Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za záplavy si můžeme sami, míní odborníci. Znásilňujeme přírodu

Na jedné straně vydatné deště a silné bouřky, na straně druhé kyselé deště, práškování polí a necitlivé zásahy člověka do krajiny. To jsou podle odborníků viníci stále častějších povodní v Česku. Náprava je prakticky nemožná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vlko_s

limity a spol

rychle pryč z EU a budovat si to po svém....sotva sme utekli před rusáky, už se tlačíme jinam...copak si nedokážeme rozumně vládnout sami?!?

0/0
13.8.2010 17:02

moreti

Re: limity a spol

Jde o to, ze si nedokazeme ani rict, kdo nam bude vladnout. Vsichni jdou cestou nejmensiho zla, ale to je dneska pri pohledu na praci politiku i tak naprosta hruza ...

0/0
13.8.2010 17:05

wcbaba

Za záplavy mohou komunisté a víc vám neřeknu ...

0/0
13.8.2010 16:59

bumbrlicek

Proč Prahou protéká tolik vody.

Stačí se podívat na tento odkaz: http://www.pvl.cz/portal/sap/cz/index.htm a podívat se na vodní profil na přehradě Orlík a Slapy a každému je jasné, že se upouští vltavská kaskáda! Na horním toku Vltavy se vcelku nic neděje. Tak jakápak devastace přírody? A pokud je mi známo, tak takhle stejně zničující povodně byly i ve středověku, ale tehdy si lidi realisticky řekli, že to dopustil Bůh a že je to tak správně. Dneska lidi moc nadevším přemýšlí. Všeho moc škodí.!!

0/0
11.8.2010 8:49

moreti

Re: Proč Prahou protéká tolik vody.

Spatne, nepremysli prave vubec. A ty patris mezi ne. Ten clanek jsi ocividne VUBEC necetl!

0/0
13.8.2010 16:55

Scarlett O Hara

Aha, no to tedy fakt "objevili Ameriku"

:-/:-/

0/0
10.8.2010 17:31

Pepa235

Doporučení

Všem zde diskutujícím doporučuji přečíst článek na http://www.vesmir.cz/clanek/nase-male-pluvialy-(2)

Celá diskuze tady je pouze scholastické mudrování. Příroda se zařídí podle sebe, ať uděláme co uděláme.

Pouze novináři z toho udělají "kauzu" na podporu právě probíhající manipulace "klimatických změn" (dříve globálního oteplování).

0/0
10.8.2010 17:21

moreti

Re: Doporučení

Tohle je prvni clanek, ktery skutecne stoji za to. Priroda uz davno nestaci na to, co je schopna ji civilizace udelat.

0/0
13.8.2010 16:58

J.K. 3

Další svinstvo

je automobilismus a všudypřítomné plochy znehodnocené betonem a asfaltem. Hnus !!Rv

0/0
10.8.2010 16:14

agava

zemědělci by měli vracet

zemědělci by měli začít vracet peníze a dotazce. V zájmu nadprudukce a vyšších zisků zemědělci zlikvidovali remízky rozšířili pole vyhubili to, co se jim nehodí a teď voda rychle steče pryč. Pěstují plodiny, které vůbec nezadrží vodu a jsou dobré jen na zisk. Např řepka. Kdyby byla místo pole louka, tak tam většina vody zůstane. Díky zemědělcům už nás voda také několikrát vyplavila a nemáte odvolání.

0/0
10.8.2010 14:58

J.K. 3

Re: zemědělci by měli vracet

Poděkujte Kalouskovi a EU Rv

0/0
10.8.2010 16:14

ŠachMat

Meandry na Ploucnici zachranili Ceskou Lipu.

Ploucnice se mezi Mimoni a Lipou krouti silnice do Melnika. A jeste, ze tak. Mam takovej pocit, ze to by bylo akorat tech pul metru, ktery stacili, aby se to tu vylilo do mesta.

0/0
10.8.2010 12:42

uni

je to pravda

K přírodě se chováme hrozně, bezohledně a ona nám to teď vrací! Dnes stačí, aby jen trošku zapršelo a hrůza - povodně! Dřív taky pršelo a nepamatuji se, že by povodně bývaly tak často a v takovém měřítku... Chybí přirozená obrana v přírodě... a kdo ji zničil? Člověk....pán tvorstva.....dál již bez komentáře... Rv

0/0
10.8.2010 12:41

Jerry1984

Re: je to pravda

no jo no, ale knížky o přírodě, krajině ty jdou na odbyt..člověk prostě nežije v realitě dneska, jenom v umělém světě..škoda no

jo jinak během těch dalších dvou týdnů to vypadá opravdu zase na velkou vodu..modely si na tom trvají a hážou TN přímo nad Alpy

0/0
10.8.2010 12:50

wIadin

Re: je to pravda

hmm člověk, já bych tak nepaušalizoval. V Rakousku, Švýcarsku nebo Bavorsku taky žijí lidé a podobné záplavy tam rozhodně tak často nejsou a to na mnohých tamních místech není nenormální, když za den spadne 200mm. Holt komunismem zdegenerovaní obyvatelé východní Evropy vůbec nemají zájem cokoliv vzít do vlatsních rukou, změnit a zlepšit. Zvlášť patrné je to právě v Česku. Takže si dál plavejte, třeba až do Elbemunde...

0/0
10.8.2010 13:06

Jetojedno

Re: je to pravda

Ty jsi ale jelito, tuhle vodu z kopců nezachytí nic,to nemá z komunismem až tolik společného. V Rakousku a Německu povodně nemají? To si děláš srandu,tak se tam jeď občas podívat a dívej se na TV. A ty obrovské záplavy v Číně,Pákistánu i USA?Myslíš,že tam narovnávaly toky? Asi těžko. Když spadne v kopci 200 l na metr,tak můžeš dělat co chceš,zalesňovat třeba všechno,prudká voda stejně teče z kopce ať děláš co chceš. Jedině poručit,aby tolik nepršelo...To by jsi mohl zařídit ne?

0/0
10.8.2010 13:58

avatar30

Re: je to pravda

To mate do jiste miry pravdu, ale tady jde predevsim o to zmirnit nasledky te povodne, popr. zpomalit jeji nastup (vice casu na pripravu, zachranu.....). To, ze se provadela brutalni meliorace, rozorani mezi, vysouseni mokradu a raselinist je fakt a dnes se jiz (nastesti) na to pohlizi jinak. Takoveto srazky by samozrejme zpusobyly povoden tak jako tak, jenze ta povoden by nemusela (a nemela) mit tak nicive nasledky. Zrychleni odtoku vzdy vede k vetsimu pru.....

0/0
10.8.2010 14:07

moreti

Re: je to pravda

Ha ha. Jiste, povodne maji vsude! :) Jenze driv povodne nemely tak nicive ucinky. TO proto, ze neprisly tak silene rychle. Tyto privaly deste by zarucene nejak zvlast nicive dopady driv nemely...

0/0
13.8.2010 17:04

pragina

otázka- daně- zvýšení

ano, souhlasím - ale v tom případě mohou zrušit veškeré humanitární nadace - ADROU počínaje - nebude to humanita - bude to prostě - POVINNÉ - RvRvRvRvEU[>-]Rv

0/0
10.8.2010 12:21

pragina

ona se brání

ne , ta už se nedá znásilnit - už se to stalo - ONA SE jenom - BRÁNÍ - vše už bylo uděláno, rozoráno, zaoráno, zaseto , sklizeno - VÍC už prostě - NELZE !!Rv!!Rv!!Rv!!Rv

0/0
10.8.2010 12:18

Johny 20

Jo, jo,

To se nám to kecá, co kdo dělá špatně a co by se mělo dělat a jak by to bylo správně, ale ruku na srdce, kdo z nás se opravdu rozhoupe a trochu se na úkor vlastního pohodlí omezí?

0/0
10.8.2010 12:16

Johny 20

Ano, je to tak

A převedeno do našeho lidského ,,malomyšlení" dalo by se to vyobrazit azit asi takto:

Představte  si, že sedíte doma v křesle u televize a náhle pocítíte potřebu vyprázdnit střeva. Záchod je však příliš daleko a chůze k němu příliš namáhavá, tak se jen kousek posunete a pustíte to vedle. Je to přeci mnohem pohodlnější, než se zvedat. A že to smrdí a není to hezké? Jenomže uklízet to by byla přeci mnohem větší námaha, než si na ten záchod dojít a tak to jednoduše nevidím a necítím?.....Už chápete?

nebo jinak: Mám hlad, otevřu ledničku a vezmu si jídlo, ale znovu ji po sobě zavřít, to by pro mě byla v daném okamžiku zbytečná námaha, co na tom, že otevřená lednice neplní svůj účel a jídlo se brzy zkazí, já se teď najím a co bude zítra? to neřeším....tak nějak my civilizací zhíčkaní lidé fungujeme.....nemám pravdu?:-P

0/0
10.8.2010 12:12

zákazník

to se zase bude

betonovat, dláždit, narovnávat!! ..Jen tak dál.Ať to má pořád větší švunk!

0/0
10.8.2010 12:08

Jerry1984

Re: to se zase bude

tak ať to aspon stojí za to;-D..mě na tom nejvíc baví že se řítíme do záhuby ale nikdo si toho nevšímá;-D

0/0
10.8.2010 12:42

modrá_krkavka

Je dobré jak se tady někteří odborníci ohání

rozoráním remízků před 65 léty. Vzhledem k tomu, že už se cca 15 let v ČEZku neobdělává 1/5 zemědělské půdy, která zarůstá plevelem, křovím a v záp.čechách bolševníkem. Již před 5 léty byl opět výhlášen grand na likvidaci remízků v polích  a náletových dřevin okolo vodních toků. Bohužel narovnávání vodních toků, betonové přehrady a pod. je nevyhnutelný zásah do přírody díky industrializaci. Také vsakování dešťové vody nepomohly hektary nových asfaltových ploch  fabrik, marketů, nových komunikací a a logistických zařízení (při zámkové dlažbě která odvádí vodu se musí platit za M2 vodohospodáři). Naopak staré a vybydlené fabriky zůstávají, a přírodě také moc nepomohou. Tak jako posledních 20 let neudržované vodní toky a "zarostlé" drenážní trubky meliorací.

0/0
10.8.2010 12:06

Johny_S

Re: Je dobré jak se tady někteří odborníci ohání

Nemáš pravdu. Pokud krajinu zmelioruješ a toky napřímíš, voda rychleji steče a povodně budou ničivější. Dnes se usiluje o opak - a to i proto, že v budoucnu hrozí sucha, a je tudíž spíše třeba vodu v krajině udržet, nikoli ji nechat, aby rychle odtekla.

0/0
10.8.2010 12:10

semafor

Re: Je dobré jak se tady někteří odborníci ohání

Jen se usiluje, ale nedělá se nic.;-D

0/0
10.8.2010 12:15

Johny_S

Re: Je dobré jak se tady někteří odborníci ohání

To je pravda. Ale ono stačí pár bleskových povodní či suchých let a už "se" dělat začne, uvidíš. ;-)

0/0
10.8.2010 12:17

jorbl2

Re: Je dobré jak se tady někteří odborníci ohání

Spis se zase vymysli nejaka dan...

0/0
10.8.2010 13:01

modrá_krkavka

Re: Je dobré jak se tady někteří odborníci ohání

Nemáš pravdu, roky melioračních prací ve vyspělých zemích, právě pomáhají k postupnému odvádění a vsakování dešťové vody z polí, a ne že se udělá jezero (viz, náš případ) .

0/0
10.8.2010 12:35

wIadin

Re: Je dobré jak se tady někteří odborníci ohání

v budoucnu hrozí sucha???

0/0
10.8.2010 13:11

tučňák na útěku

Re: Je dobré jak se tady někteří odborníci ohání

Půda zarůstající plevelem a křovím vláhu zadržuje :-)

0/0
10.8.2010 12:14

modrá_krkavka

Re: Je dobré jak se tady někteří odborníci ohání

To s tebou souhlasím, právě tímto jsou už ty remízky dávno nahrazené. Bohužel ne pěstování kukuřice ve spádových záplavových oblastech!

0/0
10.8.2010 12:30

tučňák na útěku

Re: Je dobré jak se tady někteří odborníci ohání

Ty remízky tím nahrazené rozhodně nejsou - tím, že budeš mít někde velkou plochu co zadržuje vodu, ale kolem spoustu velkých lánů, co ji zadržují blbě, si moc nepomůžeš - menší pole dělená remízky a mezemi zadrží vodu mnohem rovnoměrněji a tím účinněji (i kdyby celkové množství bylo nakrásně stejné)

0/0
10.8.2010 12:38

modrá_krkavka

Re: Je dobré jak se tady někteří odborníci ohání

Ale tučňáku, jak ty můžeš znát z Práglu remízky. Ostatně už nejsou ani v Rakousku, a to jsou tam často vidět zemědělci s koníkem a malým traktůrkem. Obdělávání polí je i o nákladech a používání větších strojů (např.kombajnů). Nech ti však tvůj spíše ideologický názor brát. A co říkáš tomu židovskému fyzikovi, kterému soud zakázal mluvit s cizinci ?

0/0
10.8.2010 13:14

Náhradní muzeum

Za záplavy můžou ti co legalizují počínání supermárketů

a developerů různých skladištních areálů. Obrovské nevyužité zaasfaltované parkoviště!

Ale vyřešilo se to po česku: Stát zakázal zemědělcům orat!! To prosím platí pro celou republiku8-o. Škoda že si toho naše nezávislá media nevšimlaRvRv!!

0/0
10.8.2010 11:59

horma

Re: Za záplavy můžou ti co legalizují počínání supermárketů

Ano, asi tomu i trochu prispivaji, ale troufam si tvrdit, ze v mistech, kde prisly ted povodne tech betonovych ploch zase tolik neni. Ten dest byl proste extremni, a to jeste nebyl tak extremni jako v roce 1897 v Jizerskych horach a kdy take bylo po sobe v letech 1890-1915 hodne povodni.

0/0
10.8.2010 12:11

Oerteplur

Kdyby se Holanďané chovali jako Češi

tak by byli se svojí nadmořskou výškou už několik desetiletí zcela pod vodou.

0/0
10.8.2010 11:58

medved.m

Re: Kdyby se Holanďané chovali jako Češi

A jak by to udělali? 8-o

0/0
10.8.2010 12:02

chrchly chrchly

Re: Kdyby se Holanďané chovali jako Češi

narovnali by moře ;-D

0/0
10.8.2010 12:13

medved.m

Re: Kdyby se Holanďané chovali jako Češi

a dobře jim tak! ;-D

0/0
10.8.2010 13:01

Fai Rodis

Ty smrkove lesy na horach

uz tam mame skoro dveste let. To asi nebude hlavni pricina.

0/0
10.8.2010 11:40

Philosopher

Re: Ty smrkove lesy na horach

Zase je střípek. Bez komplexního pohledu ....

0/0
10.8.2010 11:46

Philosopher

Tak tak

Místo toho, abychom se učili poznání přírody ve své universálnosti a žít v jejím souladu, tak se snažíme měnit universální pravdu. Což je filosoficky vzato nesmysl, je to nemožné ... Čemu se tedy někteří nyní diví ?

Na druhé straně se nedivím chování lidí, mám pro ně pochopení - vždyť jsou nějak vychováni a žijí v nějakém společenském prostředí.

0/0
10.8.2010 11:40

spinoza

všechno je vlastně špatně

a lidstvo by se podle rychloodborníků a katastrofických pisálků mělo uchýlyt k hromadné sebevraždě.

0/0
10.8.2010 11:35

Philosopher

Re: všechno je vlastně špatně

Můžeš začít. Ale já tě následovat nebudu.

0/0
10.8.2010 11:37

wIadin

Re: všechno je vlastně špatně

ne, stačilo by alespoň napravit následky komunismu v této zemi. Ale to je zřejmě v této zemi nemožné.

0/0
10.8.2010 13:14

super_jerk

je to hloupost

kdyz si clovek neumi neco vysvetlit, furt se hledaji vymluvy a falesny vinici, jen aby duse mela klid. zaplavy byly, jsou a budou, s clovekem a jeho zasahy, nebo bez nej.

uprava krajiny je mozna nekde trochu vice nasilna (jak pro koho), ale na druhe strane jina lidska dila pomahaji podobnym zaplavam celit.

0/0
10.8.2010 11:31

Johny_S

Re: je to hloupost

Záplavy samozřejmě vždycky byly a budou, ale lze přijmout určitá opatření, aby nezpůsobovaly takové škody....

0/0
10.8.2010 11:32

tučňák na útěku

Re: je to hloupost

Například se vrátit (kde to jde) k principu "1. terasa a výš" ;-)

0/0
10.8.2010 11:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.