Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Pravidelný nelogický rituál chudých: zařezávání ambasád

Tak nám zase sestřelili pár ambasád, paní Müllerová. Kdepak, nebylo to v Sarajevu, to přijde na řadu později: Česko má něco přes stovku zastupitelských úřadů a od rozpadu Československa jich jen mimo Evropu ubylo na třicet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Paul Sulc

Nevim proc by Cesko vubec melo poskytovat

"rozvojovou pomoc" nekde v Africe. Africa je cerna dira na penize, ktere mizi v zahranicnich kontech "dozivotnich presidentu".Zlata doba kolonialismu, to platil zakon a ne zvule mistnich "zvolenych" vladcu.

0/0
13.8.2010 17:58

Kosatka Dasha

Spioni uz nejsou treba, tak na co ambasady?

;-) :-P

0/0
13.8.2010 17:38

f-sport

klasická slepost úředníka

Autore - problémy, které máte za důležité vznikaji jen ve vašem vnitřním světě. Jsou izolované a nikoho nazajímají. Běžný občan opravdu potřebuje jen se někam dovolat. A to, že k tomu dle Vás mluví ti, co tomu nerozumí, je dáno tím, že bez nesmyslných vysvětlení je to celé nesmyslné - ostatně jako veškeré úřednické postupy. Takže klidně rušit, ono je to jedno.

Já bych sem ani nepsal, ale na arogantní vysvětlení úředníka, že normální člověk tomu nerozumí už jsem alergický - vždy to obhajuje pouze uzavřený nesmyslný úřednický svět bez vazby na realitu.

0/0
13.8.2010 13:22

Kvasha

Re: klasická slepost úředníka

omlouvám se, ale teď jste tomu dal korunu. To, na co jste alergický platí v milionech jiných případů, proč by tenhle měl být výjimkou. Chcete říct, že pokud třeba já budu normální člověk (předpokládám, že +/- jsem) a fakticky nerozumím třeba některým fyzikálním zákonům, znamená to, že pro mne neexistují a mohu je vesele popírat a myslet si, že třeba gravitační zákony fungují jenom u těch, kteří jim rozumějí a já se mohu vesele vznášet?! proboha, přemýšlejte. To, že něčemu nerozumíte přece neznamená, že to v nějakých zákonitostech nefunguje ... Škoda, že není možné na zkušební dobu 6 měsíců opravdu všechny ambasády (nebo jakýkoliv jiný úřad) zavřít. Ono by se rychle ukázalo, že naprostá většina úřadů svůj smysl má. A i pro "normálního", "běžného" a já nevím "jakéhoještě" občana.

Otázkou může zůstávat s jakou efektivitou funguje, nakolik svoji funkci plní, atd.

0/0
13.8.2010 17:33

Králík z klobouku

Pane redaktore

Nenapadlo vás někdy, že ambasády mají zastupovat stát a nikoliv soukromé podnikatelské subjekty? Primárním úkolem státu opravdu není stavět po světě pivovary. Ani zneužívat veřejné instituce ke svým podnikatelským aktivitám.

0/0
13.8.2010 12:58

Ljungby

Re: Pane redaktore

tak šup zpátky do klobouku, primárním určitě ne, ale jedním z mnoha ano.

0/0
13.8.2010 17:20

Kvasha

Re: Pane redaktore

jenomže stát sám o sobě nic není. Stát se sestává i z jeho občanů a mimo jiné i z jeho soukromých podnikatelských subjektů.

0/0
13.8.2010 17:36

jmadras

Pane redaktore,

dostal jste se nekdy v cizine do uzkych a zkusil vyhledat pomoc ambasady? Treba byste zmenil nazor na jejich potrebnost.

0/0
13.8.2010 11:40

mudroch1

Re: Pane redaktore,

A není to náhodou tvůj problém? Tebe tam vyslál stát aby ti garantoval tyto služby?

0/0
13.8.2010 12:16

jmadras

Re: Pane redaktore,

a oni dane plati plati pouze obcane specialne statem vyslani do zahranici? Nemaji nahodou pravo na pomoc vsichni obcane CR? A odkdy si my dva tykame?

0/0
13.8.2010 12:33

Kvasha

Re: Pane redaktore,

a o jakém procentuálním počtu případů mluvíte a jak do toho zahrnujete individuální pochybení a třeba dodržení postupu při žádání o tu pomoc. Já také znám jednoho řidiče MHD co je imrvére ožralej, ale obecně si myslím, že se řidiči MHD alkoholu vyhýbají .... a navíc, článek je primárně o celkové koncepci, jejíž neexistence nahrává právě takovým případům, který pravděpodobně ze své vlastní zkušenosti uvádíte.

0/0
13.8.2010 12:43

carlmahony

Konecne vecny clanek

tleskam, ale jak ctu diskusi, tak se k tomu vyjadruji zpravidla lidi neznajici problematiku ani potrebnost ambasad a konzulatu. Je to tema, ktere se neda vyjadrit jen timto clankem. Ten "pouze" poukazuje, jak se za poslednich 20 let menily "prioroty" ministerstva a ze vse je oduvodnitelne. Je zrejme, ze jsou urady, ktere nemaji vyznam jako treba KLDR. Nic tam nevyvazime, nic nedovazime a rezimu skodit take nemuzeme, ale tvrdit, ze penize, ktere usetrime, tim ze zavreme ambasady je holy nesmysl a populismus, ktery nema nic spolecneho s koncepci.

0/0
13.8.2010 11:18

1_135_202_130

Po podpisu Lisabonské smlouvy

budou ambasády členských států za chvíli významné asi jako Dům Středočeského kraje v Bruselu ;-D

0/0
13.8.2010 11:14

carlmahony

Re: Po podpisu Lisabonské smlouvy

Vazeny, vazena. Reagujete na clanek. Precetl(a) jste ho?

0/0
13.8.2010 11:20

1_135_202_130

Re: Po podpisu Lisabonské smlouvy

Aby ne! Národní ambasády členských států EU (signatářů LS) budou nelmi brzy zcela zbytečné. A obchodní zastoupení nadnárodních firem si snad mohou financovat ty firmy samy.

0/0
13.8.2010 13:03

carlmahony

Re: Po podpisu Lisabonské smlouvy

Pane verte me, ze nevite o cem mluvite. Ambada ma take konzularni oddeleni, ktere je Vam v kteroukoli denni i nocni hodinu vystavit nahradni cestovni doklad, vyridit repatriaci zesnulych osob a pripadne pomoci na jine nepredvidatelne veci, ktere vas mohou potkat na ceste nebo vase pribuzne. Vemte si k tomu, ze konzularni urady, ktere jsou soucasti ambasad vyrizuji doklady (OP, pasy, rodne lista narozenych deti mimo CR apod). Jsou tez CzechPointem, takze ruzne sluzby dostupne po celem svete. A k tem firmam. Kdyz budete stredne mala firma vyrabejici treba zubarske kresla nemuzete se vydat do Egypta zjistovat legislativu a podminky za jakych se muzete uplatnit na trhu, co vse potrebujete za atestace. Budte si jist, ze je hodne firem, ktere ambasad vyuzivaji. Kdyby jste cestoval nebo zil v zahranici nenapsal byste takovy blabol. Kdyby jste podnikal a chtel expandovat, tak take ne. Tak budte prosim tak laskav a vyjadrujte se k vecem, ke kterym muze svym nazorem prispet.

0/0
13.8.2010 13:29

objednavkasvacin1

Ambasady jsou jen odkladiste vyhorelych politku

co beztak nic nedelaji.

0/0
13.8.2010 11:00

zdeseny obcan

Re: Ambasady jsou jen odkladiste vyhorelych politku

Ambasady jsou prezitek z doby kdy se cestovalo konmo. Dnes, v dobe videokonferenci, jsou ti panacove zbytecni.

0/0
13.8.2010 11:06

Kvasha

Re: Ambasady jsou jen odkladiste vyhorelych politku

Vaše záliba ve videokonferencích není bohudík na místě. Stejně jako se spousta pracovních věcí v běžném zaměstnání nedá řešit přes jakékoliv IP spojení, tak stejně to platí v diplomacii.

0/0
13.8.2010 12:32

Náhradní muzeum

tak hlavně že jsme nedávno otevřeli zas nejaké středisko

v Izraeli. A to se vyplatí.R^

0/0
13.8.2010 10:54

Kvasha

Re: tak hlavně že jsme nedávno otevřeli zas nejaké středisko

tak zrovna u Izraele si myslím není pochyb o tom, že by tam ČR měla mít diplomatické zastoupení. Je to natolik žhavá půda, že by ČR neměa být pouze odsouzená k pasivnímu sledování. Otázkou zůstává, zda-li jsou potřeba tuším tři honorární konzuláty?

0/0
13.8.2010 11:00

mmkk

Re: tak hlavně že jsme nedávno otevřeli zas nejaké středisko

Honorální konzulát nás nic nestojí.

0/0
13.8.2010 11:52

Kvasha

Re: tak hlavně že jsme nedávno otevřeli zas nejaké středisko

nemyslím si, že např. náš honorární konzulát v Minneapolis nebo v Kansas City nás vysloveně "nic" nestojí?! Chápu ale význam honorární. Jasně, že nákladové srovnání s ambasádou je nesmyslné, myslel jsem z pohledu "počtu", byla to jen poznámka o užitku a o sronvnatelnosti služeb.

0/0
13.8.2010 12:40

vver440-nevinná oběť cenzury

myslím, že je to dobře

čím míň, tím lípR^R^

0/0
13.8.2010 10:22

zajicek8

Fantaskní představa

To je pěkná utopie, aby země s 10 milióny obyvatel měla vlastní velvyslance a vyslance v každé zemi.

Hlavně v takové Horní dolní, kam bychom možná jednou za 10 let něco vyvezli a ještě na dluh.

0/0
13.8.2010 10:18

Kvasha

Re: Fantaskní představa

článek přeci nic takového netvrdí. Že v každé zemi. A jestli jsou Austrálie, Brazílie nebo třeba Malajsie Horní Dolní ?! Zkuste se někdy podívat do atlasu, kde jsou uvedeny i ekonomické údaje, třeba o stavu vývozu a dovozu ve vztahu k ČR. Možná budete překvapen z jakých Horních Dolních se k nám dováží a v jakém objemu se tam vyváží.

0/0
13.8.2010 10:26

Kvasha

Re: Fantaskní představa

a dokonce si myslím, že v Horní Dolní může mít diplomatická mise větší význam, než ve zmíněné Austrálii. Tam je totiž větší pravděpodobnost, že se o sebe exportní firma bude "umět postarat sama". Minimálně si tam bude umět najít nějakého partnera, jelikož je to země velká a z českého pohledu prošláplá.

0/0
13.8.2010 10:33

zajicek8

Re: Fantaskní představa

I na Austrálie a Brazílii stačí jedno velvyslanectví. Podpora obchodních vztahů se řeší přes obchodní komory případně obchodní zastoupení.

0/0
13.8.2010 11:11

Kvasha

Re: Fantaskní představa

ovšem obchodní atašé je bez ambasády za zády jaksi tak nějak neukotvený a v podstatě z 90% zbytečný. a o zbylých 10% můžu dlouze polemizovat.

0/0
13.8.2010 12:49

Kvasha

výborné

tak už dlouho jsem nečetl "údernější" komentář. Dokonce připouští i jistou vyváženost, že situace není vždy jen černá nebo bílá. Neznám přesně stav a důvody u každé ze zmíněných, ale zjevně i takto obecné pojetí ukazuje tristní situaci naší diplomacie. A s čím musím na 100% souhlasit je zmíněná "píár". I přes to, Francie ji nepotřebuje, tak ji dělá a dost intenzivně. A spousta zemí (Portugalsko, Španěldsko, Chorvatsko, Švédsko, ..) jednoznačně umí doložit, že to přínos má. V našich končinách je to asi vidět nejvíce na Rakousku a to u "normálních" lidí v běžných situacích. Každou chvíli na mne od někud vypadnou nějaké brožury o Rakousku. Zajímal by mě poměr těchto aktivit AUT vs CZE.

0/0
13.8.2010 10:13

mudroch1

Pane redaktore,

to je pěkný blábol. Uvědomte si, že jsme země s 10 milióny obyvatel a není v naší moci a troufám si říct ani v našem zájmu, mít velvyslanectví v každé díře. Chtěl bych vidět přínos těchto institucí pro mně jako řadového občana.

0/0
13.8.2010 10:11

Kvasha

Re: Pane redaktore,

pokud to chcete pochopit, musíte se na svět dívat v širším světle a souvislostech. uvědomte si, že i deset turistů z nějaké díry, nebo bedna banánů z nějaké díry, nebo pár tenisek má přínos pro občana. tedy pravděpodobně i pro vás, jako řadového občana.

0/0
13.8.2010 10:17

tom-2718281828459

Re: Pane redaktore,

ale vyváží ten přínos náklady?

0/0
13.8.2010 10:39

Kvasha

Re: Pane redaktore,

máte na mysli náklady toho občana?! Jsem přesvědčen, že ano. Pokud podělím náklady na všechny diplomatické aktivity ČR počtem ekonomicky aktivních lidí v ČR. vezmu 2,5 mld CZK / 3,5 mio = 714 CZK rok/člověk. A to se bavíme pouze o financích. Je nutné si uvědomit další činnosti a kapitoly práce MZV. Schengenský prostor, energetická bezpečnost, komunitárněprávní dimenze zahraniční politiky, apod... , bez kterých by ČR v podstatě nemohla fungovat. Ale to jsou bohužel mediálně ne příliš známá témata a tak se v komentářích čitatelů většinou nezohledňují

0/0
13.8.2010 10:49

zdeseny obcan

Re: Pane redaktore,

Na to ale nepotrebujeme honosne ambasady. Techniku pro videokonference maji dnes i v te Horni Dolni.

0/0
13.8.2010 11:09

mudroch1

Re: Pane redaktore,

Nemůžu souhlasit. Žádný přínos v tom není.

0/0
13.8.2010 10:44

Kvasha

Re: Pane redaktore,

já vám Váš názor samozřejmě neberu, naopak si myslím, že pokud je z Vaší strany jakkoliv odůvodnitelný, je důležité nějaký názor mít.

0/0
13.8.2010 10:55

Boldrick

Aha...

TAkže ČR zachrání, pokud bude stavět pivovary v Angole? Tak to jo... potom je mi to jasný...

0/0
13.8.2010 10:09

Kvasha

Re: Aha...

ale nikde není napsáno, že jeden pivovar v angole zachrání ČR. Ale když k tomu připočítáte stavbu kovárny v Saudské Arábii, elektrárnu v Bulharsku, skladové haly v Uruguayi, přistávací dráhu v Ghaně, atd... tak už se může jednat o slusný přínos české ekonomice. Opět je to o širších pohledech na současný cvět.

0/0
13.8.2010 10:22

Stone_Pilot

Re: Aha...

Pokud se to v těch rozvojovejch zemích nepostaví na dluh, kterej stát po 20 letech odepíše jako nedobytný.

0/0
13.8.2010 11:43

Kvasha

Re: Aha...

už z toho, jak jste to napsal je zřejmé, že to už ale není přímý problém budování nebo rušení ambasád. to byste mohl říct, že kvůli jakékoliv právnické i fyzické osobě, která něco někomu dluží, můžeme zrušit ten a ten úřad nebo instituci ...

0/0
13.8.2010 12:30

Stone_Pilot

Re: Aha...

To byla jen faktiická poznámka. Jnak s autorem souhlasím v tom, že není žádná koncepce. Pokud by to byl byznys, tak já bych opravdu ambasádu v Angole, v Laosu atp. klidně opustil.

0/0
13.8.2010 13:14

nestačímsedivit

Re: Aha...

Ty ani ten na kterého jste reagovali zrovna v případě Angoly nemáte pravdu. Byli jsme tam dobře etablováni. Potom tam jeden hňup udělal průšvih a ztratili jsme ji. Před osmi lety tam jeden šikovný diplomat vybudoval novou anmbasádu, nové kontaktky a přineslo to spolu s činností studentů zem. fakult v Praze a Brně ovoce. Potom ještě PIN a začaly se tam chytat i české firmy. Dnes jsou podepsané další kontrakty a to je doba kdy je nutné čelit tvrdé konkurenci Číny která jako neokolon dobývá Afriku jeden stát po druhém.

Je příliš jednoduché sedět u klávesnice a negovat vše co se mihne na monitoru. Já jsem tam tři léta pracoval a žil, chystám se tam opět a doufám, že pomohu další české firmě k dobrým obchodům!

0/0
13.8.2010 17:27

Náhradní muzeum

Re: Aha...

Česko vyváží lidská právaR^, ne pivovary.

Ïnvestiční celky vyváželi ti hloupí komunisté.Rv

0/0
13.8.2010 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.