- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyby jazykové školy ( soukromé ), většina z nich je opravdu kvalitní, nemusely na rozdíl od státní jazykové školy platit DPH 20%, mohly by zajišťovat i doučování a výuku na školách a bylo by po problémech.
Bohužel. Na ZŠ jsme se učili tak, že do 6. třídy nám paní učitelka nosila pexeso nebo pohádky. V 6. třídě jsme měli první schopnou učitelku, mluvila s námi, učila nás pomocí her. Poté odešla a my dostali učitelku, která nás učila pomocí písniček. Na gymplu o nic moc lepší. První učitelka trávila hodiny mluvením o tom co "her husband was doing yesterday" a poslední učitelka se snažila s náma něco udělat. Sama za sebe se domluvím a to jen díky poslouchání AJ písniček (ano, gramatiky pomálu, ale člověk se líp naučí co ho baví) a sledování filmů s titulky. Ovšem nejlepší výuku mi zařídila teta, když mě nechala na stánku a sdělila mi, že přijede pán z Německa a bude něco potřebovat. Pán přijel a já se zdárně domluvila
Ony ty filmy a písničky stačí. Myslím, že s trochou snahy se člověk časem naučí dost. Dneska je hromada amerických filmů a hudebních skupin, tak AJ by mělo být v pohodě (aspoň na pasivní úrovni). S ostatníma jazykama tady je to horší. Nevadilo by mi se naučit německy (nebo doučit - trošku už umím). Ale fakt je, že s němčinou do kontaktu přicházím tak jednou za rok, tak motivace a trénink jsou mizivé (o dalších jazycích nemluvě ).
a neefektivní. Vyžaduje to pevnou vůli a efekt to má často docela mizerný.
.
Mám zkušenost, že jediná cesta jak se opravdu naučit živý jazyk je, prostě do dané země odcestovat (nejlépe sám bez kamarádů/kamarádek, protože to pak nutí ke zbytečnému zklouzávání do mateřštiny a efekt pobytu v cizině je tím snížen) a tam se snažit domluvit - klidně zpočátku pomocí pár základních výrazů. V takovéto situaci jde učení víceméně samo - jde do vlastně bez námahy. Jazyk sám přechází do krve.
Podle mé zkušenosti průměrně nadanému člověku na velmi obstojné zvládnutí jazyka stačí půl roku takového pobytu v cizí zemi.
Je to bohužel tak. :( Úroveň výuky angličtiny v českých školách je otřesná. Moje spolužačky byly schopné v maturitním ročníku odpovědět na otázku: "What was your weekend like?" "Yes, I do".
Já měla to štěstí, že jsem měla vždy talent na jazyky, ale zároveň to byla i moje vášeň, neustále jsem si překládala texty písniček, koukala na filmy s titulky, později i bez titulků a rodiče mi umožnili jet na studijní pobyt do zahraničí.
Když jsem se vrátila, nová angličtinářka mě jednou požádala, ať ji řeknu něco o Seasons of the year.. no, tak jsem ji něco odvykládala z patra.. a ona mě požádala, ať mluvím pomaleji, že to nestíhá.. V ten moment jsem byla opravdu rozčarovaná.
Mrzí mě, že styl výuky je takový, že se bifluje okruh maturitních témat a stačí, když to žáci v podstatě slovo od slova odvykládají. Navíc je často přerušují přímo v mluvení a opravují chybky ve výslovnosti. Nedivím se, když se pak žáci stydí cokoliv říct. Co tak nechat odmluvit, psát si poznámky a pak to vysvětlit?
v kterych koncinach se dneska jeste rika "What was your weekend like?" misto "How was your weekend?"? (genuine question, not me being a smart arse)
Není to jen o učiteli, zájem musí mít žáci, kteří ho prostě dnes nemají. Učím na technické škole, myslela jsem, že přitáhnu studenty k angličtině přes populární seriály, hudbu, počítačové hry - absolutní nezájem. Z jedné třídy se chytne jeden, dva. Pokud po nich chci, aby komunikovali pouze v anglickém jazyce, nadávají. Opora není ani ve vedení školy, na technické škole prostě dle nich není angličtina důležitá a není potřeba. Dobří učitelé to většinou na státních školách nevydrží a odejdou do soukromého sektoru.
Nebudu říkat že to je jen dabingem, ale je to hlavně obrovskou až neskutečnou leností mládeže. Kolikrát vidím jak na fórech brečí ať už někdo uploadne verzi s dabingem, že se jim nechce číst titulky. To samé instalování češtin do her, má sestra (teď je v prvním ročníku na osmiletém gymnáziu) nehraje hry bez češtiny. Já se základy angličtiny naučil právě z her, když tehdá nic jako pirátské překlady do češtiny nebylo a kolikrát jsem víc času strávil u slovníku než hraním... Hlavní problém není ani tak ve výuce jazyků (neříkám že tam problém není) ale ve faktu že mládež se anglicky učit nechce protože má pocit, že to nepotřebuje. Všechno má dabované a nebo si stáhne češtinu, tak proč by se měli učit cizí jazyk?
Ještě dodám, že když jsme si měli ve škole vybrat jestli angličtinu nebo němčinu tak jsem zvolil angličtinu právě kvůli hrám :)))
Presne v tehle stupidite vet ucenych v hodinach aj spociva zaostalost v jazykovych dovednostech cechu. Takovou vetu ani podobnou nikdy nepouzijete. Ucte decka spravnou vyslovnost, rozumnet mluvene reci, hodne slovicek. Na gramatice tak moc nezalezi - tu ani anglicane poradne nedodrzuji a snadno si ji zlepsite kdykoliv pozdeji
Do kamene tesat!
Nejvetsi problem cechu je, ze se stydi vubec promluvit. Prave proto, aby nahodou neco nerekli spatne. Tak je ale vychovala skola, bohuzel.
Zakladem jsou slovicka a jednoduche vety a pochytit myslenku, kdyz se s nekym bavis anglicky. Vsechno ostatni prijde samo. Hlavne se nebat mluvit!!!
Školou bych se tolik netrápil. Nejlepší pro naučení jazyka je praktické využívání, třebas jen pasivní. Zrušte v televizi ten hrozný český dabing (aspoň ve filmech) a dejte tam jen titulky. Já se jako děcko naučil kdejaký německý výraz jen ze sledování pro7 a rtl a to jsem se německy ani neučil.
he, tez by me zajimalo, jak je to spravne, ctu kvuli tomu celej nudnej clanek, a odpoved nikde : )
1) Když to neuděláte, budou angličtinu a němčinu učit učitelé, kteří státnice z anglistiky/germanistiky rozhodně nemají. Potom je úplně jedno, kolik hodin jazyka školy do plánu dají. Dítě se nic nenaučí.
2) Výuka němčiny nebo angličtiny může probíhat v max. 10 lidech. Stát musí dát peníze školám, aby mohly jazyky učit v malém počtu, jinak se děti nic nenaučí.
3) Učebny musí být vybaveny moderní didaktickou technikou (interaktivní tabule, počítače, kvalitní CD-přehrávač,...) Jinak se děti nic nenaučí.
Tyto věci jsou ve většině zemí EU absolutní samozřejmostí, proto tam dítě ze 7. třídy ZŠ je na úrovni našeho maturanta.
Ve skole se jazyk nikdo nenauci. Stacilo by kuprikladu zrusit dabovani poradu v televizi a melo by to mnohonasobne vyssi efekt.