Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Korida má v Katalánsku utrum. Parlament schválil zákaz býčích zápasů

Katalánský parlament schválil zákaz býčích zápasů v tomto španělském autonomním regionu. Katalánsko se tak stalo prvním pevninským regionem, který k tomuto kroku přistoupil. Stejný zákon platí už devět let na Kanárských ostrovech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

listy

jak to někdo může uznávat?!

všem kteří podporují koridu bych přál aby si koridu vyzkoušeli.místo býka!pak by jistě netvrdili takové hnusyRv

0/0
29.7.2010 11:02

ajtymně

Toreadóóór

Mám vždy velkou radost z toho, když vidím v televizi záběr, jak zase pro změnu napíchne býk toreadora na své krásné, ostré rohy. ;-D

0/0
29.7.2010 10:18

huh

Jsem koridu viděla

žádné týrání to nebylo. Ti býci bojovali. Ti Španělé křičeli, mávali a házeli čepice. Turisti se na to vyjeveně koukali.

0/0
29.7.2010 9:07

Dita_1

Re: Jsem koridu viděla

Níže stojí něco o tom, proč se býk jeví jak ozuřivý a působí dojmem, že bojuje. Samozřejmě dělá, co může, aby unikl utrpení, které si z vastní vůle nevybral. Zřejmě vám chybí dostatek empatie na to, abyste se na koridu podívala očima toho zvířete.

A propos, byla byste ochotná akceptovat podobný "zápas" se psem nebo kočkou?

0/0
29.7.2010 10:37

vykupni cena medi

Re: Jsem koridu viděla

proc ne, kocka, pes, byk, vzdyt je to jedno, vypada a chutna to podobne R^:-P

0/0
29.7.2010 14:33

Bouše

Re: Jsem koridu viděla

Svatá prostato ! ;-D

0/0
29.7.2010 10:44

Dita_1

Re: Jsem koridu viděla

Ano, dostat zvíře do situace, kdy celé vyděšené musí bojovat o svůj život, vmanipulovat ho do role agresora a nechat ho postupně (a potupně) umírat před zraky tisíců rozjívených diváků, to je panečku podívaní na úrovni :/

Kdyby lidstvo bylo jen blbé, nebyla by to taková tragédie. Ale ono je (jak tak koukám) z velké části bez jakékoli schopnosti empatie.

0/0
29.7.2010 10:59

vykupni cena medi

Re: Jsem koridu viděla

potupne? Jake to je, nechat nekoho cestne umirat?

0/0
29.7.2010 14:34

Dita_1

Re: Jsem koridu viděla

Antonymum ke sovu "potupný" je spíše "důstojný" než "čestný".

Důstojně již zvíře umírat může, ovšem ne v případě, kdy umírá násilnou smrtí pro zvrácenou zábavu přihlížejících. Dřív než zapojíte obvody sarkasmu, zkuste zaktivovat úsudek.

0/0
29.7.2010 14:46

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Jsem koridu viděla

a co takovej Hitler ...

víc asi cenzura nepustí

0/0
20.8.2010 3:21

fichifi

Konečně.

Zabíjení zvířat pro zábavu je hnusné.

0/0
28.7.2010 20:53

milan79

Re: Konečně.

Stejně tak i zabíjení na počítači a v televizi... proč prostě rovnou nezakázat vše, nezakázat konzumaci masa - přeci jen to je také zabíjení chudáčků zvířátek a koneckonců i rostlin, vždyť ty chudinky kytičky taky něco cítí... Nikdo je nenuti na koridu chodit, když tam stejně chodí málo lidí tak po čase arény skrachují a je to vyřešený, ale zakazovat něco jen proto, že se to části lidí nelíbí tak tady skutečně můžeme rovnou zakázat úplně všechno... protože jakákoliv činost sebou vždy přinese i někoho komu se to nelíbí...

0/0
29.7.2010 7:42

Drždukát

Re: Konečně.

já tě nakrmím kudlou do zad:-Pjestli se ti to bude líbit8-o

0/0
29.7.2010 7:45

Dita_1

Re: Konečně.

Přemýšlím, zda má smysl vysvětlovat něco člověku, který srovnává zabití zvířete se zavitím vitruální počítačové příšerky.

Co se koridy týče, nejde o to, že se to prostě "části lidí nelíbí", jako by se jim nelíbila Kaplického knihovna nebo Tančící dům. Ona ta část lidí jaksi chápe, že kvůli pochybné zábavě dochází k mučení a zabíjení živých tvorů, kteřé si svůj osud rozhodně nezvolili sami.

A jen tak mimochodem: rostliny nemají nervovou soustavu. Zkuste zalistovat nějakou učevnicí biologie pro gymnázia.

0/0
29.7.2010 10:41

listy

Re: Konečně.

tebe bych na koridu poslal místo toho býka hned!hovado8-o

0/0
29.7.2010 11:06

vykupni cena medi

Re: Konečně.

vrazda byka vam vadi, ale cloveka byste zavrazdit nechali? ;-D

0/0
29.7.2010 14:35

pes Muki

no jo

Pokud se to zabijeni dela na jatkach a ne na ocich verejnosti, tak to je OK.

0/0
28.7.2010 18:24

Dita_1

Re: no jo

Ačkoli s jatky nesouhlasím (a podle toho jsem se i zařídila), počád vidí rozdíl mezi zabíjením pro "zábavu" (v případě koridy je zvíře systematicky mučeno a ponižováno) nebo "parádu" a zabíjením pro obživu. Jsem nicméně toho nzoru, že v dešní době ani toto není nutné (a z ekologického hlediska je to přímo škodlivé), svůj názor ovšem nikomu nevnucuju.

0/0
28.7.2010 20:38

1000101110101100

Re: no jo

Naštěstí.

.

Ale protože mám také zvířátka rád, nedělá mi problém představa, že bychom například pro delfíny dělali žrádlo z ekologistických aktivistů.

0/0
28.7.2010 21:48

Kocka Domaci Angorka

a to si spanele nechaji jen tak libit???

to ziram:-/

0/0
28.7.2010 14:33

Reg

Re: a to si spanele nechaji jen tak libit???

Katalánsko má autonomii. Takže vaše poznámka má asi stejný smysl, jako kdybyste napsal "A to si Evropané nechají líbit?".

0/0
28.7.2010 14:38

Kocka Domaci Angorka

Re: a to si spanele nechaji jen tak libit???

dekuji za ponauceni,nejak jsem to zapomnel

0/0
28.7.2010 18:33

Naked and petrified

Re: a to si spanele nechaji jen tak libit???

Vsak Spanelum to nikdo nezakazal. Zakazali si to Katalanci sami. Porad muze kdokoliv, kdo ma chut videt jak bude zase jednou zabit byk (jake prekvapeni!), jet do Madridu. Nebo na san Fermin do Pamplony...tam je to aspon potencialne vetsi ferovka.

0/0
28.7.2010 14:38

Kocka Domaci Angorka

Re: a to si spanele nechaji jen tak libit???

no tak jo,dik

0/0
28.7.2010 18:33

weneto

Kdyby to bylo alespoň na férovku

Tak proč ne, ale býk i když "zvítězí" je stejně zabit (prý by napříště byl nebezpečnější) je celou dobu systematicky zraňován, aby nedokázal v době příchodu Matadora držet delší dobu hlavu přímo apod.

Prostě nemá šanci. Když už zápas tak s šancí pro zvíře, toto je jen taková pompézní forma jatek a nevidím důvod proč by na jatkách měl dostávat býk tolik ran.

0/0
28.7.2010 13:45

Dita_1

Re: Kdyby to bylo alespoň na férovku

Fér by bylo, kdyby si býk mohl vybrat, jestli se toho bude účastnit. Ať se řežou lidi mezi sebou, když chtějí. neschvaluju to, ale je to jejich volba. To zvíře k tomu přijde, ani neví jak :/

0/0
28.7.2010 13:47

1000101110101100

Re: Kdyby to bylo alespoň na férovku

No tak teď už jen kočkám vysvětli, ať si s tou myší nehrají (a to je jen malý příklad) a bude na světě klid, mír, pravda, láska a převážně multikulturní nirvána. Až tedy na ty černé kanibaly, co se jim celé generace tak moc nechtělo dělat nebo přemýšlet, že raději snědí člověka na pokračování. Po kouskách, protože živá konzerva se nekazí...

0/0
28.7.2010 21:47

Dita_1

Re: Kdyby to bylo alespoň na férovku

Ona ta kočka má jaksi jiné uvažování a schopnosti obstarat si potravu než vy. Překvapuje mě, jak člověk musí pořád dokola (dojde-li na podobnou diskusi) osvětlovat zcela zřejmé záležitosti.

0/0
29.7.2010 10:49

daemon

US multikutli feministický zachránci zvířat

Šašci zelení

0/0
28.7.2010 13:33

AnalProbe

Re: US multikutli feministický zachránci zvířat

katalánský parlament je jich plný ;-D;-D;-D

0/0
28.7.2010 13:39

killy

Koukám, že další kolo bude v Česku:

Likvidace Velké pardubické. 

Že,  zelení šašci ?

0/0
28.7.2010 13:20

Dita_1

Re: Koukám, že další kolo bude v Česku:

Vám připadá naprosto v pořádku, umučit zvíře k smrti? Udělal byste totéž se svým psem nebo kočkou? Pochybuju. On ten býk dokáže cítit bolest stejně jako vaši mazlíčci. A stejně jako vy.Rv

0/0
28.7.2010 13:25

glem

Re: Koukám, že další kolo bude v Česku:

Takový ubožák nepotřebuje komentář.

0/0
28.7.2010 13:30

daemon

Říká vám něco slovo tradice ?

Když se řekne Španělsko, je to flamenco, corida, klasická kytara. Francie je šampaňské, Čechy jsou pivo. Je zoufalé, jak staleté tradice umírají pod tlakem alibistického úředního šimlu z Evropy.

0/0
28.7.2010 13:36

Dita_1

Re: Říká vám něco slovo tradice ?

Ano, a ve východní Asii byla tradice mrzačit ženám nohy, jinde je tradicí ženská obřízka nebo otroctví. To, že je něco tradicí neznamená, že je to dobré a krutost tradicí objahovat nelze. Šampaňské a klasickou kytaru do toho nepleťte.

0/0
28.7.2010 13:41

asako

Re: Říká vám něco slovo tradice ?

A v Indonésii napichují daemony na kůly. Zajeď se tam podívat.  Fakt dobrá zábava. ;-D

0/0
28.7.2010 14:04

marla

Re: Říká vám něco slovo tradice ?

O tom si rozhodli sami Katalánci, kde korida žádná tradice není.Úřední šiml EU býčí zápasy  naopak dotuje, tak nemel nesmysly.

0/0
28.7.2010 14:11

Reg

Re: Říká vám něco slovo tradice ?

Z pohledu historie osídlení toho kraje, od pravěku přes Římany, muslimy, křesťany, ... je to tradice velmi krátká. Vše se pořád mění, např. už se nekonají zápasy gladiátorů, které měly delší tradici než korida. Řekl bych, že tradicí je spíše myslet hlavou, než se řídit "tradicemi".

0/0
28.7.2010 14:29

Naked and petrified

Re: Říká vám něco slovo tradice ?

V katalanskem parlamentu poidle tebe sedi evropsti uredi Simlove?

Tradici take urcite bylo upalovani carodejnic, sekani ruk. CHtel bys opravdu zpatky vsechny tradice jen proto, ze jsou to tradice - i kdyz zcela nesmyslne nekoho  muci?

0/0
28.7.2010 14:41

Dita_1

Co jste možná nevěděli

1. býk se přivede "k zuřivosti" tím, že je před "zápasem" držen pod arénou, v tichu a naprosté tmě. Když je zvíře vypuštěno ven, oslepí ho světlo,  vyděsí povyk přihlížejících a on začne zděšeně a nekoordinovaně pobíhat kolem, ve snaze uniknout tomu šoku.

2. v okamžiku, kdy nastoupí "hrdinný matador", je zvíře již paralyzováno zraněními v oblasti šíje, není schopnou zvednout hlavu a je tak jako tak v posledním tažení.

Přihlížet umučení nevinného tvora je zrůdnost, která se nedá omluvit žádnou tradicí a v civilizované společnosti nemá své místo. Pevně doufám, že příklad Katalánska budou následovat i ostatní oblasti.

0/0
28.7.2010 13:01

pettyo

Re: Co jste možná nevěděli

A to tomu býkovi ještě do očí vtírají vazelínu apod. "hity". Ostatně na koridu tam vesměs chodí turisti, většinou Japonci. Většina Španělů je normálních.

0/0
28.7.2010 13:05

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Co jste možná nevěděli

Tak pokud by vetsina Spanelu byla normalni, tak by tuto turistickou atrakci netolerovali a zrusili to na uzemi celeho Spanelska. ;-O

Nechapu, ze jindy tak cinna EU a kdejaky ochranci zvirat tuhle silenost v pohode prechazeji. RvRvRv

0/0
28.7.2010 13:20

Bouše

Tak, a teď ještě zakázat těžkou práci koní v lese ...

Vždycky, když na svých toulkách na kole vidím nějakého toho čtyřnohého chudáka, jak se pinoží do svahu s těžkou kládou, je mi ho líto. Maká jako šroub jenom za stravu a ubytování a ještě po něm většinou ječí nějaký propitý primitiv. :-/ Rv

0/0
28.7.2010 12:46

marla

Re: Tak, a teď ještě zakázat těžkou práci koní v lese ...

To bych zase tak nepaušalizovala, znám chovatele chlaďasů, kteří se ke svým koním chovají dobře a koně se u nich taky mají dobře, ale je jich asi menšina(sama jsem od jednoho před léty koupila hříbě-kobylku).Většina se k nim ale chová hrozně, přepínají je, po pár létech mají zničený nohy i záda a co mi vadí nejvíc je, že pak toho chudáka(mnohdy jenom 6letýho)vysloužilýho(týká se to hlavně valachů, kobyla se dá totiž potom ještě "použít" v chovu) ještě prodají překupníkovi a nakonec skončí na jatkách v Itálii.

0/0
28.7.2010 13:02

daemon

Příště můžeš vzít tu kládu za něj

A taky radši přestaň koukat na pohádky

0/0
28.7.2010 13:41

barbud o

Mnohem hezčí a naprosto přijatelné býčí hry ...

... mají ve Francii ...

0/0
28.7.2010 12:40

marla

Výborně!

Navíc to už má s tradicí celkem prdlajs společnýho, točí se v tom těžký prachy, EU to dotuje, dotuje i "chovatele" těch býků, celej ten kolotoč kolem toho.Takže do týhle ouchylný zábavy tečou prachy i z ČR a ostatních členských zemí.Bohužel v dalších oblastech Španělska se to asi ještě dlouho udrží, zase se bude argumentovat kolik by přišlo lidí o práci blablabla...

0/0
28.7.2010 12:33

Bouše

Konečně ...

Něco takového nemůže mít v civilizované společnosti místo. R^

0/0
28.7.2010 12:29

czmario

Re: Konečně ...

Ale at ma, nicmene za pravidel, popsanych nize...

0/0
28.7.2010 12:30

Rudý přízrak fights for freedom

fandim Katalancum

R^R^R^R^R^ Konecne prvni vlastovka, je videt, ze si Katalanci uvedomili, ze nejsou jako Spanele.

0/0
28.7.2010 12:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.