- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stalo se jakousi módou převážet zraněné vrtulníkem. Na druhé straně je hodina letu helgoškou nesmírně drahá. Pokud se nehoda stane na odlehlém místě a daleko od nemocnice, má letecký transport význam. Ale v tomto případě, kdy na Bulovku je to kousek, tak to mohla zvládnou sanitka se stejným výsledkem, ale podstatně laciněji. Nevím, zda to ještě platí, ale heliport pro ÚVN a FN Motol byl u Hvězdy, což znamenalo přeložení pacoše do sanitky a odoz cca 3 km. Rovněž v FN Krč je heliport sice v areálu, ale na chíru je to asi 1 km
Protože ve vrtuli je pacient v podstatě už na JIP. To je ten hlavní rozdíl. Nemocnice v podstatě přiletí do terénu.
Ono to bude i tím, že "řidiči" dodávek nemají tachografy a jezdí běžně 10 - 15 hodin, někdy i více, když jedu zahraniční cestu. Mnozí se tím ještě chlubí. ... Tento může mluvit o štěstí, že to vůbec přežil (pokud nezemře po převozu ve špitálu).
Kdyby jen 10-15. Bohužel jsou řidiči nuceni pod výhruškou nepojedeš ty pojede jiný k jízdám delším i 24hod non stop. Mohl bych vyprávět.
Podobná psychiatrická diagnóza jako "řidič Octávie" .