Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Schwarzenberg: Předsudky Rakušanů mají tuhý život. I naše vůči nim

Karel Schwarzenberg se do Černínského paláce vrátil po roce. Jednu z prvních cest podnikl do Rakouska, kde si kvůli Temelínu i Benešovým dekretům vysloužil kritiku místních komentátorů. V on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz podotkl, že se Česko asi nevyhne výstavbě dalších jaderných elektráren.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DrID

Jen si zuřte bolševici...

Pan Schwarzenberg je politik, na kterého můžeme být hrdí R^EU[>-]V

0/0
30.7.2010 9:57

tenosten

Re: Jen si zuřte bolševici...

  "vy", si hrdí klidně buďte.

0/0
30.7.2010 10:55

cenzor104@seznam.cz

trautnberk je největší ostudou naší zahr. politiky

uznání Kosova, lezení do análu USA a NATO, ....    hanba ;-€;-O;-€;-O

0/0
30.7.2010 8:16

pes Muki

Re: trautnberk je největší ostudou naší zahr. politiky

Taky uznali Macedonii a Cernou Horu !

0/0
30.7.2010 10:32

tzn

Re: trautnberk je největší ostudou naší zahr. politiky

A ty si myslis, ze to bylo jeho rozhodnuti? Naivita zde vladne na iDesu, prispevky ctouce. O tom diskutoval cely kabinet a bylo to vladni rozhodnuti. On to podepsal jako ministr. Mel odstoupit, kdyz nesouhlasil? Tak by to podepsal jiny... Je lepsi, kdyz tam je. A prestante uz s tou stupidni nenavisti vy zamindrakovani ubozaci! Ta nikam nevede.

0/0
30.7.2010 12:10

Mallinali

Re: trautnberk je největší ostudou naší zahr. politiky

Je fakt že to se mi od něj vůbec nelíbilo, jakkoli je to jen potvrzení stávajícího stavu a on sám z toho prý neměl žádnou radost. Ale ani jeho afektované výroky na stranu Ruska či hipísácké přesvědčení o pohodlné absorbci muslimů evropou není nic, co by mě naplňovalo optimismem...:-/ 

0/0
31.7.2010 0:18

AH88

Predsudky?????

Češi musí konečně pochopit své místo a úkol v středoevropském prostoru, nazřít, že jsou zde doposud tolerováni, ale to neznamená, že se zde budou chovat drze a zpupně, a že jejich zločiny budou navěky pardonovány. Čeledín, který okrade hospodáře a s pomocí svých podruhů jej násilně vyžene, může od tohoto po návratu vyprošovat odpuštění, na to ale není nárok, Češi, ani po náležitém pokání a vyznání viny - a co jste vy doposud učinili, se pokání neblíží ani v náznaku. Zpytujte svá svědomí, času již mnoho není!!!!!

0/0
30.7.2010 6:18

pes Muki

Re: Predsudky?????

Blizi se 2012 !

0/0
30.7.2010 6:29

semafor

Re: Predsudky?????

Hloupé

0/0
30.7.2010 7:28

chorchloj

Re: Predsudky?????

Ty jsi hochu hodně přebral ;-D

0/0
30.7.2010 8:34

big zed

Re: Predsudky?????

Pán se asi po*ral v kině.

0/0
30.7.2010 10:48

perpartes

praha v ohrožení

seno ,vidle,hnůj...

To je historie prahy...sorry

senovážné,koňský trh....(václavák)

0/0
30.7.2010 1:25

pes Muki

Re: praha v ohrožení

Proste historie neni tvoje silna stranka

0/0
30.7.2010 7:26

Mallinali

Inu

To jsou jenom kdyby...ono není na světě zrovna moc federací bez národnostní většiny, které by vydržely. R-U by stejně muselo řešit tvrdý Uherský separatismus a i ostatní národnosti se mezi sebou nemohly vystát, nejen češi a němci. Těžko bylo R-U udržet pohromadě, asi by dříve nebo později byla občanská válka a Němci by bez první světové určitě neměli moc zábran, aby nepokoji zmítané předlitavsko absorbovali (ostatně tu bylo asi 9 milionů němců), když by uznali že R-U jako spojenec už není použitelný...na druhou stranu by se Němci nažrali a třeba nemusely být dvě světové války, po kterých Evropa ztratila svojí dřívější sílu a místo toho radši přeřadila na cestu k sebezničení.

0/0
30.7.2010 1:21

pes Muki

Re: Inu

Madarsko jiz bylo samostatne, bylo spojeno s Rakouskem jen osobou panovnika. Rozhodne by si nic dobrovolne nedali vzit a proste by si zvolili jineho krale.Navic dva posledni cisarove se nedali korunovat za ceskeho krale jen za uherskeho a prisahali na nedelitelnost uherskeho kralovstrvi.

0/0
30.7.2010 6:40

pes Muki

Re: Inu

Navic se prehlizi to, ze Nemecko bylo tak silne, ze vnutilo Rakousku spojeni s nim, celni unii, coz tvori ty nazory, ze si mohlo delat co chtelo pochybne.

0/0
30.7.2010 7:30

Mallinali

Re: Inu

Nebylo samostatné, byla to federace. Měli společnou armádu (oficiálně, neoficiálně uhři bez problémů vydávali rozkazy v maďarštině místo povinné němčiny), finance, panovníka (ale říkali mu král, ne císař) i bezcelní prostor a vysílali k sobě pravidelně delegace které měly vzájemně dolaďovat rozpočet apod. Jenže arcivévodovi d´Este se to nelíbilo, uhry nesnášel a po nástupu po starým procházkovi je chtěl znova dát do latě...a to by se díky maďarizaci vojenských posádek v zalitavsku těžko oběšlo bez vojenské konfrontace. Celé R-U bylo ochromeno národnostními spory dlouhodobě a ty neměly řešení. Vojenská konfrontace s Uhry - zřejmě dříve či později za asistence Německého spojence - by spustila asi to dlouho potlačované napětí (před první světovou bylo prý ovzduší takové, že se musí stát něco drsného, aby se problémy konečně vyřešily...) a to by pravděpodobně znamenalo rozpad R-U a absorbci Předlitavska Německem (obávané od Prusko-Rakouské války). Jednoduše - bez 1. světový jsme němci.

0/0
30.7.2010 17:29

pes Muki

Re: Inu

Spatne sem se vyjadril, melo rozsahlou autonomii a krome spolecne armady prosadilo i vlastni vojenske slozky s madarskym sluzebnim jazykem, coz se arcivevodovi hrozne nelibilo., alesouhlasim, , zavest zemi do obcanske valky se mu take nechtelo. A pres vsechny plany na federalisaci, se obaval, ze cesi by mohli se chovat jako madari, tak spise by si pral je omezit odtrzenim rozsahlych uzemi. Myslim, ze to pro nas narod nakonec dopadlo dobre, nejsme nemci i kdyz se to nekterym nelibi.

0/0
30.7.2010 18:18

Mallinali

Re: Inu

Tak samozřejmě, jsou lidé kterým se to nelíbí, němci jsou bohatší, silnější apod. navíc bez těch válek bysme si asi - potažmo jako minimálně celá Evropa - neprošli martýriem nacismu, komunismu či moderní módy intenzivně nenávidět sebe sama...možná. Jinak, určitě by Ferdinand nechtěl zatáhnout zemi do občanské války, ale chtěl maďarům a jejich separé zatnout tipec a to by tehdy těžko šlo pokojnou cestou. Prostě nemyslím, že v té napjaté situaci by se jakýkoli výraznější zásah do uspořádání monarchie nezvrhnul, na to byla atmosféra příliš rozjitřená. A propo, odtržení území maďarů by asi nepomohlo, jenom by to zhoršilo národnostní otázku, už tak to byl hroznej galymatiáš - docela poučný pro dnešní dobu, kdy se ani národnosti kulturně nepříliš vzdálené a žijící spolu po staletí prostě nesnesly...a v dnešní době se to po nás chce s celosvětovým výběrem...šílenost. :-/

0/0
31.7.2010 0:15

Vins

Re: Inu

To je holý nesmysl. Rakousko Uhersku vděčilo za pomoc proti Prusům a Francouzům, když nemělo nic, jen samotnou Marii Terezii. A kdo by za Rakousko proti Uhersku bojoval? Češi? Ti by se otočili proti "svým" rakušanům" hned jak by je pozřeli po svém boku.

0/0
5.8.2010 22:41

Fai Rodis

Takze knize nejni pro

dalsi parcelovani na Balkane. Jestli tomu dobre rozumim, tak to lze prelozit do cestiny jako: Kosovum nezavislost i jo, ale pripojeni Srbu z Herceg-Bosny k Srbsku, to teda ne!

0/0
30.7.2010 0:29

pes Muki

Re: Takze knize nejni pro

A luzicke Srby?

0/0
30.7.2010 7:31

tenosten

jo, ty předsudky český, vůči těm

 zbožnejm rakušákům. Krom těch notoricky známej  historickejch událostí,  mám takovej  důjem,  že vpád  Hitlera,  a  jeho vojska  do Rakouska a jeho připojení k Říši, ti Rakušáci, brali tak  ňák jinak, než taky  přepedení  Češi. Voni ty davy v ulicích asi na ně hrozily,  ale  mně to furt připadá, jako dyž to bylo nadšený mávání. A taky nemám po ruce ňákou přesnou statistiku, ale  furt nikde nemůžu  najít, kolik Čechů, oproti Rakušanům,  sloužilo jako  dozorci třeba v tom Terezíně a  kopali tam do Rakušáků. Furt jenom nacházím,  asi zas  ňákej ten předsudek, že tam převážně dozorci  byli Rakušáci,  no ňákej  Hochdeutsch  semtam taky.  Jöckel Heinrich ,  S. Rojko,  Streschnak, Wachholz, Mende,  Malloth, Matz, Mayer, Neubauer,     Všecka jména zpaměti neznám,  jen zvlášť   si  pamatuju toho  Jöckela  Heinricha, ale to prej byl ňákej  hodnej rakouskej  křesťan. A nakonec ho prej   (asi taky kvůli ňákejm předsudkům), v šestaštyrycátým  popravili. Češi. V Litoměřicích.

0/0
29.7.2010 22:58

pes Muki

Re: jo, ty předsudky český, vůči těm

60 procent velitelu koncentracnich taboru byli rakusaci. Procentuelne melo rakousko vic nacistu nez nemecko, stejne jako cesko melo vic komunistu, nez rusko. Rakousko je snad posledni s Evropskych zemi co ma ve znaku srp a kladivo

0/0
30.7.2010 7:35

proxima centauri

Re: jo, ty předsudky český, vůči těm

Rakousko se taky nikdy za sve zlociny neomluvilo, naopak se jeste staveli do role obeti. Jsou horsi, nez Nemci.

Ale je to vina nasich politiku, ze jim jednou provzdy nezavrou hu** a neodkazou je do patrickych mezi. TAk jako by to meli ucinit se sudetaky. Zadna jina zeme takovy problem nema, jen na nas si Nemcouri i Rakusaci furt vyskakujou. A proc? Protoze jim to nasi politici dovoli. Kdovi, ci zajmy za tim zase jsou...nekomu to proste slouzi.

0/0
30.7.2010 8:01

Lady Humussprey

Až na to, že naše pocity vůči nim nejsou předsudek

0/0
29.7.2010 21:24

semafor

Re: Až na to, že naše pocity vůči nim nejsou předsudek

R^

0/0
30.7.2010 7:30

Qesospi Cobigan

Předsudky "koho" ????

co to je "Rakušané"? Je to národ?  Nebo jen skopčáci, kteří se omylem zatoulali  mezi západní a jižní Slovany?

0/0
29.7.2010 20:55

King_Feanor

Re: Předsudky "koho" ????

co sou ti Čechové? Jen čehúni, kteří se zatoulali mezi východní Germány?

0/0
29.7.2010 21:10

pettyo

Něco málo o Rakousku

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Rakousko

0/0
29.7.2010 20:40

chorchloj

Re: Něco málo o Rakousku

;-D;-D;-D;-D

0/0
30.7.2010 8:38

RodoDendron 0002

Rakušané mohli psát, že náš Schwarzenberg

je něco jako jejich Schwarzenegger...

0/0
29.7.2010 19:00

stev

Rakušané udělali chybu.

Kdyby místo rakousko-uherského vyrovnání ustavili federaci, což by lépe odpovídalo mnohonárodnostnímu svazku, v němž např.  jen Království české a Markrabství moravské měly 9 mil. obyvatel,  Halič měla 8 mil. obyvatel, velké Rakousko mohlo dodnes existovat. Za chyby se platí.Rv

0/0
29.7.2010 18:00

zrzecek

Re: Rakušané udělali chybu.

Vážený pane , znátu : Kdyby psíček....

Jinak , nemohou překousnout tu skutečnost ,že už není Habsbuská říše ,kdy se vše

odvádělo do Vídně , Dnes to máme "vylepšené" odvádí se vše do Práglu.Pro nás na

Moravě je to stejné -pěšky jak za vozem. ;-OMáme totiž o mnoho více holý zadek než   

v Práglu.;-O

0/0
29.7.2010 18:41

RodoDendron 0002

Re: Rakušané udělali chybu.

tak se přestěhuj do práglu...;-D;-D;-D

0/0
29.7.2010 19:31

Charles_Davy

Re: Rakušané udělali chybu.

Miluju tyhle zakomplexovaný Brňáky ;-D

0/0
29.7.2010 23:29

Durika

Re: Rakušané udělali chybu.

Keby, keby... Keby Rakusania ustanovili federaciu, Madari idu opat rovno do povstania. Preco by dobrovolne schvalili a podporili rozpad Uhorska z jednej politickej entity na viacero rovnocennych federalnych statov.

0/0
29.7.2010 19:11

stev

Re: Rakušané udělali chybu.

Nemůžete popřít, že odstředivým tendencím se dalo zabránit. Rakousko-uherské vyrovnání, to nebylo nic, co by ukazovalo cestu ven z nespokojenosti národů, to byla třaskavá nálož. Rakouské žaláře praskaly ve švech.

0/0
29.7.2010 19:24

pettyo

Re: Rakušané udělali chybu.

No ono by to tak nebýt 1.světové války a vraždy Ferdinanda nejspíš dopadlo. Ten hlavní blok byl "starej Procházka"

0/0
29.7.2010 20:29

Charles_Davy

Re: Rakušané udělali chybu.

To souhlasím. Kdyby neměl tak tuhej kořínek, třeba to tehdy ještě Rakousko ustálo.

0/0
29.7.2010 23:32

Fai Rodis

Re: Rakušané udělali chybu.

Nejsem si jista. Cetla jsem, ze prave cisar nebyl proti pozadavkum Cechu nijak osobne zaujat, ale vzdycky mu jeho kabinet vysvetlil, ze kdyz to Cesi vydrzeli az do ted, tak ze to skousnou i nadale a ze by byly potom problemy s Nemci. No a tak to cisar nechal pri starem.

0/0
30.7.2010 0:31

Paul Sulc

Re: Rakušané udělali chybu.

To je ovsem pravda, Nemci, Velkonemci stale hrozili ze se pripoji k Nemecke risi a Habsburkove at si vladnou Slovanum.

0/0
30.7.2010 2:26

pes Muki

Re: Rakušané udělali chybu.

Odmitl se dat korunovat za ceskeho krale a slozit prisahu narodu. To si pred tim zadny panovnik nedovolil.

0/0
30.7.2010 6:34

King_Feanor

Re: Rakušané udělali chybu.

Maďary s tím východem měli Rakušané pustit.. stejně to byli a jsou barbaři... měli udělat soustátí Rakousko-Češké země+plus zbytek Předlitavska... to by byl stát. ;)

0/0
29.7.2010 21:12

Mallinali

Re: Rakušané udělali chybu.

To jsou jenom kdyby...ono není na světě zrovna moc federací bez národnostní většiny, které by vydržely. R-U by stejně muselo řešit tvrdý Uherský separatismus a i ostatní národnosti se mezi sebou nemohly vystát, nejen češi a němci. Těžko bylo R-U udržet pohromadě, asi by dříve nebo později byla občanská válka a Němci by bez první světové určitě neměli moc zábran, aby nepokoji zmítané předlitavsko absorbovali (ostatně tu bylo asi 9 milionů němců), když by uznali že R-U jako spojenec už není použitelný...na druhou stranu by se Němci nažrali a třeba nemusely být dvě světové války, po kterých Evropa ztratila svojí dřívější sílu a místo toho radši přeřadila na cestu k sebezničení.

0/0
30.7.2010 1:21

Ryan_Vandenbussche

Logoped

0/0
29.7.2010 17:33

koga

Re: Logoped

Slyšeli jste slovo boží

0/0
29.7.2010 17:54

906_The Death of Eric Cartman

čekal jsem odpověď na tyto otázky...

Dobrý den,

jak vnímáte rozsudek soudu k "Případu Kosovo" a stanovisko srbského ministerstva zahraničí? Uzná ČR Abcházii a Jižní Osetii, pokud ne, proč???

Nebojíte se vlny cunami separatismu v řadě zemí EU a to nejen u tradičních minorit (Baskové, Katalánci, Skotové, Welšani...), ale hlavně enkláv imigrantů-muslimů (Lyon, Grenoble, Marseille, Bussellex, Berlin)????

Geert WIlders jako premiér nebo ministr zahraničí Nizozemska, budete jej bojkotovat nebo respektovat????

0/0
29.7.2010 17:21

906_The Death of Eric Cartman

Re: čekal jsem odpověď na tyto otázky...

Snad mi odpoví příště

0/0
29.7.2010 17:21

Athos

Re: čekal jsem odpověď na tyto otázky...

obavam se, ze jeste porad marne hleda na mape ten "Bussellex" :-)

0/0
30.7.2010 11:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.