Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když se povolí jedno pivo za volantem, dají si Češi dvě, namítá premiér Nečas

Vláda souhlasí s návrhem senátorů, aby se za méně závažné přestupky za volantem uděloval menší počet trestných bodů a naopak, aby se přitvrdilo za opravdu nebezpečnou jízdu. "Je to krok správným směrem," řekl premiér Petr Nečas. Zákon se ale podle něj v parlamentu určitě ještě změní, premiér totiž nesouhlasí s tím, aby se netrestal alkohol za volantem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbud o

Nějak nechápu, kdo přišel na to ...

... že 0,3 promile nevadí ...

0/0
1.9.2010 15:42

malý červ

Re: Nějak nechápu, kdo přišel na to ...

doktoři, ale jak, to fakt nevím, asi dělali pokusy či co

0/0
1.9.2010 15:49

barbud o

Re: Nějak nechápu, kdo přišel na to ...

... doktoři z Plzně?

0/0
1.9.2010 15:55

karelmrak

Zcestná argumentace

Nějak nechápu p. předsedu, kterému jinak fandím. Kvůli gaunerům tak znemožní slušným lidem dát si třeba po vepřivé, kachně či huse malé pivo, což se dá považovat i za útok na zdraví. A ať si uvědomí, že je také Čech...

0/0
1.9.2010 14:52

trixs

Re: Zcestná argumentace

Útokem na zdraví myslíš tu husu, ne? :-). Ale jinak já jsem pro povolení nízké hranice a argument, že když povolíme jedno, dají si lidé dva, je nesmysl. Kdo není zodpovědný, ten pije před jízdou i dnes.

0/0
1.9.2010 22:07

Sacagawea

Odmítám být trestán

Jedno pivo před jízdou? Proč ne? Kvůli lidem kteří nejsou schopni dodržovat zákon a nedovedou si dát to jedno povolené pivo?!! Proč mám trpět za hovada, která jsou mezi námi? Pokud si dají tři a poruší tak zákon, tak ať je zavřou na týden do basy, vezmou papíry a napaří pokutu 10 000. Já za jejich zhovadilost nechci být trestán a své jedno pivo si v restauraci při jídle dát chci.

Schopnost řídit motorové vozidolo to neovlivní a pokud si ho nedám bezprostředně před jízdou, tak to stejně policie dechovou zkouškou ani nezjistí. Do 0,24 promile tato zkouška stejěn není průkazná.

0/0
12.8.2010 19:39

Sacagawea

Odmítám být trestán

0/0
12.8.2010 19:32

Villy

Jsem

otřesen postojem našeho premiéra. Říci v jeho pozici, že lidé, kterým stojí v čele je v podstatě nedisciplinovaná banda, která není schopna se kontrolovat je nestoudnost nejvyššího kalibru. Toto říct premiér civilizované země, tak druhý den končí! Takto o nás občas mluví třeba Němci, Rakušané a jiní a my se právem čílíme. A nyní to máme od VLASTNÍHO PREMIÉRA. Navíc jeho výrok je prostě sporný, když pro nic jiného, tak prostě proto, že nemá pravdu, totiž máme-li nyní 0 ‰, pak ji disciplinovaný občan dodržuje a nedisciplinovaný překračuje a 0,1‰ je sankcionováno (nechytejte mě za slovo, vím, že je tam nějaká tolerance), a totéž by samozřejmě platilo o jiné hodnotě, např. 0,3‰ by bylo disciplinovanými občany dodržováno, nedisciplinovanými, podobně jako dosud, překračováno. Obdobně 0,31‰ by bylo sankcionováno. Ten jeho výrok je absolutně nepřijatelný a myslím, že by se měl za něj

nejméně omluvit.

0/0
12.8.2010 19:05

malý červ

Re: Jsem

fakt hnus, tvrdit, že jsme horší než třeba Řeci či Slováci, silný kafe

0/0
1.9.2010 15:52

wcbaba

Pan premiér zapomíná, že díky jeho politicie zvyšování daní

řadě lidí už ani na to jedno pivo nezbude, natož na benzin zatížený spotřební daní.

0/0
12.8.2010 15:33

Moše Dajan

...

Za volant alkohol ne, ale jak jsme se po x desetiletích dozvěděli, 0 není úplně možná. Tolerance do 0,3, ale ne zákonem. To hodně lidí to k těm 1 2 zneužije. Vnitřním předpisem policie k toleranci do tohoto množství.

0/0
12.8.2010 12:54

nestačímsedivit

Re: ...

Jak to změní výsledek?

0/0
12.8.2010 14:16

majkl1

Pivní redukce

Tak se v Česku prezentuje problém nízkých hladin alkoholu - na jedno, dvě či více piv. Jenže to není pravda. Odbornící stále upozorňují na skutečnost, že nízkou hladinu alkoholu, resp. jeho degradačních produktů naměříte i u osob, které alkohol vůbec nepožily. Ty mají prostě smůlu. Ale o tom se nehovořit nesluší. My máme jasno, je to pivní problém. Chlastat a poté řídit, to je zločin. Ale vlastní biochemii neporučíme stejně tak jako větru a dešti. A předesílám předem - hovořím o hodnotách do 0,3 promile. A ona slavná nula neexistuje, pouze hranice citlivosti detektorů. Konec konců i zvířata se umějí pěkně zlískat a bez toho piva. Stačí jim požít nakvašené plody v množství větším než malým.

0/0
12.8.2010 12:21

expreso

nula promile

Souhlasím, že za volant pouze s nulou promile. Kdo se mnou nesouhlasí ať dá RE.V

0/0
12.8.2010 11:05

velky bratr

Re: nula promile

Do jedne promile je prirozena fyziologicka hladina alkoholu - takze chcete lidem zakazat rizeni na zaklade jejich telesnych funkci. To je asi jako kdybyste podminil rizeni teplotou nizsi 36.6 stupne celsia.

0/0
12.8.2010 11:06

expreso

Re: nula promile

Jasně, aspoň by cesty byly volné. ;-D

0/0
12.8.2010 11:33

velky bratr

Kvantifikace nesmyslu

Ja bych za volant nesedl ani po tom jednom. Ze zemi, kde se s mirnou hladinkou ridit smi jsem si odnesl dojem, ze se mi proste neridi dobre, necitim se jiste. Po deseti pivech bych se mozna citil jisteji, ale to testovat nehodlam...

Tohle by proste melo byt v ramci odpovednosti jednotlivce, nevyspaly ridic nebo ridic s plnym zaludkem je jiste vyrazne nebezpecnejsi nez ridic po jednom pivu a proto mi prijde povoleni jednoho piva v poradku. Nebo zavedme myslenkovou policii a na zaklade nejakych obskurdnich testu dokazujme, ze ridic vedome sedl za volant ve stavu neprimerenem...

0/0
12.8.2010 11:01

expítrpaul

je to jen o premiéově důvěře/nedůvěře v lidi v této zemi...

jako za bolševika :-/

0/0
12.8.2010 10:39

velky bratr

Re: je to jen o premiéově důvěře/nedůvěře v lidi v této zemi...

Od te doby se skoro nic nezmenilo, jen se cenzura nahradila prekrikovanim a propagandou vyssi tridy. Ostatne, tento dokument je dost vymluvny:

http://www.analyza.wz.cz/

A tento komentar taky stoji za precteni:

http://www.euportal.cz/Articles/5553-opilec-vaclav-havel-svedek-vypravi-o-byvalem-prezidentovi.aspx

Proste zijeme v dost blbe virtualni realite, na jejiz prohlednuti postaci, kdyz si ldie prectou Havlovy Dopisy Olze a zamysli se nad tim, jakto, ze Havlovi obcas chybely takove zivotni nezbytnosti jako doutniky a kaviar, zatimco jinym zbytecnosti jako zuby a chleba.

0/0
12.8.2010 11:05

Bouše

Z toho by vyplývalo, že když jim nepovolí žádné,

dají si jedno. Což ovšem není pravda. Rv

0/0
12.8.2010 10:36

velky bratr

Re: Z toho by vyplývalo, že když jim nepovolí žádné,

To zalezi na pristupu, taky muze mit dojem, ze si daji dvakrat nula, tedy porad zadne. Asi by mel povolit jedno male...

0/0
12.8.2010 11:02

JUDr. Lawyer

Takže asi tak

Na silnicích se pohybují řidiči (a zejména řidičky), které jsou i naprosté střízlivosti pro bezpečnost provozu mnohonásobně vyšší hrozbou než vyježděnej chlap, co si dá po obědě jedno na chuť. Pokud je v okolních zemích určitá tolerance povolena, tak je prokazatelné, že mírná hladiny alkoholu v krvi není pro jízdu nebezpečná. Nebo tamní doktoři a policisé jsou tak nezodpovědní? Další nesmyslnou buzerací je pokutování za telefonování za jízdy. Nechápu. Kouření nevadí, ládování se bagetou nevadí, ale jakmile mám v ruce telefon, je zle. Proč???

0/0
12.8.2010 10:15

Deleter

Mno,

ještěže nejsem Čech. To bych to vyjádření premiérské figurky bral asi jako pokus o urážku.

0/0
12.8.2010 10:08

wrangler

Hm...

Jedno naše přísloví říká: "Podle sebe, soudím tebe." To asi bude problém Nečase.;-€;-€;-€

0/0
12.8.2010 10:08

vokroj

Nečas má v těchto věcech pravdu,

znám takové, co po jednom pivě nejsou schopni řídit ....

0/0
12.8.2010 10:07

nestačímsedivit

Re: Nečas má v těchto věcech pravdu,

Už to tu bylo, "znám takové, že ani před pivem!"

0/0
12.8.2010 10:33

vokroj

Re: Nečas má v těchto věcech pravdu,

to je ale o něčem jiném

0/0
12.8.2010 11:16

SantaKlaun3

.

Když bude povoleno jedno pivo, nedám si žádné. Ale tenhle zákon by pomohl v případě zbytkového alkoholu po večerním tahu například.

0/0
12.8.2010 9:23

Babul

Re: .

A proč si myslíš, že zbytkový alkohol je do 0,3 ‰? Sice na sobě nic necítíš, max. lehce žaludek na vodě, ale máš tam ještě 0,6 ampéry jen to fikne.

0/0
12.8.2010 9:59

Deleter

Re: .

Proč do 0,3? Protože se to dá změřit.

0/0
12.8.2010 10:11

expítrpaul

Tady je vždy veselé,

když se stane např. z novináře slibotechny ministr vnitra, jak najednou všemu rozumí a rychle u koryta zapomene na to, co slíbil, když se z podprůměrné zpěvačky stane ministryně národní obrany, taky začně rozumět i radarům a vyzařování elektromagnetických vln... to samé platí pro většinu členů současné vlády a samozřejmě i pro premiéra Nečase, z něhož je najednou odborník na alkohol a psychologii lidí... mimochodem Nečas dnes jen opakuje argument, kterým to samé zdůvodňovali už bolševici, Petr Nečas byl za zřejmě za mlada učenlivým svazákem :-);-D:-)

0/0
12.8.2010 8:37

Marik admin 0:7

Když si dám dvě tak jsem v p.....

Ale já si dám k obědu jedno :)

hold se budou muset policajti od hospod přesunout jinam.

0/0
12.8.2010 8:36

klimoš

Je 24 států Evropy, kde je povolenou 0,5 a více

Belgie...0,5 % Bulharsko... 0,5 %ČernáHora... 0,5 % Dánsko... 0,5 % Finsko... 0,5 % Itálie... 0,5 % Lotyšsko*... 0,5 % Makedonie... 0,5 % Německo ... 0,5 % Nizozemí... 0,5 % Portugalsko... 0,5 % Rakousko... 0,5 % Řecko*... 0,5 % Slovinsko... 0,5 % Srbsko... 0,5 % Španělsko... 0,5 % Švýcarsko... 0,5 % Turecko**... 0,5 %[]Irsko... 0,8 % Lichtenštejnsko... 0,8 % Lucembursko... 0,8 % Malta... 0,8 % Velká Británie… 0,8 %Kypr… 0,9 %

Zde je to trestáno 6-7 body 10-25 tisíci korunami pokuty a 6-12 měsíci zákazu činnosti.

0/0
12.8.2010 8:22

expítrpaul

Premiér Nečas,

je zřejmě, co se chlastu týče, znalecR^[>-]R^

0/0
12.8.2010 8:16

jorbl2

Re: Premiér Nečas,

Trochu slon v porcelanu, podobne jako s obhajobou povodnovy stokoruny, ze je to krabicka cigaret a dve piva :-P

0/0
12.8.2010 10:06

vokroj

Re: Premiér Nečas,

mentál ...

0/0
12.8.2010 11:18

tommmin

to je výsledek křesťanského autoritářství

To je přesně ten problém této společnosti neúcta a nedůvěra k lidem. Výsledkem je že policie už předem počítá s tím že lídé nedodrží rychlost a tak ji sníží na nesmyslné hodnoty a pak se na to vykašlou i ti co by ji dodržovat chtěli protože když z vás někdío dělá debila postaví třicítku na místo kde se dá jet bezpečně 80 km rychlostí přestane vás to bavit . Alkohol je démonizován neboť statistiky v tomto směru jsou zavádějící když si dáte jedno pivo pojedete 80 km rychlostí po hlavní silnici a vjede vam tam někdo prože neviděl přes sloupek budete viníkem dopravní nehody vy a ve statistice se objeví viník způsobil dopravní nehodu pod vlivem alkoholu.

0/0
12.8.2010 8:15

nestačímsedivit

Re: to je výsledek křesťanského autoritářství

To je problém statistik. Ještě větší je ten, že záleží jak se zpracovávají a pro jaký účel. To potom ze stejných čísel jsou úplně jiné výstupy. To se zde ale neřeší, bo nechce!

0/0
12.8.2010 9:16

Babul

Re: to je výsledek křesťanského autoritářství

Alkohol nikdy není příčinou nehody!! Alkohol se statisticky vykazuje ANO, NE a v jaké výši byly naměřené hodnoty. Příčina nehody se stanoví jako konkretní  porušení zákona 361/00 Sb., tedy rychlost, předjíždění, nedání přednosti, nevěnování se řízení atd.

0/0
12.8.2010 10:03

Babul

Re: to je výsledek křesťanského autoritářství

A proto - tomíne, lžeš záměřrně nebo z neznalosti? asi b) je správně.

0/0
12.8.2010 10:05

lipno

Nemám sice Nečase rád, (a kdo ano?)

Ale v tomto bude mít asi pravdu

0/0
12.8.2010 8:15

Catumbelan1

Pan premier je trochu trapný

Proč se musí neustále předjímat? Navíc se zde nejedná o jedno pivo. Ten výklad je tak stupidní až to bolí! Hovoří se o hranici 0,24 promile a to v žádném případě nelze generalizovat jako jedno pivo. U každého dosažení této hranice způsobí jiné množství alkoholu. Někdy to ani alkohol nemusí být, jak přiznávají sami odborníci, ale přesto to bude postihováno minimálně pokutou! Tím uznáním DO 0,24 prom. by se mnohé vyřešilo. Nikdy nebyly zveřejněny statistiky k dopravním nehodám s alkoholem jaké hranice byly u nich překročeny. Nustále se diskutuje, předjímá jako bychom byli národ primitivů který kdy uvidí flašku tak ji musí vypít! Smutné je to, že se do toho takovým způsobem zapojují i ti nejvyšší představitelé. Oni se musí asi producírovat protože si myslí, že mají patent na rozum!

0/0
12.8.2010 7:05

Kiselyna

Re: Pan premier je trochu trapný

Premiér je trapný?Řekl byste mu to do očí? Nemyslím si,že je dalek pravdy. Alkohol za volant nepatří.

0/0
12.8.2010 7:28

Catumbelan1

Re: Pan premier je trochu trapný

Zjejmě máte jako mnozí zde potíže s psaným textem Ano, klidně bych mu toto zdůvodnění řekl do očí. Není to nic neslušného, když se mi nelíbí předjímání!

0/0
12.8.2010 8:37

WoCoGo

Re: Pan premier je trochu trapný

A co si myslite,ze je to jako premier taxi nekdo sedne na zadek,klidne to reknu i vaskovi CML, klidne mi je oba dva predvedtge do prace a vyslechnou si toho mnohem vic nez jen to...Ani on,ani vy nemate patent na rozum, a pokud si dam jedno pivko a nic to se mnou nedela,proc ne...pokud si ho da paninka (asi tezko,pivo moc nepijou)a zatoci to s ni,tak ho pit nebude,navic existuji merice alkoholu,tudiz prekrocim hranici 0,3 a je to jasny,co na tom kdo nechape?!

0/0
12.8.2010 8:44

Deleter

Re: Pan premier je trochu trapný

Ano, premiér je (nejen v této otázce) trapný a klidně mu to řeknu i do uší.

0/0
12.8.2010 10:11

kkuk.vykukk

Hmmm

takovýhle kraviny řeší a podstatný věci ne, jako třeba přímou volbu prezidenta.Rv

0/0
12.8.2010 5:18

Kiselyna

Re: Hmmm

Přímá nebo nepřímá volba nikoho nezabije, alkohol ano.

0/0
12.8.2010 7:30

kladivar2

A kdy konecne bude prestupek za nedodrzneni vzdalenosti od..

A kdy konecne bude prestupek za nedodrzneni vzdalenosti od predemnou jedouciho vozidla? Zcela bezny jev ze i pri prekroceny povoleny rychlosti napr. ve 170 dokaze spousta pitomcu jet za autem s odstupem i mene nez 5 m. Rv

0/0
12.8.2010 3:26

Catumbelan1

Re: A kdy konecne bude prestupek za nedodrzneni vzdalenosti od..

Špatně! 170 nikdo nemá co jezdit, potom můžeš řešit odstup!

0/0
12.8.2010 7:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.