Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policisté našli na Jihlavsku hrob zmasakrovaných Němců

Na louce Budínka u Dobronína na Jihlavsku odkryli policisté spolu s archeology poválečný masový hrob. Ležet v něm mají ostatky patnácti Němců, kteří byli po druhé světové válce v Dobroníně zřejmě zavražděni. Kriminalisté už nalezli první kosterní pozůstatky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

net.Xtreme počtvrté

Smutné

Kolik lidí dokáže odsoudit zvrhlosti pár lidí jako zvrhlosti celého národa obhajovat vybití si vzteku na úplně jiných jedincích. pokud někde byla nějaký autocenzura a dělal spoustě lidí za války ze života peklo a pak si jej někdo podal, tak to se dá pochopit, ale heslo být stejný nebo horší než oni se omluvit nedá. A už vůbec nechápu zavírání očí nad minulostí a skutečností. Mrtvé nikdo nevzkřísí a (po)válečné křivdy napravovat už nemá cenu, nicméně přiznat si fakta by neškodilo.

0/0
17.8.2010 19:45

kuttna

Re: Smutné

R^

0/0
17.8.2010 21:30

furtspolu

Benešova slova se naplňují...

 Psal :  Pamatujte si Němci budou stále opakovat ,že čechy jsou jejich vlast .Buďte na to připraveni.R^[>-]

0/0
17.8.2010 14:57

kuttna

Re: Benešova slova se naplňují...

Pokud jde o sudetské němce, tak je to dokonce pravda - Čechy jsou jejich vlast. Jako slušný člověk jsem připraven to kdykoli uznat.

0/0
17.8.2010 21:23

modrá_krkavka

Re: Benešova slova se naplňují...

Hm., tak to se divím, že s tím karlovarským knihkupcem tak vyřvávali "jeden národ, jeden vůdce". Tak se jim to splnilo. Hned 2x během pár let.

0/0
20.8.2010 12:04

furtspolu

Pro pana Mareše....

Vážený Jihlavský publicisto doporučuji Vám abyste začal pátrat v Lidicích po obětech

a hlavně po jejich vrazích .V Německu jich asi ještě bude žít mnoho. Pokud budete

mít úspěch tak určitě předčíte i mistra pátrání  Standu Motla. V Jihlavě takovou slávu nedosáhnete. Poslední dobou je tu přemotlováno.Rv

0/0
17.8.2010 14:52

kuttna

Re: Pro pana Mareše....

Máte snad nějaký vážný důvod, proč si přejete, aby se nevyšetřovaly zločiny Čechů?

0/0
17.8.2010 21:31

modrá_krkavka

Re: Pro pana Mareše....

Flanďáku to to teď probíráte v semináři??

0/0
20.8.2010 12:05

blastula

Co čekat od novin v německém vlastnictví...

Propaganda o českých mordýřích a ubohých německých obětech  je pomalu na zvracení.Že to byl už jen důsledek, o tom se opět  takticky mlčí Ještě rok, dva a dovíme se , že protektorát tu museli  udělat proto, abychom  ubohé hodné , mírumilovné Němce houfně nemasakrovali a že bychom měli nakonec ještě za válečná příkoří skopčákům platit reparace.

Celá tahle mediální masáž je jen psychologická příprava na zrušení dekretů,  nebo rovnou na připojení k Německu ( a pak nám sem vyexpedují turky)

0/0
17.8.2010 14:06

milla

Re: Co čekat od novin v německém vlastnictví...

0/0
20.8.2010 11:48

tenosten

tyto protičeské štvanice,

 mají zatím vpodstatě jeden cíl a záměr. Připravit předem zpochybnění  dekretů prezidenta Beneše a pak, v nejbližším možném termínu, prosadit jejich zrušení.

0/0
17.8.2010 12:46

A:-)

Re: tyto protičeské štvanice,

Benešovy dekrety v té době ještě nebyly.... a ani pak Benešovy dekrety nedovolovaly násilnosti na Němcích:-/

0/0
17.8.2010 13:38

Cynyc

Re: tyto protičeské štvanice,

8-o Jaké protičeské štvanice??? Četli jsme skutečně stejný článek?

0/0
17.8.2010 13:47

NCS

Nechápu

"hromadný hrob" zmaskarování němců" atd., lidi co blbnete, já to nechápu !! Kolik čechů bylo začátkem války a v průběhu války "zmasakrováno" ....zabito ubito zavražděno českých lidí....němečtí vojáci u nás mají dokonce hroby.....

na a co, pár němců to vods..alo,.... Rabovací Garda se vožrala a pár jich vodbouchla, vždycky se najde argument pro a proti. (jsem ročník 1931) vím o čem píšu.....

kolik je kde v německu památníků nebo hrobů či pomníků českých lidí? umučených zabitých zavražděných nacisty....? Nedělejte z toho vědu, byla válka . Tady jde o mnohem víc....., že to dotáhneme tak daleko že budou stále víc znevažovány Benešovy dekrety a to je špatně !!!

když se v čechách němci po válce loučili, na to nezapomenu když řvali : až se vrátíme vydláždíme s českejma dubovejma palicema václavák !!

0/0
17.8.2010 11:41

net.Xtreme počtvrté

Re: Nechápu

U nás bylo ubito a zmasakrováno minimum lidí, když vynecháme koncentrační tábory, tam to bylo trochu horší, nicméně vidění světa Němec vs Čech je hodně omezené, protože řada Čechů kolaborovala s Němci a řada Němců pomáhala našemu odboji...jenže některým lidem stačí říci, že Češi/Němci/Židi/Cikáni mohou za všechno zlo na světě protože pár jejich zástupců někde něco udělalo...

0/0
17.8.2010 19:39

silný kuřák

Včera v televizi

bylo řečeno, že oběti má na svědomí jakási parta, která se ožrala v hospodě a pro ukrácení dlouhé chvíle si vybrali zajaté Němce a umlátili je. Nevím, jak kdo, ale já pro toto omluvu nemám a mohlo se za války dít cokoli.

0/0
17.8.2010 9:50

tenosten

Re: Včera v televizi

 spiše nejde najít omluvu, pro takovou  zběsilou protičeskou propagandu, jakou vedou, převážně v zahraničním vlastnictví, tzv.  "sdělovací prostředky".  Obzvláště na to specializovanými  "vejlupky", jsou MFDnes, toto iDnes, Lidovky, Reflex, HN, i radižurnál, ČT24, ČT1, tel. Nova, i Prima. Ostatní, na tom nejsou nic  moc jinak, ale  povětšině to nedávají tolik najevo.

0/0
17.8.2010 10:13

kuttna

Re: Včera v televizi

Vaši morálku Vám nezávidím. Kdo Vás vychovával?

0/0
17.8.2010 10:42

tenosten

Re: Včera v televizi

mnou jmenovaní, mají systém dokonale propracovaný a zacílený na prosťáčky.  U Vás, zásah přímo do černého.

0/0
17.8.2010 10:56

A:-)

Re: Včera v televizi

Co znám z vyprávění, tak realita odsunu byla o mnoho horší než jak ji uvádí Vámi uvedené hromadné sdělovací prostředky:-/ 

0/0
17.8.2010 11:15

tenosten

Re: Včera v televizi

 Jasně. Například Sudetendeutscheslandmannschaft  uvádí bez uzardění, nejméně 250.000 jejich soukmenovců  "ubitých"  při odsunu. Máte-li podobně věrohodné informační zdroje a z duše Vaší čisté jim věříte .........

0/0
17.8.2010 12:30

A:-)

Re: Včera v televizi

Neznám čísla z německých pramenů. Pokud vím, tak v Českých oficiálních pramenech  se přiznává za období tří!!! měsíců 11.400 ubitých Němců, ale Němci, kteří zahynuli ve sběrných táborech se do tohoto čísla nepočítají....

0/0
17.8.2010 13:33

tenosten

Re: Včera v televizi

Jistě. Zvláště jakýsi pan Žáček byl ( i když v současnosti nemá tu pravou funkci), velmistr v dezinformačním přepisování historických skutečností. Taky jeden ze spolutvůrců různých oficielních pramenů.

0/0
17.8.2010 13:53

kuttna

Re: Včera v televizi

Kde se ve Vás ten vztek bere, dělejte s tím něco, než Vás to zničí.

0/0
17.8.2010 21:26

_m-

Re: Včera v televizi

.....Tisíce Němců byly před deportací uzavřeny v internačních táborech, z nichž některé byly zřízeny v objektech bývalých nacistických koncentračních táborů. Při odsunu zemřelo 18 816 lidí. 5 596 bylo zavražděno, 3 411 spáchalo sebevraždu, 6 615 zemřelo v koncentračních táborech, 1 481 při transportu, 705 bezprostředně po transportu, 629 na útěku a u 379 úmrtí nešlo příčinu zjistit. Přibližně 200 tisíc lidí se dodnes pohřešuje......

0/0
17.8.2010 16:23

Cynyc

Re: Včera v televizi

Protičeskou poropagandu? Takže kdykoli kdokoli upozorní, že etnický Čech spáchal kriminální či morálně závadný či, je to protičeská propaganda? Proberte se, člověče.

0/0
17.8.2010 11:43

A:-)

Re: Včera v televizi

Vraždění Němců po válce mají v drtivé většině na svědomí členové RG, kteří nepocházeli z místa bydliště a konfidenti gestapa, případně přátelé nacistů z řad Čechů, kteří likvidovali důkazy své činnosti...   

0/0
17.8.2010 11:08

Icks007

Čeští němci

;-€  Strašně mě mrzí, že NIKDY NIKDO NEŘEKNE, že jsme byli tisíc let sjednoceným národem čechů, moravanů, slezanů, němců, židů, později i slováků. Všichni zde žili a byla to jejich rodná zem. Samozřejmě 2.sv.válka se stala obrovským mezníkem. Přesto nelze podotknout, že do vzniku ČR byla němčina úředním jazykem a i normální znalost řeči pomohla VŠEM čechům přečkat protektorát! Že se následně udály pogromy je pochopitelné a smutné zároveň. Je potřeba ukázat dějiny v pravém světle, ale koho dnes trestat? Nějakého např. sklerotického důchodce s plenkami, honit v Paraguai třeba 97letého esesáka? Je rok 2010 a ortel vyneslo samo svědomí a pokračovat bude Bůh, jestli existuje. Tento případ je jednou z mnoha černých kaněk našich dějin! Poukažme, že čeští němci zde byli též doma, ale nedopusťme prolomit Benešovy dekrety!!! Jsou možná pro náš stát nejdůležitější právní listinou. 

0/0
17.8.2010 9:07

richu_ch

Re: Čeští němci

Souhlas, až no to, že se to podělalo už na konci IWW (smlouva St. Germain).

0/0
17.8.2010 10:43

Cynyc

Re: Čeští němci

Jenže příliš mnoho lidí ještě žije v archaickém národoveckém paradigmatu, ve kterém je nejdůležitější lidskou charakteristikou příslušnost k (prakticky fiktivnímu) "národu". Společnou tisíciletou historii nedokážou interpretovat jinak, než neustálý boj (případně útisk) národů. Ti tady pak píší příspěvky odsuzující zvěřejňování takových událostí, o kterých se píše v článku, protože neposkvrněná pověst národa je pro ně důležitější než pravda. Je smutné, že taková primitivní a iracionální ideologie má ještě vůbec nejaké zastánce, naštěstí i díky hrůzám WWII už je výrazně menšinová a směřuje na smetiště dějin.

0/0
17.8.2010 11:50

MHHK

Lítost?

Lítost a pocit viny by byl na místě, kdyby se to stalo v roce 1939.

0/0
17.8.2010 9:04

Coldstone

Děda mi říkal

Němci byli na nás Čechy slušný až do roku 1943, kdy začali prohrávat. Pak začalo peklo. Na barikádách svině německý stříleli do žen a dětí a chtěli je prolomit. Pak začla česká spravedlnost a za tu se nestydím.

0/0
17.8.2010 8:21

egi

Re: Děda mi říkal

Mno, zcela upřímně: do koho by svině německý měly na těch barikádách asi tak střílet? A co by s těmi barikádami měly asi tak zamýšlet, než je prolomit?

Šlo o povstání a armáda ho měla potlačit.

Tím nehájím Němce, jenom konstatuju, že ve válce to takhle probíhá.

Zahájím povstání, nasypu někde hromady šutráků a nechám tam ženy a děti. Pak musím počítat s tím, že se bude protivník snažit hromady šutráků prolomit a po jejich posádkách (takto ženách a dětech) střílet :-(

0/0
17.8.2010 8:58

libynn

Re: Děda mi říkal

Jaká válka? Čí válka? My jsme válku nechtěli! Oni si ji vyhlásili a nikoho se neptali! V 45 jsme třeba ještě chvíli válčili my, i když oni již kapitulovali! Také jsme se jich neptali! Nyní byli ti slabší oni!

0/0
17.8.2010 9:13

egi

Re: Děda mi říkal

A co? Beru Vám to snad?

0/0
17.8.2010 9:27

libynn

Re: Děda mi říkal

"Nejsem zastáncem dnešních teorií pěstovaných německými médii (iDnes a spol) o mučednictví těch okrajových ztrát při odsunu, lze je podle mne považovat za pochopitelné. Nikoli však ospravedlnitelné." Polemizuji pouze s tím, zdali to má být ospravedlnitelné.

0/0
17.8.2010 9:39

egi

Re: Děda mi říkal

Aha, ale to jste se netrefil o vlákno ... v tomhle odstavci byla řeč o těch barikádách ... :-)

0/0
17.8.2010 9:50

libynn

Re: Děda mi říkal

Vím. Já to myslel tak, že pokud chápete němce v jejich válce (zabíjení civilistů na barikádách), můžete chápat chování čechů v jejich válce (obrazně) při odsunu.:-)

0/0
17.8.2010 10:02

egi

Re: Děda mi říkal

Moment, nenechte se splést - na barikádách nebyli žádní civilisté. Civilista je civilista, v okamžiku, kdy vezme do ruky kvér a vyleze na barikádu, pozbývá statut civilní osoby a stává se bojující stranou, kombatantem. Bez rozdílu věku i pohlaví.

(Pokud tam nějaký skutečný - tzn. nebojující a boji se vyhýbající - civilista zůstal a přišel k úhoně, je vůl a patří mu to.)

Já ty excesy při odsunu chápu, lidi jsou dobytek, to ale neznamená, že je schvaluji.

Vzpomínka mojí máti: v Brně na Oltecu bydlel starý německý pan doktor. Od C.K. mocnářství. Furt. Za války (jako kdykoli jindy) léčil lidi. Všechny. Kdo za ním přišel. Neublížil nikomu, z národnosti nijak netěžil. Starousedlík. Ale jelikož nebyl aktivní antifašista, musel do odsunu. Když ho odváděli, nějaký zfanatizovaný ožralý trotl z davu ho vzal flaškou po hlavě a zabil ho. Taky hrdina, co ještě chvíli válčil?

Prostě se to děje a jde o vpodstatě okrajové ztráty. Nedělal bych ze Skopčáků mučedníky, ale taky vraždy neomlouval.

0/0
17.8.2010 10:32

kremsa

Re: Děda mi říkal

Převážná většina Němců byla slušná až do konce války. Rodiče říkali, že když v dubnu 1945 měli Němci u našeho domu dělostřeleckou baterii a chodili k nám pro vodu, vždy slušně poprosili a poděkovali. Mnozí jiní ovšem "slušní" nebyli, a to ani před rokem 1943. Ale jak Vy můžete tvrdit, že z těch 15 ubitých Němců byli všichni "neslušní" a že jejich ubití byla "spravedlnost"? Byl-li jen jeden z nich "slušný" a nevinný, byla to vražda.

0/0
17.8.2010 9:07

milla

Re: Děda mi říkal

Jo  jo. Ubozí  Němci.  Zatímco  když  německé  komando přepadlo  klidnou  vesnici, vyvraždilo  všechno  co  se hlo, tak  to byli   vojáci, kterým se to  nedá  vyčítat.  Po  válce  se vrátili  domů,  a jestli  neumřeli, žijí  dodnes.

 Když  se   po  válce  lidé plni  přežité  hrůzy  chopí  spravedlnosti  a  začnou  rovnat  účty, je  to   smrtelný  zločin, který  je nutno   potrestat jako  úkladnou  vraždu, nejraději  i  po  sto letech. Bude to  senzační  proces , jen  se musí  najít  alespoň jeden  aktivní  účastník.   Naopak  bratři  Mašínové jsou  hrdinové, protože  svázané  a přidušené vězně se  tak  nějak   sluší  klidně podříznout,  zejména když  se  dotyčný nemůže  bránit. Za  to jim  dík  vysloví  i  ministři.

0/0
20.8.2010 12:03

33anubis33

Vrazi ????

Tak mi tu budeme stíhat někoho kdo byl po válce plný emocí ???  a odměňovat "hrdiny" kteří podřezávali vlastní lidi kvůli pěnězům !!!!!!!!!

0/0
17.8.2010 8:17

libynn

Re: Vrazi ????

..."těsně po válce"! To aby se někdo nechytnul toho, že po válce je i dnes.:-)

0/0
17.8.2010 8:25

egi

Re: Vrazi ????

Je to hlavně vo emocích, že jo, jak se dneska říká.

Nejsem zastáncem dnešních teorií pěstovaných německými médii (iDnes a spol) o mučednictví těch okrajových ztrát při odsunu, lze je podle mne považovat za pochopitelné. Nikoli však ospravedlnitelné. Můj názor je: vyšetřit, zdokumentovat, stroze zveřejnit jako memento. Ale nedělat z toho zase kovbojku.

Na druhou stranu - ne, kvůli emocím se civilisté nemasakrují.

0/0
17.8.2010 8:52

kremsa

Re: Vrazi ????

Takže podle Vás, když je někdo "plný emocí", tak smí po válce ubíjet bezbranné civilisty? Mašínové byli asi také "plní emocí". A i když s jejich činy hluboce nesouhlasím, tak určitě to nedělali kvůli penězům.

0/0
17.8.2010 9:19

semafor

Re: Vrazi ????

;-D

0/0
17.8.2010 12:22

ELAPHURUS

Německá propaganda nám UPŘESŇUJE dějiny

Všechny německé porážky budou nazvány vítězstvím, Jan Žižka bude zakázaným výrazem, Češi po tisíce let masakrují Němce.... a nejméně 500 let se Češi snaží zbylé Germány počeštit.... Výsledkem bude, že naše země zaplatí bilion euro jako válečnou reparaci naším západním bratrům za I. a II. světovou válku...

0/0
17.8.2010 7:55

libynn

Re: Německá propaganda nám UPŘESŇUJE dějiny

bilion nedáme dokupy ani s Kalouskem, takkže nezbývá, než pro ně pár generací montovat zadara!

0/0
17.8.2010 8:07

košťálka

Velmi

mně zaujal včera redaktor v TV, když v komentáři řekl, že byli ubiti a nikdy už se do své rodné země nevrítili. A tak se ptám: když to byla jejich rodná země, co dělali v NAŠÍ rodné zemi?? Zřejmě ji v 38 nebo 39 roce obsadili, vyhnali naše lidi a pak se nesmí divit, jak dopadli. Ví snad někdo, co to bylo za lidi? No, od jejich příbuzných se  jistě dozvíme, že to byli obyčejní lidé a lidumilové, kteří nikdy našim lidem neublížili. Dělají si z nás legraci ti, co to vyšetřují nebo mi něco uniká?

0/0
17.8.2010 7:35

Deleter

Re: Velmi

Velmi pravděpodobně to byli lidé, usazení zde po generace. Málokdo se hrnul do ČR po Mnichovu. Je možné, že to byli lidumilové a nikomu nic neudělali, nebo taky jo, během odsunu po Mnichovu.

0/0
17.8.2010 7:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.