Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dva lidé vjeli ve fiatu do protisměru, střet s dodávkou nepřežili

Záchranáři zasahovali u tragické nehody u obce Lejšovka na Královéhradecku. Dva lidé zde zemřeli v osobním autě po srážce se servisním vozidlem záchranné služby. Jeho řidič se lehce zranil a skončil v nemocnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zrzecek

Škoda toho...

 Fiatu.  Ten řidič byl bös. ;-D;-D;-D

0/0
3.8.2010 19:12

Bílý rytíř

Opět ilustrační foto!

Je zajímavé, že na Novinkách.cz jsou fotky z této nehody, ale u vás opět ILUSTRAČNÍ!To jako že nevíme , jak nabořený auťák vypadá? Jak říká klasik - "Machrujete a haj... máte na chodbě".

0/0
3.8.2010 18:42

Chytry.Kocour

tak zrovna fiat panda...

mám nejhorší bezpečnostní konstrukci a prvky vozu ze všech západních aut. to auto se nehodí ani jako nákupní taška.

0/0
3.8.2010 16:58

Arth-

Re: tak zrovna fiat panda...

No...  Panda sice JE nákupní taška...  ale čelní střet s VW Transporterem bys nepřežil ani v Oktávce na "hlínách"... :-P

0/0
3.8.2010 17:10

Mitchell

Re: tak zrovna fiat panda...

Viz dole, brepto. :-)

0/0
3.8.2010 19:18

pivečko

kazdy

kolo jiny pneu. Koupena TK.

0/0
3.8.2010 15:52

arnie_rimmer

Re: kazdy

ilustrační foto...

0/0
3.8.2010 15:59

Blackhawks

zni to jako sebevrazda...

 Pětasedmdesátiletý muž a o rok mladší spolujezdkyně vjeli podle mluvčí policie Anny Pešavové do protisměru, kde se střetli s dodávkou.

0/0
3.8.2010 15:15

God bless the Czech republic

Panda a spol.

Smrt na silnici je vždy tragická a chápu, že někomu právě zemřeli rodiče. Nemohu si ale odpustit poznámku, že jezdit v autech typu Panda, Uno, Ford K, Matiz apod. mohou jen sebevrazi... Zabít se můžete i v kamionu, na druhou stranu volbou auta můžete alespoň snížit riziko. A jízda v těchto nákupních taškách na kolečkách riziko jistě nesnižuje... :-(

0/0
3.8.2010 15:08

Chytry.Kocour

Re: Panda a spol.

každý nemá na tatru 613,který vydrží téměř jakýkoliv náraz.

0/0
3.8.2010 17:00

Sir Humphrey Appleby

Re: Panda a spol.

jenže do města jsou tyhle auta ideální.... 

0/0
3.8.2010 17:19

Arth-

Re: Panda a spol.

R^

To je problém téhle civilizace...  že by všichni chtěli mít Ttaru 613. ;-)

90% lidí potřebuje auto max pro 2, na cesty max do 100km... Dobrá, Panda už je hodně nákupní po courání 40km/hod po městě... ale Punto už úplně stačí.

A benzin by vydržel o 100 let dýl...  a byla by ve vzduchu čtrvtina exhalací...

No jo - ale takhle zas sousedi závidí...  k nezaplacení'! ;-)

0/0
3.8.2010 17:24

Mitchell

Re: Panda a spol.

V tomhle s tebou souhlasím. Kromě té Tatry, ona zase tak pevná nebyla, přece jenom to bylo konstrukčně hodně staré auto a dnes se staví auta úplně jinak. ;-)

0/0
3.8.2010 19:20

Mitchell

Fiat Panda?

S tím narazit do čehokoliv rovná se sebevraždě. Nechápu, kdo si takové minirakve vůbec může kupovat (a je jedno jaké jsou značky). To už by bylo bezpečnější jet starým Favoritem.

0/0
3.8.2010 15:07

tamila

Re: Fiat Panda?

No nevim, i s malym autem se da jet relativne bezpecne. V tomto pripade byl zrejme duvod srazky vjezd do protismeru. Chtela bych videt, kolik aut (i vetsich nez je Panda)by potom vydrzelo stret s dodavkou..

0/0
3.8.2010 15:35

Mitchell

Re: Fiat Panda?

V autě mám i při střetu s dodávkou šanci na přežití. Samozřejmě čím pevnější auto, tím vyšší šance. Takže Octavia vyjde ze střetu s dodávkou líp než Fabia apod. Ale v Pandě a podobných nákupních taškách je v podstatě rozsudkem smrti střet s čímkoliv.

Moderní auta jsou totiž konstruovaná tak, aby se při nehodě pokroutilo a zdeformovalo kde co, ale prostor pro posádku aby se deformoval minimálně. Minivozítka v podstatě nic jako deformační zóny nemají.

0/0
3.8.2010 15:43

Arth-

Re: Fiat Panda?

viz nahoře.

Špatně tyhle kecy snáším... 

moderní auta jsou stavěna tak, aby umožnili přežití při nárazu do zdi v rychlosti do asi80km/hod. Přesně 60 mil za hodinu.

Opravdu dobrá auta ( BMW, Mercedes, Alfa Romeo...) to dokážou i do 110km/hod.

Jestli jela Panda jedním směrem ...  byl to starší pán - tak jen 80? A proti VW Transporter řekněme 100? Tak střetaávací rychlost byla 180km/hod. Ten poměr hmotností situaci zhorší tím, že Panda se o VW nezastaví... ale začne couvat = zvětší přetížení. Ale tuhle ránu bys nepřežil ani v Oktávce... ani v VW Passat. Možná v 5 BMW ... nebo XJ Jaguaru. Ale hlavně proto, že by byly těžší než ta dodávka = couvat by začala ta dodávka = zas by to nepřežili ti v té dodávce. Howgh.

0/0
3.8.2010 17:21

Honza13

Re: Fiat Panda?

Střetávací rychlost 180?

Pokud se srazí dvě stejná auta a obě jedou rychlostí 60km/h, má to na každé účinek, jako náraz do ideální zdi v rychlosti opět 60km/h. Nikoliv snad 120km/h. Počítá se to jako vážený průměr, nikoliv součet.

0/0
3.8.2010 17:44

VyMeTaky,2

Re: Fiat Panda?

Když už chcete machrovat, tak aspoň to dělejte pořádně. Nejde o rozdíl rychlostí, ale o rozdíl hybností.

0/0
3.8.2010 19:08

Mitchell

Re: Fiat Panda?

Vzhledem k tomu, že psal o dvou stejných autech, pak má v podstatě pravdu. A navíc to napsal po lopatě tak, aby to předřečník pochopil. Jinak samozřejmě jde o hybnosti. :-)

0/0
3.8.2010 19:21

Mitchell

Re: Fiat Panda?

Milý chlapče, už jsem vystříhával desítky, lidí zaklíněných v autech po nehodách. A garantuju ti, že se mýlíš. Včetně toho nesmyslného sčítání rychlostí.

Lehký příklad - pokud jedou obě auta 90 km/h a bude to VW Transporter a Š Octavia a ta dodávka nebude mít plnou váhu, pak oba řidiči skončí pravděpodobně s těžkými zraněními ale mají velkou šanci na přežití. Pokud před nárazem začnou oba brzdit, jejich šance se s každým snížením rychlosti hodně zvyšují. A snížit před nárazem rychlost o 20 km/h není tak velký problém.

A ještě jedna podstatná věc - málokdy jde o přímý čelní náraz, většinou aspoň jeden řidič reaguje a mírně uhýbá, tudíž náraz není přímý ale šikmý.

Takže zpět k problému - kdyby místo v Pandě seděli v Oktávce, velmi pravděpodobně by žili. Ty howgu. :-)

0/0
3.8.2010 19:17

wallmart

Re: Fiat Panda?

Já bych vám všem tady doporučoval najít si na internetu fotky z té nehody.Je tam vidět Transportér, který má cca 2t a Fiat Panda, který má cca 950kg .Jasně je tam vidět, že drtivou většinu energie pohltila deformační zóna Pandy a do kabiny se náraz až na poškozené přední sklo NEDOSTAL a oboje přední dveře šli bez problému otevřít .O pandě se naopak ví, že skelet a kostra je pevnější než u aut vyšší třídy než je panda ... Je to proto, že stejná karoserie se používá i pro verzi 4x4 určené do terénu (dříve než napadnete terénní schopnosti doporučuji najít test)... A jako další faktor bych uvedl, že nikde neni psáno jestli byla osádka připoutaná či nikoliv. A v neposlední řadě ... Pokud obě vozidla jela i třeba 70km, tak pro organizmus 75letého člověka je náraz o takové síle úplně něco jiného, než pro 30 letého ... A jako doplňující informaci dodávám, že Fiat Panda dostala v Crash testech stejné hodnocení jako  Mazda Premacy, Opel Omega, Seat Ibiza, Toyota Corola ale i třeba VW Sharan ...

0/0
4.8.2010 12:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.