Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusy v Praze získají další vyhrazené pruhy. Bude i na Jižní spojce

Autobusy v Praze projedou na dalších místech snáz. Město totiž chystá nové úseky, kde vyhradí pruhy pro autobusy. Plánuje se také pruh na Jižní spojce, který by měl začít fungovat v září po spuštění Pražského okruhu. Nové pruhy by ale měly být ještě na dalších sedmnácti místech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Atomike

V Praze

si nejpíš řekli, že musí vytvořit koncepci, která dopravu zcela zkomplikuje, až úplně znemožní. Stalo se tak již na Plzeňské, kde autobusový pruh způsobil takové kolony osobních aut, že se nakonec autobus do vyhrazenýho pruhu sám nedostane. Výsledek je prázdný autobusový pruh a autobusy stojící v kolonách spolu s osobáky. Asi chce Praha takovou situaci po celém městě. No a Jižní spojka, která je už nyní zacpaná několik kilometrů? Po zavedení autobusovýho pruhu se zacpe až přes brněnskou dálnici.

0/0
12.8.2010 8:38

pletiplot

Re: V Praze

Pochopil jsem, že autobusový pruh na Jižní spojce bude zaveden až po zprovoznění jižního Pražského okruhu, takže se JS podstatně uvolní hlavně od kamionů.

0/0
12.8.2010 13:10

acvil

...to samý platí pro Brno...

...RvRv

0/0
17.8.2010 16:51

nepetr

pokud nebude kvalitni MHD

nemá smysl se o tom bavit. Až budou všechny prostředky MHD "Každé linky" jezdit co 5 minut celý den až do 22:00 můžeme pomýšlet na to že se využití MHD zvýší. Čekat ráno na bus nebo tramvaj  a pak se přikutálí přeplněný autobus ve kterém to smrdí jak v opíčárně to mě vážně nepřesvědčí o tom abych MHD jezdil. A za ty ceny už vůbec né, je to předražené a na konci roku ještě pláčou žé jsou ve ztrátě, podporovat jeden z největších tunelů v téhle republice nebuduRv

0/0
12.8.2010 8:10

acvil

Re: pokud nebude kvalitni MHD

R^R^R^

0/0
17.8.2010 16:51

net.Xtreme počtvrté

Koncepce dopravy ve městech je třeba úplně změnit

Hromadná doprava by se s automobilovou pokud možno vůbec neměla potkávat a křížit. Fungovat by mělo obojí, jinak co se automobilové dopravy týče, tak kromě pruhů a obchvatů chybí i dostatek parkovacích míst. Jinak oboje má něco do sobe, takže ani plně funkční MHD nikdy nenahradí automobilovou dopravu.

0/0
11.8.2010 21:41

Genial

Bus pruhy jsou fajn

Vzdycky, kdyz specham, tak to do nich fouknu...;-D Skoda je nevyuzit... No az budou vsude hlidat kamery, tak uz to tak fajn nebude...;-(

0/0
11.8.2010 18:13

FandaVV

Re: Bus pruhy jsou fajn

Proč?

a) pořiď si mikrobus ;-D - zájezďáky tam taky jezdí a nemaji tam co dělat

b) sklop si clonu

0/0
12.8.2010 2:46

Chytrakz hospody

Jen houšť a větší kapky

Dobrej nápad, pruhů pro MHD busy je Praze málo. Navrhuji, aby všechny pražské ulice byly vymezeny autobusům MHD, taxikům, cyklistům a in-line brusĺařům. Dále na těch komunikacích, co zbudou z nepochopitelných důvodů pro auta, tak tam dát omezení rychlosti na 20 km/h a to z hlukových důvodů, zejména u letiště. Praze skutečně chybí autobusová linka, kterí by jezdila po vnitřním, ale nově vybudovaném pražském okruhu, až nebudu mít co dělat, rád si Prahu po oktuhu v MHD autobusu v rekordním čase objedu 8-o

0/0
11.8.2010 16:05

Atomike

Re: Jen houšť a větší kapky

R^

0/0
12.8.2010 8:39

FastDriver

K čemu to je

akorát se budou tvořit delší kolony, ve kterých stejně některé autobusy uvíznou, bude více emisí a tak. Dopravu v Praze je potřeba řešit komplexně a ne těmito stupidními pokusy=omyly.

0/0
11.8.2010 15:56

Grossak

Re: K čemu to je

Poslanci také vždy chtěli řešit omezení svojí imunity komplexně a tak nikdy neudělali nic. Na komplexní řešení v pražské dopravě bohužel nemáme, takže se musí udělat, co je možné. A BUSpruh je levné a obecně velmi účinné řešení. Pokud byste MHD cestoval, ocenil byste jej.

0/0
15.8.2010 19:41

raz36

Socializace hlavniho mesta

Uprednostnovani socialnich vydobytku jako je MHD pred individualnimi prostredky se bude zajiste tradicne pravicove smyslejicimu prazskemu volici velice libit a v nasledujicich komunalnich volbach to ODS da na vedomi.

0/0
11.8.2010 13:02

hojakar

Re: Socializace hlavniho mesta

Aha, takže v Londýně, Paříži, Berlíně atd. atd. kde všude jsou speciální vyhrazené pruhy jsou socialisticke výdobytky jo? :-D :-D To byl dobrej vtip....

0/0
11.8.2010 15:23

raz36

Re: Socializace hlavniho mesta

To neni vtip, eurosocializmus na zapad od nas jenom kvete. A specielne Londyn je ukazkou jedne z central zapadniho socializmu vcetne totalitnich prvku, jako je smirovani na kazdem rohu a vzajemne udavani mezi sousedy.

0/0
12.8.2010 8:08

Ploki72

Někde jsou pruhy ale nesmyslné

Další dnes zcela nesmyslný pruh je v Čimické ulici mezi Kobyliským náměstím a Písečnou ulicí směr do centra. Vybudován byl před lety, kdy ještě zástup autobusů ze Severního města jezdil k metru až do Holešovic a díky zastávce Ke Stírce v ulici Nad Šutkou se tvořily kolony občas až nahoru k Bohnicím.

Jenže půl roku poté se otevřelo metro na Ládví, autobusy se odklonily do ulice Pod sídlištěm a v ulici Nad Šutkou před křižovatkou se Zenklovou se pro auta zprůjezdnily dva pruhy.

V Čimické poté nikdy žádná sebemenší kolona nebyla a aby to nebylo všechno, tak 90% autobusů (ty, které nestaví v zastávce Služská) místo pravého pruhu pro autobusy jezdí pruhem levým (v ulici jsou tři pruhy)!

0/0
11.8.2010 13:01

FandaVV

Re: Někde jsou pruhy ale nesmyslné

Jjo, a známý pruh V Holešovičkách dolů do Holešovic - pokud se nic nezměnilo, tak tam dokonce před lety dopravní nám. z DP-Busy vydal řidičům příkaz ho nepoužívat (tedy jezdit středním), pravda pokud nejsou kolony. Tam se to ale patrně zdůvodnilo, že busům jezdili před čumák často auta z vedlejších. Asi tak 4 za hodinu, vzhledem k řídké zástavbě v místě...

0/0
11.8.2010 16:09

eQuido

Re: Někde jsou pruhy ale nesmyslné

No, že by tam nikdy sebemenší kolona nebyla není pravda, ale jinak souhlasím - jezdím tam denně a ten pruh je opravdu k ničemu.

0/0
12.8.2010 13:34

Stanice

Hrůza

Pruh pro autobusy od Kotlářky k Andělu"sám Jančík si to vyzkoušel a jel to 45 minut!!:-)Opravdu velmi rychlé!!;-D

0/0
11.8.2010 12:47

foldik

Město je pro lidi

Město je určeno pro jeho občany. Občané chtějí jezdit auty. Město tudíž musí být i pro auta. Není možné jednu část občanů úplně vyloučit nebo neúměrně omezit na úkor druhé. Omezování aut je omezování výrazné časti obyvatel těchto měst.

 Zelení ekoteroristé ať se odstěhují na vysočinu a dojíždí na kole.

Pozor ať nedopadneme jako v Dánsku! Hromadná doprava je neůměrně předražená. Osobní doprava je ještě dražší. Pokud někdo nebydlí přímo v centru (a jezdí z ekonomických důvodů na kole) je na tom špatně.

0/0
11.8.2010 12:05

Tryskomys Muf

Re: Město je pro lidi

Tebe omezovat ani nemusi, ty uz jsi. Mentalne. Vetsina lidi dava prednost MHD pred tim stat v zacpach tisicu aut. Je naprosto legitimni, ze ma hromadna prednost prednost pred auty, ackoli se to par omezencum nelibi.

0/0
11.8.2010 12:47

raz36

Re: Město je pro lidi

Vetsina to neni a neni to legitimni, nelze nekoho omezovat na ukor jineho. Kdo chce, at jede metrem, ale silnice jsou pro vsechny stejne, neni mozne do nekonecna trpet omezovani individualni dopravy a prosazovani autobusu a cyklostezek.

0/0
11.8.2010 13:05

foldik

Re: Město je pro lidi

Udělej místo osobních invektiv statistiku, ty kterýžto jsi naprosto neomezený. Mentálně omezený se pozná tak, že má jiný názor než ty? Hlupáku!

Já jsem přesvědčen, že by mnoho lidí raději jezdilo autem, pokud by to bylo časově srovnatelné s MHD. Není možné tento fakt neustále přehlížet. Město by se mělo tomuto přání velké části občanů přibližovat (ať už novými komunikacemi nebo parkovacími místy).

Dobře fungující a dostupná MHD je dobrá alternativa ale v demokratické společnosti nesmí být jediná. Poměry by měly být dle přání občanů.

0/0
11.8.2010 13:12

FandaVV

Re: Město je pro lidi

Ano, uvádí se dělba mezi MHD a individuální dopravou v Praze asi 55:45. ;-) Takže máte pravdu - ta větší polovina ještě jezdí MHD. Dlouhodobý trend jde totiž proti MHD. Jistě to není nic k jásání, ale k zamyšlení, proč není MHD víc sexy. Mě osobně vadí čistota, oso. bezpečnost (nemyslím nehody, to je OK) a blbě postavený tarif. V zahraničí bývají třeba denní a vícedenní jízdenky relativně (v poměru k základní) výhodnější, než v Praze. A hlavní důvod, za který u mne MHD nemůže, ale asi v tom nebudu tak úplně jediný: autem v práci za 12-20minut, MHD>60min, a ještě 1300m pěšky.

0/0
11.8.2010 14:16

řehoř z řep

To zase bude v diskusi výkřiků

že jim to u voleb spočítáte. Co na tom, že většina z nich budou sateliťáci, kteří si mohou volit tak akorát zastupitelstvo v Jesenice nebo v Černošicích.

0/0
11.8.2010 11:52

WebFilozof

Ten pruh na obrázku:

To bude taky platit?8-o Já jen, že tam žádný autobus nejezdí. (Leda že by tam zase zavedli 183, která by to tak nesmyslně neobjížděla).

0/0
11.8.2010 11:33

wIadin

strahovský tunel

ještě můžou zavést vyhrazený pruh ve Strahovským tunelu a bude to dokonalý. ;-€

Jinak asi předpokládají, že na Jižní spojce budou trvale zácpy. K čemu tedy staví ten vnější okruh???

0/0
11.8.2010 11:24

Honza ze Žižkova

Jičínská

Úsek v Jičínský ulici k ulici Přemyslova 8-o, Ten bych chtěl vidět.

0/0
11.8.2010 11:18

FandaVV

Radovane, Radovane

ach ty tvoje radovánky. Hoch z ODS, co začínal dělat dopravního radního se základním vzděláním (za kolik byla před pár roky maturita Radovane?), nám to tu 8 let "odborně" řídil. Fakt čas na změnu. Zabrat na JS pruh pro novou (!)bus linku pruh a tedy osekat kapacitu o 1/3 je zločin (je blbost polehčující?). Většina řidičů spíše čekala, že se zruší světla před Barr.mostem, a ty tohle! Pravda, tam ty světla pro preferenci MHD-bus význam mají a mít budou i po září. A ta nová linka bude mít zastávky kde? Ona JS totiž vede celkem neobydleným územím - naštěstí. Takže tipnu zastávky: Kačerov-pumpa OMV1-OMV2-Zlíchov-Smích.nádraží? A kvůli tomu zabereš na JS pruh? ODSTUP ještě před volbami! Rv

0/0
11.8.2010 10:56

FandaVV

Re: Radovane, Radovane

A co interval? Učili tě Radovane (na ZDŠ, když jinou nemáš), že abys nahradil 1 pruh aut stejnou kapacitou busů, musí mít ty busy interval 60s? Takže bude zabraný pruh a v něm projede autobus tipuji 4-6x za hodinu.RvRvRv

Po povodních se lidem líbil bus pruh na Nuseláku - fajn, ale jaxi zapoměli, že tam mimo povodně žádný MHD bus nejezdí. Abych byl konstruktivní - co takhle preference MHD a telematika? Není to pro MHD lepší aniž bys buzeroval a omezoval ne-MHD dopravu, navíc na komunikaci, kde se s MHD nikdy nepočítalo???

0/0
11.8.2010 11:00

FandaVV

Re: Radovane, Radovane

Já být Radovan, tak udělám bus-pruh i na D1 až do Průhonic, nebo ještě lépe Mirošovic - tam přece taky jezdí MHD příměstské linky 3XXRvRvRv Na D5 do Berouna atd.;-€;-€;-€

0/0
11.8.2010 11:03

tyrael

Re: Radovane, Radovane

Problem CR a Prahy zejmena je ten, ze at kdokoliv udela cokoliv, vzdycky se najde obrovske mnozstvi lidi kteri ho budou urazet a kritizovat.

0/0
11.8.2010 11:16

Roman35

Re: Radovane, Radovane

Což je v tomto případě pochopitelné. Uděláme autobus - rychlík pro pár lidí který nemá nejmenší opodstatnění a vyhradíme jen pro něj celý pruh na důležité tepně spojující několik dálnic. Takže zatímco ve špičce bude naprosto volný, ve dvou zbývajících pruzích se budeme přetahovat s kamionama.

0/0
11.8.2010 11:24

FandaVV

Re: Radovane, Radovane

ano, to mi právě vadí: kdokoliv bez odbornosti udělá cokoliv, i když je to proti zdravému rozumu, a v tomto případě dokonce i odbornému Rv

Kritizovat - to je ještě slabé. Urážet? To v tomto případě ani nejde, klidně si moje tvrzení ověřte... Internet asi mít budete k dispozici.

0/0
11.8.2010 14:20

řehoř z řep

Re: Radovane, Radovane

Mohl bych jen tak pro zajímavost slyšet ten výpočet, který vede k tomu, že na nahrazení pruhu aut jsou potřeba autobusy v intervalu jedné minuty? Docela by mne to zajímalo.

0/0
11.8.2010 11:55

raz36

Re: Radovane, Radovane

Po JS projede denne prumerne 100tis. aut. A muzete zacit pocitat.

0/0
11.8.2010 13:08

FandaVV

Re: Radovane, Radovane

Milý Ř.z Ř. (to se mi líbí, i pokud je to pravda):

1.existuje www.google.cz(com)-tam bych hledal prvně - a najdeš!

2.učil jsem se to na VŠDS[>-]-ale přece jen, hlava je hlava

3.kapacita 1.j.pruhu se uvádí až 2100 aut/hod.,tedy cca 35/min. Mj.zde http://preference.prazsketramvaje.cz/showpage.php?name=procpreference uvádějí paritu 1bus nahradí 41,4 aut. No a je to. Oba víme, že bus i auto může mít různou obsazenost, kloubový bus sveze více lidí než midi-bus atd. Ale prostě takto to sedí.

Ad Řepy-bus pruh Vrchlického - fajný, ne?;-)

0/0
11.8.2010 13:48

Mysel

Ubrat, nepridavat!

Tak dve tretiny uz existujicich autobusovych pruhu jsou naprosto na nic autobusum, pouze komplikuji situaci vsem ostatnim. Ze toho MP zneuziva svym typickym zpusobem, netreba pripominat.

To na magistrate neni nekdo, kdo by mel mozek a umel ho pouzivat? Nebo cekaji, az je vyhazime z oken rovnou na vidle a ten pelech jim vypalime?!

0/0
11.8.2010 10:53

slibotechna

a jeste to chce mýto pro os. auta

R^

0/0
11.8.2010 10:52

Mysel

Re: a jeste to chce mýto pro os. auta

A jeste to chce nakopat ekofasistum spodni casti zad!

0/0
11.8.2010 10:54

kulus

Re: a jeste to chce mýto pro os. auta

Jsem pro.... oboje

0/0
11.8.2010 11:30

regazzi

Ach jo....

Výborně. Takže jen co se Jižní spojka zbaví kamionů a uvolní se tak pruh pro osobní dopravu a tím pádem by se kolony zkrátily, tak se jeden pruh zabere pro MHD. No tak tohle může vymyslet opravdu jen český úředník.......:-/

0/0
11.8.2010 10:51

JUDr. Lawyer

Pražský okruh

pomůže dopravě až příslušné obce přestanou sobecky blokovat nájezdy na něj. Nechápu jak to legislativně vůbec možné.

0/0
11.8.2010 10:50

regazzi

Re: Pražský okruh

Poděkuj tetkám na místních obecních úřadech, které jsou podporovány zelenými teroristy

0/0
11.8.2010 10:51

Jan.P

Jižní spojka není rozumná

Na jižní spojce vyhrazený pruh pro autobus není rozumný. Zatím, neboť mimo Prahu bude odvedena doprava pouze mezi D1 a D5. Například osobní doprava mezi D5 a D11 bude muset dále jezdit po jižní spojce. Dále význam jižní spojky může klesnout až po dostavění celého vnějšího okruhu, nebo alespoň poněkud větší části. Bojím se, že takto se situace na Jižní spojce nezlepší, protože ztráta jednoho pruhu na této silnici způsobí kolony vždy. I s okruhem.

0/0
11.8.2010 10:44

Damik

Re: Jižní spojka není rozumná

no spíš se situace nezmění. teď je jeden pruh vyblokovaný kamiony co jedou z D1 na západ. ty se stáhnou na okruh a ten pruh vyblokují autobusy.

0/0
11.8.2010 11:08

terezav

Nikdo mě nedonutí jezdit MHD

pomocí tvoření umělé zácpy; až bude doprava fungovat jako v Německu, v autobusech nebudou jezdit smrdící bezdomovci zadarmo a platící smradlaví a nemytí spoluobčané, pak se o tom dá uvažovat..... v současnosti, kdy revizor buzeruje a kontroluje slušné lidi a ty problémové obloukem obejde, je MHD neymslitelné a raději buď vyjedu dříve, nebo prostě budu stát v kolonách, co se dá dělat

0/0
11.8.2010 10:38

slibotechna

Re: Nikdo mě nedonutí jezdit MHD

Rv

0/0
11.8.2010 10:51

Damik

Re: Nikdo mě nedonutí jezdit MHD

kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod. Ale tohleto vymlouvání je fakt trapný.  Jezdím MHD každý den, ale smradlavé bezdomovce potkám v MHD tak dvakrát do měsíce a to si holt jenom vystoupím a počkám na další. Buzeraci od revizora jsem dlouho nezažil. Pokud ovšem nepokládáte za buzeraci požádání o lístek. obecně se to s revizorama v posledních letech hodně zlepšilo. Takové ty klasické mafiány v kožených bundách se zlatým řetězem už člověk nepotká.

0/0
11.8.2010 11:04

řehoř z řep

Re: Nikdo mě nedonutí jezdit MHD

Bezdomovců v MHD zase tolik není, třeba já posledního potkal tak před půl rokem. Ale s Vaší zásadovostí si jistě vymyslíte i nějaký další důvod, proč jezdit autem- třeba že revizoři nemají slušivou uniformu.

0/0
11.8.2010 11:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.