Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Alergik zemřel po zmrzlině v restauraci, ta teď rodině poslala účet

Ani se neomluvili, zato vyžadují platbu, zlobí se Ital Luigi Perta na restauraci La Spiga ve městě San Giovanni Rotondo. A důvod? Při večeři tam přišel o syna. David Perta byl alergik, a byť prý rodina restauraci nahlásila seznam nevhodných jídel, dostal na stůl zmrzlinu, po níž dostal anafylaktický šok a zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

meruna.meruna

Chudák majitel restaurace!

Hm, taky mám dceru - celiaka, ale nenapadlo by mě, abych se plně spolehla na cizího člověka, jehož povinností rozhodně není znát detailně všechny potravinové alergie. Je to jednoznačně vina rodičů a hocha samotného, byl už dost velký na to, aby on sám svou nemoc do důkladně znal a uměl si vybrat. A pokud vím, že má mé dítě reakce tak prudké, v nespecializované restauraci se s ním nestravuju vůbec. Takže rodiče svým neuváženým jednáním a nedůslednou výchovou zmařili život svého syna, vylévají si zlost na restauraci, které tak totálně ničí kšeft a ještě se jim nechce zaplatit tučný účet?

0/0
21.8.2010 8:57

captain cook

Re: Chudák majitel restaurace!

trochu vic ohleduplnosti v pristupu ze strany restaurace by urcite neskodilo.

Na druhou stranu ale souhlasim, ze kdyz "rodina restauraci nahlásila seznam nevhodných jídel", to jeste nijak nepresunuje zodpovednost za jejich bezpecnost z rodicu na restauraci.

Restaurace neni povinna servirovat bezlepkove jidlo ani na pozadani. Mohla rici, ze se bude snazit zakaznikovi vyhovet, ale nikde se nepise, ze rodicum naprosto vodotesne 100% garantovala kazde jidlo a jeho soucast .

Konecna zodpovednost za ohodnoceni zpusobilosti a bezpecnosti naservirovanych jidel je vzdycky na alergikovi samem a v pripade nezletilych, na jeho rodicich. Svrhovat zodpovednost za umrti na restauraci je jenom takova vymluva, kterou se rodice snazi zbavit se viny za svou nepozornost a smrt kluka.

0/0
21.8.2010 9:17

captain cook

kdyz rodice a kluk vedeli o nebezpeci lepku

a kluk mel servirovane susenky se zmrzlinou/ ci ve zmrzline uplne stejne jako ostatni hoste, jednoho by mohlo napadnout, ze ty susenky asi nebudou specielni bezlepkove.

0/0
21.8.2010 8:31

LPFxxx

Sme zodpovědný sami za sebe

No boože,

jen blbec si neohlídá co jí :-( Darwin je fakt na místě.

0/0
21.8.2010 7:48

Homer.Simpson

Oni si v té restauraci mysleli,

že ten mladím drží jenom nějakou samoúčelnou bio- eko- makrobio- vegetariánskou dietu, tak mu chtěli dopřát, aby se taky jednou v životě pořádně najedl!;-D

0/0
20.8.2010 23:58

Sam Bell

S extrémní alergií jíst v restauraci...

;-(

0/0
20.8.2010 21:23

ta, která nejsem

Když věděl, že je alergický na lepek, proč jedl sušenky?

0/0
20.8.2010 19:18

pettyo

Re: Když věděl, že je alergický na lepek, proč jedl sušenky?

Tak ony ty sušenky mohli být drcené v té zmrzlině. Italové to u některých dezertů dělají.

0/0
20.8.2010 21:05

Necroman

Darwin

Darwinuv zakon v akci :-/

0/0
20.8.2010 18:22

3032

Re: Darwin

Mám poruchu imunity o řád nižší než ten kluk a ani ve snu by mě nenapadlo jít do restaurace.

0/0
21.8.2010 7:02

Nenic mi me triangly

to je opravdu nechutne

restaurater mel odecist alespon ten obed toho nestastneho mladika.

0/0
20.8.2010 17:21

Králík z klobouku

Ďurička taky platil

Smrt neomlouvá. Kočka s Ďuričkou tak museli zaplatit. Anebo každý den, kdy někdo umře, má být všechno zadarmo?

0/0
20.8.2010 17:19

pavelcz1

Zase hezkej článek (a zvlášť nadpis) jen co je pravda ....

O čem to sakra zase je? Nadpis bych si klidně přeložit takto:

"Restaurace zabila alergika a ještě si dovolia poslat účet!", což je samozřejmně kravina a zase se snažíte manipulovat s názorem čtenářů. Jste trapnej idnes bulvár. Na zaplacení účtu má restaurace vždycky právo, projevit soustrast není povinnost, jestli to je hulvát, nebo "neomaleně" jedná  z jiných důvodů, to je přece jedno, a vy pravdu neznáte. Kdo může za smrt není ještě vyšetřeno, takže ptám se o čem tohle je, může mi to někdo říct? Smrt je politováníhodná, ale proč tam kolem toho je zase ta shnilá bulvárovitá obloha?

0/0
20.8.2010 17:16

Angi

Re: Zase hezkej článek (a zvlášť nadpis) jen co je pravda ....

Teď si nevzpomínám kde, ale četl jsem někde hodnocení českých médií , co je bulvár, co se tváří seriózně a co doopravdy seriózně píše... a dozvěděl jsem se, že Idnes sám sebe označuje za bulvární, ale nejdůvěryhodnější mezi bulváry. Nebo tak nějak..prostě se tam řešilo to, co hlava nebrala kde komu - jak o sobě může někdo tvrdit, že je nejdůvěryhodnější a přitom zveřejňovat s prominutím bláboly.

0/0
20.8.2010 18:27

aaida

to je

blbost aby alergia na lepok mala takyto fatalny  priebeh v tomto veku

0/0
20.8.2010 16:49

halagajda

Re: to je

blbe to prelozili, v originalu pise ze to je "vzacna geneticka silna alergie"

0/0
20.8.2010 17:06

tuan

Re: to je

....no,taky mi to připadalo divný.

A všimli jste si?.....letos žádná česká učitelka sežraná bílým žralokem na Jadranu!

Žádný ucho,vlastně ufo-nic,nic,nic-je to bída

0/0
20.8.2010 21:32

numo

Adrenalin

S extremnou alergiou tiez mohol so sebou 1) nosit Epipen, 2) zaistit aby aspon niekto pritomny vedel co robit.

0/0
20.8.2010 16:48

ODSCSSD

vazenej crashsyndrome

uvarit bezlepkove jidlo neni vubec zadny problem.. neni to zadna veda... takze se na to proste vyprdli a je to jejich chyba...

to ze me budes urazet protoze se snazis diskutovat o necem o cem nemas sajnu ti nepomuze.

0/0
20.8.2010 16:36

halagajda

Re: vazenej crashsyndrome

souhlasimR^

0/0
20.8.2010 16:47

crashsyndrom

:-D

jedno je jasný, že chyba bude asi spíš na jeho straně a straně rodinky...

s extrémní alergií bych jidlu nevěřil, ani kdybych si ho vyráběl sám.....

RvRvRv

0/0
20.8.2010 16:30

ODSCSSD

Re: :-D

takze cely zivot o hladu ?

0/0
20.8.2010 16:32

Cihla na plynu

Re: :-D

Extrémní alergie je imho tak trochu časovaná bomba, je jen otázkou času, kdy někdo někde něco splete, kdyby to nechali na přírodě, tak by se nedožil jednoho roku. Tentokrát měla smůlu restaurace...:-/

0/0
20.8.2010 16:32

asist

co že

Nezlobte se, ale pokud bude mít moje dítě vážnou alergii, tak do žádné restaurace jej brát nebudu, to není vůbec sranda.Bohužel dopadlo to tak jak to dopadlo, copak se dá dneska někomu věřit?

0/0
20.8.2010 16:20

ODSCSSD

Re: co že

moje dite je nachylne na nabourani autem.... znamena to ze s nim nemam prechazet ulici... ???????

0/0
20.8.2010 16:21

adem

Re: co že

ne, ale pokud je náchylnej na nabourání aut, tak se nesmí dívat na bourající auta..AEL jinak příspěvek  co jste napsal je mimo OO

0/0
20.8.2010 16:24

crashsyndrom

Re: co že

8-o8-o8-o8-oRvRv;-D

0/0
20.8.2010 16:27

Concrete_Donkey

Re: co že

Váše přirovnání je zcela mimo mísu. Pokud je vaše dítě náchylné na nabourání autem, pravděpodobně jej nebudete brát na rallye. Nějak se ovšem pohybovat musí, stejně jako ten chlapec musel něco jíst, ale nikdo ho nenutil chodit do restaurace.

0/0
20.8.2010 16:29

Concrete_Donkey

Re: co že

Respektive, nikdo nenutil jeho rodiče, aby ho tam nechali stravovat.

0/0
20.8.2010 16:30

ODSCSSD

Re: co že

jasne ze je mimo misu... ale ja proste nechapu tento pristup... tak at tam neleze..

je to jako kdybyste sel do nejake cinske restaurace kde delaji tu jedovatou rybu (jezik myslim) a tam jste se otravil....   je to jejich chyba

0/0
20.8.2010 16:31

tappat

Re: co že

ctverzubec :-P

0/0
20.8.2010 16:35

Concrete_Donkey

Re: co že

Je to fugu. Samozrejme, ze je to chyba restaurace, to ale nevylucuje to, ze se v pripade toho chlapce jednalo o hazard.

0/0
20.8.2010 16:37

crashsyndrom

Re: co že

náchylní na bourání autem jsme všichni a hlavně děti....

na lepek ne.....a hlavně, s dítětem chodíme přes cestu za ruku, aby nám náhodou někdo alergické děťátko nenaboural....vás ovšem asi někdo za ruku párkrát nedržel, jak vidno z  přízpěvku....

0/0
20.8.2010 16:33

ODSCSSD

jo manzelka ma taky alergii na lepek

a tito lide to maji vubec tezky....

lecbu si musi platit ze sveho, pojitovnu nic nezajima. Zakony jsou nastavene tak ze se clovek ze slozeni vyrobku ani nedozvi zda lepek obsahuje ci ne...

a dokonce jsem zazil ze ani v nemocnici neumeli pripravit bezlepkove jidlo...

0/0
20.8.2010 16:13

crashsyndrom

Re: jo manzelka ma taky alergii na lepek

hmm..neumí bezlepkové jídlo v nemocnici?to je možný...ale asi jak kdy...

ale co se týče jídel si v nemocnici člověk stěžovat nemůůže....R^

0/0
20.8.2010 16:28

ODSCSSD

Re: jo manzelka ma taky alergii na lepek

no pokud ma manzelka bezlepkovou dietu a prinesou ji obalovanou rybu a na upozorneni ji reknou at si tu strouhanku teda seskrabe..... to je vrchol

ale je jasny jak kde...  vic mi vadi to spatne popisovani slozeni.

0/0
20.8.2010 16:30

crashsyndrom

Re: jo manzelka ma taky alergii na lepek

no tak to je provokace...to by mě taky nasralo...:-/

0/0
20.8.2010 16:36

Bojinek

Re: jo manzelka ma taky alergii na lepek

Jak ve který nemocnici, zkoušel jsi třeba Masarykovu v Ústí? :-/

0/0
20.8.2010 16:31

MoreCzech

san giovanni rotondo

Myslím si, že ti tam jeli a jistě si slibovali, že ta alergie toho chlapce snad pomine a ono totok.... ( zasvěcení vědí ).To není jen tak. RIP

0/0
20.8.2010 15:17

Vendelín Nademlejnský mladčí

Tak to vás natáh, matko

:-P

0/0
20.8.2010 14:35

otravenej dracula

lepek?

v susenkach byva spis zrada v podobe arasidu, takovahle reakce na lepek se mi vubec nezda:-/

0/0
20.8.2010 14:15

halagajda

Re: lepek?

cetla jsem original- pisou ze to byla nezvykla geneticka extremni alergie

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/italy/7952000/Italian-family-hit-with-2000-euro-bill-after-son-dies-from-anaphylactic-reaction.html

0/0
20.8.2010 15:07

crashsyndrom

Re: lepek?

má extrémní alergii a nechají ho jíst v restauraci????

8-o8-o

0/0
20.8.2010 16:30

halagajda

Re: lepek?

z toho co jsem cetla jsem pochopila ze to byla predem organizovana rodinna oslava a dali jim podrobnosti, jinak ano je to normalni i alergici chodi do restauraci, kde normalne vari profesionalove...

0/0
20.8.2010 16:44

garumna

Re: lepek?

A ceho se podle vas delaji susenky? Prece z mouky.....

0/0
20.8.2010 17:00

pettyo

Jak může člověk...

...kterého může zabít zmrzlina něco jíst v restauraci?

0/0
20.8.2010 14:14

tsv

Re: Jak může člověk...

Právě protože je to pro něj tak vzácné, tak udělá důkladnou přípravu. Písemně podniku sdělí co může a co nemůže, nechá si to odsouhlasit... a následně si pak náležitě užije něco, co je pro ostatní úplně všední záležitost. Bohužel hrozí, že přesto narazí na debila... a bude ho to stát život.

0/0
20.8.2010 15:01

pettyo

Re: Jak může člověk...

No právě. Je to dost adrenalinová zábava. Ono taky bych rád viděl kuchaře, který ovládá složení každé indegridence co v kuchyni použije. Takový genius asi neexistuje.

0/0
20.8.2010 15:35

halagajda

Re: Jak může člověk...

ale ano, v zahranici je to bezne, muj muz je sefkuchar,a ja jsem kdysi vedla restauraci, tak to znam z vlastni zkusenosti;-)

0/0
20.8.2010 15:44

ODSCSSD

Re: Jak může člověk...

pokud clovek vari z cerstvych surovin a ne z pytliku ci konzerv... neni to takovy problem. varim bezlepkove kazdy den

0/0
20.8.2010 16:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.