Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlíky vyjely proti sobě, k chybě se zatím nikdo nepřiznal

Drážní inspekce vyšetřuje od pondělí incident na trati z Českých Budějovic do Prahy. Mezi stanicemi Ješetice a Heřmaničky proti sobě vyjely dva rychlíky, naštěstí ale včas zastavily. Inspektoři od počátku předpokládají, že to byla lidská chyba. Zatím se ale nikdo nepřiznal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jmhad

jaké přiznání?

Má praxe u dráhy z vyšetřování nehod říká,že k objasnění viny v takovém případě není složité,pokud nehodovou událost vyšetřují inspektoři s praxí.Pokud ale jsou, podle současného trendu, jen mladí a ovládají angličtinu,pak vyšetří kulový.:-P

0/0
18.8.2010 5:59

Premiant

Info

Pro diskutující jedná se o 4.mezinárodní koridor,který je v současnosti v rekonstrukci,teď je tam 1 kolej a přibude ještě jedna další,nedíval jsem se jak je to tam zrovna s výlukama,ale pokud tam nejaký jsou,tak to toho musi mit uz plnou hlavu

0/0
17.8.2010 18:40

Spalovač_šancí

Tak já to vezmu klidně na sebe

0/0
17.8.2010 16:29

IARK - BAN za králíčka.

Re: Tak já to vezmu klidně na sebe

ja jsem si celou dobu myslel, zes to byl ty, ale nechtel jsem te prasknout :-)

0/0
18.8.2010 9:21

spokojený volič

Mezinárodní rychlíky a jednokolejka

Když do Evropy ,tak třeba nahatý. Není to trošku ostuda ,že nemáme dvě koleje a chceme být rovnoprávným členem. Takhle to nepůjde soudruzi.

0/0
17.8.2010 15:54

tfujpm

Re: Mezinárodní rychlíky a jednokolejka

no podle me lokalka stejne jako ICE jezdi po dvou kolejich ....

0/0
17.8.2010 15:57

el_salamo

Re: Mezinárodní rychlíky a jednokolejka

Dvojkolejná trať je technicky vzato složená ze čtyř kolejových prutů :-)... ale vzhledem k článku předokládám, že zbytek národa pojem "dvě koleje" pochopil :)

0/0
17.8.2010 16:05

FandaVV

Re: Mezinárodní rychlíky a jednokolejka

Bez urážky - ale pod prutem bych si představil něco jiného :-) Co takhle kolejový pas jako jiné pojmenování kolejnice?

0/0
17.8.2010 17:29

pidro

Re: Mezinárodní rychlíky a jednokolejka

Když chceš bet moudrej,je třeba znát rozdíl mezi kolejí a kolejnicí!!

0/0
17.8.2010 16:12

Ahasver

Re: Mezinárodní rychlíky a jednokolejka

Jednokolejka pokračuje od státní hranice přes Summerau až do Lince. Navrhuju za to vyloučit Rakousko z Evropy :-)

0/0
17.8.2010 16:04

gogol_jl

2 km ? Tak to byly sekundy do srazky

Pokud by jely oba vlaky 60km/h tak je to 2km/1min a pocitam, ze jely rychleji.

ps pro hnidopichy: ano vysledek neni zasluhou E=mc2 presny :-)

0/0
17.8.2010 15:52

smíšek36

Re: 2 km ? Tak to byly sekundy do srazky

... přesně tak... jestli to byly vážně jen dva kilometry, tak to vůbec není žádná sranda.... spíš úžasné štěstí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
17.8.2010 16:27

p555

Re: 2 km ? Tak to byly sekundy do srazky

mylite se, ppane kolego...

nepresnostt nevyplyva z E=mc2, ale z Heisenbergova principu neurcitosti... a stejne E=mc2 plati jen pri rychlosti svetla, jinak plati E=mv2 /2

0/0
18.8.2010 10:25

Deleter

Re: 2 km ? Tak to byly sekundy do srazky

E = mc2 platí furt.

0/0
18.8.2010 10:51

C59

Pro jistotu bych dával dejchat

všem zaměstnancům drah v každou lichou hodinu - to by bylo překvápko.

0/0
17.8.2010 15:29

lucky_24

Re: Pro jistotu bych dával dejchat

Alcolock do všech lokomotiv ;-D;-D;-D

0/0
17.8.2010 15:42

plastofka_originál

zkusil bych konfrontaci lokomotiv

0/0
17.8.2010 15:28

víceméně

pošlu vlak- nepošlu vlak

 

To si tam na tom nádraží trhaj okvětní lístky jestli jo nebo ne?

Ale k tomu vyšetřování: Julius Fučík to tentokrát nebyl.

0/0
17.8.2010 15:24

vver440-nevinná oběť cenzury

opravte si ty Hařmaničky

:-)

0/0
17.8.2010 15:12

vver440-nevinná oběť cenzury

Re: opravte si ty Hařmaničky

díky

R^

0/0
17.8.2010 15:54

krakra

Ješetice

Jak mohl vyjet z Ješetic, když tam vlaky jenom projíždí - tam rychlíky nestaví.

0/0
17.8.2010 15:11

Kocourek-69

Re: Ješetice

V Česku staví rychlíky na každé mezi i mimo zastávky. Kolikrát už jsme stáli s rychlíkem desítky minut uprostřed polí. Asi proto se tomu vlaku říká rychlík od slova rychle platícího cestujícího naštvat.

0/0
17.8.2010 15:16

honzik_janulik

Re: Ješetice

No schválně, kolikrát?

0/0
17.8.2010 15:27

poly_

Rychlíky

Oni jezdí rychlíky po jednokolejné trati?

Naprosto nechápu proč není zabezpečeno stylem jako má liberecká tramvajová trat. Vyjedou proti sobě a vypne se proud automaticky.

0/0
17.8.2010 15:08

krakra

Re: Rychlíky

Jezdí po jednokolejné trati, protože není druhá kolej.

0/0
17.8.2010 15:11

konrad44

Re: Rychlíky

A díky panu Bártovi dlouho nebudeRv

0/0
17.8.2010 15:19

p555

Re: Rychlíky

na rakouske strane stejne neni...

0/0
18.8.2010 10:26

wrah

Re: Rychlíky

Kdysi v takovémto případě fungovalo zabezpečení. Prostě dal přednosta stanice strojedoucímu jedoucímu v patřičném směru hůlku a tím směrem nepustil další vlak, dokud se mu nevrátila. Ano, bylo to primitivní, ale jaksi ehm, stoprocentně účinné. A bylo by to i dnes, pokud by prostě před nájezdem na jednokolejnou trať měl stop i inter xxxyyy expres a musel počkat, dokud si přednosta té stanice neujasní, že na té trati fakt žádný vlak není. Ostatně, je technika, mobilní telefon potažmo vysílačka.. Je to jen o koordinaci informací. A) ze stanice řekněme 10-15 km vzdálené mi nahlásí, že vlak, co má projet v xx.yy opravdu projel. Já zavolám na stanici na druhém konci jednokolejky, jestli na trati ke mě nemají žádný vlak. Pokud to mám potvrzeno, tak dám na návěštidle volno, jinak tam musí být stále stop.. pokud to jde vše ok, tak mezinárodní rychlík jede dál plnou rychlostí. Pokud se něco podělá, tak se zastaví, ale neohrozí životy, jen se ztratí čas..

0/0
17.8.2010 15:22

wrah

Re: Rychlíky

A pokud mi druhý přednosta stanice lže a má tam na trati vlak, tak je to v záznamu hovoru jasné a sedět půjde on. (samozřejmě celou tuto komunikaci nahrávat.. No a pokud náhodou na té jednokolejce jede vlak mimo jízdní řád, tak prostě je nutné dva nebo tři km kředem hodit tomu mezinárodnímu rychlíku červenou, tak aby alespoň zbrzdil (když už není k dispozici linka na strojvedoucího, aby ubral na 80 km/h třeba..)

0/0
17.8.2010 15:27

honzik_janulik

Re: Rychlíky

Nejsi nějak moc pod vlivem Vlasty Buriana? To co dnes běhá po stanici s červenou čepicí, se jmenuje výpravčí, ty přednosto...:-) Ale jinak máš značně naivní představy o fungování zabezpečení jízdy vlaků, protože to, co hlásáš, už léta funguje, i s tím nahráváním hovorů... Jenže tady prostě jeden z výpravčích udělal chybu, a tomu nezabrání žádné nahrávání, předávání hůlčiček apod....:-/

0/0
17.8.2010 15:32

Ochlupoun

Re: Rychlíky

Nebo fíra, pokud svévolně odjel nebo projel návěstidlo. Dalo by se dovodit, že chyba vznikla tam, kde byla lokalizována, protože na druhé straně nebylo podle čeho poznat, že jedou dva vlaky proti sobě. Takže si buď výpravčí uvědomil (a) svou chybu, nebo fíra nezastavil nebo projel červenou. Vzhledem k tomu, že se nikdo dobrovolně nepřiznal, dá se předpokládat, že problém bude složitější, než jednoznačná chyba výpravčího. Tipnul bych si na nenastavené návěstidlo, nebo přehlédnutí něčeho strojvůdcem, kde si viník ani nemusí uvědomovat, že udělal chybu. Tyhle jednokolejky jsou zdroj průserů, není otázkou jestli se takový průser stane, ale spíše kdy a komu se stane.

0/0
18.8.2010 17:06

nowas2

Re: Rychlíky

http://www.studuj-jinak.cz/referaty/nahled/19-telefonicke-dorozumivani-(nabidka-prijeti-odhlaska)

0/0
17.8.2010 15:33

rafol

Re: Rychlíky

Neplet si to. Jednokolejna trat ma take dve kolejnice. To se jen tak rika, ze je jednokolejna ;-)

0/0
17.8.2010 15:28

honzik_janulik

Re: Rychlíky

Kolej a kolejnice je něco úplně, ale úplně jiného.....

0/0
17.8.2010 15:33

lucky_24

Re: Rychlíky

Jojo, tady platí 1+1=1 (1 kolejnice + 1 kolejnice = 1 kolej)

0/0
17.8.2010 15:41

rafol

Re: Rychlíky

a, pan honzik nepochopil ironii ;-)

0/0
17.8.2010 15:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.