Diskuze

Úroveň osmiletých gymnázií klesá, přestávají být elitními školami

Blížící se začátek školního roku přinese do mnoha rodin strašáka v podobě přípravy na přijímačky na střední školy. Nejdrsnější to bývá u páťáků, kteří míří na osmiletá gymnázia – u nich je zejména ve velkých městech výrazný převis zájmu. Jenže studie ukazuje, že osmiletá gymnázia přestávají být elitními školami.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J3

J.K. 3

17. 8. 2010 15:26
Elitní škola???

Možná před 50 lety. Poslední desetiletí je to škola naprosto k ničemu.

Proberte se, časy Leonarda už dávno pominuly. Umět všechno a zároveň nic je dnes naprosto k ničemu. Bohužel právě o tom jsou gymnázia. V oblasti vzdělání to jsou naprosto ztracené roky. RvRvRv

0 0
možnosti
EK

Deleter

18. 8. 2010 10:59
Re: Elitní škola???

Ale vy jste nějakej rozumbrada ;-D

0 0
možnosti
PP

Philosopher

17. 8. 2010 14:25
filosofická otázečka

Představme si společnost, kde se přestanou na školách učit všechny ty "neužitečné" věci v duchu hesla "vše si přeci najdeme na internetu". Nikdo v takové společnosti tudíž nebude nic vědět, kromě toho jak si informaci na internetu najít. A otázečka:

kdo na ten internet bude ty informace dávat ??

Doufám, že se najde chytrolín, který se mi bude snažit vysvětlit, že na internetu už všechno je a další věci už tam nebude třeba dávat, neboť nové informace nebudou už vznikat, protože nikdo v takové společnosti už nic kromě hledání na internetu nebude umět a vědět.

0 0
možnosti
E

EWCZ+

17. 8. 2010 14:29
Re: filosofická otázečka

Taky mne to obcas desi. Obzvlast, kdyz si sama potrebuju najit neco mimo sve znalosti a zjistuju, jake pitomosti tam obcas byvaji...

0 0
možnosti
P
L

LosFintos

17. 8. 2010 13:23

jsem absolventem gymnazia a souhlasim s nazorem, ze jsou studenti zbytecne zahlcovani radou naprosto do zivota nepotrebnych informaci, zejmena formou mnozstvi fakt a udaju(jako letopocty, hlavni mesto Ghany ci nejaky tuctovy roman). K cemu je maturant (ale i nektery absolvent VŠ), ktery nema poneti o praxi a ma v hlave pouze radu teoretickych zakladu -> to plati zejmena pro SŠ na VŚ uz spousta lidi tu praxi behem skoly ma.

0 0
možnosti
EK

Deleter

17. 8. 2010 13:28
Re: SŠ

Ponětí o praxi nemá nikdo, kdo v praxi nebyl, a to byli svého času téměř všichni, výjimky, které se s praxí již narodily nepočítám.

Pokud se nebavíme o učebních oborech, jsou praxí nedotčeni všichni maturanti.

0 0
možnosti
JH

Hofos

17. 8. 2010 13:18
Srovnávat lze různými způsoby

Srovnávat kvalitu školy na základě čtenářské gramotnosti neberu. Mě např. čtení beletristických blábolů nebere a asi nikdy brát nebude -- jakožto výrazně technicky zaměřený typ bych v takovém porovnání pohořel na plné čáře i přesto, že jsem absolvoval FJFI ČVUT a myslím, že tento ústav není Béčková fakulta.

Žádná škola člověka nenaučí to, co bude potom celý život opakovat jako robot. Naopak škola musí naučit učit se. Čím větší nároky na učení samotné, tím lehčeji se pak naučíte cokoli. Už v prvním ročníku VŠ člověk zjistí, že na gymnáziu se učí velmi "zjednodušená" matematika (nechci říkat blbosti).

Jako porovnání kvality absolventů bych zvolil schopnost se naučit něco, o čem člověk v životě ani neslyšel.

0 0
možnosti
VF

fidlik

17. 8. 2010 13:58
Re: Srovnávat lze různými způsoby

Čtebářská gramotnost není založena na kvantu přečtených knih. Jde především o dovednost pracovat s textem (i odborným) a informacemi vůbec. Tyto dovednosti se mají rozvíjet už od předškolního věku. Letos se tím zabývala školní inspekce, její zprávy jsou dostupné na netu. Jinak souhlas - umět se učit je důležité, omílání dat, vyjmenovávání literárních děl (kdo co napsal) je k ničemu. Tady funguje strašlivá setrvačnost. Zkuste ale říct na gymplu, že Jirásek, Světlá, Rais atd. už nejsou ke čtení...

0 0
možnosti
VM

vlmach

17. 8. 2010 12:55
Úroveň osmiletých gymnázií klesá

A jenom jejich úroveň klesá?

0 0
možnosti
EK

Deleter

17. 8. 2010 12:21
---

Je nesmírně složité přesvědčit někoho o užitečnosti něčeho, co on sám nezná (zapomněl).;-)

0 0
možnosti
EK

Deleter

17. 8. 2010 12:07
Perličky z diskuse

Na můj názor, že na SŠ se učí jak věci fungují, a na VŠ proč odpovídá Fonon: ""proč věci fungují" je filozofická otázka, nikoliv vědecká! Věda neví proč něco funguje, ale ví, jak to funguje! Věda nedokáže zodpovědět otázku "proč se Země otáčí", dokáže odpovědět "jak se otáčí"

---

Přestávám věřit, že tento člověk má VŠ.

0 0
možnosti
MK

briza

17. 8. 2010 12:25
Re: Perličky z diskuse

Jo, to me taky pobavilo. ;-D

0 0
možnosti
MV

Flipmode

17. 8. 2010 11:25
Do pranice

Myslim, ze se dnes vzdelani pokousi o co nejvice znalosti a vedomosti, coz je v dnesni dobe internetu nesmysl a zbytecnost.

Ucime deti nesmysly v matematice (kvadraticke rovnice a dalsi uplne nesmysly), prirodnich vedach, ale vubec je nepripravujeme na zivot. A neucime je ani spravne psat, uz jen pohled na diskuze je toho strasnym prikladem.

Pracuji jako vrcholovy manazer velke holandske spolecnosti (toho casu na dovolene:)), ale nikdy jsem nepouzil v matematice vubec nic ze stredni skoly - jen nasobim, delim, scitam, odcitam a pracuji s %. V cestine je mi cela stredoskolska vyuka k nicemu, protoze jedine, co se po mne chce, je spravne psat. Nikdo se me nepta co napsal Capek nebo Hemingway.

Ucil bych deti jen to nejnutnejsi a naopak jim dodaval obecneho vzdelani, bavil se o politice, ekonomickych problemech sveta, ucil je hledat reseni, vest domacnost, ucil bych je co je dluh, jak funguji penize, jak se vzdelavat, jak byt sobestacny...zkratka jak skutecne funguje tento svet....

0 0
možnosti
DK

Fonon

17. 8. 2010 11:27
Re: Do pranice

kvadratické rovnice jsou nesmysl? velmi ubohý názorRv

0 0
možnosti
PP

Philosopher

17. 8. 2010 11:24
Vzdělávací systém ala SCIO testy

Taková malá nadsázka.

Škola-teorie: jdyž je třeba usmažit řízek, maso se obalí v tomto pořadí: a/ vejce, strouhanka, mouka, b/ mouka, vejce, strouhanka, c/ strouhanka, vejce, mouka

Zaměstnaní-praxe:

Pokyn od mistra: udělej 5 řízků. A hodí mu na stůl 5kg masa v celku.

A bystrý čerstvý kuchař si vzpomene, že b/ je správně a začne obalovat .... Po pár minutách volá na mistra, že by potřeboval maso na druhý řízek.

0 0
možnosti
MN

_m-

17. 8. 2010 12:00
Re: Vzdělávací systém ala SCIO testy

R^

0 0
možnosti