Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podnikatelka musí platit desetitisíce za nefunkční televizor v kavárně

Alena Gabrielová chtěla mít v centru Plzně tu nejhezčí kavárnu. Z nevzhledné kovové konstrukce pod stropem proto vytvořila polici a posadila na ni starý nefunkční televizor. Jako dekoraci. Když jí kontroloři České televize za ni dali pokutu, odmítla platit. Soud ale rozhodl, že zaplatit musí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zmensvoubudoucnost

Hnus HNUS a jenom hnus

je to hnus proc bych mel platit CT za poplatky kdyz se chci divat jen na satelit a jine komercni stanice .. HNus komunismus fuj je to bordel ;-€;-O;-€;-O

0/0
24.9.2010 9:38

Howard

Dementni soudci

c

0/0
28.8.2010 22:00

Almighty Cornholio

Re: Dementni soudci

no ty chytrolíne, ono to je spíš o tom, že jsou dementní zákony, soudce nemá právo rozhodovat podle vlastního názoru, kapišto? nekoukej na telku tolik

0/0
24.9.2010 9:31

georgetown1

Re: Dementni soudci

Nevíš o tom nic - soudce má rozhodovat v souladu s cílem zákona, ne se otáčet na nějaké formulaci, k tomu tam musí být vzdělaný člověk, ne mašina!

0/0
12.10.2010 13:36

Deleter

Poplatky jsou nesmyslné a nákladné.

ČT, pokud má vůbec existovat, by měla být financována z rozpočtu. A ředitel monopolní instituce, která se nemusí starat o marketing, by měl brát maximálně třetinu toho, co dnes.

0/0
26.8.2010 12:00

petr____22

Televize vs netelevize

Kontrola:

Pri kontrole byl nalezen neprihlaseny televizni prijimac, ktery byl prokazatelne zapojen (kabelaz), vse je zdokumentovano

Majitelka:

Pristroj byl jiz leta nefunkcni a slouzil jako dekorace.

Otazka zni, proc mela majitelka v provozvne umisten pristroj, ktery napohled vypadal jako plne funkcni a zapojeny, a ve chvili kdy z toho je problem ho okamzite odstranila ? Pro nezucastneneho pozorovatele to vypada jako priznani viny - predpokladam ze tvrzeni ze pristroj je nefunkcni a je to pouze dekorace bude tvrdit kazdy, kdo v provozvne pristroj ma a neprihlasil ho, takze uz podobne zduvodneni slyseli mockrat.

0/0
25.8.2010 18:24

Deliveres

Je na čase zrušit

zákon, podle kterého se platí za televizi. Každý přece chápe, že platit by se mělo jen za odběr signálu. A pokud nikdo signál neodebírá nemá za co platit. Takže zrušit zákon a českou televizi ihned zprivatizovat, ale před tím vyhodit Janečka.

0/0
19.8.2010 23:36

moreti

Re: Je na čase zrušit

Dalsi tupec na svem miste, ktery dogmaticky bez premysleni a bez snahy resit problemy zastava takovou funkci. KDYZ UZ predelavame tv signal z analogy na dig. nemel by byt problem nechat u kazdeho, kdo chce signal prijimat vystavit el. certifikat a kodovat a v prijimaci nechat certifikat overit. Teprve pote by tv signal zacal vysilat.

0/0
20.8.2010 9:40

Kubrt - milovník nálevu

Re: Je na čase zrušit

ale proč by to dělali ? vždyť to je práce navíc, která něco stojí a je přece pohodlnější spolehnout se na absolutně zprofanovanou justici a tahat z lidí peníze žalobami v násobně větší výši (tím nemyslím očividné podvodníky) , o kterou se pak s darebákem Kalcso šábnou .... Přece nemůžete chtít něco takového, když od vazalů mají kolem 5,5 miliardy ročně automaticky (nevím jestli příjem z koncese pro ně podléhá zdanění).... Přece oni nebudou riskovat a sami se zasazovat o to, že by si je jako placený kanál někdo nekoupil ......

0/0
20.8.2010 10:51

Kubrt - milovník nálevu

Re: Je na čase zrušit

..... nejlépe oknem .... včera bylo pozdě .........

0/0
20.8.2010 10:54

Pavel57

Re: Je na čase zrušit

Tak si změňte zákon. Povinné ručení by se taky mělo logicky platit jen za auto, které je schopno jezdit (nebo dokonce jen za auto, které skutečně jede), nikoli za odstavený nepojízdný vrak, nebo dokonce za administrativně neodhlášené auto už dávno neexistující. Ale do té doby, než se zákon změní, tak laskavě dodržujte ten platný.

0/0
26.8.2010 10:53

Kubrt - milovník nálevu

Nejde o závist

http://www.lidovky.cz/reditel-ct-janecek-si-uziva-majetek-za-miliony-f42-/lide.asp?c=A100819_104555_lide_mk

.... ale odměna za VYROVNANÉ hospodaření ? To je asi jako když v Řecku byl pracovník odměňován nad rámec platu za to, že chodí včas do práce nebo že umí s počítačem...... Těch 230 tisíc měsíčně má teda za co, když za vyrovnanost už bere 700 tisíc navíc ? Nezávidím mu ani halíř, potud, pokud mě zákon nenutí být jejich vazalem a pokud neprovádějí, co provádějí za podpory  zvrácené justice ...... přitom vysílání je čím dál víc o ničem ...... A to chcou nedejbože ještě ČT 5 .....  

0/0
19.8.2010 17:45

polednice

Co k tomu dodat ?

Tento případ vystihuje přesně stav práva v Čechách.

0/0
19.8.2010 16:25

Kubrt - milovník nálevu

Jak jsem níže psal

slavný pan mluvčí se sice odvolává na nějaký zákon, leč legislativa jasně hovoří zároveň o důvodném a účelném hájení svých zájmů a práv pomocí práva-soudu, pokud je mi způsobována nějaká újma, škoda, omezení, prostě postižení v nějaké podobě finanční i nefinanční. Jaká škoda či újma byla způsobena Č. televizi tím, že sice mám TV, ale s platným osvědčením, že není funkční ? Nemohu poškozovat Č. televizi tím, že neoprávněně zdarma chytám (když TV je nefunkční) její signál a tedy ji nezpůsobuji žádnou škodu...... tedy televize  nemá důvod hájit své zájmy, protože nejsou žádné poškozovány a zneužívány.....

Že je to klasický binec a rozpor naší legislativy je pravda, takže záleží na soudci, jak to vezme .... a tam to chodí, jak chodí, páč málokdo chce jít hlavou proti zaběhlosti a zvrácennosti systému. Co chtít od státu, kde na politickou objednávku a pokyn funguje justiční mafie .....

Janečku, styd ˇ se, jste normální zloději za bílého dne ....Vyžírkové

0/0
19.8.2010 14:38

Pavel57

Re: Jak jsem níže psal

Vám nepřipadá jako újma, když vám někdo má něco zaplatit a nezaplatí??? To že odebíráním signálu nevzniká žádná materiální škoda s tím nemá nic společného. Analogicky - když se v tramvaji veze o jednoho člověka víc, taky tím nevznikne žádná přímá škoda. Přesto jsou černí pasažéři pokutováni, stejně jako majitelé nepřihlášených zařízení způsobilých pro příjem televizního signálu.

0/0
26.8.2010 10:57

noorange

bude-li uzákoněno, černá je bílá ,

je tomu tak. Pokud Jeho excelence soudce je ochoten ze sebe dělat šaška.

0/0
19.8.2010 14:20

Kubrt - milovník nálevu

Re: bude-li uzákoněno, černá je bílá ,

to je jim úplně jedno, bohužel ....  

0/0
19.8.2010 14:42

aldiik7

://

pipina.. a to si nemohla kavárnu vyzdobit jinak než nefunkčním krámem co byl kdysi televizní přijímač?:-P co třeba velkoformátové fotky?;-) ..

0/0
19.8.2010 14:05

hawell

udelat z nich blbce..

kdybych mel tv, necham si napsat odborny posudek, ze je to lod..a at mi dokazou opak, ze..:))

nicmene asi i ja bych narazil se svym pc a projektorem..ale telku vazne nemam..:))

0/0
19.8.2010 14:01

pettyo

Nejsem právník...

...ale neměla by ta televize podléhat poplatku jen když je v majetli firmy, tj. v účetnictví. Přece se vždycky můžu vymluvit. Podívejte doma maluji, tak jsem nějaké věci na čas uklidil do kanclu.

0/0
19.8.2010 13:40

Kubrt - milovník nálevu

Re: Nejsem právník...

Záleží, jak se člověk přihlásil k platbě poplatku. Jestli jako firma, tak není co zjiš´tovat. Jde o to, pokud není přihlášen vůbec - pak by se samozřejmě muselo jít podle účetní evidence (tedy zda občan na rodné číslo nebo podnikatel) . Každopádně co oni stěmi poplatky dělají a jak zneužívají, že jim starý a hloupý bolševický zákon dává bez ničeho miliony vazalů, to je hnus.... Chce se mi zvracet, když si přečtu, jak ten slavný Janeček bere za nic manažerské odměny (to není o závisti) a přitom by se měl stydět a chodit pěšky podzemím metrem, páč v tom mají bordel jak v tanku a některé žaloby prohráli ..... hlavně, že furt buzerují

0/0
19.8.2010 14:03

kolda39

Já jsem jen zvědavý

Kdy uzákoní, že ten kdo má internet musí platit poplatek za televizi. Myslím, že to brzy přijde.Rv

0/0
19.8.2010 12:57

PPetr

Co takhle zmírnění tvrdosti zákona?

Zmírnění tvrdosti je právní institut, jehož účelem je odklidit výjimečné případy, kdy aplikace právní normy by vedla k zvlášť tíživým důsledkům. V praxi je tento institut zneužíván k obcházení zákona.

Legislativní technika obvykle zmírnění tvrdosti uvozuje slovy případ zvláštního zřetele hodný. Je tak popsána situace, kdy lze připustit výjimku z obecného pravidla, pokud veřejný úřad shledá, že pro ni jsou dány důležité důvody – aplikace normy by byla pro adresáta příliš tvrdá a zákonodárce evidentně s takovým případem nepočítal nebo jej považoval za příliš raritní. Udělení výjimky musí být vždy odůvodněno tak, aby bylo zjevné, proč tento úřad ke svému závěru o existenci zvláštních důvodů dospěl.

Zmírnění tvrdosti rozšiřuje zhusta již tak široké meze volného uvážení (diskrece).

Zdroj: http://iuridictum.pecina.cz/w/Zm%C3%ADrn%C4%9Bn%C3%AD_tvrdosti

Nejsem právník, co vy na to?

0/0
19.8.2010 12:28

občan_z_předměstí

Pokud je TV přijímač nefunkční

potom to NENÍ "zařízení technicky způsobilé". Ale jinak doufám, že současná vláda, ze které jsem jinak dost rozpačitý, Českou televizi zruší.

0/0
19.8.2010 12:23

infinity1

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

Jenže problém je v tom, že o přijímač vůbec nejde, ten s Českou televizí nemá vůbec nic společného. Jde pouze o jedinou součátku televizoru - tuner - pokud ten je funkční a celý zbytek televizoru rozbitý (třeba když jej rozmlátíte kladivem), tak podléhá poplatkům. Naopak když je televizor naprosto v pořádku - pouze s vymontováným tunerem - tak poplatkům nepodléhá (je-li absence tuneru nahlášena České televizi).

0/0
19.8.2010 12:46

Don Corleone

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

Nejde jen o tuner. Těžko může jen samotný tuner reprodukovat TV signál (v onom zákoně se vyloženě o reprodukci píše). K tomu potřebujete funkční obrazovku.

0/0
19.8.2010 13:41

barbud o

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

... celý televizor ...

0/0
19.8.2010 14:52

Kubrt - milovník nálevu

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

a kde zákon řeší extra nějaký tuner? Pokud mám osvědčení, že Tv prostě není schopen provozu, tak co řešit extra nějaký tuner ?

0/0
19.8.2010 14:06

petr____22

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

Jde o tuner

Proto vsechny firmy ktere pouzivaji treba LCD televize jako vizualizace ve vyrobe (stovky kusu) kupuji pouze televize s vymontovanymi TV tunery. Za ty se skutecne neplati.

0/0
25.8.2010 18:18

barbud o

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

... žádná součástka jménem tuner není ...

0/0
19.8.2010 14:54

pipi02

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

https://tvp.ceskatelevize.cz/poplatky/faq.php?id=04

"Zákon 348/2005 Sb. v platném znění stanoví, že předmětem televizního poplatku, tedy televizním přijímačem, je zařízení technicky způsobilé k individuálně volitelné reprodukci televizního vysílání bez ohledu na

způsob příjmu. Toto zařízení se považuje za televizní přijímač i v

případě, že si jej držitel upraví k jinému účelu."

Králíkárna udělaná z kastle od televize je sice nezpůsovilá k individuální volitelné reprodukci, ale je to televizní přijímač upravený k jinému účelu. Takže chovateli, zaplať.

0/0
19.8.2010 12:56

Don Corleone

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

Chyba lávky. Ve 2. větě z citace onoho zákona spojením "Toto zařízení..." je pochopitelně myšleno "Toto zařízení technicky způsobilé k..." To pozná každý, kdo umí česky. Kastle od televize toto není.

0/0
19.8.2010 13:39

pipi02

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

:-)

Tak tedy jinak. K jakému jinému účelu se tedy dá upravit zařízení technicky způsobilé k individuálně volitelné reprodukci televizního vysílání.

0/0
19.8.2010 14:09

pipi02

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

?

0/0
19.8.2010 14:10

Don Corleone

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

Např. k reprodukci signálu z nějaké měřící aparatury, z kamerového okruhu, můžete si z něj udělat podstavec pod květinu, udělat si nějaké multimediální centrum, kde hlavní funkcí bude např. poslouchání CD, budík,... vždy však bude (i když podružně) zachována funkce reprodukce TV vysílání. Toto je zařízení upravené k jinému účelu.

0/0
19.8.2010 14:26

Don Corleone

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

resp. přesněji: Toto je zařízení technicky způsobilé k individuálně volitelné reprodukci TV vysílání upravené k jinému účelu.

0/0
19.8.2010 14:28

Deleter

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

Zřejmě to má zabránit výmluvám typu "ale já to tu mám jenom jako podstavec pod kytičky."

0/0
19.8.2010 14:35

Deleter

Re: Pokud je TV přijímač nefunkční

Například když budete mít televizi na přehrávání propagačního DVD za výlohou obchodu.

0/0
19.8.2010 14:34

Šibal

paní má smůlu

Paní má smůlu v tom, jak blbě je formulovám daný zákon, pak už s tím soud bohužel asi nic neudělá a musí se držet zákona. Tady běžná logika a chápání spravedlnosti končí -  když něco naši zákonodárci prostě pose...,  tak si pak bohužel někdo odskáče.  A může to být kdokoliv z nás, v jakékoliv jiné oblasti ve které naši zákonodárci sepsali podobně "špatný" zákon. Hlavní problém je v tom zákonu!!a ne v ČT nebo u soudu.

0/0
19.8.2010 12:02

Hugo.Stiglitz

Re: paní má smůlu

Přesně tak. A za tyhle prasečinky v zákonech neni nikdo ze zákonodárců zodpovědnej.....Rv

A na nás holt platí: ignoratia legis non excusat.

0/0
19.8.2010 12:19

Ajvn

Re: paní má smůlu

Nesouhlasim. Soudce ma predevsim soudit na zaklade ducha samotneho, na pripad aplikovaneho zakona, ktery je v tomto pripade zcela jasny a nezpochybnitelny. Zarizeni, ktere NENI TECHNICKY ZPUSOBILE k prijmu televizniho signalu, takove neni televiznim prijimacem, na ktery se vztahuje tento zakon.

Vemme si jinou paralelu. Podle tohoto verdiktu soudu je nejake zarizeni TECHNICKY ZPUSOBILE i v situaci, kdy je prokazatelne nefunkcni a neprovozuschopne. Pokud Vam tedy bude prislusnik Policie CR pri dopravni kontrole ukladat pokutu s oduvodnenim, ze ridite vozidlo TECHNICKY NEZPUSOBILE k provozu na pozemnich komunikacich CR, pak se mu muzete vysmat, protoze dle soudniho roznodnuti i spatne fungujici, resp. nefungujici zarizeni je automaticky brano za technicky zpusobile??

Navic plati prece presumce neviny, ne? Tzn. dotycny provozovatel prece nemusi prokazovat, ze neni vinny a nema neco, za co by mel platit. Pokud si CT mysli opak, musi u soudu prokazat, ze mel TV technicky zpusobilou!

0/0
19.8.2010 12:24

Kubrt - milovník nálevu

Re: paní má smůlu

Nesouhlas - občanský soudní řád hovoří o účelném a důvodném hájení svých zájmů pomocí práva-soudu, pokud je mi způsobována nějaká újma, škoda, omezení, prostě postižení v nějaké podobě finanční i nefinanční. Jaká škoda či újma byla způsobena Č. televizi tím, že sice mám TV, ale s platným osvědčením, že není funkční ? Nemohu poškozovat Č televizi tím, že neoprávněně zdarma chytám (když TV je nefunkční) její signál a tedy ji nezpůsobuji žádnou škodu...... tedy televize  nemá důvod hájit své zájmy, protože nejsou žádné poškozovány a zneužívány..... Je to bo*del naší slavné mafiánské justice. Hodně záleží na soudci, jestli má nějaké svědomí anebo si nechce komplikovat život a nechce brát kšefty svým blízkým v advokacii a jednoduše nechce jít proti zvrácenosti systému .... A těch je bohužel většina, zejména těch kolem důchodového věku nebo nedaleko před ním ....

0/0
19.8.2010 14:18

radio_svobodna_evropa

zrusit statni televizi, ted hned II. !

jeste bych si prisadil, ze ten soudce co to rozsoudil neni pro me soudce (jen v pripade, ze ta TV byla fakt dekorace), protoze pokud bych soudil jen podle toho co je napsane v zakone, muze byt soudcem kazdej bl c ;-)

0/0
19.8.2010 11:49

vasapro

Re: zrusit statni televizi, ted hned II. !

R^

0/0
19.8.2010 11:56

radio_svobodna_evropa

zrusit statni televizi, ted hned!

"Můžeme s tím nesouhlasit, ale je to platné znění zákona – a naší povinností je zákony dodržovat," uvedl k rozsudku mluvčí České televize Ladislav Šticha. "

okomentoval bych jinak "sice sem kradl, ale kdyz me to nedokazete, tak sem nekradl" jak proste a sproste ... ;-)

0/0
19.8.2010 11:42

bourbon

proč vůbec televize a rádio v kavárnách?

Proč vůbec mít v kavárně televizi nebo rádio, ať už je funkční nebo ne? Ať si ty technické výdobytky nechaj! Kdo nutně potřebuje k životu TV drogu, ať si jde do "sportbaru", mezi sobě rovné! Ten randál zákazníky v jiných podnicích jen obtěžuje.

Nevadí mi hlasitý hovor, ani mi nevadí hlučné řeči opilců, ale ty řvoucí plasmy mi vadí, a to hodně. Když vlezu do neznámé hospody nebo kavárny, hned zjistím situaci, a když je tam randál z TV nebo rádia, jdu rychle pryč. Takoví kavárníci a hospodští ode mně neuvidí ani kačku! 

Pokud chtějí mít v lokále nějakou hudbu, ať si zaplatí živého hudebníka!

0/0
19.8.2010 11:39

tacco

Re: proč vůbec televize a rádio v kavárnách?

když jdeš rychle pryč tak tady neopruzuj a najdi si místo, kde je klid.

0/0
19.8.2010 11:43

bourbon

Re: proč vůbec televize a rádio v kavárnách?

Rozkaz, provedu!

0/0
19.8.2010 11:55

petr88

Re: proč vůbec televize a rádio v kavárnách?

Když oni se dneska lidé nedokáží bez televize ani vys..t.

0/0
19.8.2010 12:07

Kubrt - milovník nálevu

Re: proč vůbec televize a rádio v kavárnách?

ty jsi asi dyslektik, ne ? Když tam jasně je psáno, že TV byla kvůli dekoraci (notabene pokud šlo o starší "historický" typ)......  

0/0
19.8.2010 14:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.