Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novým autobusům v Praze praskají konstrukce, budou se reklamovat

Novým kloubovým autobusům městské hromadné dopravy praskají konstrukce. Jeden nízkopodlažní autobus již musel být kvůli závadě stažen z provozu, další prohlížejí technici Dopravního podniku. Podnik bude nyní autobusy reklamovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Homer.Simpson

za komunistů

byly autobusy jak z ocele. Dneska je to jenom kapitalistickej šunt.:-P

0/0
7.8.2010 18:50

dicky75

Re: za komunistů

Haha, zvlášť Ikaus, "pomsta maďarských soudruhů! :-P

0/0
8.8.2010 20:37

dzonas

Začnou se rozpadat.

DPP, a.s. nakoupil velmi levné autobusy značky SOR (původně výrobce zemědělských strojů). Místo kvalitních Iveco - Irisbus. A když se nakoupí zalevno, tak je jasné, že toho moc nevydrží. Expertům na autobusy se nákup od začátku nelíbil. Postupně se SORky začnou rozpadat a dál budeme jezdit ve "starých" Karosách. :-)

0/0
7.8.2010 16:04

Árja

Irisbus = KAROSA

Irisbus 

Iveco Czech Republic, a. s.

KAROSA a.s. SOUČÁSTÍ IRISBUS Holding S.L.

Dnem 1. února 1999 vzniká společný podnik francouzského Renaultu a italského Iveca s názvem IRISBUS Holding S.L. vlastnící 94% akcií Karosy, koordinující nákupy strategických komponentů, průmyslovou politiku a vývoj. Společnosti IVECO a RENAULT V.I. vytvořily sjednocením svých aktivit v oblasti výroby autokarů a autobusů podnik mezinárodního rozměru - druhého největšího výrobce v Evropě a přední společnost ve světovém měřítku. V této společnosti vlastní 50% Renault V.I. a 50% Iveco. 

http://www.karosa.cz/main.php?language=czech&show=history_catalogue_buses

0/0
7.8.2010 16:20

AAA1

Re: Začnou se rozpadat.

Ty ses taky zemedelsky stroj. Firmu SOR si zalozili byvali konstrukteri z Karosy..

0/0
7.8.2010 16:54

dicky75

Re: Začnou se rozpadat.

Kdyby to koupili dráž, zase bude řev, že je to předražené.

0/0
8.8.2010 20:36

bk89322

Napada mne

Jak dlouho SOR Libchavy vyrabi autobusy, jake s tim ma zkusenosti? Jestli problem nebude spis tady. Kdysi se podobne na zelene louce zacal v CR vyrabet autobus Oasa a taky se tam potom musely kvuli spatne konstrukci dovarovat ruzne vyztuhy a cele to skoncilo spatne ...

0/0
7.8.2010 10:39

AAA1

Re: Napada mne

od roku 1993.

0/0
7.8.2010 16:56

papazian

V celé CZ jsou extrémní zdevastované silnice!

I výkladní skříň Čechystánu Praha vypadá jak po velké bitce..., silnice jsou v katastrofálním stavu, který ve Vídni neznáme. Výtluky po celý rok, opravy jen na  krátkodobý efekt, nízké daně, nízké výnosy daní z nízkých mezd znamená málo peněz na tyto potřeby, které mají světovou cenu - ropa za světové ceny, stroje a technika za světové ceny z dovozu, k tomu nestabiliní česká koruna, která dovozy prodražuje rizikovou marží a transakčními náklady, pak to levná pracovní síla přiliš nezachrání. Není náhodou, že ve vyspělé Evropě v EU, kde jsou stejná pravidla hry, jsou ceny práce nastaveny na jiné hodnoty. I tam mají co dělat, aby to vycházelo. Pokud si Čecháčci myslí, že žebrotou a děláním za hubičku je cesta k cíli, tak se hluboce mýli, smějeme se všichni, jací jsou hlupáci. A ODS tleská! Jinak tyto nové autobusy jsou výborné, jen se divím, že si je Praha nekoupila klimatizované, jak je i na východ od Prahy již běžné.

0/0
7.8.2010 10:26

u.boat

Re: V celé CZ jsou extrémní zdevastované silnice!

A šoféři s tím jezdí jako s tankem. No - jejich nejsou...

0/0
7.8.2010 13:16

kunta_kinte - protistatni zivel

Kazdej nove zavadenej vyrobek

ma proste nejake vady, pokud je odstranitelna tak je to v pohode a neni duvod delat drama.

Ale stejne mam radeji stare karosy, ty nove busy delaj snad pro trpasliky. :-P

0/0
7.8.2010 8:51

danny47

Autobusům.....

jak se píše v titulku -  pak se včlánku nenápadně uvede, že se to stalo u JEDNOHO autobusu .....

Není nad seriózní journalistiku tohoto serveru ....!!

0/0
7.8.2010 8:32

lu2222

Re: Autobusům.....

Ono se to ale nestalo jen u jednoho, ale postupne se přidávají další. Pouze jeden byl však odeslán výrobci, aby na něm vymyslel jak problém vyřešit.

0/0
7.8.2010 9:37

danny47

Re: Autobusům.....

Když já čerpám "jen" z toho, co je v článku napsáno: jeden musel být stažen z provozu, osatní prohlížejí technici - zpráva teprve bude ..... z toho mi nějak plyne, že u těch ostatních se "ještě neví" .....

0/0
7.8.2010 10:50

zebrazebra

kloub

Ten kloubovej autobus je tak rafinovanej, že nemá žádnej kloub!

0/0
7.8.2010 1:38

danny47

Re: kloub

To víš, ten už je tak dlouhej, že by se fotoreportérovi NEJlepšího zpravodajského serveru v ČR neešel do objektívu ....... ;-D

0/0
7.8.2010 8:31

Jablkon

postavení výrobce

když se něco podobného stane běžnému spotřebiteli (tomu asi těžko praskne autobus - ale např. pokažený displej u mobilu), výrobce či prodejce to jednoduše svede na nevhodnou manipulaci a reklamaci neuzná.

bohužel zde je výrobce v nevýhodném postavení - kdyby to neopravil, už nikdy žádnou zakázku nedostane, DPP radši koupí stejný šmejdy jiný značky o 30% dráž.

přitom když se to dějě jen v Praze, tak je to podezřelé. výrobce by přinejmenším měl tajně do busů nasadit "špiony", kteří by kontrolovali styl jízdy. možná by se dozvěděli zajímavý věci ;-)

...a podezřelé je samozřejmě i to, že na fotu k článku o kloubových autobusech je bus obyčejný, byť aspoň SOR Rv

0/0
7.8.2010 0:07

hovnival

@@

dyby tam namontovali jednoduche elektronicke kapalinove lamelove vstrikovaci turbobrzdy, nemuseli by pak praskat konstrukce. pokud se tam ale montuji zastarale mechanicko-diferencialni spojeni, nemuzeme se pak divit.  

0/0
6.8.2010 21:51

________________________________

Re: @@

Nemají ale jednoduché elektronické kapalinové lamelové vstřikovací turbobrzdy zhoršenou účinnost na spadaném listí?

0/0
6.8.2010 22:59

hovnival

Re: @@

samozrejme, ze maji. ale staci trochu upravit vstrikovani a tim zamezit vlivu listove reakce nebo pripadne uzavrit kruhovou lamelu a tim zabranit moznosti vniku listi do systemu.

0/0
6.8.2010 23:09

mihel

Re: @@

Nebylo by jednodušší vydat zákon, že listí nesmí padat?

0/0
6.8.2010 23:49

barbud o

Re: @@

... došlo ke korozi působením kyseliny listové ...

0/0
7.8.2010 10:59

hagom

jseš obézní chod pěšky.

0/0
6.8.2010 21:49

hagom

zlatej ikarus

ten sem jaktěživ neviděl rozbitý.

0/0
6.8.2010 21:48

TigerM

Re: zlatej ikarus

to vam neverim, ... ja s nimi jezdil casto... a to se nedalo nazvat autobusem...

0/0
6.8.2010 22:43

GenEtt

Re: zlatej ikarus

džn-džn-džn-džn-džn-džn-džn-džn a už se jede padesátkou, to řazení mě vždycky fascinovalo

0/0
7.8.2010 10:05

tx999

Re: zlatej ikarus

Ty mely naprosto uzasne razeni. Zvlast kdyz jezdily na Barrandov, tak ten rozjezd do kopce stal za to.

0/0
7.8.2010 12:53

Árja

Re: zlatej ikarus

No, rozbitých Ikarusů po nehodě jsem nékolik viděl. Havárie se jim nevyhýbaly. Poruchové byly víc než v té době ŠM, ŠL z Karosy a popraskané rámy měly také.

0/0
7.8.2010 17:12

carabus

Busům

praskají konstrukce... vidláčtěji už se to napsat fakt nedalo Rv. A lidem se kazejí těla... lůza redaktorská RvRv

0/0
6.8.2010 20:55

Leninovo levé ucho

Re: Busům

;-DR^

0/0
6.8.2010 23:42

Pomník posledního Roma

Je poněkud zvláštní, že zchoulostivělé vozy jsou ty nové,

zatímco staré Karosy jezdí až do dne, kdy je sežere rez, bez prasklin.:-/

0/0
6.8.2010 20:42

Árja

Re: Je poněkud zvláštní, že zchoulostivělé vozy jsou ty nové,

jj Karosy RTO 706 měly podvozek z náklaďáku.

Od Karosy typu ŠM, ŠL, ŠD se samonosnou karoserii, přes Karosu  typu B 7xx - 9xx po současné Citelisy Irisbusy ze stejné fabriky, jsou praskliny na podvozkové části běžné.

0/0
7.8.2010 15:56

biggles

No co

začínáme být pěkně vyžraní - výrobci se musí přizpůsobit... ;-D

0/0
6.8.2010 19:51

vencac

Neobviklý terén? :oD

Dlouho už jsem se tak nenasmál. Tomuto argumentu snad může věřit jen .......

Pokud vim tak jaký koli výrobek by měl být testován na normální zátěž plus procenta bezpečnosti navíc. Mám pocit, že hlavním problémem ani tak nebude terén  ani řidiči, ale spíš tendr, který za normální ceny koupil ksindly autobusy.

Už několik let poznávám v Čechách, že hlavním měřítkem jsou co nejnižší náklady to že kvůli nim padají mosty a lámou se autobusy evidentně nikoho nezajímá. A dokud se za tyto prohřešky nebude zavírat tak asi nikoho zajímat nebude.

0/0
6.8.2010 19:03

volic_plukovnik

Re: Neobviklý terén? :oD

"Neobviklý s měkkým i"

Taky se směju ;-D

0/0
6.8.2010 19:13

efix

Re: Neobviklý terén? :oD

Á zas jeden odborník na všechno. Co nám ještě povíš?

0/0
6.8.2010 19:35

hany1

Nefiguruje

v tom zase Kalousek? Ani bych se nedivila.

0/0
6.8.2010 18:37

Honza5555

Re: Nefiguruje

Nemusíte do všeho míchat politiku:-(

0/0
9.8.2010 15:13

Borg2of3

Může za to stav silnic.

Jasně a za státní dluh může existence peněz ;-D

0/0
6.8.2010 18:33

Leninovo levé ucho

Re: Může za to stav silnic.

;-D

0/0
6.8.2010 23:43

Franta-z-Masny

Takže pár slov na úvod...

...jsme lidi, nejsme prasata...

0/0
6.8.2010 18:32

Borg2of3

Re: Takže pár slov na úvod...

Ono jak kdo.

0/0
6.8.2010 18:34

e.a.g.l.e

.

Kdyby s tím řidiči nejezdili jak prasata, tak to možná vydrží

0/0
6.8.2010 18:19

Veska - Milovník cenzora

A ještě mě pobavilo

Praha má náročný terén:-DProsil bych v čem....Rv

0/0
6.8.2010 18:13

Busák

Re: A ještě mě pobavilo

Třeba v hustotě provozu, členitosti terénu, "kvalitě" vozovek..

Zkuste někdy přijet na návštěvu, uvidíte sám :-)

0/0
6.8.2010 18:27

Veska - Milovník cenzora

Re: A ještě mě pobavilo

V Praze jsem několikrát do roka a můžu říct, že nic zvláštního. Ano máte vyšší provoz, ale to je tak všechno. Navíc vozový park máte oproti Brnu či Ostravě poněkud zastaralý. Navíc pokud se chci dostt z jedné části Prahy na druhou část, tak mnohdy se to nepodaří, protože autobusy a tramvaje na sebe jednoduše nečekají, což v Brně a Ostravě ano.

0/0
6.8.2010 18:36

Busák

Re: A ještě mě pobavilo

Tohle vám hravě vysvětlí každý, kdo není v Praze jen párkrát do roka, já bohužel musím do práce...

0/0
6.8.2010 18:49

paja.butcher

Re: A ještě mě pobavilo

No ta hustota provozu souvisí s kvalitou silnic - víc aut, víc výtluků. A navíc kočičí hlavy a tramvajové koleje. To samozřejmě v Brně i Ostravě mají taky. Novější vozový park autobusů i tramvají mají taky, v Praze mají zase novější vozy metra ;-)

Ale vážně, k těm cestám. Třeba výtluk u vozovny Střešovice kudy jezdí mraky autobusů a to poměrně ve vysoké rychlosti. Je tam díra jak blázen a ten autobus vždycky dostane pořádnou šlehu.

A díra co byla v zatáčce před Strahovským stadionem? Tam ten autobus běžně odskočil ze stopy, pokud se jí řidič nevyhnul předním kolem.

0/0
7.8.2010 11:33

tx999

Re: A ještě mě pobavilo

Kdyby na sebe cekali, tak by ta doprava asi zkolabovala. Ve spicce jezdi tram co 8 minut a autobusy co par (maximalne desitek) minut. A mimo spicku to jezdi vetsinou na cas.

0/0
7.8.2010 12:50

Clancy Wiggum

Re: A ještě mě pobavilo

Při husotě provou a počtu vypravených autobsů a tramvají ve špičce (dohromady 1600 vozů) není vzájemné čekání tramvají a autobusů dost dobře ralizovatelné.

0/0
11.8.2010 18:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.