Diskuze

VIDEO: Kanadský pilot se z letadla katapultoval vteřiny před explozí

Neuvěřitelné štěstí, které přišlo na poslední chvíli, měl kanadský pilot Brian Bews. Ze své stíhačky se katapultoval jen několik vteřin před tím, než explodovala. Nehoda se stala nad letištěm v Lethbridge během zkoušky na leteckou show. Pilot vyvázl živý.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ddx

4. 8. 2010 22:15
katapult

Zdravím. Jaký je sled událostí katapultu na F-18? Nejdříve pyropatrony odstřelí překryt kabiny, poté vyletí sedačka, stabilizuje se pouze motorky, nebo i padákovou brzdou? Poté se oddělí sedačka od pilota a tomu se otevře padák. Je to tak? A pyropatrony jsou na překrytu kabiny, nebo na trupu letounu-pod kokpitem?

0 0
možnosti

DuckEgg

28. 7. 2010 15:35
F-18 není...

...stíhačka...

0 0
možnosti

demark

29. 7. 2010 12:03
Re: F-18 není...

McDonnell Douglas (dnes Boeing) F/A-18 Hornet je víceúčelový stíhací letoun

0 0
možnosti

Paslik

27. 7. 2010 8:18
Závada motoru ?

Já myslím že příčinou bude problém s jedním z motorů. Na snímcích těsně před dopadem je dobře vidět, jak lamely na výstupní trysce levého motoru jsou víc roztažené než na pravém motoru. To mohlo způsobit nestabilitu letounu v přímém směru a stočení doprava.

0 0
možnosti

Ghost47

27. 7. 2010 10:46
Re: Závada motoru ?

Nastavení trysek bude spíš následek než příčina (pilot se pokouší zvýšit tah pravého motoru a srovnat náklon). Jinak to ale podle svědků a snad už i výpovědi pilota opravdu vypadá na to, že pravý motor ztratil z nějakého důvodu výkon.

0 0
možnosti

edcd96f7

26. 7. 2010 18:52
"Neuvěřitelné štěstí" si představuji úplně jinak.

Toto štěstí je naopak velmi uvěřitelné. Spíš bych nazval smůlou, že se při katapultáži z Hornetu v nízké rychlosti bez rotace zranil. Úvodní věta článku je opravdu trapná.

0 0
možnosti

Mitchell

26. 7. 2010 18:58
Re: "Neuvěřitelné štěstí" si představuji úplně jinak.

Proč trapná? Jeho zranění může být klidně jenom vymknutý kotník. A vzhledemk tomu, že zaváhání o vteřinu už by ho asi stálo život, tak se o velkém štěstí dá pořád mluvit.

0 0
možnosti

26. 7. 2010 18:41
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Bouše

26. 7. 2010 14:28
Ještě, že se nekatapultoval do země ...

To by byl proklatě rychlý volný pád. :-)

0 0
možnosti

edcd96f7

26. 7. 2010 14:37
Re: Ještě, že se nekatapultoval do země ...

Z F-18 se můžete katapultovat z 50ti metrů hlavou dolů a sedadlo se ještě dokáže otočit a vynést Vás do dostatečné výšky. (Samozřejmě to není úplně tak jednoduché, 50m je jen orientační údaj. Při vyšší rychlosti stačí menší výška.)

0 0
možnosti

Si0 po druhém zákazu

26. 7. 2010 14:07
To mi přišlo, že éro explodovalo až po dopadu na zem.

Nevím, jak bude dokazovat, že to opravdu nešlo udržet ve vzduchu a aspoň nouzově přistát. Ta škatule přece jenom není za pakatel.

0 0
možnosti

bukin

26. 7. 2010 14:21
Re: To mi přišlo, že éro explodovalo až po dopadu na zem.

a co třeba počkat na výsledky odborné analýzy. V této situaci je vždy život pilota důležitější než stroj. A třeba to byla "jen plánovaná reklama na sedačky". Pamatujete na nehodu jednoho nového SU na aerosalónu v Paříži (myslím, že někdy koncem 90 let). Tam se pilot katapultoval v poloze "téměř na zádech" ve velmi nízké výšce a zachránila ho naprosto vynikají sedačka.

0 0
možnosti

šlapal_si_to_po_pěšině

25. 7. 2010 12:16
Fyzikální zákonitosti nepustí

padnul, protože neměl dostatečnou rychlost na ostrý oblouk a tak vztlaková síla pravého křídla nebyla dostatečná což se projevilo propadnutím celého stroje a motory už jenom dotáhli stroj kolmo k zemi;

stejně dopadnul M.R. Štefánik, bohužel zahynul se dvěma  italskými letci a mechanikem EU

0 0
možnosti

Agent-přisluhovač

25. 7. 2010 20:13
Re: Fyzikální zákonitosti nepustí

Ta "zatáčka" a náklon už mohly být neplánované, prostě letadlo neudrželo stabilitu a přímý směr.

0 0
možnosti

Lady Humussprey

25. 7. 2010 1:17
Na takovou show se raději dívat ze záznamu v televizi

0 0
možnosti

modrá_krkavka

24. 7. 2010 22:13
re: 100010..........

Už to tady o tom lidoveckém padáku VTP-100 plácáš podruhé.Hodnocení toho padáku -

resp. pouze vrchlíku (křídla) je tendenční a dost staré. Bratři

Blahoutové z "Vojenského paraklubu" ani nic jiného napsat nemohli! Bohužel se nejedná jen o vrchlík, ale o celý komplet (záložák, postroj, kruhový vrchlík a křídlo).  Jeho "řemeslné" zpracování je nedá s výrobky Mars Jevíčko vůbec srovnat (Kras Chornice). Tento nepdařený výrobek vrátil výsadkové vojsko čs. armády o krok zpět. Respektive znovu k osvědčeným kruhovým padákům OVP-80 Krasu(Marsu). Když však čtu na jiných vláknech co se děje na MNO, tak co může člověka ještě přeekvapit!:-/

0 0
možnosti

fenafena

24. 7. 2010 22:41
Re: re: 100010..........

nevratil armadu k OVP nahodou tlak lobistu a armadnich "odborniku", kteri neznale kecali do vyvoje ? mam na VTP-100 pres 150 seskoku bez jedineho problemu a nemuzu si na nej stezovat.

0 0
možnosti