Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Končí časy, kdy stačilo zavolat: Státe, pomoz!

Po nedlouhé době udeřily ničivé povodně. Sčítají se opět škody a zrak se upíná ke státní kase – kdo jiný by to měl zaplatit? Jenže státní kasa je prázdná. Vlastně ne, je na tom o dost hůře, je v ní díra v řádu stovek miliard. Takže je na stole povodňová daň, dokonce jakási daň z hlavy, se kterou tak nepříjemně narazila Margaret Thatcherová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wcbaba

Já mám dojem, že doba kdy stačilo zavolat státe pomoc

už hodně dávno skončila. 

0/0
17.8.2010 18:16

OnLip

Kalousek a povodňová daň

Mít nově postaveno v zátopové zóně Lužnice v Bechyni jako Kalousek, nikdy bych si nedovolil lidem přikazovat daňovou solidaritu. Potřebuje novou sedačku? Je to plán, jak ob rok revitalizovat barák, takové finanční perpetuum mobile?

Říkalo se kdysi, že takové stavby nebudou povolovány a nebudou se pojišťovat. Když dnes vidím, kdo a co tam staví, budí to dojem promyšlených pojistných podvodů, bezskrupulózních podnikatelských záměrů.

Lidi dobrovolně dají postiženým každoročně víc, než by vynesla Kalouskova daň. Jenže ty peníze nejdou přes státní správu, nelze si z nich pustit velkou domů. To je pro některé šíbry problém. Přihazovat Kalouskovi na silnice, které už tak jsou u nás dvakrát dražší než ve světě, skutečně nehodlám.

Rezervní fond se mohl tvořit úsporou na pochybných armádních zakázkách už v době, kdy tam Kalousek ministroval. Kalouskův nově jmenovaný náměstek, finanční znalec neurochirurg Barták, pro něhož se muselo najít dobře placené místo, jistě úspornému trendu napomůže.

0/0
17.8.2010 17:58

Lafarg

Zvýšení daní

Podobnou daň vyhlásila před lety Margaret Thatcherová. Nejdřív to vyzkoušela ve Skotsku a když ověřila, že to opravdu nefunguje, rozšířila to na celou zemi. Podle středověké daně "z hlavy" vybírané v letech 1377, 1379 a 1381 se to nazývalo Poll Tax. Tato daň zlomila Margaret Thatcherové vaz, její vláda padla a konzervativní strana ji potom pro jistotu už nezvala ani na své výroční konference. Doufejme, že to zafunguje i s českou vládou Miroslava Kalouska....R^

0/0
12.8.2010 15:49

icebear

sta a platit

meli jste se pojistit. zvlastni je tento cesky narod. kdyz se mu to hodi tak je tady strasnej kapitalismus a nikdo by nejradeji nedal ani korunu na dane a kdyz dojdou povodne tak kazdej chce pomoc od statu. ;-D;-D;-D

0/0
12.8.2010 15:44

kotatkoxxl

Některé nápady v článku se mi líbí

třeba ta zvýšená daňová zátěž v rizikové oblasti by opravdu pár lidí mohla odradit od stavby domu v povodňové lokalitě.

Také si myslím, že pokud člověk hazarduje se svým životem a majetkem, nemůže pak vyžadovat pomoc. Každá pomoc je dobrovolná, budu-li mít, pomohu, přispěju, nebudu-li mít, přece mě nikdo nemůže nutit.

Pokud se bude člověk topit na jezu, taky ho nebudu zachraňovat tak, že pro něj skočím, když vím, že je to jistota konce pro oba. Budu hledat efektivnější řešení, ale kvůli jeho nezodpovědnosti nebudu riskovat svůj život. Myslím si, že to přirovnání je jasné. Ze zákona musím pomoci druhému a poskytnout mu první pomoc, ale nemusím tím riskovat svůj život a jít do něčeho, na co nestačím.

Ty povodně, stavba domů v zátopové oblasti je přeneseně to samé - pojistit, nestavět nebo nést následky.

Těch lidí je mi líto a nepřála bych to ani největšímu nepříteli, ale aby mi někdo něco přikazoval, že musím .... :c(

0/0
12.8.2010 13:58

František . Pohřbený

Občane plať , daně , daně , daně

Co kdyby tuhle daň platili ti , co tu během posledních 20 let rozhazovali státní prachy plnejma hrstma až po nich zbyla sekera 134 miliard ( 1 343 855 000 000 Kč !!!! )

0/0
12.8.2010 13:47

kotatkoxxl

Re: Občane plať , daně , daně , daně

však já mám pořád tu Kalouskovu složenku a těším se, jak na konci jeho vládního období mu pošlu svou složenku, kde bude rozdíl té původní a nového dluhu, který bude zas o pár mld. víc a budu to požadovat po něm:-P

0/0
12.8.2010 14:05

icebear

Re: Občane plať , daně , daně , daně

ne. to nemuze byt pravda. spousta lidi prece volila uspory. ;-D;-D

0/0
12.8.2010 15:43

Blamik

A hele, Pepek Vyskoč

tady někdo poposkočil a na chvilku si uvolnil vedení. Škoda že jen na chvilku a s tak omezeným a troufám si říci povrchním hodnocením problematiky které nerozumí, nechápe, za to velice odborně hodnotí.

Obsah článku, souhrn jedné hlouposti vedle druhé, na který snad ani nemá smysl reagovat, protože diskuse pod článkem je příliš malá na to aby se dalo jednoduše rozmetat argumenty typu "voda mi rozbyla pračku, nebudu si pořizovat jinou, protože se mi to pak stane znovu". Na takové argumenty se opravdu v rovině diskusního příspěvku reagovat nedá.

Autor by se měl poučit zejména základními principy jako jsou zákon o obcích, praktický přehled o situaci krajiny a toků a následně by se měl zaměřit na praktické fungování pojišťovacího systému v Čechách.

Mimochodem pojem jako 100letá voda ještě neznamená že tak velkou povodeň potká člověk statisticky jen jednou. Co 200letá? 250letá? 500letá, 1000letá. Ty může všechny člověk v rámci svého života vidět i několikrát za sebou.

0/0
12.8.2010 13:41

hinny

Re: A hele, Pepek Vyskoč

naopak članek má ( narozdíl od vašeho příspěvku ) jasnou strukturu a nasťiňuje možný způsob řešení - Vy adkazuje na zákon o obcích a buhví co ještě dalšího naprosto irelevantího k obsahu článku - podle slohu a informaní hodnoty vašeho sdělení vás odhaduji na státního úředníka osobně ;-D

0/0
12.8.2010 14:56

motiva

Nějak nechápu

myšlení lidí, kteří bezstarostně bydlí v domečcích téměř na břehu potoka nebo nějaké říčky a ani hrůza, která přišla na Moravu v roce 1997 a pozdější povodně v Čechách a na Moravě je nepřesvědčí, aby si ten svůj domek pojistili. Možná jsem "postižená", protože moje matka celý život pracovala v pojišťovně a vtloukala mi do hlavy, jak je důležité mít pojištěný byt nebo dům i domácnost, ale neumím si představit, že bych bydlela v nepojištěném baráku, přestože bydlím daleko od vody, ani stromy na pozemku nemám a zemětřesení u nás snad taky nehrozí, ale co kdyby. Radši si za to "co kdyby" pár tisíc ročně připlatím, abych pak nemusela čekat na zázrak. A trochu nechápu lidi, kteří brečí, že 15 let spravovali dům, zadlužili se, protože mají úvěry, a nemají dům pojištěný? Vždyť dnes snad každá banka chce, aby se pojistil dlužník na život a aby byla pojištěná i stavba, nebo jsou ještě dnes banky, které půjčí peníze bez zajištění?

0/0
12.8.2010 13:17

Blamik

Re: Nějak nechápu

zda jste postižená, nehodnotí, spíše asi naivní, ale o tom potom.

1) pojištění si můžete sjednat všude tam kde je pojišťovna ochotná patřičné pojištění sjednat. K tomuto účelu byly vydány příslušné směrnice a mapy podle kterých pojišťovny vymezují místa kde jsou ochotné pojistot nemovitost na kterou pohromu. To že tam v postižených místech severních Čech nic nebylo byla blbost pojišťoven. Pokud ale stojí nemovitost v červené zóně nepojistíte si nic, protže pojišťovna neumí pracovat s teoretickou mírou rizika a má pouze tabulku: Pojistit ano vs. Pojistit ne. Nic mezi tím.

2) Pojišťovat si dům na skále proti povodni je podle mně kravinimum. Ale když je někdo hloupej, budiž.

3) Pojišťovny lakují své klienty při uzavírání smluv o pojištění nemovitosti termíny, jejichž pravý výklad je sporný, dost často zavádějící (viz Povodeň/Záplava). Nejčastěji Vás však pojistí proti tomu, co Vám opravdu v nejmenším nehrozí. Třeba proti útoku žravých kobylek na poušti.

0/0
12.8.2010 13:52

hinny

Re: Nějak nechápu

hmm po přečtení vaší argumentace a to vidím na podobnou diagnozu jako na které se usneslo ctěné konsilium v případě dobrého vojáka Švejka

0/0
12.8.2010 15:19

_Zuzka

Re: Nějak nechápu

1) Pojišťovna není charita, ale výdělečná organizace. Akcionář předpokládá, že vydělá peníze. Kdo si myslí, že to je jinak, nemá ani základní finanční vzdělání. Proto povodňové mapy, proto "slovíčkaření", proto rozlišování pojistit ANO nebo NE, nic mezi tím. Ono totiž pojištění rizika povodně v místě, kde se to riziko dá očekávat každý rok, znamená platit tak vysoké pojistné, že by se to nikomu nevyplatilo (z logiky věci by všichni v dané lokalitě museli platit stovky tisíc korun měsíčně, aby pojišťovna měla jistotu, že vydělá).

2) I dům na skále může vyšplouchnout pořádná průtrž mračen. Zákon schválnosti říká, že přesně to riziko, které si nepojistíte, se Vám stane. Tj. nejlépe pojistit se proti všemu, včetně výbuchů sopky, pádů letadel atp. Nabízí se příklad lidí v Kalifornii, které nenapadlo se v poušti pojistit proti povodni. Pořádné deště ale poušť změní na tekoucí bahno.

3) Pojistnou smlouvu sjednávají svéprávné osoby, které mají číst, co podepisují. Pokud nečtou, nesmí se divit.

0/0
12.8.2010 18:42

Lafarg

Občane zaplať !

Peníze na povodně se budou vybírat,i když žádné povodně nebudou.Když náhodou dlouho nebudou žádné povodně a na účtě bude hodně peněz,rozhodne se,že se finance mohou použít i na jiné účely,příslušně se to zdůvodní a až přijdou povodně,nebude na účtě nic,protože se to přece použilo na to a to.Takže se navrhne zavést nějakou další daň na povodně. A to ještě je v rezervě zavést daň na vichřici nebo na velké sucho. No a možná také na velké světlo,nebo velkou tmu. A samozřejmě na velkou zimu....;-D

0/0
12.8.2010 13:10

hinny

Re: Občane zaplať !

jj přesně jak pamatujitak špidla chtěl zavést daň z každé studny

0/0
12.8.2010 13:21

dhj7

Re: Občane zaplať !

Bohužel máte pravdu. Myslím že v tomhle případě by se asi měl starat stát o prevenci. A nedělám si iluze že ty peníze se rozkradou:-/

0/0
23.8.2010 14:58

dhj7

Re: Občane zaplať !

Jinak mužeme jen doufat že se s tím začne něco dělat :-)

0/0
23.8.2010 14:59

Typhoon

Hurá do pouště...

Tak tuto úvahu musel napsat snad sám chemik Kalousek pod pseudonimem "autoři" .Jak jinak si vysvětlit některé perličky jako ,že naši dědové nechávali pozemky kolem vody volné!Pak nechápu jak vznikala města u vody,jako příklad uveďme Prahu.Proč třeba Karel IV nechal na místě vodou strženého Juditina mostu vystavět nový Kamenný most dnešní Karlův,který sám byl několikráte velkou vodou poškozen? Kdyby se naši dědové řidili názory pánů autorů,nebylo by dnes Karlova mostu a okolo Vltavy by rostla tráva.

Je třeba si také uvědomit,že na území ČR není mnoho míst, kde se nenachází žádná vodoteč,tudíž kdekoliv na našem území se v případě tak silných děšťů,které nedávno udeřily  mohou vyskytnout povodně.

Je jen na nás jak si dokážeme s následky vodního živlu poradit,zda-li tak jako naši předci,kteří čelili povodním rok co rok s železnou pravidelností!

Autoři by si měli nastudovat pojem stoletá voda!Budeme li mít smůlu,tak se tato vláda může se stoletou vodou setkávat každoročně a na jednom mistě!

0/0
12.8.2010 13:01

hinny

Re: Hurá do pouště...

Most patřil panovníkovi a ten také postavil nový to byla jeho zodpovědnost stejně tak jako je to zodpovědnost státu dnes postavit nové mosty a silnice na místě zničených - problém vidíme v náhrad majetku soukromých osob které nepojišteni teď chtějí po státu aby jim dal peníze na jejich nové domy nebo na opravy respektivě chtějí aby se jim ostatní spoluobčané nedobrovolně skládali na jejich majetek a pohodlí (a nezodpovědnost)

0/0
12.8.2010 13:07

Typhoon

Re: Hurá do pouště...

Já jsem reagoval na autory slohového cvičení,kteří tvrdili,že dědové nechávali u toků volné pozemky -nikde jsem netvrdil,že kdo není pojištěn má škodu na soukromém majetku nahradit stát!!! Mimo to si myslím,že se to ani neděje

0/0
12.8.2010 13:16

hinny

Re: Hurá do pouště...

Aha OK, nečetl jsem asi váš příspěvek pozorně - bohužel se to (financování škod na soukromém majetku státem) dělo a děje :-( navíc to někteří spoluobčané považují za samozřejmost neli povinnost státu

0/0
12.8.2010 13:24

franta100

Je pravda,

že pokud někomu voda vezme barák a on si ho na stejném místě postaví zas, je to na zamyšlení. Kdyby ho alespoň zvedl, ale ne, on se za čtyři roky diví, že je zase pod vodou.

0/0
12.8.2010 12:50

hinny

Re: Je pravda,

no řekněte : Kdo na to má? každých pár let komplexní rekonstrukce a nové vybavení

0/0
12.8.2010 12:52

franta100

Re: Je pravda,

máš pravdu, předsedo

0/0
12.8.2010 13:05

MMister.com

Proč?

Proč zase všechno řešit další daní a nejlíp dalším úřadem, když bohatě stačí těm nepojištěným vychcánkům nedat ani korunu?

0/0
12.8.2010 12:48

hinny

Re: Proč?

R^ pokud nepojištění chtěl ušetřit, tak mu jen prostě nevyšlo

0/0
12.8.2010 12:49

Bouše

Jo, protože zasloužilí komanči jsou už buď za vodou,

nebo pod kytkami. :-/ Rv

0/0
12.8.2010 12:44

Lafarg

Zvýšení daní

Chystané zvýšení daní je ve skutečnosti jen dalším případem jakési zvrácené solidarity s těmi, kdo jsou už dávno za vodou. Má zaplnit díry v rozpočtu, které vznikají daňovým zvýhodněním nejvyšších příjmových skupin a které se rozšiřují špatným hospodařením a korupcí....

0/0
12.8.2010 12:39

hinny

Re: Zvýšení daní

jak jsou nejvyšší příjmové skupiny daňově zvýhodněný ?  Tím že na daních zaplatí mnohonásobně více než vy ?

0/0
12.8.2010 12:43

Lafarg

Re: Zvýšení daní

Slinty.

0/0
12.8.2010 12:55

hinny

Re: Zvýšení daní

souhlasím - argumenty nemáte nebo nejste schopný argumentovat tak vám nezbývájí jiné vyjadřovací prostředky nej jak jste se ráčil projevit ;-D

0/0
12.8.2010 13:02

ichabod.crane

Re: Zvýšení daní

;-D..no, ale tvoje

0/0
12.8.2010 13:02

touring

Pekny komentar

a navic nabizi i vcelku rozumne a systemove reseni R^ 

Jinak u stolety vody je trochu problem, ze pokud budeme mit treba 20 rizikovych oblasti v republice a ty se budou stridat vicemene rovnomerne, tak tu mame stoletou vodu kazdych 5 let :-) Takze to opravdu neni pripad na ad-hoc reseni a ohromne diveni se, ze uz zas nekde je povoden.

0/0
12.8.2010 12:02

zrcadloo

Re: Pekny komentar

Ok vylidníme některé oblasti které zaplavuje voda a zaděláme na nové sudety,vynikájící názor klobouk dolů;-)

0/0
12.8.2010 12:27

buranumdopamatniku

Re: Pekny komentar

Zadne stare a nove Sudety neexistuji,  zname jen UKRADENE SUDETY, ty se kteryma maji Cesi ted obrovske problemy. 

Clanek popisuje problem velmi dobre.  Hlavni probem  v Cechach jest, nikdo nezna slovo PREVENCE, v Cechach nikdo nic neudela, dokud mu problem nespadne doslova na hlavu.

0/0
12.8.2010 12:37

hinny

Re: Pekny komentar

oni se ty oblasti vylidní samy jakmile tam nedobrovolně přetaneme přispívat na majetek jiných

0/0
12.8.2010 12:48

Tw_ista

.

Jako jeste jsem za statem nikdy nesel s prosikem, a na druhou stranu bych ocenil, kdyby me stat nezkousel okradat. Jedna vec je pravicovost, druha vec je ruka v moji neprilis plny kapse.

Komentar je prijemnej svym odstupem a pragmatismem.

0/0
12.8.2010 11:55

hinny

Re: .

R^

0/0
12.8.2010 12:52

k o z a k 5 2

já jsem ty časy nikdy nezažil,

kdy to přibližně bylo;-);-D

0/0
12.8.2010 11:48

Oerteplur

Je ovšem zajímavé, že jiné státy s pomocí obyvatelům

své vlastní země problémy většinou nemají. PS: Mám na mysli vyspělé státy, ne země třetího světa ;-)

0/0
12.8.2010 11:46

Pohodomil

Re: Je ovšem zajímavé, že jiné státy s pomocí obyvatelům

Stát suploval pojišťovnu? To těžko. To vypadá na hospodský brept;-D

0/0
12.8.2010 11:49

Oerteplur

Re: Je ovšem zajímavé, že jiné státy s pomocí obyvatelům

pokud jsou povodně v USA, Německu i jinde, stát se snaží občanům finančně pomoci. V ČR se na vás vámi zvolení zastupitelé vybodnou a raději prošustrují vaše odvedené daně na úplně zbytečné věci.[>-]Rv

0/0
12.8.2010 11:55

Pohodomil

Re: Je ovšem zajímavé, že jiné státy s pomocí obyvatelům

..ale určitě jim nestaví baráky... to by mohli pojišťovny ten svůj job zavřít...:-P

0/0
12.8.2010 12:02

Oerteplur

Re: Je ovšem zajímavé, že jiné státy s pomocí obyvatelům

v ČR někomu postavil stát barák ? Za těch 40-70 tisíc ? ;-D

0/0
12.8.2010 12:42

hinny

Re: Je ovšem zajímavé, že jiné státy s pomocí obyvatelům

800 tisíc bezúročně

0/0
12.8.2010 12:44

Muzzlinka

Re: Je ovšem zajímavé, že jiné státy s pomocí obyvatelům

Jasně, všude jinde stát přispívá. Ale jen na obnovu obecního a státního majetku!

V USA stát přímo lidem nedá NIC! Tam se to dělá tak, že stát nasype nějaké drobné do charitativních organizací a různých fondů. Ty potom rozdělují pomoc postiženým. A rozhodně tam dostane každý jen pomoc na jídlo a nejnutnéjší hygienické potřeby. Na obnovu bydlení tam stát nepřispěje nic. Maximálně poskytne záruky pojišťovnám, pokud si potřebují půjčit peníze na vyplácení pojistek. Kdo nemá pojištění, musí shánět peníze sám.

0/0
12.8.2010 12:08

franta100

Re: Je ovšem zajímavé, že jiné státy s pomocí obyvatelům

R^

0/0
12.8.2010 12:58

;-)

Re: Je ovšem zajímavé, že jiné státy s pomocí obyvatelům

Daně nejsou pojištění a stát není pojišťovna. Nejsme ve starém Egyptě či Číně, aby byl panovník odpovědný za počasí.  Měl byste žádat snížení daní a zaplatit si pojištění. Navíc není morálně odůvodnitelné, proč lidé, kteří se chovají odpovědně a připlatí si na dům mimo záplavovou oblast by měli věčně dotovat ty, kteří si koupí levný dům u řeky a špatně investují.

0/0
12.8.2010 12:09

Oerteplur

Re: Je ovšem zajímavé, že jiné státy s pomocí obyvatelům

A vy máte pojištění proti povodni, vichřici či úderu blesku ? Já tedy ne, stačí mi, že platím za 420 m zastavěné plochy 3500 Kč ročně pouze základní pojištění, které se vztahuje pouze na obvodové zdi domu.:-/

0/0
12.8.2010 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.