Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Škrty a neškrty. Věci veřejné do toho řežou jako postaru

Stranickým šarvátkám není doba příliš nakloněna. Vládní koalice nemá jinou možnost, pokud nechce pošramocený koráb státu dorazit, než projevovat svornost a škrtit výdaje jako šílená. Není to otázka politická, nýbrž existenční: sociální stát narazil na dno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pivovarský chasník

Karle,

0/0
29.7.2010 19:18

rene1879

Státní rozpočet je čtivo obyčejným mozkům dost cizí?

Být autorem, mluvil bych za sebe. Pokud jeho mozkové závity nestačí zpracovat přečtený text, proč píše do novin? Snaží se prostě oblbovat, že seškrtáním sociálních výdajů se dosáhne vyrovnaného rozpočtu, Ani náhodou! Musí se přestat krmit betonáři předraženými státními zakázkami. Blbé tunely Blanka a různé akvaparky sežerou mnohem víc, než všechny sociální dávky dohromady. Porodné je například cca 1,3 miliardy, což je jedno promile státního rozpočtu. Kde vezme těch zbylých cca 200 miliard na dosažení vyrovnaného rozpočtu? Na téhle adrese jsou položky letošního rozpočtu:http://domaci.ihned.cz/c1-39397830-animace-rozpocet-2010-podivejte-se-kdo-kolik-dostane-a-kdo-nadelal-nejvetsi-dluhy.  Zaujalo mne 1,3 miliardy z rozpočtu MZV na dary (stejně jako na porodné) . Ještě jeden údaj: Průměrné náklady na důchody v EU jsou 11,9% HDP, u nás je to8,4%! Tohle je rozmařilý sociální stát? Pane Steigerwald, nadávejte na komunisty, to umí každý, ale nepište o rozpočtu.

0/0
29.7.2010 17:47

Petrolin3

Kdo tomu vůbec rozumí.

Z této debaty skoro vyplývá,že světovou hospodářskou krizi způsobily české vysoké mandatorní výdaje,proto se musí šetřit a škrtat.Oddychne si svět,když je seškrtáme?

Asi ne.Jakési nesmělé pokusy o nápravu krize ve světě jsou,ale zatím nic moc.Vypadá to,že se čeká až sama přejde.Od Kalouska nic nečekejme.Je bídný účetní a dvojnulkový ekonom.Něco pro přežití však musí dělat a proto používá důchodcovskou metodu(když se důchodci rozpadnou boty, musí si koupit nové a potom do výplaty žrát čínské polévky). Šetřit se musí,ale nesmí se to přehánět.Česko patří k těm méně zasaženým krizí.Republika má velmi slušný rating a celková zadluženost státu je málo přes polovinu limitu tolerovaného EU(35% z 60%).A to ještě těch 5% naskočilo v roce 2009 kdy pantátoval Janota s Kalouskem.Není nic špatného,že VV řekla dost.Vždyť se škrty vymyslely až když ve vládě seděli a oni něco slíbili.Těch 10miliard je o,8% z celkového dluhu.Někdo však prohlásil,že schodek nepřekročí,proto ať padne třeba koalice.

0/0
29.7.2010 17:21

tenkdomacas

Ještě skoro pro všechny diskutéry.

Každé ministerstvo s výjimkou ministerstva obrany má ušetřit 2,5 %  z rozpočtu. Kdo z vás doma nedokáže ušetřit 2,5 % z příjmů,i když ty peníze nemá? Řekl bych,že každý,prostě si něco nekoupí.A včil mudruj.

0/0
29.7.2010 17:19

zoufalec1

nerozumím

jedna pravicová vláda nás do této situace přivedla, druhá pravicová vláda nás "chce" z této situace vyvést. Ten sám Kalousek, který nám nadrobil většinu problémů nás teď  zachraňuje.

0/0
29.7.2010 15:47

Franta Křižík

Re: nerozumím

koukam, ze mame jen same pravicove vlady ... nebo ze by uz pamet neslouzila ?

0/0
29.7.2010 16:07

Kocka Domaci Angorka

Re: nerozumím

veve uz se vyjadrilo,kam se vlastne zaradi?do jakeho politickeho spektra?:-P

0/0
29.7.2010 16:44

ruger.forever2

SAKRA, TAK SOCANI JSOU PRAVICE?

odkdy?

0/0
29.7.2010 16:35

rene1879

Re: SAKRA, TAK SOCANI JSOU PRAVICE?

Vládli 1998-2006. 8 let. Zbylých 12 let pravice. Pravice začátkem 90. let "prodala" (nechala rozkrást) státní majetek, převyšující několikanásobně státní dluh. ....

0/0
29.7.2010 17:51

499

Naše země nevzkvétá

tvrdil Havel před dvaceti lety. Zato dnes jen "kvete".... Která strana se nejdéle držela u moci?

0/0
29.7.2010 15:01

český zeměhryz

Re: Naše země nevzkvétá

....fráterníci...ti šli s každým.....

0/0
29.7.2010 16:17

Franta Křižík

Omezeny pohled Cecha jen na Evropu? Typicke ...

Nikomu se nepodari prekrocit svuj stin ... nebo kam mame uprit svuj pohled ?

0/0
29.7.2010 14:55

jirha

To zase čumím

Dělali to i KDU a ODA. Človšče co ty o tom víš? ODA byla proti Klausovým snahám rozdávat právě ODA byla za většinou návrhů na škrty které se nikdy nerealizovaly. Dělat paušální závěry je oblibou našich méně zdatných novinářů ale tohle je snad příliš.

0/0
29.7.2010 14:55

Mirco1

Steigerwalde...

... i když si to vy neumíte představit, sociální stát, tento experiment ochlokracie, skutečně končí. Na něm není co redefinovat.

0/0
29.7.2010 14:55

olivier

blbost

Pane Steigerwalde, také jste naletěl těm bludům a propagandě o řecké cestě a předlužení ČR? Zkuste psát o tom čemu rozumíte, takhle jste se dokonale ztrapnil.

Soudruh Kalousek se ukázal jako naprostý ekonomický diletant již mnohokrát, naposledy v Topolánkově vládě, kdy jeho ekonomické experimenty stály ČR miliardy na straně příjmů a nepřinesly nic z toho co proklamoval.Pouze se zalíbil miliardářské lobby , které ulevil na daních. O krizi lhal do poslední chvíle a nyní chce , abychom ty jeho průsery zaplatili my všichni.Vše je tak spravedlivě nastaveno, že těch nejbohatších se šetření nedotne, ale čím je na tom člověk finančně hůře, tím více pocítí ty Kalouskovy škrty. Ve finále se úplně zastaví ekonomický růst.Je podobnost s Klausovými ekonomickými balíčky z konce devadesátých let pouze náhodná? Není! I tehdy tu byl neomylný pravicově se tvářící ekonomický "expert" Klaus, který díky svému diletantství dovedl republiku cugrunt ,stejně jako to udělá Kalousek.

0/0
29.7.2010 13:59

Franta Křižík

Re: blbost

Ekonomicky rust se zastavi, kdyz lidi misto aby pracovali, budou jen natahovat ruce pro podporu, prspevky, dotace apod. Leda ze si lidi sdami pujci kdyz to tak nutne potrebuji ... no a ze bohati nikdy neprijdou zkratka - to je bohuzel fakt - a to nejmene od doby, kdy se opustila prvobytne pospolna spolecnost ... bohate nikdo nijak neuhlida !leda ze budou vsichni chudi jak kostelni mysi - viz Severni Korea a ani tam to neplati pro vsechny !

0/0
29.7.2010 14:04

136N

Re: blbost

Zase blábol , to že se peníze z rozpočtu projebali do nic nevracejích investicí je fakt a zaplatit to musí zase jen ty dole . Jediné v čem máš pravdu je to že bohatých se to dotkne . To že banky jako takové fingovali svoje hospodářské výsledky je známo a ani současné výsledky z prověřování bank nejsou prý zcela pravdivé . Ale odměny jejich šéfů pravdivé jsou .;-€;-€;-€

0/0
29.7.2010 14:27

Franta Křižík

Re: blbost

Takze neni skoda, ze bude tisice nezamestnanych stavaru ... kdo tim vlastne strasi ? Sefove stavebnich firem, co berou na odmenach miliony ...

0/0
29.7.2010 14:32

Kocka Domaci Angorka

Re: blbost

vypada to,ze ctes zahranicni analyzy pro cr.presne tak to totiz je:-/

0/0
29.7.2010 14:34

Franta Křižík

Re: blbost

Takze kdo je na topm spatne - duchodci, mladi s rodinami, hasici, ucitele, policiste, delnici, zemedelci - tedy jen ti reditele firem jsou na tom dobre. Tak holt nezbyde nic jineho nez aby se delnici nechali zamestnat u tech firem, co nerozkradaji :-P A protze svou praci podporovali ty zlodeje - tak to castecne take budou muset odnest, ne ?

0/0
29.7.2010 14:37

Kocka Domaci Angorka

Re: blbost

;-)pochybuju,ze je to v absurdistanu realne,ale napad ok;-)jenze lidi jsou drzeni sikanou a vyhruzkami,mlade rodiny navic zatizene hypo a uvery a panuje tam strach.je to stejna atmosfera jako za bolsevika,zadna zmenaRv

0/0
29.7.2010 14:42

Franta Křižík

Re: blbost

Kdo se boji, at tedy zije jako otrok ! Kdo nic prti tomu nedela, at si taky nestezuje ! Nic vic k tomu nemuzu rict !

0/0
29.7.2010 14:46

Kocka Domaci Angorka

Re: blbost

jako vlastnik elektromeru nebo kyho certa zrejme neresis to,ze jsi zamestnanec a celis spine:-P

0/0
29.7.2010 16:40

1_135_202_130

Re: blbost

Aspoň na jednu jedinou zahraniční analýzu, o které kočenko píšeš, bych se chtěl podívat. Nevadí mi angličtina, němčina a ani ruština. Dej sem prosím jeden jediný validní odkaz...

0/0
29.7.2010 14:46

Kocka Domaci Angorka

Re: blbost

mam ji stazenou,nebude to na netu.vsechno na net nejde vime?;-)

0/0
29.7.2010 16:39

Mirco1

Re: blbost

O tom, kdo přivedl republikul "zu grunt" nejlépe vypovídají zprávy ekonomických ministrů Štrougalovy a Adamcovy vlády ve Federálním shromáždění v letech 1988-1989, možno dohledat na webu Poslanecké sněmovny ve stenozáznamech, vážený demagogu a lháři.

0/0
29.7.2010 14:53

djrhedy

Re: blbost

Srovnejte výši dluhu ČR v roce 1989 a letos než začnete cokoli říkat. Neobhajuji tehdejší režim, ale v tomhle je to nesrovnatelné!

0/0
29.7.2010 16:10

zrzecek

To je pěkný snímeček....

 a vůbec se nemusí k tomu co dodávat. Jeden za 18 druhý za dvacet bez 2.A ta třetí ?

 Bez komentáře. Snímek mluví za vše. Paní Zlata Adamovská si asi pěkně oddechla.

0/0
29.7.2010 13:54

oprudil24

ona rodina tohodle pisálka

tomuto státu pustila žilou již mockrát !! Jak se máte Vondrovy !!!???   ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
29.7.2010 13:33

136N

Re: ona rodina tohodle pisálka

Jen tak tak , všelijak ;-D;-D;-)

0/0
29.7.2010 14:29

zajicek8

Máme na to?

Opravdu máme na to, aby kdejaký podšéf hasičů/policistů měl svou sekretářku?

Opravdu máme na to, aby kdejaký útvar hasičů/policistů větším městem počínaje měl svou tiskovou mluvčí?

Opravdu máme na to, aby ve třídách ZŠ bylo 18-24 žáků, když dříve bylo 30-36? Ty třídy jsou rozměrově stejné?

0/0
29.7.2010 13:33

_m-

Re: Máme na to?

Tak na to poslední bychom mít měli. Nejde o kapacitu třídy, jde o kapacitu učitele!!!

0/0
29.7.2010 13:34

Franta Křižík

Re: Máme na to?

Zadny ucitel neumi ucit ve dvou ruznych mistnostech - na top musite mit bohuzel ucitele 2 a taky dva platy !

0/0
29.7.2010 13:37

Kocka Domaci Angorka

Re: Máme na to?

mluvci hasicu a policajtu neni zadna extra pozice.vystrci pred kameru vzdy nejakou trochu uchazejici policajtku ve funkci administrativni;-)jen spitaly maji preplacene mluvci,kteri si hraji i na manazeryRv

0/0
29.7.2010 14:36

zeolit

Příště mobily místo pyrotechniky, říká premiér...

A tak to má být. Už jsem zase v klidu. To byly nervy. [>-]:-) 118

0/0
29.7.2010 13:28

Kocka Domaci Angorka

cr neni na dne,jen se toto tvrzeni hodi politikum

;-€a neco tak nehorazneho,jako veevee,tam cesko nejspis brzy dostaneRv

0/0
29.7.2010 13:26

papazian

Víte sám pane redaktore, že vše je jinak!

Tak přestaňte žvanit o tom, že jsme na nějakém dnu. A kromě škrtání se musí hlavně řešit příjmová otázka, proč se tak snižovali daně pro velkokapitál až to ohrozilo naši zemi. Je třeba především zvýšit příjmy z reálné ekonomiky, nelze dělat charitu a hrát si pořád na levnější než jsou naši sousedé. Nejsme horším národem než oni, tak chceme mít stejnou úroveň jako oni. A cestou nízkých daní a nefungujícího státu, který pak není schopen základní věci profinancovat ani nemluvě. Jestliže je podle pravidel při penězích z Bruselu mít zapojen i národní rozpočet - spoluúčast, tak každou ušetřenou korunu v rozpočtu vlastně znamená ztrátu 4 koruny, takže uměle snížená útrata 1 miliary v rozpočtu pro republiku znamená ztrátu násobkově cca 4 miliardy. Není naopak výhodnější být zadlužený? Nebo raději zvýšit daně než škrtat hloupě vevýdajích? Stát není rodinný rozpočet, vše je trochu jinak.

0/0
29.7.2010 12:46

Franta Křižík

Re: Víte sám pane redaktore, že vše je jinak!

Kdyz naopak zvysite dane pro velkokapital - tak nedostanete uz vubec nic nebot velkokapital odejde jinam, do jine zeme a to behem par dni ...

0/0
29.7.2010 13:07

Kocka Domaci Angorka

Re: Víte sám pane redaktore, že vše je jinak!

a procpak to jinde jde?

0/0
29.7.2010 13:26

Franta Křižík

Re: Víte sám pane redaktore, že vše je jinak!

A kde to jinde jde ? treba v Recku ? Madarsku ? Spanelsku ?

0/0
29.7.2010 13:35

Kocka Domaci Angorka

Re: Víte sám pane redaktore, že vše je jinak!

omezeny pohled cecha jen na evropu?typicke;-)

0/0
29.7.2010 14:43

maharal1

Re: Víte sám pane redaktore, že vše je jinak!

největší průšvih je, že jsme jako stát naprosto přestali podporovat domácí podnikání a živnosti a dopustili jsme aby se Čechy staly obrovskou nadnárodní montovnou různých cizích kšeftařů, stačí malá krize a tyto montovny se dominovým efektem kácí jak domky z karet, případně, když se to cizím kšeftařům přestane vyplácet, tak nehledají způsob jak oživit firmu a vyrábět dál, ale montovnu zavřou a táhnou jinam, třeba na Ukrajinu, zbudou po nich tisíce nezaměstnaných a prázdné baráky, které není jak využít

0/0
29.7.2010 13:32

Franta Křižík

Re: Víte sám pane redaktore, že vše je jinak!

Jde o to, ze se ty montovny podporovaly vice nez domaci podnikatele - ti maji ted platit vyssi dane a naopak montovny uzivaji pobidky a danove prazdniny ... ci pak to byla politika ?

0/0
29.7.2010 13:36

136N

Re: Víte sám pane redaktore, že vše je jinak!

Pánové bohužel máte pravdu a je to smutný  R^

0/0
29.7.2010 14:33

djrhedy

Re: Víte sám pane redaktore, že vše je jinak!

Prosím vás, přestaňte plácat nesmysly o odchodu montoven, kolik jich odešlo a kolik jich přišlo? Odešlo jich naprosté minimum, protože si dobře spočítají, že za relativně málo tady dostanou podobně jako třeba v Německu, kde by za takhle mrzký mzdy nikdo nepracoval! Celkové daňové odvody montoven přesahují dávno ty pobídky, co od státu dostaly nehledě na to, že je na ně navázána další výroba resp. další služby. To že jen kvákáte stokrát vyřčenou lež v médiích svědčí o tom, že jste snadno manipulovatelný jedinec, který není schopen na věc koukat trochu s nadhledem.

0/0
29.7.2010 16:17

wcbaba

Ještě v Topolánkově vládě nejlépe hodnocený ministr

financí bratr Kalousek tvrdil, že krize se nás netýká, pak jsme se již odrazili ode dna a najednou jsme na dno zase spadli, kolikrát ještě spadneme?

0/0
29.7.2010 12:39

papazian

Re: Ještě v Topolánkově vládě nejlépe hodnocený ministr

S dědkem v zádech bez eura v kapse mockrát!

0/0
29.7.2010 12:46

Kocka Domaci Angorka

Re: Ještě v Topolánkově vládě nejlépe hodnocený ministr

oni uskrti vse,jen sve penezovody ne.proto tak zanicene mluvi o skrtech,preci si nesnizi sve snandardni prijmyRv

0/0
29.7.2010 13:27

Tregold

To je možná pravda

je totiž zajímavé, že onu proklamovanou rovnost ve škrtech nepocítí ministerstvo obrany.

Že by bylo nutné nechat doběhnout kšeftíky Kalouskových kamarádů?

0/0
29.7.2010 13:31

Franta Křižík

Re: To je možná pravda

Myslite Pandury a Gripeny ?

0/0
29.7.2010 13:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.