- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
aby na konkrétních datech a oficiálních zdrojích doložili neekologičnost říční dopravy. Bláboly neinformovaných demagogů mě nezajímají, pouze doložená fakta.
Pro německý Svaz pro ochranu přírody a životního prostředí (BUND) vypracoval tamní Institut pro ekologický hospodářský výzkum studii Říční plavba na Labi a Sále. Ta byla nedávno zveřejněna v Berlíně a její výsledky prezentoval BUND společně s českou organizací Arnika také v Praze. "Ani plánovanými stavebními úpravami v korytě Labe není možné dosáhnout rentabilní hloubky plavební dráhy, která činí dva až dva a půl metru," sdělil předseda BUND Hubert Weiger.
"Stavbou jezů by se příroda podél Labe v Německu poškodila tak, že už dnes nejsou jezy politicky prosaditelné," zdůraznil Weiger. "Česká republika by měla vědět, že pět set padesát kilometrů řeky v Německu v budoucnu splavněno nebude, protože náklady by byly příliš vysoké," vysvětloval.
Chci fakta založená na datech, nikoliv účelových objednávkách tzv. "ekologických" organizací. Můžeš číst závazky Spolkové vlády o horním toku Labe:
http://www.rvccr.cz/?s=6&m=35&sm=41
Ovšem otázka zněla na ekologičnost, nikoliv splavnost. Ta se posuzuje podle počtu dnů v roce, kterých nebude nikdy 365, ale mohou se velmi přiblížit právě díky tomuto závazku a Plavebnímu stupni Děčín. Minimální hladina je otázkou několika dnů v roce :-)
Mladý pane, já jsem se s Vámi o ekologičnosti nebyl.
Já jen tvrdím, že jez v Prostředním Žlebu je nesmysl, protože Labe v SRN splavné nikdy nebude.
Ještě si dovolím upozornit českého prostoduchého neoliberála, že Strana zelených v SRN těch 10% celoněmecky má. A onen BUND má k zeleným celkem blízko.