ale má možnost chtít omluvu i když je mu to stejně "nic" platné

0/0
25.8.2010 13:44

modrá_krkavka

Hm., a co se dalo na tom VUMLu studovat,

že to tak démonizujete! Vedoucí úloha dělnické třídy?? Když to mohl sedět v jedné třídě přední dělník od zedníků s vysokoškolským profesorem! Tak jako se zde často píše o StB, znáte nějakého emerického nebo západního špióna, kterého StBáci odhalili a zatkli cca od r.1975? Neřeším místní vlastence z jedových chýší, které občas zavřeli za pobuřování, hanobení rusáků, KSČ (KSS) a pod.  Nemohu se v archivech ohledně těch agentů ničeho dopátrat!

0/0
25.8.2010 11:59

Andyon

Re: Hm., a co se dalo na tom VUMLu studovat,

slušní lidé tam nestudovali, takže těžko říci, v každém případě to byla vstupenka na vysoké posty ( které se získávaly ne díky odbornosti nebo schopnostem, ale za službu straně) a možná že by i tebe namíchlo, kdyby naprostý bezcharakterní debil dostal post tvého vedoucího, o pár tisíc vyšší vejplatu a ještě bys za něj musel pracovat, protože ON JE KÁDROVÁ REZERVA S VUMLEM.

No a jak udávat, podvádět a provozovat totalitu se tam naučili výborně.

0/0
25.8.2010 12:11

modrá_krkavka

Re: Hm., a co se dalo na tom VUMLu studovat,

Aha, a mně bylo hned divné, podle čeho se nyní dostávají lidé do funkcí! Posledním ekonomem na postu ministra financí byl Svoboda. A toho nakonec socani zavřeli za ty tříkolky Liberta i s jeho poradkyní Snopkovou.

0/0
25.8.2010 12:37

Andyon

Re: Hm., a co se dalo na tom VUMLu studovat,

obávám se, že i když to dnes není ideální, s dobou "budování rozvinutého socialismu " se to zaplaťpánbu nedá srovnat.

0/0
25.8.2010 13:06

wcbaba

Re: Hm., a co se dalo na tom VUMLu studovat,

máš pravdu - nedá dnes je to mnohem horší

0/0
25.8.2010 13:36

Andyon

Re: Hm., a co se dalo na tom VUMLu studovat,

vy jste který ročník ? ;-D

0/0
25.8.2010 14:52

modrá_krkavka

Re: Hm., a co se dalo na tom VUMLu studovat,

Hm., a bude to v tom věku?? Viz. nejsme jako oni!

0/0
25.8.2010 16:44

wcbaba

Re: Hm., a co se dalo na tom VUMLu studovat,

nevěř současné politické propagandě

0/0
25.8.2010 13:37

Si0 po druhém zákazu

Re: Hm., a co se dalo na tom VUMLu studovat,

VUML se nestudoval, VUML se přetrpěl.

0/0
25.8.2010 13:39

hofmanova

Hmm

To tvrdí jeho kolegové, kteří s ním studovali VUML.

0/0
25.8.2010 11:53

Turzin

plagiátor z VUMLu

Podle rozsudku soudu se jeho práce dá považovat za plagiát, velká část je prakticky doslovný opis díla studenta. Důkazem je, že ve zdrojích uvedl ty samé chyby, jako student. Čili přes "kopírák".

Zajímavé je, že tento historik studoval na VUMLu a nyní bude chtít řešit zločiny minulé éry? Viz ukázka, co se na VUMLu učili www.youtube.com/watch?v=o5BDRSelsvY :-P

0/0
25.8.2010 11:35

Leninovo pravé ucho

Re: plagiátor z VUMLu

ufff RvRv

0/0
25.8.2010 11:46

zrzecek

Pernes- klamář.....

Když byl tak "čistý" proč neuvedl, že měl VÚML ? A vo tom to je.

Neměl čisté svědomí a bylo mu jasné , že s tímto přiznáním by neměl šanci a tím,že

oklamal tu komisi si to prostě podělal a jeho odchod byl správný.

To zase mají okresní sekretariáta KSČM pohotovost a chtějí čistit mozky lidí.;-ORv

0/0
25.8.2010 10:53

petrucciani

Re: Pernes- klamář.....

Prave ze o tom to neni, spis se ted budou hledat podobne vymluvy, na jakem zaklade byl vlastne odvolan, a nepocitam s tim, ze se mu ta zenska, ktera jej obvinila z plagiatu, verejne omluvi, ktery plagiatem ted zase neni. Ale tohle se resit asi nebude, ted se spis zahaji nova kampan, kde v minulosti vecerne studoval atd. ;-)

0/0
25.8.2010 11:06

Andyon

Re: Pernes- klamář.....

ta "ženská", jak ji hrubě nazýváte, nemá s tímto případem plagiátu nic společného, to je další Pernesovo opsané dílo. Navíc je ona paní skutečnou dámou, která se nijak neangažovala ve snaze Pernese potopit, nežalovala ho, jen se podivila, proč použil její práci a ani se jí nezeptal ani nepřiznal citace.

Ta "ženská" je narozdíl od něj není lhářka.

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/na-spory-s-pernesem-jsem-uz-stara-rika-okradena-zena_168406.html

O VUMLu raději nehovořit. Že se vůbec někdo s takovou bolševickou anamnézou odvážil ucházet o tohle místo je drzost až na půdu.

0/0
25.8.2010 11:20

Leninovo pravé ucho

Re: Pernes- klamář.....

R^R^

0/0
25.8.2010 11:47

Si0 po druhém zákazu

Re: Pernes- klamář.....

VUML nebyla škola, ale politické školení, které se jako škola tvářilo.

0/0
25.8.2010 13:40

zrzecek

To není podstatné....

Tento typ "vědce" s takovou minulostí pro tuto práci není naprosto vhodný.Ať si v

 klidu samostudiem dodělá VÚML a už ať se raději na veřejnosti moc neukazuje.Pro

něj by tak byl akorád návrat před rok 1989.Tam by se vyžívál.Rv;-O 

0/0
25.8.2010 10:46

Santa1

Re: To není podstatné....

Jasně, na tuhle práci je třeba víc ideologie než historické erudice.

0/0
25.8.2010 10:47

ou_Jo

...za celou kauzou "Pernes" přece stojí....

...vyhozený exředitel Žáček, který neunesl, že mu berou jeho dítě a na nového ředitele vyhrabal kýble špíny, až byl zvolen nový - povolný - ředitel, který ho už údajně jmenoval na funkci náměstka...a Žáček bude dál provádět svoje pletichy...Pernes přitom byl kvalifikovaný historik - svazák Žáček je jenom bulvární novinář !! Rv

0/0
25.8.2010 10:31

zrzecek

Re: ...za celou kauzou "Pernes" přece stojí....

Kvalifikovaný starý nomeklaturní kádr a mladý jen svazáček jako každý mladý v tehdejší době.    Běžte soudruzi k šípku a dejte si na sekretariátu pokoj.;-ORv

0/0
25.8.2010 10:55

modrá_krkavka

Re: ...za celou kauzou "Pernes" přece stojí....

Zrzci měli těžké mládí, proto jsou zlí.......!:-/

0/0
25.8.2010 16:49

zrzecek

Re: ...za celou kauzou "Pernes" přece stojí....

Jaképak jste měl mládí vy  MODRÁ-KRKAVKO že jste tak rudý ? Asi pokojné. Já měl

mládí důstojné a že jsem zlý ? To ani ze srandy.Jen konstatuji věci jak jsou. Nazdar.

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
26.8.2010 13:53

Lafarg

Pokud byl odvolán z těchto důvodů,

které se neprokázaly, měl by se vrátit na místo šéfa Ústavu.

0/0
25.8.2010 10:11

petrucciani

Re: Pokud byl odvolán z těchto důvodů,

Ted jsi me pobavil. ;-D V teto zemi se omluvy, navraty atd. neresi, v teto zemi se lide pomlouvaji a vyhazuji. ;-)

0/0
25.8.2010 10:47

zrzecek

Re: Pokud byl odvolán z těchto důvodů,

Kdo je čistý a nepodvádí nemusí se bát pomluv.Lež má krátké nožičky. To neznáte ?;-D;-D;-D

0/0
25.8.2010 11:00

petrucciani

Re: Pokud byl odvolán z těchto důvodů,

To ano, ale pak by se mela verejne omluvit ta pani, ktera jej prave z plagiastvi obvinila. Mas pocit ze se tak stane? ;-) Ponechme zatim stranou, jestli je cisty nebo neni, jestli je lhar a ze zamlcel neco ze sve minulosti, to je jeho svedomi, a zabyvejme se tim, jestli je ta pani schopna se verejne omluvit, tak jak byla schopna verejne jej obvinit z plagiastvi. Tady nejde o to, kdo je "cisty", tady jde o to, z ceho byl obvinen a ted se prokazalo, ze to pravda asi nebyla.

0/0
25.8.2010 11:34

Andyon

Re: Pokud byl odvolán z těchto důvodů,

četl jste alespoň ten článek? Nemontujte do toho tu paní, to je další příklad plagiátorství a ví se o něm více než pět let. Bože, to skutečně tak potřebujete bolševika v čele ústavu, který má pátrat po bolševických zločinech, že se neštítíte lži? Teď byste se spíš měl omluvit vy, ale vy budete něco jako Pernes- charakter nula.

0/0
25.8.2010 11:43

zab4

Otázkou je, proč máme živit čtyři ústavy,

které se zabývají dobou totality. Tento ústav byl podle mě vybudován Langerovci na "vysvětlení" nedávné minulosti naprosto účelově. Za ty roky pouze dokázali obvinit Kunderu a Skalníka, ústav pracuje na objednávku a my to platíme.

0/0
25.8.2010 9:47

A_Ales

Plagiátorství

Podle mnoha zdejších diskutujících by v podstatě každý, kdo se uchází o nějakou pozici a prokazuje se publikováním odborných textů, měl zároveň předložit odborné posudky o tom, že to nejsou plagiáty. To je naprosto absurdní. Mimochodem, jak by obstál pan prezident se svou, svého času narychlo uvařenou profesurou?:-)

0/0
25.8.2010 9:35

wcbaba

Pernes se prostě nehodil do politické objednávky

na práci šéfa ústavu - proto musel odejít.

0/0
25.8.2010 9:31

Lafarg

Re: Pernes se prostě nehodil do politické objednávky

R^

0/0
25.8.2010 10:12

zrzecek

Re: Pernes se prostě nehodil do politické objednávky

Pernes se prostě hodil Komoušům a proto tam nemá co pohledávat. Ideologický

historik se vzdělání VUML Také jej tak vehementně brání ale nic jim to nepomůže.

Svět jde dál. S jejich ideologií jedině tak na KUBU,Sev. Korei,Vietnam a další kom.

diktatůry. U nás mají utrum. Když se Vám to nelíbí  emigrujte. Běžte si to opět zkusit

tam žít a neotravujte tu ovzduší. Dost bolo Rudých.;-O;-O   

0/0
26.8.2010 13:59

a+a

Re: Pernes se prostě nehodil do politické objednávky

O všem rozhoduje politicko-mediální mafie .Když se jim to hodí, spustí mediální kampaň. Když se povede to co potřebují, tak nastoupí mlčení mrtvého brouka . Věc se podařila a je třeba vymyslet zase něco nového . Ovčané to všechno sežerou .

0/0
25.8.2010 10:12

A_Ales

ÚSTRk

a věda - to spojení naprosto nefunguje. Už bylo z několika stran prokázáno, že pracovníci ÚSTRku (zejména pod vlivem zakladatele Žáčka) ignorují základní principy kritického zacházení s prameny a cítí se být nadřazeni Historickému ústavu AV. A to jen proto, že cítí silnou politickou objednávku po klacku na léta 48-98, vem kde vem. Novodobé kladivo na čarodejnice? Určitě. Publicistika? Možná - s výhradami. Věda? V žádném případě.

0/0
25.8.2010 9:31

Earl_Grey

Re: ÚSTRk

souhlasim, ze ten urad je spise dokumentacni a zvejnovaci. ale prave diky tomu, ze tu vedecky zamereny ustav je, az tak nevadi, pokud funguje ten ustav jen na te publicisticke bazi. Tady spise zverejnovaci. Specialne ve dvojici s ustavem pro soudobe dejiny AV. I samotne nekomentovane zverejnovni dokumentu je velmi dobrym svedectvim o minulem rezimu. nerikal bych tomu politicka objednavka. vzdyt mame ve snemovne stranu, ktera otevrene objednava dost pokriveny vyklad dejin a samotne proste svedectvi (se vsemi riziky nepresnosti) je vice nez uzitecne. Preci jenom je to dukazem predevsim o tom, jak podvodne a zlocinne ten rezim fungoval. Prave diky historiky predlozenym dukazum o nepresnosti, ci primo lzivosti,  materialu napr. StB. Vzdyt dukazy o tom, ze StB lhala nejen verejnosti ale i sama sobe ilustruje absurditu minuleho rezimu velmi dobre.

0/0
25.8.2010 9:59

A_Ales

Re: ÚSTRk

Popisujete dosti přesně metodu, jakou používala komunistická propaganda - zvežejňovat vybrané informace. To, co navrhujete, je jen trochu líp nazvaná propaganda.

0/0
25.8.2010 10:03

Earl_Grey

Re: ÚSTRk

zverejnujou se VSECHNY informace, takze propaganda to neni, to co jste napsal je uplne mimo

0/0
25.8.2010 10:05

A_Ales

Re: ÚSTRk

Zveřejňují se všechny informace? Které všechny? Veškeré dokumenty, které vznikly v tehdejším Československu???:-) To asi těžko. Takže někdo musí nutně třídit, co zveřejnit, co ne. A to už je selekce, která bez kritického zhodnocení pramenů, bez posouzení příčin a následků událostí, úlohy zúčastněných osob nemá žádný informační význam. Pardon - mimo jediného: poplivat vybrané lidi, vybrané skutečnosti, vybrané jevy.

Takže: není to ústav, není to zkoumání. Je to propagandistická instituce, sestavená za účelem zobrazení určitého období, určitých lidí, určitých událostí v určitém světle. Ale tím se podle mě zabývají mediální, PR a reklamní agentury, nikoli ústavy, tím méně státní.

0/0
25.8.2010 10:25

Earl_Grey

Re: ÚSTRk

ano zverejnuji se vsechny dokumenty vznikle v minulem rezimu (resp.zakonem dany okruh), napr. veskere svazky StB apod, ano mozna nektere dokumenty typu zapis ze zasedani  nejake rady se nezverejni. ale to je jako by jste povazoval za propagandu uplne vsechno, protoze nikdy neni mozne zverejnit informace o veskerem deni te doby. veskere historicke zkoumani by potom bylo podle vaseho propagandou, protoze nikdy nemuzete pracovat se vsemi podklady, protoze je vetsinou ani vsechny nemate. propaganda je cilene upravovani zprav tak aby skutecnost vyznela jinak  a k tomu nedochazi. jestlize povazujete za propagandu oznameni o tom, ze existuje nejaky svazek a jeho zverejneni tak zrejme povazujete za propagandu vsechno. ty svazky se zverejnuji standardne. to ze media vycucnou kunderu neni chyba ustavu.

0/0
25.8.2010 10:36

A_Ales

Re: ÚSTRk

K tomu, aby se skutečnost jevila jinak, opravdu dochází. Ale to je na jinou diskusi.

0/0
25.8.2010 10:39

Earl_Grey

Re: ÚSTRk

je otazkou,zda ocekavat,ze napr.svazky StB poskytuji informaci o minulem rezimu.Jenom naprosty blazen by se domnival,ze poskytuji plnou informaci,informaci jako takovou ovsem davaji.pokud nevkladate do zverejnovani svazku nic navic,neni to nic spatneho

typickou ukazkou je Kundera.Ten svazek je dukazem o tom,ze takova vec byla zaznamenana.Miru verohodnosti tohoto svazku a jak to realne probihalo a zasazeni do kontextu bych si rad precetl od nejakych historiku.Ale predstava,ze pote budeme znat objektivni pravdu je licha.Budeme znat mozna dalsi pohledy a dalsi prameny.Ja to beru tak,ze jde o plne odhaleni jednoho pramenu.Mimochodem Pernesuv nazor,ze se to nemelo zverejnovat je dukazem o jeho nekompetentnosti.Ano pokud je to zajimava oblast necht je to,krome odhaleni stroheho faktu existence nejakeho spisu,prozkoumano historiky.Nicmene jak trefne zminil Martin C.Putna,v te dobe byl Kundera stalinistickym komunistou a praskani tedy neni prekvapive.A to mam dila Kundery velmi rad.

0/0
25.8.2010 11:01

retkini

Re: ÚSTRk

Nový ředitel ústavu považuje zveřejnění Kundery za chybu. Tzn. za něho se asi nic podobného nestane. Nebude to selekce?

0/0
25.8.2010 10:42

Andyon

Re: ÚSTRk

to jde o to, jak to myslel. Zda bude českými  rádobyintelektuály oblíbené osoby tutlat nebo jestli bude řádně připravovat podklady, ne jen tak halabala.

0/0
25.8.2010 13:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.