Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rameno spadlého jeřábu ucpalo dálnici D1 směrem na Prahu

Dálnice D1 byla v pátek večer na 11. kilometru ve směru na Prahu několik hodin neprůjezdná. Přes všechny pruhy leželo rameno jeřábu, který se převrátil na stavbě mezi oběma směry dálnice. Kvůli nehodě se tvořily dlouhé kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sámvelkýmao

no

kdo měl kdy co dočinění s jeřábem u těchto mašin,ví,čemu se říká PŘES KNOFLÍK..................

0/0
4.8.2010 17:35

náhodný kolemjdoucí

Re: no

přesně, knoflík se šprajcne seříznutou sirkou a už to jede na 130% nosnosti...

0/0
6.8.2010 12:48

ábeles1.

Prej to neměl

podložený! Klasika, asi musel couvat i s ramenem, no a! Povedlo se.:-/

0/0
31.7.2010 20:57

medved_cz

Nekdy ani podpery nepomohou.

Tohle dokazou pouze soudruzi z USA: Na zacatku http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=huge_crane_accident_1.jpg , ze shora http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=huge_crane_accident_2.jpg a ze spoda http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=huge_crane_accident_6.jpg .

0/0
31.7.2010 7:31

Narcis

prostala jsem tam neco pres hodinu...

D1 je vubec neco neuveritelneho... 3 hodiny po tankodromu rovnou do zacpy, ktera se ani nehnula... To je fakt zazitek!

0/0
31.7.2010 1:49

garumna

Re: prostala jsem tam neco pres hodinu...

Taky jsme tam uvizli, nastesti blizko sjezdu na Popovice, tak jsme to objeli. Nicmene vsimli jsme si, ze spousta alternativnich najezdu a prejezdu dalnice je silnicari schvalne zavrenych, zrejme, aby lide nemeli jinou moznost, nez si to v te zacpe odestat :(

Nejhorsi na tom je, ze fronty se tvori stale, i kdyz zadny jerab nikam nespadne. Opravdu by me velmi zajimalo, jak dlouho bude D1 na vyjezdu z Phy rozkopana, kdykoliv jedu kolem, je vsude prazdno, takze pracovni produktivita asi nic moc. Vubec nechapu, ze za tuhle pseudodalnici ma nekdo jeste tu drzost, vybirat penize!!!!

0/0
2.8.2010 14:36

Ferdinand Kokoška

Chdák

Tatrovka, to byla její poslední vykládka...

0/0
31.7.2010 1:12

Huffnaggelův duch

A to tam ten krám leží furt,

že je to jako headline?

0/0
31.7.2010 0:36

OrpheusF1

viděl jsem to na vlastní oči

viděl jsem to hezky z blízka, naštěstí jsem potřeboval na druhou stranu, přejížděl jsem most nad tím a pak najížděl na opačný směr. ležel tam fakt hezky... těžko říct co dělal, protože ty betony nedával nijak daleko do boku, buď se nějak hloupě s tím betonem otáčel, nebo dělal jiný blbosti.

0/0
30.7.2010 23:45

SuSE

Re: viděl jsem to na vlastní oči

jsou zatim tri hypotezy: nevenoval se rizeni / neprizpusobil rychlost stavu vozovky / telefonoval za jizdy...

0/0
31.7.2010 0:42

pokladník

Re: viděl jsem to na vlastní oči

ještě prý mohlo jít o mikrospánek, nebo sebevražedný úmysl.

0/0
31.7.2010 7:01

fsp

Když koukám na tu Tatrovku, ani se nedivím

Tyhle nástavby nemají vůbec žádné bezpečnostní pojistky. Nemusí se zapatkovat (vystrčit podpěry), nic nehlídá náklon ramena, s vysunutým a zatíženým ramenem se klidně může popojíždět (čehož jeřábníci velmi rádi využivají),............sice funguje, ale není blbuvzdorný, což vidím jako zásadní problém.

0/0
30.7.2010 23:40

SuSE

Re: Když koukám na tu Tatrovku, ani se nedivím

ja zase vidim jako vcelku zasadni, ze tyhle stary tatrovky nemaji kola komo k vozovce, ale stodni casti vystredena k sobe, coz jde primo proti bocni stabilite kolosu. ta absence bocnich rozperek je tim jeste zdoubleobvana. tyhle sroty vubec nepatri na silnice a rsd je melo obratem odvest do srotu, nebo prodat do musea.

0/0
31.7.2010 0:22

fsp

Re: Když koukám na tu Tatrovku, ani se nedivím

U jeřábů ani ne, nástavba páteřový rám dostatečně zatíží a pokud je rameno v pořádku, udělá ještě hodně práce. Škoda dávat dvacet mega za nový stroj. Musí se ovšem dodržovat bezpečnostní předpisy. U nových jeřábů by si bez plně vysunutých podpěr vůbec neškrtnul

0/0
31.7.2010 1:16

medved_cz

Re: Když koukám na tu Tatrovku, ani se nedivím

S postavenim kol toto nema co delat (mmch je to vlastnost podvozku zalozeneho na poloosach). Pri praci jerabu musi byt vzdy kola "ve vzduchu" (nezatizena a tedy u tatry sikmo visici) a vuz musi stat na plne vysunutych podperach. Zde jeraqbnik zapomel na treti slovo od konce predchozi vety.

0/0
31.7.2010 7:25

ivoš

Re: Když koukám na tu Tatrovku, ani se nedivím

Opravdu není blbuvzdorný. Byl konstruován v dobách, kdy lidi ještě mysleli.

0/0
31.7.2010 7:31

jawasta

Re: Když koukám na tu Tatrovku, ani se nedivím

A i přesto všechno se s nima dá pořád normálně pracovat. Nehody se stávají  i novějším jeřábům.

0/0
3.8.2010 16:59

davaprd

večerníček

nápadně mi to připomíná slavný večerníček "A je to" ;-D

0/0
30.7.2010 23:08

SuSE

Re: večerníček

nebo reznika krkovicku

0/0
31.7.2010 0:40

Chytry.Kocour

se nedivím...

ta tatrovka už má být ve šrotu

0/0
30.7.2010 23:07

patrona

Re: se nedivím...

Neblazni, jeden novy jerab by prodrazil vystavbu dalnic o dalsi stovky milionu...

0/0
30.7.2010 23:32

nestačimsedivit

Kdy se naposledy stalo,

že D1 byla plně průjezdná celých 24 hodin ? ;-D

0/0
30.7.2010 22:59

C59

Jak začne jaká koli zpráva slovy -

na dálnici D1 , tak to je vždy malér.:-P

0/0
30.7.2010 22:46

glem

...

Stane se  :-)

0/0
30.7.2010 22:39

deatomizator-treti-generace

jeřáb udělal hají

:-P

0/0
30.7.2010 22:28

Franz Ferdinand II.

Re: jeřáb udělal hají

je čas udělat pá pá :-P

0/0
30.7.2010 22:44

Rappaccini

Re: jeřáb udělal hají

Já bych řekl, že je akorát tak čas, dát si toustík ;-D

0/0
30.7.2010 23:57

ivoš

Nechápu 2 věci:

1. jak se může převrátit autojeřáb při instalaci betonových svodidel, která mají pár metráků, 2. proč kvůli převrácenému autojeřábu stojí provoz několik hodin. ad1 jeřábník je vůl, ad2 vůl je někdo jiný.

0/0
30.7.2010 22:18

Jaryn Rukavica

Re: Nechápu 2 věci:

30 metráků není pár. Ale to je fuk.

0/0
30.7.2010 22:25

Lavrentij Berija

Re: Nechápu 2 věci:

Vypadá to, že měl hodně vysunutý rameno, asi chtěl došáhnout daleko a nevyšlo to.

0/0
30.7.2010 22:28

3032

Re: Nechápu 2 věci:

Jeřáb AD 20 má na krátko nosnost 20 tun, splně vystrčeným a sklopeným ramanem je to 1.5 tuny a když je špatně zapatkovaný tak ještě míň.  Kdo nechápe princip ať si zopakuje fyziku, kladka, páka, nakloněná rovina.:-)

0/0
30.7.2010 22:42

- lopenik -

Re: Nechápu 2 věci:

to nepomuze... napsal, ze NECHAPE ;-D

0/0
30.7.2010 23:01

REMET

Re: Nechápu 2 věci:

Mozna meli povolat nejake vykonejsi jerab :-)

0/0
30.7.2010 23:40

ivoš

Re: Nechápu 2 věci:

Ale samozřejmě. Jenže když je špatně zapatkovaný, platí bod 1 - jeřábník je vůl.

0/0
31.7.2010 7:33

3032

Re: Nechápu 2 věci:

Souhlasím.

0/0
31.7.2010 7:40

SuSE

Re: Nechápu 2 věci:

ja zase nechapu treti: jak je mozne, ze prez vsehny pruhy necekane nahle padne zhora rameno a nikoho projizdejiciho to netrefi? a jeste zarazejici pro mne osobne je, ze do tehle nahle "zdi" to pri obvykle rychlosti projizdejicich nikdo nenakouril. ze by ta avizovana bezpecnostni akce vebaku zpusobila, ze tam jeli vsichny preventivne doslova krokem?

0/0
31.7.2010 0:29

dantex

Re: Nechápu 2 věci:

je tam omezení na 60 km/h

0/0
4.8.2010 13:43

Lavrentij Berija

Podpěry

Pan jeřábník se jaksi zapackoval jen na půl. Správně by to mělo vypadat takhle http://www.montazniplosinystrach.cz/image/ad20a.jpg  Nechtěl bych být teď v jeho kůži.

0/0
30.7.2010 22:13

Jaryn Rukavica

Re: Podpěry

Hm, hádám, že jeřábník by se ochotně zapackoval. Buď neměl prostor nebo mu šéfko řekl, že není čas a musí to tam nafrkat bez packování, jinak nestíhačka, penále a jeřábníkův konec. Nemusím mít ale za každou cenu pravdu.

0/0
30.7.2010 22:19

Lavrentij Berija

Re: Podpěry

Hm, jenže teď ten jeho konec přišel. S podpěrama si neni radno zahrávat.

0/0
30.7.2010 22:26

SuSE

Re: Podpěry

to je dle meho blbost. lookni na ty obrazky. ve stredovem pasu bylo akorat tam misto, aby se tam taktak na sirku vesel. kdyby tyhle podpery vysunul, znamenalo by to (pokud by navic nevadily svou vyskou svodidla) zavreni levych pruhu v obou smerech, coz na dalnici znamena iks znacek, dalsi dve auta a iks prenosnejch patniku= naklady a cas. kdyby to tak udelali, iks projizdejicich by zase nadavalo, proc kvuli naky prkotine ve stredovem pasu svadi a omezuji dopravu na klicove tepne...

0/0
31.7.2010 0:36

Lavrentij Berija

Re: Podpěry

Kdepak, to není žádná blbost. To, že to packujou bez vytaženejch opěr hnedle všichni, ještě neznamená, že je to tak v pořádku. Kdyby to tak udělali, nemuseli mít tuhle polízanici. Jasně, že to nevysunul kvůli tomu, aby se vešel do pruhu. Ale stálo to za to? Teď se toho chytnou znalci, právníci a je v tom až po uši. A nikdo mu nedá ani korunu, jestli je třeba pojištěnej. Porušil předpisy a toho se hned pojišťovna chytne. Měl moc velkou kliku, že nikoho nezabil. I tak ho to přijde pěkně draho.

0/0
31.7.2010 1:08

k o z a k 5 2

já bych neřek , že je spadlej,

mě to připadá jako převrácenej autojeřáb;-)

0/0
30.7.2010 21:58

k o z a k 5 2

největší záhada je to , že jeřábník někam zmizel

a prej ho nemůžou najít

0/0
30.7.2010 21:50

vítek z prčice

opět hrubá nedbalost

... kohopak zavřou pro obecné ohrožení? Nebo se již budeme bát jezdit nejen vlakem, ale i po silnici?? Existuje tabulka udávající vztah mezi břemenem a zdvihem/vyložením, existují podpěry ....Bez nedbalosti je taková nehoda vyloučená. !!

0/0
30.7.2010 21:44

werr

Re: opět hrubá nedbalost

Souhlasim, je pouze jeden pripad kdy je neni vyloucena a to je vada materialu.

0/0
30.7.2010 22:02

________________________________

Re: opět hrubá nedbalost

To je není jasné. :-P

0/0
30.7.2010 22:39

werr

Re: opět hrubá nedbalost

No jo to je tak kdyz clovek neco napise pak si to po sobe precte a rozhodne se to preformulovat ale pak uz si to poradne neprecte :-/ Samozrejme to melo byt takto:

Bez nedbalosti je taková nehoda vyloučená.

Souhlasim, je pouze jeden pripad kdy NENI vyloucena a to je vada materialu.

0/0
3.8.2010 22:52

PanKedlubna

asi vitr Machale

0/0
30.7.2010 21:40

krvava_dasen

.

No já se po...ru. Takové jeřáby jsme měli na vojně před 25ti lety. "Pan jeřábník" se evidentně vyprd na stabilizační podpěry. Taková kraxna ještě neměla nějaký bazmek,který by signalizoval nestabilitu. Co si pamatuji,byl tam jen takový xindl,který hlídal,jestli není blízko el. vedení.

0/0
30.7.2010 21:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.