Diskuze

Hledání ostatků u Dobronína skončilo, pozůstatky prozkoumají odborníci

V hrobě na louce Budínka u Dobronína na Jihlavsku by mělo podle výpovědí německé strany ležet až patnáct Němců zavražděných po skončení druhé světové války v květnu 1945. Archeologové jich do středy našli šest. Výkopové práce kriminalisté zatím zastavili, nalezené ostatky prozkoumají odborníci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mam.to.v.hlave.srovnany

20. 8. 2010 11:05
Masové hroby

Masových hrobů jsou po republice desítky, o kterých nevíme, kde leží, v některých by měly být stovky těl zavražděných německých civilistů. Někdy byly vraždy organizovány činitely ČS armády, jindy šlo o akce českých civilistů. České národní svědomí ještě má co zpytovat...

0 0
možnosti

ELAPHURUS

20. 8. 2010 11:20
Re: Masové hroby

Zkusme raději hledat hroby fašisty zabitých Čechů a Slováků....

0 0
možnosti

mam.to.v.hlave.srovnany

20. 8. 2010 11:28
Re: Masové hroby

Ano, těm se věnujeme už 65 let a nikdo neříká, že v tom nemáme pokračovat ;-)

0 0
možnosti

kiwi007

20. 8. 2010 11:51
Re: Masové hroby

souhlasím. Vraždy by se měli objasnit a mrtví řádně pohřbít!! Vždyť o zabíjení nehovoří ani BD! Odsun neznamená vyvraždění! Jestli proti nim někdo něco měl, měli je postavit před řádný soud a podle práva popravit. Ne je umlátit lopatama při odsunu!

0 0
možnosti

nestačímsedivit

20. 8. 2010 12:42
mas.to.v.hlave.srovnany

Ale špatně (zas mě to bude stát smazání), protože šíříš poplašnou zprávu. Ty stovky bude asi taková pravda, jako se na začátku této události začalo s histerickými výlevy o 16 mrtvých. Skončilo to na šesti. Ale banda radioaktivních ochotníků tu již věšela jediného, doposud svědka, nikoli obviněného a tedy ani ne prokazatelného pachatele. Přičemž se "statečně" zapomínala nebo opomíjela skutečnost o vyznamenání té obce (podobně jako za komárů nebo nyní) vzorná obec SS! To si také museli zasloužit. Tam bych asi hledal příčinu toho co se stalo, čímž to neschvaluji!

0 0
možnosti

jirka wesely

20. 8. 2010 13:06
Re: mas.to.v.hlave.srovnany

Řekl bych, že spíš ty v tom máš zmatek. To že novináři informují nepřesně, je jiný problém. Taky jsem si nevšiml, že by někoho věšeli. Příčiny těch událostí jsou nám všem jasné, taky známe dějepis a víme kdo začal válku. Zde mluvíme o něčem jiném: o morálním odsouzení toho násilí které provedli Češi. Dokud si my Češi toto neujasníme, tak tyto události budou pořád strašit. Jinak k těm stovkám mrtvých o kterých pochybuješ: zkus si např. zjistit kolik mrtvých bylo v Ústí n.L. nebo u Pohořelic...

0 0
možnosti

nestačímsedivit

20. 8. 2010 13:40
Re: mas.to.v.hlave.srovnany

Tak možná nevíš o některých příspěvcích které k problému už tady byly zveřejněny. Mě pouze vadí předjímání. Nic se ještě nevyšetřilo, kromě toho, že se našly nějaké kosterní ostatky. Počkejme si na vyšetření a potom diskutujme. Zmatek nemám v ničem. O tom co se dělo v období WWII jsem docela dobře informován. Mimochodem: Ústí nad Labem, doloženo 43 zabitých (také Wikipedia), při pochodu do Pohořelic 3, zbytek z cca 600 zemřel na nemoci a přirozenou smrtí!

http://cs.wikipedia.org/wiki/Vys%C3%ADdlen%C3%AD_N%C4%9Bmc%C5%AF_z_Brna

0 0
možnosti

sojkal

20. 8. 2010 13:21
Re: mas.to.v.hlave.srovnany

To máš těžké. V Rusku také před příchodem jejich armády pověsili domělé kolaboranty, ale oni to byli nasazení vlastní lidé co pomáhali. Kdo ví co ti tzv.civilisté dělali našim lidem. To jak píší že byli opilí apod., to je taková ta  latina.

0 0
možnosti

Dýzl

20. 8. 2010 12:59
Re: Masové hroby

Dost často šlo i o akt zbavení se svědků který organizovali práskači, aby se zbavili těch, kterým chodili udávat sousedy.

Mám jeden takový případ z přímeho svědectví od starého pána ze Strakonic. Po válce se z rychlokvašených odbojářů stali zavilí soudruzi a udávali dále, jen jiným vládnoucím.

0 0
možnosti