Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Povodeň mu spláchla majetek za dva miliony. Pojišťovna mu nedá nic

Někteří lidé ve vyplavených oblastech narazili na problém a peněz za zničený majetek se zřejmě nedočkají. Měli totiž nevýhodně uzavřené pojistky. Jedním z postižených je i Oldřich Ječný z Raspenavy, kterému povodeň napáchala škody za dva miliony. Z pojistky nedostane vůbec nic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wcbaba

A co bratr Kalousek možná by z křesťanské lásky

uspořádal sbírku ve vládě, mezi poslanci a senátory

0/0
24.8.2010 20:00

demokracie

Vidláci jsme všichni

Také jsem platil pojistku do té doby,než jsem zjistil,že za úraz dostanu tolik a tolik nebo si více připlácet...U penzijního pojištění to samé,ale nechal jsem ho zrušit,jelikož už těmto institucím nevěřím...Za čtyřicet let bych zjistil,že instituce musí hospodařit a mě by mohli vyplácet polovic než sjednaná cena nebo jakejkoliv důvod by se našel v těch jejich smyšlenejch pravidel....Tady je ta demokracie a nezapomentě si ukládat peníze na výhodnejch úrok,určitě se Vám to vyplatí i když platíte poplatky atp...A pak že tu nehrajem pyramidovou hru...Jak ještě více si můžem házet klacky pod nohy.

0/0
24.8.2010 19:52

rugerforever.2

Hmm, ze smlouvy je to jasné, pokud

je člověk vidlák a smlouvu nečte, je to jen jeho chyba. Nicméně ve čtvrté povodňové zóně by dům pojistil jen blázen.

Sám jsem v podobné situaci, jsem v pásmu 100 leté vody a když jsem nemovitost kupoval bylo mi jasné, že je "na vodu" nepojistitelná. OD řeky jsem sice dobrých sto metrů, ale v roce 2002 voda ve sklěpě byla a nebylo jí málo.

Jen mě baví, jak si vesničané nečtou smlouvy a následně jsou "Spravedlivě" naštvaní..

0/0
20.8.2010 10:51

barbud o

Re: Hmm, ze smlouvy je to jasné, pokud

... a proč by to nemělo jít pojistit? Pojistit jde všechno ...

0/0
20.8.2010 11:32

barbud o

Je divné, že je nikdo nechce pojistit ...

0/0
20.8.2010 8:46

Bejvoc_

Nebál bych se jít k soudu,

protože od 1.8.2010 platí zákon č. 155/2010 sb., kde se v pragrafu 55 nalézá odstavec 3 ve znění: "V pochybnostech o významu spotřebitelských smluv platí výklad pro spotřebitele příznivější." R^

0/0
20.8.2010 8:29

rugerforever.2

Ty jsi chytrý!!! Skutečně chytrý!

přečti si smlouvu v plném znění a budeš ještě chytřejší!;-DR^

0/0
20.8.2010 10:52

Hop23

Pojistka Kooperativy

V pojistce nemovitosti Kooperativy je na !první ! straně odstavec: Riziko vzniku povodně nebo záplavy na místě pojištění a pak tři řádky - první je Povodňová zóna - kategorie I, II, III, IV, druhý je Kolikrát se v místě pojištění vyskytla povodeň nebo záplava: Ani jednou - Jednou - Více než jednou, a z toho pak vychází třetí řádek Klasifikace rizika: 1-nízké, 2-střední, 3-vysoké, 4-vyloučeno.

Pokud je Povodňová zóna IV (což pán věděl), pak to je vždy 4-vyloučeno.

Takže pokud někdo umí alespoň základy česky a přečte si smlouvu, tak musí vidět, že na toto není pojištěn a neskrývá se to nikde na 55 stránce v 156 odstavci psané písmem velikosti 6 bodů, ale naprosto zřetelně a viditelně

0/0
20.8.2010 1:41

radim36

Re: Pojistka Kooperativy

Neznám konkrétní situaci, myslím si ale, že pán pravděpodobně nevyplnil správně tu kolonku, kolikrát byli vyplaveni. Pojišťovna tohleto při uzavírání pojistky nekontroluje, byla by sama proti sobě, protože potom si klient může objednat příslušné pojištění proti povodni a platit ho. Pojišťovna to zjišťuje až při plnění pojistné události a tam má  ze zákona právo, pokud klient uvedl do smlouvy nesprávné zásadní údaje, peníze nevyplatit. Protože uvádění zásadních nesprávných údajů do smlouvy se podle našich zákonů považuje za pokus o pojistný podvod.

Takže peníze, které klient po roky pojišťovně za to pojištění proti povodni platil, platil prostě zbytečně. A žádný soud s tím nejspíš nic nenadělá. Pojišťovna maximálně kvůli svému mediálnímu obrazu se může dobrovolně rozhodnout vyplatit aspoň nějaké peníze, snad odpovídající výši zbytečně placeného pojistného.....

0/0
20.8.2010 11:13

danax

princip pojištění

není v obdržení zálohy v tisících a pravidelné výplatě milionů... pojištění je proti nepředvídaným událostem, pravidelné škody řeší vytváření rezerv... ale jinak mi taky vadí způsob informování o pojistných podmínkách, mně je úplně jedno, jak se liší záplava a zátopa...

0/0
19.8.2010 23:32

Ltd.v. Filago

Re: princip pojištění

R^R^R^

0/0
19.8.2010 23:58

Hrustic

Je to cista levarna od Kooperativy

a pojistovaka, ktery ma vsechno na rovinu vysvetlit. Precist a spravne zanalyzovat si kompletni pojistovaci podminky je pro laika nemozne. Cili musi mit duveru k agentovi ...

Ne nadarmo se rika, ze pojistovak jedna z nejnechutnejsich profesi Rv

0/0
19.8.2010 19:37

radim36

Re: Je to cista levarna od Kooperativy

Stačí pár hodin studování pojistných podmínek, případně k tomu občasné nahlídnutí do Zákona o pojišťovnictví a každý inteligenčně aspoň průměrný člověk musí těm pojistným podmínkám porozumět. Na tom není nic složitého, jen to chce dát si práci.

Spíš mně připadá, že lidi jsou líní tohle studovat , případně nejsou zvyklí se zamýšlet nad výhodností smluv týkajících se svého majetku a své osoby  a dají na pocit ze  zprostředkovatele. Případně jsou vykulení z toho , že se pojišťovací zprostředkovatel "namáhá" je zadarmo o tom pojištění vyškolit .A nechápou, že si v provizi zprostředkovateli či v v podmínkách pojištění výhodných v první řadě pro pojišťovnu a ne už pro sebe  to bezplatné školení zatraceně draze zaplatí.

0/0
19.8.2010 22:32

Hrustic

Re: Je to cista levarna od Kooperativy

"Stačí pár hodin studování pojistných podmínek, případně k tomu občasné nahlídnutí do Zákona o pojišťovnictví" - to si delate srandu ?? To mozna dela ten pojistovak - casto taky nemaji moc prehled ...

Ja napriklad patrim k te vzdelanejsi casti populace a "pracuju hlavou" - ale v jinem oboru a rozhodne by se mi nechtelo ztracet hodiny procitanim podminek. Verim svemu poradci. Kdyb me chtel podrazit podobnym zpusobem, tak se mu to povede.

Neumim si predstavit, ze bezny clovek (malo vzdelany, stary, nezvykly cist, ...) bude neco podobneho studovat a naprosto cizich pojmech odhali zaludnosti .... NESMYSL !!

0/0
19.8.2010 22:50

NumLk

Re: Je to cista levarna od Kooperativy

tak v tomhle pripade nemusel studovat podminky ale stacilo cist smlouvu zvlast kdyz uz jednou povoden mel snad vedel na co se zeptat a na co si dat bacha sorry ale nekteri lide jsou nepoucitelni

0/0
19.8.2010 23:45

radim36

Re: Je to cista levarna od Kooperativy

nekupuji si auto, když nemám na to se ho naučit řídit, nekupuji si televizi, když nemám na to se naučit u ní přepínat kanály, nekupuji si mobil, když nemám na to se naučit s ním telefonovat, nekupuji si mikrovlnku, když nemám na to se naučit v ní vařit a ohřívat jídlo, nekupuji si počítač, když nemám na to se s ním naučit pracovat .....

Akorát pojištění si lidi kupují a přitom nejsou schopni se ho naučit nebo u někoho si tu znalost zaplatit , aby ho mohli skutečně naplno využívat . A nestrkat za nic peníze pojišťovně.

0/0
20.8.2010 11:20

ppelc

Pokud je to tak

jak pán říká, tak at da Kooperativu k soudu. S dobrym advokatem uspeje.

0/0
19.8.2010 19:25

Lvy

Je to drsné, ale na druhou stranu

Každý dostal právo a možnost se naučit číst a pokud uzavírám nějakou smlouvu, tak si ji snad i přečtu, navíc když jde o majetek za 2M Kč.

Naopak si myslím, že ten kdo se nepojistil nemá dostat nic, proč se rozdávají peníze těch co se umí o sebe postarat, umí se zajistit a pojistit těm co to něudělali, co peníze na zajištění použili jinak? Proč se u nás vždy dotuí ti, co rozhazují z peněz těch co používají rozum??? Proč??

0/0
19.8.2010 17:51

NumLk

nechapu

pan uz zkusenosti z povodni a pojistovnou mel , vedel ze dum je v povodnove zone a ze mu Ceska pojistovna kvuli tomu zrusila smlouvu , preci prvni na co se agenta zeptam je jestli pojistka pokryje povodnove skody ? mne by nestacila odpoved ano , musim to videt cerne na bilem a nez podepisu smlouvu radeji si to poradne prectu a proverim a co ma znamenat "tusil jsem ze nejake problemy budou" ?

0/0
19.8.2010 17:23

rudouš

Starosta je od slova starati se.

R^tak přátelé jak se dívám na vaše reakce na článek ,tak je to samý judr nebo jste

chytří jak rádia.Každý slušný člověk si myslí,že tem nebo ta instituce sním bude

jednat férově. Omyl. Tyto instit.mají hafo judrů ,aby mysleli jak přechytračit obyč.

občana.Např. při půjčce milimetrovým doplňkem RPSN. Tady Stát zakročil.

V Poslan. sněm. je dost vzdělaných lidí, kteří by měli zakročit .

0/0
19.8.2010 16:47

Ltd.v. Filago

Re: Starosta je od slova starati se.

Bylo by na čase R^R^R^

0/0
19.8.2010 17:06

radim36

Re: Starosta je od slova starati se.

Podle mně každý, kdo uzavírá pojištění na větší finanční částku, třeba na ten barák, by potřeboval takové cca dvoudenní 12 - 16 hodinové školení o pojištění. Nebo ve škole předmět finančnictví a pojišťovnictví. Potom by se v tom vyznal a neudělal by takovou hloupou chybu, jako pravděpodobně udělal ten nešťastník tady v tomto článku.

I dobrým prodejcům pojištění by to ulehčilo práci.

0/0
19.8.2010 17:10

Cocotus______Interruptus

Re: Starosta je od slova starati se.

A chtít od pojišťovny, aby vám proti povodním pojistila barák v zóně s vysokým nebezpečím výskytu povodně je fér?

0/0
19.8.2010 17:24

Ltd.v. Filago

Re: Starosta je od slova starati se.

... pomlčení o faktech důležitých pro informovanost zákazníka .

0/0
19.8.2010 23:57

KRAUSDAN

HOP NA AGENTA

Vím, že to nejspíš bude jen těžko prokazatelné, ale jednoznačně odpovědnost za přesné informování klienta má agent, který smlouvu sjednával. Takže bych panu Ječnému doporučil, aby toho dealera zažaloval. Nejspíš prohraje, ale znepříjemní život někomu, kdo evidentně neudělal svou práci dobře, resp. udělal ji pouze tak, aby přinesla na provizi užitek jemu a ne klientovi.

0/0
19.8.2010 15:30

Cocotus______Interruptus

Re: HOP NA AGENTA

No to je skvělé doporučení. On sice prohraje, ale pak si sem zase bude moct přijít postěžovat, že nejen že na něj ušili "podraz", ale ještě musí platit pár desítek tisíc těm hnusným vydřiduchům za náklady soudního řízení. ;-D

0/0
19.8.2010 15:33

on.

Re: HOP NA AGENTA

to uz se v tech 2 milonech ztrati. To neni ani jedna mesicni splatka 30lete hypo :-)

0/0
19.8.2010 15:40

Andyon

Re: HOP NA AGENTA

pokud ovšem pan Ječný nebyl správně informován, ale nyní to zkouší uhrát přes média a "já nic nevěděl", aby dostal nějaké prachy. Rodina, která nechá pochcípat zvířata, postaví si za dvě mega dům v nějaké horní dolní řiti mezi dvěma řekami a teď se diví je jednoznačně podezřelá.

0/0
19.8.2010 15:40

radim36

Re: HOP NA AGENTA

Co z toho?

Pojistné podmínky dnešních smluv i obecně pravidla pojištění jsou tak složité, že zvláště manuálně pracující, co nezná ani základní pojišťovací termíny, aby tu smluvu skutečně pochopil, potřebuje 5 - 10 hodin výkladu. Jednak pojistných podmínek, ale taky částečně i pojmů ze Zákona o pojišťovnictví.

Jenže takový člověk , pokud by mu to agent chtěl skutečně vykládat, buď ho po půl hodině vyhodí a agent ostrouhá nebo naopak rovnou bude chtít podepsat smlouvu.

A agent taky nemá čas mu to vykládat  na 2 - 3 schůzkách těch 5 hodin, utrácet za dopravu atd,  on potřebuje, aby  klient tu smlouvu podepsal okamžitě a šel, musí shánět další klienty, protože těch je dneska zatraceně málo.

0/0
19.8.2010 15:40

radim36

Re: HOP NA AGENTA

Výsledek  je ten, že na prodejní schůzce agent za hodinku letem světem to pojištění zhruba popíše, přitom vytáhne klady a upozadí zápory, pokud je rovnou nezamlčí  a je hotovo, smlouva podepsána.

Klient už za týden o tom pojištění neví skoro nic.

A když za rok dojde k soudu, budou se přetahovat, jestli to jeden řekl a druhý neřekl....

0/0
19.8.2010 15:45

Cácorka

Re: HOP NA AGENTA

ale houby na konci pojistných podmínek je článek vysvětlení pojmů složitěší slova jsou tam vysvětlena pro méně inteligentní

tak čemu nerozumíš? vážně jesli chce někdo něco vysvětlit nebo se zeptat co se týče pojistek tak dotoho

0/0
19.8.2010 15:47

radim36

Re: HOP NA AGENTA

Na to existuje jeden ustálený termín a sice fachidiot.

To, že někdo pracuje nebo pracoval v oboru, tady pojišťovnictví, takže k přečtení a správnému vyhodnocení neznámé pojistné smlouvy mu stačí 10 - 20 minut, ještě neznamená, že toho jsou schopni všichni.

Kdo pracuje spíš manuálně, tak i když je inteligenčně nad průměrem, tak skutečně prostudování průměrně složité dnešní pojistné smlouvy a její pochopení je záležitost na hodiny. A když se k tomu přidá ještě povědomí z dřívějšího režimu, že papíry nic neznamenají a že podstatné je to, co se nakope, nařeže, naháže lopatou na hromadu a podobně, tak tito lidé se svou pojistku ani studovat a  pochopit nesnaží. No a pak, když mají smůlu, tak mají smůlu.....

0/0
19.8.2010 16:07

Cocotus______Interruptus

Re: HOP NA AGENTA

Nojo, tak když toho nejsi schopen, tak si zaplať právníka, který toho schopen je. Já když nejsem schopen opravit auto, tak ho odvezu do servisu.

0/0
19.8.2010 16:12

Cácorka

Re: HOP NA AGENTA

no zrovna smlouvy na pojištění majetku nijak složité nejsou jen je potřeba aby člověk co si jde pojišťovat dům věděl NA CO potom může agenta požádat o podrobnosti či vysvětlení, nedivila bych se že to nechápe třeba u investičních životních pojištění či všeobecně životky jsou složité

0/0
19.8.2010 16:20

radim36

Re: HOP NA AGENTA

To je pravda, životky jsou složitější, ale pořádné komplexní pojištění nemovitosti se všelijakými připojištěními třeba objektů na zahradě nebo odpovědnosti za způsobenou škodu taky zrovna není vzor jednoduchosti.

0/0
19.8.2010 17:04

retene

Re: HOP NA AGENTA

Kdyby to jeho nepojisteni bylo nekde zahrabane ve VP, ale tady to bylo primo ve smlouve. On si proste neprecetl ani smlouvu - ani pro kontrolu, jestli tam ma co nadiktoval a co chtel. Takze je tu zbytecne nadavat na slozitost VP.

0/0
19.8.2010 15:53

radim36

Re: HOP NA AGENTA

Hm, v dobách, kdy jsem se zkoušel živit pojištěním , jsem se jednou dostal na prodejní schůzku s majitelem relativně velkého a zřejmě prosperujícího obchodu s bílou technikou. A ten, když mělo dojít na podrobnější výklad, prostě rovnou prohlásil, že nečte ani smlouvy, natož pojistné podmínky, nějaký složitý výklad slyšet nechce a že buď se rozhodne a podepíše nebo ne....A to byl člověk, který vedl evidentně prosperující obchod!

Fakt je, že k podpisu nedošlo, a že nevím, jak dalece to byla nějaká póza, ale bylo jasné, že to je svým způsobem samorost a zdálo se docela pravděpodobné, že kdyby se k podpisu rozhodl, prostě by to podepsal a nic nečetl. Ale asi by to dal přečíst svému právníkovi....

0/0
19.8.2010 16:18

Cácorka

Re: HOP NA AGENTA

hm nejlepší je když ti přijde klient že chce pojistit barák a neví ani hodnotu a řekne kdybych vyhořel a já vám věřím že to uděláte dobře

0/0
19.8.2010 16:23

Cocotus______Interruptus

Re: HOP NA AGENTA

;-DR^

0/0
19.8.2010 16:24

radim36

Re: HOP NA AGENTA

R^

No, já jsem to takhle doslova nezažil, snažil jsem se dělat spíš životní pojištění,  ale jinak jsou moje zkušenosti podobné. 80 - 90 % klientů odkývá to, co jim zprostředkovatel nadiktuje, že by mohli mít za pojištění. Analýzu finanční situace rodiny nebo analýzu, jaké riziko při investování klient ještě akceptuje, tito lidi považují za zbytečnou zdržovačku. Jestli to je pozůstatek totalitního myšlení nebo masáž všudypřítomnou reklamou typu"Zaplatit a jít" (nezdržovat a nepárat se s ničím) , to nevím. Jen malá menšina klientů je ochotna sama doma pojištění  podrobně studovat a sami si vyjasnit, co by od pojištění vlastně vůbec měli chtít a teprve potom přijít.

Jenže dokud nejde o peníze, všichni věří, že to uděláte dobře. Jak by k něčemu došlo, tak většina lidí obrátí.

0/0
19.8.2010 17:01

babacek

Povodeň

Je to smutné, ale za chyby se platí a někdy tvrdě.

0/0
19.8.2010 15:13

radim36

Pokus o pojistný podvod.

Ono to taky mohlo být tak, že pokud je ve smlouvě kolonka, že nemovitost je v zátopové zóně a onen člověk tu kolonku nezaškrtl  a přitom to musel vědět, tak se tím legálně vydal pojišťovně na pospas. Pojišťovna má totiž ze zákona právo odmítnout plnění, pokud se může jednat o pojistný podvod a chybné vyplnění údajů ve smlouvě se za pokus o pojistný podvod považuje.

Běžné to je třeba u životního pojištění ve zdravotním dotazníku, ale mohlo by to být i tady. Pojišťovna tohle u nových smluv nekontroluje, takže klient tam lhát může a objednat jaké chce drahé pojištění a může ho klidně platit roky a utopit v tom spoustu peněz.

Ale jak dojde k pojistné události, pojišťovna si to prověří a jak jsou ve smlouvě nahlášeny nesprávné údaje, tak je čistě na pojišťovně, jestli se rozhodne, že chyba není významná a peníze vyplatí, nebo jestli  výplatu zkrátí nebo nevyplatí vůbec.

0/0
19.8.2010 15:10

lolek77

Konečně se někdo na vlastní kůži přesvědčil, že

klamavého a podvodného jednání se nedopouští jen prodejci dek a hrnců na předváděcích akcích nebo lichvářské firmy půjčující peníze, ale instituce ve kterých jsme za dob minulých měli důvěru jako banky, pojišťovny, plynárny, elektrárny, státní úřady, atd. Ve skutečnosti je to jedna velká banda podvodníků a klient si musí dávat stále pozor. Proto těmto pochybným existencím nikdy neumožním inkaso nebo jeho formu - SIPO a stále kontroluji co mě účtují. ;-€

0/0
19.8.2010 15:07

Cácorka

Re: Konečně se někdo na vlastní kůži přesvědčil, že

SIPO je Česká pošta a to je správný moloch jen třeba změna trvá 6 týdnů

0/0
19.8.2010 15:32

radim36

Ty smlouvy budou vždycky složité,

pokud tam bude pojištění nemovitosti proti jednomu riziku, proti druhému riziku, proti třrtímu riziku .... až třeba proti desátému riziku.

Smlouvy by byly jednoduché, kdyby místo toho jednoho celkového pojištění by se uzavírala na každé riziko smlouva zvlášť, potom by tomu rozuměli pravděpodobně i ti prostoduší..... A nedělali by chyby. A klidně by mohli mít každou u jiné pojišťovny...

Jenomže místo jedné 10 smluv by znamenalo , že celkové pojištění bude o nějakou tisícovečku za rok dražší o poplatky a režijní náklady. Pojišťováci by třeli bídu, protože pojistné smlouvy za 300 kč za rok by je neuživily. A v pojišťovnách by se zbláznili, protože na jeden barák by místo jedné smlouvy bylo těch smluv několik....

0/0
19.8.2010 15:00

Cocotus______Interruptus

Re: Ty smlouvy budou vždycky složité,

Jo, panečku, to by se to opravdu zjednodušilo. A propos, nikdo vám nebrání si pojistit každé riziko u jiné pojišťovny, je to možné i dnes. Jen si pak nestěžujte, až při uplatňování pojistné události budete běhat od čerta k ďáblu.

0/0
19.8.2010 15:02

lolek77

Re: Ty smlouvy budou vždycky složité,

Není to možné vůbec. Stále totiž platí nepochopitelná "zákonná" úprava, že z jedné pojistné události je možné jen jedno plnění i kdyby jste měl deset pojistek. Také smlouvy jsou částečně formalizované a většinou si u majetkových pojištění nemůžete vymínit, že tam nebude obvyklý blesk nebo pád letadla. To je taková vata za kterou od Vás vyberou peníze vždy.

0/0
19.8.2010 15:11

Cocotus______Interruptus

Re: Ty smlouvy budou vždycky složité,

A čímpak ta zákonná úprava tomuto brání? Samozřejmě že plnění dostanete jenom jednou, akorát budete čumět do deseti smluv při pátrání po pojišťovně, u které jste si dané konkrétní riziko zrovna pojistil.

0/0
19.8.2010 15:16

Cácorka

Re: Ty smlouvy budou vždycky složité,

to není pravda pokud si pojistíte jednu nemovitost u více pojišťoven dělí se plnění procentuelně podle výše škody a výše pojistné částky jen musíte mít u obou pojišťoven uzavřené pojistky na plnou hodnotu  aby neplatili pravidlo "podpojištění"

0/0
19.8.2010 15:25

Cocotus______Interruptus

Re: Ty smlouvy budou vždycky složité,

Ale ano, ale on chce to, aby si každé riziko pojistil zvlášť. Nebavíme se o situaci, že mám jedno riziko pojištěné několikrát.

0/0
19.8.2010 15:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.