Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prezidentův tajemník Jakl: Únik ropy je jen divadlo, umaštěný pták vydělává

Ladislav Jakl, tajemník prezidenta Václava Klause, na svém blogu na serveru iDNES.cz pochybuje o následcích ropné havárie v Mexickém zálivu. Událost přirovnává k prasečí chřipce, o níž se dnes už také nemluví. Hovoří i o globálních režisérech, kteří už jistě chystají nový divadelní kus pro miliardy lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

jakej pán takovej krám

a na čem m vydělává on? asi na šíření klausovský vykořisťovatelský ideologie

0/0
24.8.2010 2:08

Drždukát

má recht

ten JáklR^

0/0
15.8.2010 18:43

kocynder

Stát se to Rusákům?Nedozírná katastrofa.V USa? Banalita.

Stát  se to Hugovi? Hrůza.Obamovi? Lokální problém.

0/0
13.8.2010 18:40

_m-

Pan Jakl si sice do úst nevidí

ale je fakt, že o ropné havárii víme kulový, ale už víme, že to tragédie nedozírného rozsahu. Myslím, že až za pár let poznáme jak moc zlé to bylo (nebo nebylo).

0/0
13.8.2010 14:25

scenero

dfdd

Mástný háro, umaštýho ptáka........

0/0
13.8.2010 14:01

scenero

dfdddd

prasečí chřipka byl humbuk.....to dá rozum.....ale tyhle úniky ropy nejsou legrace.......kdo vydělá? BP spíš mega prodělává..........Noviny, že vydělaj? Haha.....myslim, že nějaká celebrita na titulce prodává víc než pták.....Odstraňovači škod? Aha, podle Jákla je nej metoda asi nepodnikat vůbec nic.......Povodně jsou taky určitě jen mediální bublina....že.....

0/0
13.8.2010 13:28

scenero

Re: dfdddd

aby to nebylo všecko, tak zapochyboval si pěkně kreacionisticky o původu ropy (určitě spíš minerální než fosilní palivo)........

0/0
13.8.2010 13:29

ceen

souhlas

Vpodstatě má ten pán pravdu. Většina lidí co tady píše je děsivě ovlivněna médii a o situaci zhola nic neví. Vidí pouze ty "umaštěné" pravda nešťastné ptáky. Neví, že ropa se dostavá z ložisek do světových oceánů i přirozenou cestou (zlomy) a nikdo o tom nemluví, neví, že čištěním pláží se odstraní jen první procenta, zbytek se přirozeně rozloží, usadí a vypaří. Neví, že existují studie, které dokazují, že po takovýchto havarích se už po velmi krátké době vrací život do stavu jako před havárií (viz Perský záliv nebo Exxon Valdez). A co je nejhorší, tam kde se ekologové nepatlali po plažích, tam se příroda obnovila rychleji a ve větším procentu druhové rozmanitosti, než tam kde svou rádoby prospěšnou sanací za miliardy dolarů přírodu naopak zabíjeli..........

0/0
13.8.2010 12:23

scenero

Re: souhlas

hahaha......zlomy.....jenže to je nepatrné množství oproti člověku...........byl ste tam? Viděl ste rozsah celé havárie? Oceán neničí jen ropa, ale taky obří nákladní lodě.....viz.velryby......šílenej rybolov.....apod...

0/0
13.8.2010 13:22

ceen

Re: souhlas

ca 15% celkového přínosu ropy do oceánu je přirozenou cestou z ložiskových pastí. 20% je z havárií tankerů. Takže je to podobné.

0/0
13.8.2010 14:03

mildapr

Re: souhlas

Jen tak na okraj: Vy nejezdíte autem, vlakem, autobusem letadlem? Nepoužíváte žádné věci, které k nám byly dopraveny ze zámoří? Nejíte nikdy mořské ryby? Nebo jste ochoten za to všechno platit dvojnásobnou cenu?

0/0
13.8.2010 14:22

kuttna

Re: souhlas

Co tím chtěl básník říci? Že je normální, když se dopravou likvidují ekosystémy? Že to nejde jinak?

0/0
15.8.2010 18:40

padavka

Re: souhlas

nevim jestli mate aspon trochu prehled o tom o cem pisete, ale ta dulezita vec se jaksi vytratila. Pobrezi Alabamy, Mississippy, Louisiany nejsou jenom plaze a lide kteri jsou zavisli na mori, ale hlavne tyto staty maji rovinate pobrezi s mnoha kanaly hluboko do uzemi, mokriny a baziny do kterych v dobe prilivu vteka voda se surovym toxickym olejem a nici vse zive a bude nicit po letech. Tahle ekologicka katastrofa se vubec neda srovnavat s Aljaskou ci Perskym zalivem, kde byly srazy, kameny, pisek. Nechci se zastavat presidenta USA (je to slaby president oproti Bush, ktery si hral na diktatora), ale ze zacatku nemohl nikdo predpokladat unik oleje v takove mire jaka nastala, take diky zkreslenym udajum BP. To, ze plati BP bil.$ cast svych nehoraznych zisku, pomaha zaplatit vydaje na mechanicke cisteni plazi, zabran pred pronikanim oleje do vnitrozemi a take kompenzaci vydelku je jenom maly trest pro BP za jejich bezohledne tezeni s vedomim o problemech s automatickymi ventily.

0/0
13.8.2010 23:05

kuttna

Re: souhlas

Zkuste svá tvrzení nějak doložit, informace, které jsem zatím měl k dispozici (Exxon Valdez) říkají něco jiného.

0/0
15.8.2010 18:38

mobidick

pana tajemníka.....

...měli vzít dolů k vrtu a narazit mu na něj jeho papalášskou pr..el. A bylo by po problému. Tenhle pán "sevšímrychlehotovej" a "taťkůvnejchytřejší" se někdy začíná pohybovat v myšlenkové úrovni dvouletého dítěte.

0/0
13.8.2010 12:11

Cynyc

Re: pana tajemníka.....

Jenže to dvouleté dítě je jeho maximum.

0/0
13.8.2010 12:25

scenero

Re: pana tajemníka.....

a nebo ho vzít aspoň do metra na eskalátor...

0/0
13.8.2010 13:20

Oerteplur

Kdyby někdo polil pana Jakla ropou

tak by zřejmě trošku poopravil tento svůj názor, hodný mentality dítěte ze ZŠ ;-)

0/0
13.8.2010 10:33

chrtil

hmmmm

ještěže  jsem na této planetě pouze hostem ;-D

0/0
13.8.2010 10:12

mildapr

Jakl i ekologisti

používají stejně demagogické argumenty. Problém je, že ekologistů je mnohonásobně víc. Je naprosto jasné, že za některými ekologisty stojí průhledné ekonomické zájmy (fotovoltaika např.) a že umějí dokonale využít sílu současných medií a hlavně naši obecnou neinformovanost a naivitu. Bohužel hlasu střízlivých odborníků nikdo nenaslouchá, protože to není mediálně a obvykle ani finančně zajímavé.

0/0
13.8.2010 9:43

scenero

Re: Jakl i ekologisti

tz.ekologistů a těch, zelenejch byznismenů je směšná hrstka oproti BP....apod..

0/0
13.8.2010 13:19

mildapr

Re: Jakl i ekologisti

To ano. Jenže BP a tisíce jiných společností produkují benzin a naftu, které Vy, já a miliony dalších lidí využíváme. Zatímco řadu zelených technologií platíme,aniž bychom chtěli a jejich užitečnost je sporná (větrné eletrárny, fotovoltaika, bionafta).

0/0
13.8.2010 14:29

kepir kalam

a není

to ta krize stredniho veku?;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

0/0
13.8.2010 8:57

František_Koudelka6.Kyju

Re: a není

Myslíš, že se krize středního věku u pánů projevuje umaštěným ptákem?

0/0
13.8.2010 10:02

vlmach

Re: a není

;-D;-D;-D;-DR^!!

0/0
13.8.2010 11:43

jeliman

Je zvláštní, co si pantatíček prezident volí za poradce,

zřejmě k obrazu svému. Toho tlučhubu patří řádně celého vymáchat v ropě a nechat ho na sluníčku ve čtyřicetistupňové teplotě pěkně promastit -pak by se mu možná rozsvítilo. Možná také ne, protože on přece nepochází z opice (jak nedávno prohlásil), takže je to zřejmě vykastrovaný druh tura domácího, původně mužského pohlaví.

0/0
13.8.2010 8:35

Dynko

Re: Je zvláštní, co si pantatíček prezident volí za poradce,

jednodussi je pycovat, nez se zamyslet, vid?

0/0
13.8.2010 11:07

yvoko

demagog

To je demagogie nejhoršího ražení. Ropnou skvrnou prý nebylo nakaženo ani jedno dítě, které na světě hladoví (souvislost??). Na ropné havárii prý někdo extra vydělává (nojono, doteďka někdo extra vydělával na těžbě ropy, to je holt život, když něco dělám špatně, vymstí se to. Plus, ať se dojede zeptat těch lidí, jejichž živobytí na tom zálivu bylo postaveno). Mediální bublina a mediální režiséři (a proč teda dostává vůbec prostor tahle jaklovská bublina?? a to si myslí, že to někdo narežíroval? já se zas domnívala, že jsou s Klausem proti všemožným konspiračním teoriím..). Další expert na ropu a životní prostředí obecně...Ach jo, je mi z něj zle a je mi zle i z toho, jak ho ta naše média furt cpou dopředu. Právě byl několik minut v reportáži k tomuto na čt24...

0/0
13.8.2010 8:14

scenero

Re: demagog

právě.....když se někdo začne zabejvat intenzivně Klausem..a sbírat o něm všecko možný.........a ono by stačilo z těch tzv.seriózních médií........tak zistí, že to všecko je jedno velký divadýlko.......

0/0
13.8.2010 14:00

acpu

Nová rubrika na iDnes

Doporučil bych ctěné redakci vytvořit na iDnes další rubriku, do které by mohly vkládat moudra pánů Jaklů, Čermáků, Paroubků a dalších, aby je jejich čtenáři nemuseli pracně vyhledávat a nebyly zcela nekoncepčně zašantročená mezi ostatní bezvýznamné  články. Název rubriky si netroufám odhadnout (určitě by mě to stálo nějaké dukáty...)

0/0
13.8.2010 8:10

Geremi

Re: Nová rubrika na iDnes

proc Vas to vsechny tak stve??:))kdokoliv si muze na blogu psat co uzna za vhodne..ze 60procent ma v tomto pravdu..priroda se s tim popere velmi rychle..je z toho bublina protoze to zneprijemnilo zivot lidskym parazitum na pobrezi,turisticka sezona v ri.i atd..vse je jen o penezich..80procentum lidi v USA je uplne jedno ze to zasra.o prirodu co uz jim neni jedno je ze jim unikaji prachy

0/0
13.8.2010 8:14

yvoko

Re: Nová rubrika na iDnes

Na blogu ať si píše co chce. Mě třeba štve, když už se ptáte, že jsou jeho bludy v článku na idnes a v reportáži na čt24. To už je dost něco jinýho. Kdyby si někdo napsal na blog třeba něco zajímavýho a ne ideologicky štvavýho, na idnesu nebo ct24 nebude. Dobrý gate keeping...

0/0
13.8.2010 9:19

WorldWidePimpaku

O Jaklovi se obecně ví, že moc nepobral

Pro ostatní třeba:

http://www.ted.com/talks/lang/eng/carl_safina_the_oil_spill_s_unseen_culprits_victims.html

0/0
13.8.2010 8:10

mircxxx

Re: O Jaklovi se obecně ví, že moc nepobral

jen jestli to není tak, že někteří nepobrali podstatu jeho myšlenky. Ona totiž většina lidí nepobrala ani Klausovy hlavní myšlenky, které vývoj následně potvrdil

0/0
14.8.2010 9:29

Schara

tak na tohle, už se snad ani nic říct nedá

,,,hlavně být zajímavý za každou cenu:-PRvRv

0/0
13.8.2010 8:02

bennycz

Ano i ne

Jakl má v tomhle případě svůj kus pravdy, a to v tom, že si na celé události někdo určitě namastil kapsu. Média rozpoutala hysterii, protože to je prostě to, co média mají v popisu práce. To nicméně nijak nezmenšuje rozsah katastrofy a skutečnost, že následky nás mohou dohánět ještě pěkných pár let zpátky.

0/0
13.8.2010 7:58

rik_killer

Re: Ano i ne

Ano, ale  to nikdo neuzna, ze ma castecne pravdu. Protoze nejvic cool a in je byt "eko", "zeleny" a "environmentalni"

0/0
13.8.2010 8:01

WorldWidePimpaku

Re: Ano i ne

Využívání části pravdy - tomu se obecně říká demagogie.

0/0
13.8.2010 8:12

WorldWidePimpaku

Re: Ano i ne

Na těžbě ropy si obecně vždy někdo "mastí kapsy"

0/0
13.8.2010 8:11

Cislo 2

Re: Ano i ne

Třeba politici zemí EU ... z 1,5 Eura za litr benzínu si ponechávají celé Euro.

0/0
13.8.2010 8:14

bennycz

Re: Ano i ne

měl jsem na mysli tu havárii a její likvidaci. A nejde jen o penze, ale o image, vliv... Ale to je asi každému jasné.

0/0
13.8.2010 8:17

TýKej

A pak se člověk diví...

a vždy, když si myslím, že mě nic nepřekvapí, se někde vynoří takový nějaký pan Jakl, který mi dokonale vyrazí dech. A ještě tam chybí, že tu havárii taky způsobili ti ekoteroristi, stejně jako tu malou havárku v Černobylu, která se pak zbytečně nafoukla, aby se z ní udělal bestseller. Bravo, pane Jakl.Rv

0/0
13.8.2010 7:56

Ceca

Kdyz tohle budu komentovat

tak budu mit vztek sam na sebe, ze jsem se nechal vyprovokovat. Takze nic.. jenom... Jakl, jses stejny muzsky prirozeni jako Hradupan. Dekuji.

0/0
13.8.2010 7:56

Jen Aby

já jsem v mexickém zálivu taky nebyl

ale narozdíl od Vás, Mr. Jakl, držím hubu !!!

0/0
13.8.2010 7:50

BobSawyer

Jakl

To jméno mi něco připomíná. Není to náhodou výraz z Plzeňštiny ?  Co to jenom znamená ? ;-)

0/0
13.8.2010 7:48

Jan Motůrek

Extrémní doba

Ono to tak je, žijeme v době extrémů, každý si tu svojí "pravdu" hájí tím svým argumentem a přehání do extrémních poloh. Jak těžař ropy: néé, to přírodě neškodí tak zelený ekoterorista: kapka ropy a je zničená planeta. A pravda je přesně uprostřed.... jenže dokud tyto dvě strany nezačnou myslet, bude jen a jen horší - na jedné straně ničení planety nerozumem a na druhé přílišným rozumem..... :-/

0/0
13.8.2010 7:45

rik_killer

Re: Extrémní doba

JJ, pravda je presne uprostred. Fakt je, ze zeleni byli v soku jak rychle se ropa rozlozila. Fakt je, ze uzemi, ktera drive prosla zachranou po havarii se mnohem pomaleji regeneruji, nez ty ktera byla ponechana na obnovu ekosystemem. Toto jsou overitelna fakta. Ze ekosystem takovouto zatezi trpi je taky fakt, ze prislusne urady si byly vedomy, ze k takoveto havarii muze dojit, kdyz tuto tezbu povolovaly je taky fakt.

0/0
13.8.2010 7:50

bennycz

Re: Extrémní doba

Asi tak. Akorát s tou ověřitelností bych nebyl tak optimistický, co a jak si chcete ověřit v dnešní době plné protichůdných informací ohledně úplně všeho?

0/0
13.8.2010 8:00

rik_killer

Re: Extrémní doba

Dulezite je mit seriozni zdroj informaci. Doporucuji www.osel.cz (the objective source of e.-learning). Temito udaji si muzete byt jisty, vzdy jsou uvedeny zdroje a odkazy na literaturu, ve ktere se snadno overi co  je treba.

0/0
13.8.2010 8:18

0100

Nový fenomén doby. Popírači havarijních skutečností placeni

průmyslovou lobby. Jsou stejně nebezpeční jako popírači holokaustu, jen s tím rozdílem, že ti dostanou flastr za své šíření nebezpečných názorů, kdežto tihle novodobí manipulátoři průmyslové lobby si otvírají svá nevymáchaná ústa nejen beztrestně, ale i je jim někdy poskytován prostor na mezinárodních fórech, kde jsou často za pomýlené kašpary. Nicméně zasévají neustále semínka nesmyslných pochybností. Nejlépe je ignorovat, neboť narcisizmus u jedněch a hloupost u jejich sluhů, snažící se neustále připodobňovat ke svým pánům, je nakažlivá!!;-D

0/0
13.8.2010 7:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.