Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Třetina restaurací dala po novele zákona stop kuřákům

Téměř třetina restaurací a více než polovina hotelových restaurací se po 1. červenci, kdy se změnil protikuřácký zákon, rozhodly být výhradně nekuřácké. Zjistil to průzkum Asociace hotelů a restaurací ČR. Novela problémy nepřinesla, tvrdí hygienici i asociace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lůvejroznec

Zatím znám jen Mc´Donalds

;-DRv

0/0
16.8.2010 13:06

johnymistr

nevím

Proč se zde kuřáci neustále čílí, nikdo jim nezakazuje kouřit, jen je tu snaha je odsunout na okraj, kam, dle mého kouření patří

0/0
16.8.2010 11:39

Deleter

---

Mně spíš přijde, že odsunout by se měli lidi, kteří nechápou, že na diskotéce je hluk, v sauně horko, a v hospoděspovolenýmkouřením kouř.

0/0
16.8.2010 15:15

johnymistr

Re: ---

hluk nesmí překračovat normy, proto aj odhlučnění, sauna no comment, kouř škodí zdraví

0/0
16.8.2010 16:17

Deleter

Re: ---

Hluk nesmí překračovat normy? Byl jste někdy na pořádným koncertě nebo houseparty? Zjevně ne. ;-D;-D;-D

0/0
20.8.2010 9:08

lekaj

hura

To je nejlepsi odpoved na militantni nekuraky a jejich snahu omezovat svobodne podnikani. Je videt ze kdo chce, tak si svoji nekurackou restauraci najde a nemusi kvuli tomu zakazovat kurakum ty kuracke. Tak to ma byt.R^

0/0
16.8.2010 9:42

vasek001

Re: hura

Mas ponekud mylne predstavy o poctech nekurackych restauraci. Co chces hledat kdyz nekde nic takoveho neni? To jako ma clovek sednout do auta jet desitky kilometru nekam kde nekuracka hospoda je? Se prosimte prober, asi zijes v jinem svete nebo jine zemi.... :-)

0/0
16.8.2010 13:51

Deleter

Re: hura

Dělejte to tak, jak to dělají lidi, kteří ve svém okolí nemají žádnou hospodu.

0/0
16.8.2010 15:17

Deleter

Super!

R^ Je vidět, že to jde i bez vrchnostenského nařízení.

0/0
16.8.2010 8:39

Jan9002

Jsem zvědav, kdy se u nás tato vymoženost objeví

V létě chodím do zahrádek a tak snesu, že se vedle u stolu kouří. V zimě si kupuju lahváče, protože po příchodu z hospody smrdím jak cap, musím se převléct a osprchovat. Prádlo musí manželka okamžitě vyprat.

0/0
15.8.2010 18:59

Deleter

Re:

Ježiš a proč nechodíš do nekuřácký?

0/0
16.8.2010 8:40

ročník 68

Re: Re:

Asi proto , že nežije ve "velkoměstě" , ale na vesnici.Já bydlím taky na vesnici , jsou u nás 4 (slovy čtyři) hospody a ve všech se hulí jak v elektrárně z komína.A jet na pivo do města do té nekuřácké hospody autem není zrovna dobrej nápad.;-)

0/0
16.8.2010 9:30

lekaj

Re: Re:

Muzes si otevrit svoji nekurackou hospodu. Nikdo te nenuti chodit do soukromeho podniku, kde se majitel rozhodl povolit koureni. To je ta svoboda volby.

0/0
16.8.2010 9:43

kuttna

Re: Re:

Máte divnou představu o svobodě volby. A já doufám, že časem nastane jiná svoboda volby - buď nebudete v hospodě kouřit nebo do ní nepůjdete.

0/0
16.8.2010 11:46

péče o bolavý palec na levé noze

Re: Re:

;-D zasnu nad nekterymi napady, ac sam nekurak nechapu tu snahu nekterych lidi nutit cizim lidem vlastni predstavy o tom, jak to maji mit zarizeno v podniku!

0/0
16.8.2010 13:38

vasek001

Re: Re:

V podstate bych nezakazoval ani lidem zavyslim na navykovych latkach vstup do hospody. Proc? Vzdyt je to jejich svobodna volba.A pokud si chteji neco pichnou, snupnout, nebo neco cichat proc by se meli omezovat? Jsou prece lidi jako kazdy jiny, a proc by nemohli zrovna v hospode resit svoji zavislost? :-P

0/0
16.8.2010 13:44

vasek001

Re: Re:

zavislym ;)

0/0
16.8.2010 13:44

Deleter

Re: Re:

V hospodě se řeší především závislost na alkoholu, milý Václave.

0/0
16.8.2010 15:19

LCypher

Re: Re:

Nevím jakou máte vy představu o svobodě volby, ale ta volba jak vy nastiňujete svobodná není ani trochu. Nyní si oba můžem vybrat zda půjdem do kuřácké či nekuřácké. Že vám to nevyhovuje, nemáte to blízko, to je primárně váš problém, nic jako právo na nekuřáckou hospodu neexistuje. Ovšem dle vaší "svobodné volby" bych já mohl buď nekouřit nebo nejít nikam. To není příliš svobodné...

A nevím co budete říkat, pokud vejde v platnost zákaz kouření v hospodách, mnoho z nich se přemění v soukromé kluby a vy tam jako nekuřák zkrátka nebudete vůbec vpuštěn. Budete se cítit líp?

0/0
19.8.2010 15:33

johnymistr

Re: Re:

ano

0/0
20.8.2010 4:33

Deleter

Re: Re:

Tak si představujte, že hospody, kde se smí kouřit, jsou soukromé kluby, a jste bez problémů.

0/0
20.8.2010 9:08

Deleter

Re: Re:

Tyjo no tak já znám vesnici, kde není hospoda žádná, pak rodiče od ženy bydlí na vesnici, kde není hospoda žádná, a kámoš bydlí na vesnici, kde je naprosto otřesná hospoda, do které se nedá chodit - a co jako?

0/0
16.8.2010 15:18

nasersizvysoka

"kazí kouřem, který ohrožuje mé zdraví"

jasně .. a pak vylezeš ven, projdeš kolem jednoho natočenýho diesela a dostaneš takovou dávku karcinogenů jako kdybys inhaloval dvě krabky .. ale o tom v novinách nepíšou, tak je všechno v pořádku, co?  jelito

0/0
15.8.2010 14:12

johnymistr

Re:

samozřejmě, že aj to mi vadí, stejně jako tovární splodiny, radioaktivita a vosí bodanec, to nic nemění na tom, že mi kouř z cigarety ničí zdraví... Jelito radši krvavý, děkuji

0/0
15.8.2010 14:53

Jan9002

Re: "kazí kouřem, který ohrožuje mé zdraví"

Musím dýchat zplodiny z aut a ještě mi kuřáci dýmají pod nos. Dalo by se to napsat i tak.

0/0
15.8.2010 18:56

HLNOCD6

Re: "kazí kouřem, který ohrožuje mé zdraví"

to  ze jdete do podniku o kterem predem vite ze je i kuracky je vase svobodna volba. Takze nikdo vam zdravi nenici, zdravi si nechavate nicit vy a to dobrovolne.

0/0
15.8.2010 21:16

vvvv

Re: "kazí kouřem, který ohrožuje mé zdraví"

To je bezesporu pravda. Faktem ovšem také je, že kouření škodí zdraví a mělo by být z hygienických důvodů ve firemních prostorách zakázáno nebo omezeno tak, aby zaměstnanci restaurace nemuseli pracovat v zakouřeném prostředí.

0/0
16.8.2010 6:42

Mirco1

Re: "kazí kouřem, který ohrožuje mé zdraví"

Jelito je ten, který se snaží na jeden problém reagovat stylem "a vedle zase bijou černochy", neboli prostě odvádět pozornost jinam.

0/0
15.8.2010 20:56

HLNOCD6

Re: "kazí kouřem, který ohrožuje mé zdraví"

jaky problem? Vzdyt zde funguji kuracke i nekuracke podniky vydle sebe. V cem vidis problem?

0/0
15.8.2010 21:16

johnymistr

Re:

v tom, že ten zaměstnanec tam dobrovolně není

0/0
16.8.2010 7:47

Deleter

Re: Re:

Robota byla zrušena v devatenáctém století a paragraf o příživnictví po sametu. Takže tam ten zaměstnanec dobrovolně je.

0/0
16.8.2010 8:41

johnymistr

Re: Re:

no vidíte, a já zas tvrdím, že pokud někoho zaměstnávám, měl bych mu zajistit takový podmínky, aby nebyl ohrožován na zdraví, kde to nejde zajistit, má být kompenzace, což ovšem není případ kouření, které lze prostě zakázat

0/0
16.8.2010 11:37

péče o bolavý palec na levé noze

Re: Re:

Tebe nekdo nuti delat pingla v kurackem restiku? Kdo?

0/0
16.8.2010 13:40

johnymistr

Re: Re:

ne, proč?

0/0
16.8.2010 14:00

gaDzin

Re: Re:

Ja cely den sedim v praci na zidli, nicim si tim zada. Mam tedy zamestnavateli sdelit, ze bych radeji dejme tomu pul pracovni doby lezel v bazenu, ze me ho ma zaplatit a ty 4 hodiny me samozrejme zaplati jako bych byl v praci? :-)

0/0
16.8.2010 14:02

Deleter

Re: Re:

Čistě teoreticky, pokud budete mít potíže se zády, a neměl jste je při nástupu do zaměstnání, tak byste měl být kompenzován - stejně jako ten číšník. Podle zákona je zaměstnavatel povinnen zajistit zaměstnanci-nekuřákovi nekuřácké pracoviště. Já teda znám číšníků dost a v kuřáckejch hospodách kouří všichni.

0/0
16.8.2010 15:21

johnymistr

Re: Re:

souhlasím až na to, že je povinen zajistit zaměstnanci nekuřácké pracoviště, nejen nekuřákovi

0/0
16.8.2010 16:22

Lady Humussprey

Problém je, že se pořád pod názvem restaurace

míchají dva rozdílné podniky. Žrádelny, kde se cpou zaměstnanci za stravenky a ti pochopitelně mezi polévkou a gulášem cigaretu nepotřebují. Olíznou příbor a mažou zpět makat. Pak jsou restaurace, kam lidé chodí za zábavou a sousedskou debatou a tam se kouří a při slušné kapacitě ventilace, se společnost na kuřáky a nekuřáky nedělí. Samozřejmě, že existuje hybrid mezi tím. Tedy přes den 20 jídel, a po čtrté hodině, když jdou lidé z prace, se až do zavíračky vytočí ještě tři sudy piva. To jsou hospody rozdělené. Tohle snad musí vyhovovat každému, kromě potížistů a notorických opruzovačů.

0/0
15.8.2010 11:38

johnymistr

Re: Problém je, že se pořád pod názvem restaurace

já třeba rád chodím do restaurace na dobrou večeři s manželkou a nemám rád, když mi někdo toto kazí kouřem, který ohrožuje mé zdraví.

0/0
15.8.2010 13:24

Deleter

Re: Problém je, že se pořád pod názvem restaurace

Takže chodíte do nekuřáckých, předpokládám.

0/0
15.8.2010 15:09

Lady Humussprey

Re: Problém je, že se pořád pod názvem restaurace

Při vchodu do restaurace budete piktogramem informováni kam lezete. Co ještě je k pochopení, o jaký se jedná typ restaurace?

0/0
15.8.2010 16:33

Mirco1

Re: Problém je, že se pořád pod názvem restaurace

No očividně to, že vaše rozdělení, jak jste si ho tak hezky nalajnovala, je zcela mimo mísu :)

0/0
15.8.2010 20:57

Lady Humussprey

Re: Problém je, že se pořád pod názvem restaurace

Pokud budu mešuge a hledat problém večera, tak si vlezu k nekuřákům a budu jim tam čadit a až mě vynesou, tak si zavolám sanitu a budu lhát, že mě uhodili do hlavy a já vzracím a točí se mně hlava. Druhá možnost je, vlézt ke kuřákům a vřeštět, že mně zasmradí oděv a zaplatí mi prádelnu a závěr bude stejný. To je styl postiženého civilizací obyvatele panelového sídliště. Já jsem normální, a tak si sednu mezi sousedy v naší krásně zakouřené hospodě a vypiji pět x Colu s rumem Božkov a vyčadím krabičku cigaret a v míru odcházím domů. Dovedeš si to vůbec představit?

0/0
15.8.2010 21:16

kuttna

Re: Problém je, že se pořád pod názvem restaurace

Víc než kouření v restauracích, kam koneckonců nemusím, mi vadí kouření na veřejnosti - zaneřáděné zastávky, přechody, okolí laviček. Všiml jsem si, že snad neexistuje kuřák, který by vajgla neodhodil pod nohy, navíc jen málokterý jej zašlápne. A to třeba i v prostředí, kde je to až nebezpečné - v lese, na koupališti. Už jsem si zvykl na vajgly na balkoně a stopy po jejich dohasínání (bydlím v paneláku), pořád mne ale ještě štve propálené prádlo, ale co nadělám.

0/0
15.8.2010 18:12

péče o bolavý palec na levé noze

Re: Problém je, že se pořád pod názvem restaurace

zajdes za sousedy a pozadas je, aby to nedelali. Je to takovy problem? Nebo snad chces i rikat lidem, co maji delat ve svem byte?

0/0
16.8.2010 13:42

kuttna

Re: Problém je, že se pořád pod názvem restaurace

To neznáte kuřáky, ti všechno berou jako útok na svá práva. Sousedé to zkusili, moc se toho nezměnilo. Nedá se nic dělat - kuřáci jsou z velké části hulváti a nekulturní pra... Ale zdá se mi, že ani Vy nedokážete pochopit, že bych ve svém bytě neměl být obtěžován kouřením v okolních bytech nebo že je nebezpečné vyhazovat hořící vajgly z okna. Nejste náhodou kuřák?

0/0
16.8.2010 19:58

Oerteplur

Ještě by měla být oddělena místnost pro alkoholiky

protože jejich sprosté poznámky můžou způsobit psychickou újmu slušně vychovaným dětem v nedělních šatičkách, nebo jejich někdy až "nezletile" vypadajícím maminkám R^;-D

0/0
15.8.2010 10:49

HLNOCD6

No a to bylo zase kecu

jak dati na vyber majitel nestaci. Nebo je pro vas tolerantni nekuraky kazda treti nekuracka malo?

0/0
15.8.2010 10:31

vvvv

Re: No a to bylo zase kecu

Nevěřím tomu, že je to třetina všech restaurací. Je to nejspíš pouze třetina restaurací, které jsou členy "Asociace hotelů a restaurací ČR.", tj. většinou tří a více hvězdičkové hotely....

0/0
16.8.2010 6:37

Icks007

Naše město

Nevím jak je to u vás, ale v mém městě se naprosto nic nezměnilo. Nekuřácká restaurace nepřibyla žádná - dokonce se kouří nadále i v kavárnách - nálepka je hezká věc, ale nic neřeší - je to pouhá informace. Mimochodem asi ze 40 restaurací u nás jsou pouhé 4 (!) nekuřácké. Možná je to i tím, že nejsme žádné turisticky zajímavé město.

0/0
15.8.2010 9:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.