- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"povinné" literatury ? Ať dotyčný student mluví o tom co on sám čte .Ne každý má výdrž na Dostojevského.Já bych zas nečetla Čapka.Když tohle zohlední u literární části,ať je klidně drtí z gramatiky až se jim o tom bude zdát.Aspoň budoucí manažeři nebudou psát hrubky v e-mailech svým méně vzdělaným podřízeným.
Cestina u matur prosim je to dobre at nemame trubky co neumi ani y/i, problem je, ze casto se dava velky duraz na literaturu. Mam s tim osobni zkusenost, mohla byt naprosto perfektni gramatika a slohova prace, ale literatura to klidne potopila. Tohle by se melo trosku pristrihnout
... proč jsem na průmysluvce musel maturovat z literatury.
Ale vomlatej ti to vo hlavu neco vo vseobecnym rozhledu
Včera jsem na jiném diskusním fóru rozvířil otázku maturity z českého jazyka resp. z literatury. Nyní koukám, že to někomu došlo a biflování literatury označil za nesmysl. Nějak jsem se ale nedočetl, co že u té ústní zkošky bude? Jen jsem se dočetl, že učitel uvaří sebe i studenta, když po něm ta historická data bude chtít a nevejde se do tabulek pro hodnocení. Ale co tedy má po studentovi chtít? Pracovní list student vyplní někde na potítku (odhaduji z názvu pracovní list) a co bude dál ústně povídat? 4 roky se student bude biflovat literaturu a pak asi budou rozjímat nad tématem, co tím asi tak básník chtěl říci? Důležité je, že jsou na to tabulky. Kdyby ty hodiny radši věnovali cizím jazykům.
Neuvěřitelné, kolik chyb je doslova nasekáno v příspěvcích o maturitě z českého jazyka. Je to tedy spíše k pláči než k smíchu, ale co se dá dělat. Doba je taková, že česky dneska umí málokdo.
A mluvit bez klišé a ošoupaných slovních spojení neumíte ani vy. Co přijít s nějakou vlastní myšlenkou?
Šprtat se nazpaměť názvy knížek které ten, či onen spisovatel napsal. Kdybych ten čas tímto strávený věnoval učení slovíček cizího jazyka tak šprechtím jak rodilý mluvčí. To by se alespoň v životě dalo využít mít dobrou slovní zásobu v cizí řeči. Názvy a obsah knih československých spisovatelů jsou mi k ničemu a když už bych to potřeboval vědět tak se to dá snadno dohledat.
pro budoucí povolání - stačí se podívat na inzerci kde mimo odborných znalostí je požadován AJ na min. komunikativní úrovni, životopis požadován v anglickém jazyce- o ČJ však nikde ani zmínka
Samozřejmě, o ČJ ani zmínka, znalost češtiny se považuje za samozřejmost, stejně jako osobní hygiena a včasné příchody
,jde jen o ráži. A proč vůbec zadávat témata, natož celejch deset, zbracovanejch centrálně. Dyť mi nechte, přece nebudu biflovat. Kollár je ta věc, co nosí fráter kolem krku a Čapek, no to jen ten, co žral záclony v těch lucernách na petrolku, páč měl syfla. A ten smysluplnej text, ten vám napýšu hned: Neopruzujte študáci znalostma a vyvalte maturitní vysvědčení! A nemám pravdu? A teď ať se certifikovaný snažej!
Vím, že jsem to poněkud přehnal, ale opravdu toto chcete pro své děti? Nevím, kde pan Brož generálkoval jím proklamovanou maturitu, nejspíše na filologické fakultě UK. Docela rád bych slyšel ty skutečné hovory o literatuře. Zeptejte se středoškolských studentů namátkou na Ibsena, Huga, Zolu, Halase, Seiferta, Čapka, Zosčenka, Gogola, Tolstého a polezou vám oči z důlků. Vždyť si, bohužel, nedokážou v knihovně řící ani o titul, který je zajímá. No přece pani, já chci to, co napsal tamten, jasný, ne? Žena by jako letitá zaměstnankyně vědecké knihovny mohla vyprávět.
A mluví ten maturitní pán vůbec česky?
Alfou a omegou jsou platné katalogy požadavků. Ty určují nejen obsah jednotlivých úloh a dílčích zadání, ale rovněž konstrukci testu, případně zadání zkoušky. Autory jednotlivých úloh i dílčích zadání jsou učitelé, kteří připravují jejich návrhy na základě zadání předmětových koordinátorů CERMAT. V rámci takzvaných pretestů se navíc každá úloha mimo jiné testuje v tom, jak je obtížná a řešitelná.
Dle mého ubohého rozumu kecy, kecy, plác, plác. A fráze, fráze, fráze. Ale určitě se posype za zásluhy oběživo. Asi jsem zapšklej dědek ŠAMOT, ale čeho je moc, toho je příliš. Na základě usnesení a pověření rodinou radou začnu vnoučkům předčítat papá Verna, ale v nejlepším přestanu a budu předstírat mrákoty. Jenom abych jim ho posléze podstrčil k vlastnímu čtení.
A co je na biflování tak špatného? Všechny úspěšné školské systémy minulosti na něm byly založené, a to nikoliv bezdůvodně. Třeba klasické gymnázium u nás nebo úřednické zkoušky ve starověké Číně. Je to perfektní trénink mozku a také způsob, jak oddělit chytré a nadané od hlupáků. Takhle to funguje ve sportu, práci i životě. Kdo není ochoten tvrdě pracovat, a nemá ještě navíc alespoň trochu talentu, neprojde holt do vyššího levelu.
Takhle to prostě funguje a nic s tím nenaděláte, když se svaly nebo mozek v tom správném věku netrénují, už se to později nedá napravit. Znám staroušky nad hrobem, kteří prošli klasickým prvorepublikovým gymnáziem, dodnes jsou schopní recitovat Homéra ve starořečtině nebo Marca Aurelia v latině.
Hm a taky znám spolustu vysokoškoláků kteří když potřebují vyřešit nějakou logickou věc kterou se ve škole nenabiflovali TAK JSOU V HA.ZLU ( jeden ze zimy a bohužel se to stalo Ing. ekonom si půjčil barák od svého bratra aby si mohl přivést přítelkyni s tím že si zatopí v krbu tak rozdělali oheň a ejhle komín netáhne tak co uděláme otevřeme okna a přiložíme víc ale proč je na komíně ta velká kovová páka to mu ani necvrnklo (měl zavřený komín) tudíž vyčoudili celý dům a ani si nev.li
Z hodnoceni pisemnych nebo ustnich zkousek mnohych aspektu jazyka nelze vyloucit subjektivitu, mnohdy silnou. U pisemnych zkousek by k jejimu snizeni pomohla anonymita zkouseneho a nezavisle hodnoceni prace aspon dvemi, lepe tremi hodnoticimi, u ustnich, znovu jejich nezavisle hodnoceni aspon dvemi, lepe tremi hodnoticimi s tim, ze zkousejici, ten, ktery klade otazky a "vede" zkousku, se sam hodnoceni neucastni.
ty uz nevis,co vymyslet za klicky ze jo