Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osobní vlak tlačil fabii přes tři sta metrů, řidič žije

Na přejezdu mezi obcemi Mokré Lazce a Štítina na Opavsku vjela před osobní vlak fabie. Lokomotiva vůz šrotovala před sebou tři sta metrů a zcela ho zdemolovala. Řidič přežil, jeho zranění dokonce zřejmě nejsou vážná. Trať byla ovšem tři hodiny uzavřena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BananaJoe

Ještě k tomu předjíždění v otáčce

Ještě bych rád zareagoval na to předjetí v otáčce před přejezdem - v otáčce jsem samozřejmě nepředjížděl (obvykle bych asi napsal, že přece nejsem blbej, ale nevím, jestli by to momentálně nevyznělo spíš úsměvně :-p ), předjel jsem to auto na výjezdu z Lazců (podle mě to bylo akorát někde v místech, kde končí dědina -kde je cedule) a pak jsem si právě ještě říkal, že mi to teda bylo stejně prd platné, když hned zastavuju...Btw chudáci právě to auto za mnou, pro ty to taky asi nebyl moc pěkný pohled, doufám, že to co nejdřív pustí z hlavy...

0/0
31.7.2010 12:47

BananaJoe

Nepozornost

Cekal jsem podobnou diskusi a asi bych jeste nedavno napsal neco podobneho... Vzdycky jsem si rikal, ze jsou ti lidi, co to tam prejizdeji na posledni chvili uplni cu**ci. Nicmene vcera jsem poctive zastavil na blikajicim prejezdu (nejsem prece debil, abych ho projizdel), chvili nad necim premyslim a najednou si rikam, kurna blika to jeste? Podivam se na ten hlasic a vidim, ze to neblika, tak se uplne automaticky rozjizdim (proto strojvudce zacal brzdit az pak) a najednou vidim, jak se na me riti vlak...

Driv bych neveril, ze se mi muze neco takoveho stat, navic takova zcela jasna vec, jako je prejezd....a taky jsem si predtim rikal, nedelam blbosti, jezdim klidne, jezdim bezpecne...a vcera jsem malem priselo zivot...

Samozrejme nijak nepopiram svoji chybu, ale chci tim rict jedine, takova vec se muze stat, podle me, kazdemu, prozte zkratkovita reakce, takze davejte co nejvetsi pozor, abyste se neceho podobneho vyvarovali...

0/0
30.7.2010 11:49

smějící se bestie

Re: Nepozornost

a blikal nebo ne ?

0/0
30.7.2010 12:20

BananaJoe

Re: Nepozornost

No jasne, ze blikal. Jedna vec tam hrala trochu proti mne, a to je to, ze ten prejezd je nasikmo, takze to svetelne zarizeni bylo temer na moji urovni, takze se mi to mohlo nejak odleskovat nebo neco takoveho, nicmene je pomerne jasne, ze pokud vlak neprojel, tak ze pojede...byla to proste souhra blbych nahod....proste znama silnice, blizko domu, takze neblika a jedu...samozrejme, ze jsem mel davat daleko vetsi pozor avic se soustredit, ale prislo mi, ze se soustredim dostatecne a nikdy jsem s tim nemel problem...sam nechapu, jak jsem to jako mohl udelat...

0/0
30.7.2010 14:20

Machalu

Re: Nepozornost

A má ten přejezd i bílé světlo?

0/0
30.7.2010 14:56

BananaJoe

Re: Nepozornost

Ty jo, tak to nevim...je pravda, ze se mam dojem, ze primo ta signalizacni skrin (nebo jak se to jmenuje...) byla trochu jina nez obvykle byva na ostatnich prejezdech, ale zrovna v tomto pripade by to stejne nehralo zadnou roli, tady to je zcela jasne,zena vine nebyla ta signalizace...

0/0
30.7.2010 16:21

Machalu

Re: Nepozornost

Ono se skutečně může někdy stát, že blikající světla zhasnou, aniž projede vlak a pak zas začnou blikat, například pokud se v blízkosti přejezdu provádí manipulace s vlaky (posun), většinou u nádraží. Každopádně bílé světlo by zaručovalo, že nic nepojede, zhasnutí červených ne, tam je nutno stále dávat pozor a rozhlédnout se.

0/0
30.7.2010 17:07

BananaJoe

Re: Nepozornost

Zrovna u tohohle přejezdu se tohle (rozsvícení, ale neprojetí) prakticky neděje a je velmi nepravděpodobné, že to tak bylo... pravděpodobnější je, že jsem se buď špatně podíval, nebo že to prostě z tak ostrého úhlu nebylo vidět (případně kombinace obojího). Každopádně kdybych nad tím přemýšlel, tak je to docela jasné, byla to ale prostě jedna z těch chvil, kdy jednáte naučeně a neřešíte to.

0/0
31.7.2010 12:43

Machalu

Re: Nepozornost

Jojo, naučené trasy jsou nejhorší. Mě takhle dostali naši pomahači a chrániči na Jarově, kde prostě a sprostě otočili jednosměrku a pak si na konci stoupli a kasírovali. Neměl jsem vůbec šanci, prostě jsem tam vjel, tak jako každý den, až zpětně jsem si uvědomil, že tam ta zákazová značka najednou byla, ale zvyk je železná košile. Nebyl jsem ani náhodou sám.

0/0
1.8.2010 23:18

912

Re: Nepozornost

A kde to bylo?

0/0
30.7.2010 17:21

BananaJoe

Re: Nepozornost

Bylo to na tom přejezdu, který je jako první, když jedete z Mokrých Lazců do Štítiny (pokud se tedy neptáte, kde to skončilo, to bylo o přejezd dál...)

0/0
31.7.2010 12:44

JK75

osobní vlak

No nevím ale já v práci slyšel, že to byl rychlík 882. Taky je de z ostravy 10.06 na Jeseník. Taky by to odpovídalo tomu motoráku, osobáky tam vozí Elefant,max panťák. Tak nevím co ti novináři žase píší 8-o

0/0
29.7.2010 18:26

Bery

Hmm...

Myslim, ze se nic nezmeni do doby, nez za takoveto riskantni prejizdeni prejezdu se spustenou vystraznou signalizaci nebudou hooodne mastny pokuty... a svestky to nezacnou pravidelne kontrolovat. Ridic ktery nerespektuje dve blikajici cervena svetla je nebezpecny kazdemu, protoze obdobne nemusi respektovat cervenou ani na krizovatkach, nebo prechody pro chodce, pripadne jine dopravni znaceni.

Kdyby za takoveto chovani byla pokuta 50.000,- a zabaveni ridicaku na pul roku pri prvnim prestupku... pri druhem by to bylo 2x tolik, tak si to podruhe asi riskne malokdo. ;-)

0/0
29.7.2010 16:38

pivovar janacek

Se kluk ušatá nedoplatí

0/0
29.7.2010 16:14

John_Matey

Fascinuje mě

že za dobrých 10let co mám řidičák a sleduji takovéto zprávy, tak jsem ještě neviděl, že by bylo signalizační zařízení v nepořádku.  Bohužel jsem již párkrát viděl, že někde profrčel vlak a závory byly nahoře, dvakrát projel vlak a nesvítilo červené světlo a nevím přesně kolikrát, že červená blikala na semaforu desítky minut a nic neprojelo. To není omluva řidiče, chyba bude vždy na něj, že při vjíždění na přejezd se nepřesvědčil bla bla bla jak hovoří vyhláška. Vídám blázny, kteří přejíždí i když blika červená, to je ale jiná kapitola. Jsem zvědav až řidič řekne, že červené světlo nesvítilo.

0/0
29.7.2010 15:55

999666999

Re: Fascinuje mě

I kdyby světlo nesvítilo, či byla mizerná viditelnost, tak normální člověk nevletí na koleje jak mastnej papír do průjezdu. ;-)

0/0
29.7.2010 15:59

John_Matey

Re: Fascinuje mě

To samozřejmě ano. Znám bohužel i přejezdy, kde je akorát kříž a červená světla a z jedné strany je vidět, z druhé strany přijíždí vlak jakoby ze skalní průrvy (nevím jak to přesně nazvat). A protože bílé světlo neexistuje, nezbývá než zastavit (celkem přesně aby bylo do toho kolejiště vidět aspoň na 50m a pak rychle vypálit). To že při tom zastavení už jste předkem auta tak blízko, že nevím jestli by mě vlak trošku neodřel čumák, to si nejsem úplně jist. Zkrátka některé přejezdy nejsou zdaleka ideální.

0/0
29.7.2010 16:06

Si0 po druhém zákazu

Re: Fascinuje mě

Na takových přejezdech musí vlak vždycky houkat. Nesmíš mít ale vyjeté techno na max.

0/0
29.7.2010 16:08

John_Matey

Re: Fascinuje mě

Pokud vjíždím na mizerný přejezd, tak rádio ztlumuji úplně do ticha, jinak jej používám tak, že se mohu běžnou řečí bavit i se spolujezdci vzadu. Techno neposlouchám a řidič typu, levá ruka na dvanácti hodinách, hlava vykloněná nad řadicí páku a trojkový golf, to též nejsem. :-)

0/0
29.7.2010 16:25

Si0 po druhém zákazu

Re: Fascinuje mě

No ber to tak, že ta glosa patřila všem, kdo si to snad přečtou.;-)

0/0
29.7.2010 16:29

John_Matey

Re: Fascinuje mě

OK, pohoda, tady jedna ukázka, už si myslím bude dost známá:

http://prejezdy.info/node/1606

0/0
29.7.2010 16:33

Si0 po druhém zákazu

Re: Fascinuje mě

Jaká vyhláška? Dopravní předpisy se řídí zákonem.

0/0
29.7.2010 15:59

John_Matey

Re: Fascinuje mě

Pokud se pamatuju dobře, je tam zákon a prováděcí vyhláška, což v praxi je to jedno, řidič musí obojí respektovat.

0/0
29.7.2010 16:22

Si0 po druhém zákazu

Re: Fascinuje mě

Ta prováděcí vyhláška je prakticky jen o dopravních značkách, jinak se všechno řídí zákonem.

0/0
29.7.2010 16:27

John_Matey

Re: Fascinuje mě

Tak přesně to neznám a po pravdě je mi to v praxi k ničemu vědět který zákon tam a tam, pro mě je červená na semaforu stůj, kéž by to tak bylo pro každého, byl by ten svět zase hezčí.

0/0
29.7.2010 16:34

Machalu

Re: Fascinuje mě

A co když je přejezd v odstávce, poruše, opravě, to mají nechat závory pro jistotu dole trvale a silnici uzavřít? Jak už na tomto portálu mnohokrát zaznělo, pouze pokud bliká bílé světlo, nemůže nic přijet. Jinak tu to riziko vždy je a řidič se musí přesvědčit, že nic nejede a to i za cenu, že třeba vyleze z auta (ideálně spolujezdec, je-li přítomen). Každopádně zdržet se na přejezdu pořádným rozhlédnutím stojí snad za to, než projet bez rozhédnutí a nechat se trefit vlakem.

0/0
29.7.2010 16:10

Si0 po druhém zákazu

Re: Fascinuje mě

No zkus to, zastavit a zkoumat. Za tebou vyleze z dalšího auta magor a dá ti do rypáku, že zdržuješ.

0/0
29.7.2010 16:12

Machalu

Re: Fascinuje mě

Ovšem to už není o pravidlech, ale o tom, že po silnicích jezdí spousty agresivních hovad, bohužel:-( Myslím si ale, že většinu přejezdů lze přejet bezpečně bez toho, aby člověk musel vystupovat.

0/0
29.7.2010 16:43

999666999

Po tom co vidím dnes a denně se dá pochopit ledacos,

nicméně jak to nědo dokáže nacpat pod vlak, to mi rozum nebere 8-o8-o8-o

0/0
29.7.2010 15:54

JCage

Osobní vlak tlačil fabii přes tři sta metrů,řidič vlaku žije

0/0
29.7.2010 15:51

bru-x

350m

Ne je to tak, viděl jsem to se svým šéfem z práce. Jeli jsme ze stavby z Hrabyňáku, týpek předjel černý kombík v pravotočivé zatáčce cca 80 metrů před blikajícím semaforem a vjel přímo pod vlak, pak nebylo nic vidět jen se za vlakem zaprášilo..  Hrozný zážitek nepřeji to nikomu, zvlášt když po 10 metrech jste viděli na trati palubní počítač s celou palubovkou a věcma z přihrádky. Nevěřil jsem, že to přežil, obrovské štěstí. Myslím, že ten už je vyléčený z frajeřinek a nedodržování povolené rychlosti v obci, protože to valil tak 80-90 km /h.

0/0
29.7.2010 15:47

Mumrli !(milovnik romů)

Re: 350m

Nejaky neilustracni fotky by nebyly? :-)

0/0
29.7.2010 15:54

Little Boy

nesmysl

Pred mesicem na Idnesu psali o testu kde boural vlak do facka ve dvacitce a rikali tam ze to v aute nikdo nemuze prezit. A na tom portale maji vzdycky pravdu! Tak me tu laskave nevodte za nos ze ten manik z toho auta nebyl na kasi, vlak urcite jel vic nez 20 kdyz brzdil 350 metru. Leda ze by ta fabia byla fakt bezpecna, takovej skodovackej tank, s tim novinari holt nepocitali - i mistr tesar se utne.

0/0
29.7.2010 15:47

Ahasver

Re: nesmysl

To ale vůbec nezáleží na autě, ta zranění vznikají především v důsledku přetížení působícího na vnitřní orgány. Tady spíš hrál roli ostrý úhel křížení silnice a trati, kdyby ho vlak nabral kolmo tak by si s fírou nejspíš už nepokecal...

0/0
29.7.2010 16:07

ivoš

Re: nesmysl

Tohle je hodně blbá ironie. Nikdy se nic nedá přesně předpovědět. Zakopneš na chodníku a je po tobě. Craig Breedlove při pokusu o rychlostní rekord (60. léta) havaroval v rychlosti hodně přes 500 km/h a nestalo se mu vůbec nic. Slavný stíhač Clostermann "rozházel" svého Tempesta na dráze půl kilometru, vyhrabali ho z trosek s odřeným nosem. Rodinná známá uklouzla v kuchyni - konec.

0/0
29.7.2010 20:53

Mumrli !(milovnik romů)

Doufam ze ho zavrou za obecny ohrozeni,

chytraka.

Minimalne bych ho nechal platit tak, aby litoval ze tam nezhebnul.

0/0
29.7.2010 15:40

Jan Pavelka

Opravdu 350 metrů?

Koukám na ty fotky a jaksi mi ta vzdálenost mezi viditelným semaforem na přejezdu a vrakem auta nedává 350 metrů... podle mého to zase smrdí bulvárem.

0/0
29.7.2010 15:31

Ahasver

Re: Opravdu 350 metrů?

Jenže on ho nabral o přejezd dřív :-)

0/0
29.7.2010 15:38

zrzecek

Tak se to přece nedělá...

pohřebáci taky chtějí žít když už je ten řidič tak blbej a vjede pod vlak. Bylo to takový

malý berana berana duccccccccccc . Ale nakonec podporuje automobilový průmysl,

když už vyfoukl pohřebákům ten zisk.;-D;-D Pro to platí : Nejhorší střety jsou s blbem. To si říká každý strojvedoucí ve vlaku a někdy to platí i v politice . ;-D

0/0
29.7.2010 15:31

Si0 po druhém zákazu

Re: Tak se to přece nedělá...

Pohřebákům neunikne nikdo, tak je to jedno, ne?

0/0
29.7.2010 15:57

Irik1

Myslím, že hlavní diskuze by měla být o přejezdech..

Neměl by už někdo konečně donutit provozovatele přejezdů k tomu, aby byly přejezdy chráněny tak, jak odpovídá 21.století..? Kolik stojí jedny závory a jakou cenu má potom lidský život, i když většinou se jedná o chybu řidiče?

0/0
29.7.2010 15:18

Jandik73

Re: Myslím, že hlavní diskuze by měla být o přejezdech..

Souhlas. A stejně tak bych závorama zabezpečil každou křižovatku.

0/0
29.7.2010 15:22

zrzecek

Re: Myslím, že hlavní diskuze by měla být o přejezdech..

Doplňuji : a rovněž kolem každé silnice a navíc každého řidiče vodit za ručičku jen co

vyjede z domu. Ty Tvé názory to je věc. Tak strkáš dobrovolně hlavu pod gilotynu ?

člověče než něco napíšeš tak mysli..................;-D;-D;-D

0/0
29.7.2010 15:34

Jandik73

Re: Myslím, že hlavní diskuze by měla být o přejezdech..

Zkus si najít ve slovníku cizích slov, co znamená slovo "ironie".

0/0
29.7.2010 15:39

0608

Re: Myslím, že hlavní diskuze by měla být o přejezdech..

A neměl by už někdo konečně ty idioty ,kteří vjíždějí na přejezd, když signalizace signalizuje příjezd vlaku, aby před tratí zastavili?;-O

0/0
29.7.2010 15:24

Si0 po druhém zákazu

Re: Myslím, že hlavní diskuze by měla být o přejezdech..

Neměl by ty idioty CO?

0/0
29.7.2010 15:56

PepaK

Re: Myslím, že hlavní diskuze by měla být o přejezdech..

Tak zrovna tahle nehoda se stala na nedávno kompletně zmodernizované trati, kde bylo vše uděláno nové...

0/0
29.7.2010 15:24

Lanta.2004

Re: Myslím, že hlavní diskuze by měla být o přejezdech..

Hlavně by měl někdo donutit lidi používat mozek k tomu k čemu je určený.Tedy k myšlení.

Inteligentnímu člověku stačí světelná signalizace aby pochopil,že nemá na přejezdu co dělat.Blbec ať za svoji blbost platí;-)

0/0
29.7.2010 15:25

stefi_ul

Re: Myslím, že hlavní diskuze by měla být o přejezdech..

V tomhle s tebou naprosto souhlasim.

0/0
29.7.2010 15:43

0xf

Re: Myslím, že hlavní diskuze by měla být o přejezdech..

sorry ale jsti tak blbej ze kdyz tam ty zavory nejsou ze nepoznat but svetelne znameni a nebo se neumis rozhlednout ??? Uz mi prijde ze s ridicu vsem tema svetelnyma krizovatkama a prikazama nakazama zakazama delaj debily... a jak se tak teda necitim...

0/0
29.7.2010 15:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.