Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nechceme pod domy metro, hrozí propad, bouří se lidé z Červeného vrchu

Po třetím sesuvu půdy při ražbě tunelu Blanka se znovu ozvali lidé z občanského sdružení Červený vrch. Pod jejich domy v Praze 6 se má razit prodloužená trasa metra A a oni mají v rukou dokumenty o nesouladech v projektu a špatném stavu podloží. Bojí se o domy a vadí jim, že jejich varování nikdo nebere vážně. Pak už bude pozdě, vzkazují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

999666999

Já jsem z Červeňáku a chci tu metro!

Při ražbě metra se nepropadl ani kanál, to že se na tunelu někdo kapsuje s tím nemá nic společného ;-D;-D;-D;-D

0/0
26.7.2010 15:13

OSCV

Tento problém vůbec nemusel vzniknout

Tento problém vůbec nemusel vzniknout, kdyby projektant z nepochopitelného důvodu svévolně neodklonil trasu v rozporu s koridorem, který je schválený v Územním plánu a to přímo pod všechny 14 patrové výškové obytné domy na Červeném Vrchu. Stavební odbor Praha 6 na takovou zhůvěřilost vydal Územní rozhodnutí v rozporu se zákonem, neboť bylo vydáno BEZ stanoviska dotčeného orgánu OÚP MHMP jak ukládá stavební zákon §6 odst.e).

V aktuální platné závazné části Územního plánu po vydání změny Z1344/00 je totiž trasa schválena v bezpečné zóně cca 100m od těchto domů!!

Více info: www.oscv.webnode.cz

0/0
26.7.2010 14:38

Hoča

Metro

Tak dlouho čekáme na metro a zas to bude někdo kritizovat.Je to naprosto stejné jako když začala výstavba domů vedle našich paneláků,asi 100 lidí demonstrovalo my to tady nechceme,bude to padat na naše domy,kde budeme venčit psi apod.Před více jak deseti lety podpisové akce my chceme metro a ne žádnou rychlodráhu.Kdo tu bydlí ví,že obslužnost už nestačí.Stejně nakonec všechno odnese magistrát.Čapek

0/0
26.7.2010 12:41

Mirco1

A postavit třináctiposchoďové výškové domy...

... na známém tektonickém zlomu bylo v pořádku, že? :D

0/0
25.7.2010 0:11

CHRISTO

..

To jsou chytráci, místo aby byli rádí, že budou mít "Bémovo metro" tak ještě remcají...  Červený vrch atd. je výborně obsloužen tramvají, letiště je dostatečně obslouženo autobusy. Metro mělo prioritně jít na místa kde je doprava nedostatečná př. Zahradní město, Lhotka, Modřany a Krč...

0/0
24.7.2010 15:28

a8nn

Re: ..

Proč by měli být rádi? Metro je projektováno pro developery, občanům se naopak jeho výstavbou dopravní obslužnost zhorší.

0/0
25.7.2010 11:33

pletiplot

Re: ..

Ale oni metro chtějí, jen ho nechtějí pod domy, ale pod ulicí, jak bylo původně plánováno. Můj osobní názor je, že pod domy ho někdo pošoupl schválně, aby to bylo dražší a víc se vydělalo.

0/0
26.7.2010 13:13

juma

nadřazená arogance investora

Je to stejné, jako stavba nové RW letiště Praha. Pouze kšeftaření, vážení. Investor zadá kámošům zakázku, finance dá EU,  stavební řízení i EIA a ostatní schvalování fraška, ministerstvům se stačí nevyjádřit se v termínu, nebo udat, že ty a ty hodnoty se nesčítají, hodnoty se zadají pár let staré a vše je schváleno. Zákony se případně předělají ,,ve veřejném zájmu"  a že tam žijí lidé?  Jací?  Zavazí, ať vypadnou..a tzv. adekvátní náhrady? Hlavně že na obecní majetek se dělají ,,výběrová řízení na nejvyšší nabídky", (nemyslím prodeje o kterých je jen zmínka o hlasování rady, tam jsou jiné ceny) ale když mají platit, tak se scuknou v jeden šik, jak občany oškubat. 

Zdraví a bezpečí občanů jsou jen předvolební bláboly.

 Komančové si nechali radit od rusů, protože je známo, že Praha má většinu podloží na pohyblivých píscích, na mnohých místech jsou zavezená a uměle změněná řečiště.

Zajímavé, že občané, kterých se dané problémy přímo netýkají, slepě podporují investora a jeho klan.

0/0
24.7.2010 12:22

jaróš

Stehlík, Stehlík...

Hele, není ten Stehlík příbuzným toho stejného ptáka, který vytuneloval Poldovku? Jak on se ten pták jmenoval... Drozd, Kos, Dlask... Aha, už to vím, taky Stehlík! tak sláva, už jsme doma! Tenhle asi chce taky něco vytunelovat. Ale pozor, pane Stehlíku, už není co, váš příbuzný už se postaral. 

0/0
24.7.2010 12:06

zákazník

můj dědeček byl podivín

od mlad neměl rád lidi, a nikoho kolem sebe nesnesl. Ale odjakživa se toužil stát hostinským. Tak si postavil hospodu u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi....

0/0
24.7.2010 10:05

jaróš

Re: můj dědeček byl podivín

Tuhle stehlíkovinu, pardon, ptákovinu už jsem někde četl... Že by největší Čech Jára?

0/0
24.7.2010 12:07

barbud o

Na Červeňáku málem spadla škola ...

... - tenkrát "zvláštní" - už za souhů ...

... stačily vibrace od silnice ...

0/0
24.7.2010 8:56

mr_bodo

Re: Na Červeňáku málem spadla škola ...

Která, prosím? Díky předem za info

0/0
24.7.2010 9:11

jaróš

Re: Na Červeňáku málem spadla škola ...

Je to trouba! To tehdy bouchnul plyn, když syčel z trouby ven...

0/0
24.7.2010 12:08

barbud o

Re: Na Červeňáku málem spadla škola ...

... byla tam zvlášní škola, nevím jestlu ulice Arabská ...

... na sever od Evropské (asi 100 metrů), dnes po rekonstrukci žlutý dům, taková ta stalinská secese ...

... statikem nařízená okamžitá evakuace, propadal se strop ...

... někdy 1988 až 1989 ...

0/0
29.7.2010 7:55

Icks007

*

Myslím, že v miliardových zakázkách nemá prostý člověk absolutně žádnou šanci! EU

0/0
24.7.2010 8:28

babacek

Ekonomické zájmy

´´ Ten tunel jde udělat vždycky všude, ale někdy je to tak drahé, že to přestává mít ekonomickou reálnost, ta technická není problém.´´

Ekonomické zájmy přece nemohou převyšovat ohrožení lidských životů.

0/0
24.7.2010 8:02

Dean_07

Křiklouni se najdou všude,

i kdyby tam chtěli postavit trafiku, tak se najde pár tupců, kteří budou proti.

0/0
24.7.2010 2:17

wrah

Re: Křiklouni se najdou všude,

Ehm, a vy kdybyste sledoval, jak se tunel Blanka potřetí propadl v teoreticky daleko snadněji zvládnutelném terénu, tak byste se nebál? Ostatně, i kdyby se při stavbě nic nepropadlo, tak by následně pár metrů pod základy jezdila co několik minut souprava metra, tj každý ten dům by se prakticky neustále klepal. Nevím jak vy, ale já osobně bych fakt nechtěl, aby se mi houpal lustr a každou chvíli řinčelo nádobí ve skřínce.

0/0
24.7.2010 5:58

přijedu_trabantem

Re: Křiklouni se najdou všude,

prave kvuli takovym, jako jste vy, onen prispevek napsal.Houpajici lustr a cinkajici sklenicky jsou absolutni nesmysl.Metro jezdi v tubusu min 20m pod povrchem.Ev.riziko hrozi pri vystavbe.Zalezi na zpusobu pouzite technologie, kdy se da propad uplne vyloucit, ale na tento zpusob razby nema Metrostav zarizeni

0/0
24.7.2010 11:21

mr_bodo

Re: Křiklouni se najdou všude,

Zejména na Nuselském mostě jezdí 20 metrů pod povrchem... :) Mezi Střížkovem a Prosekem je taky v tubusu 20 metrů pod povrchem? Mezi Hůrkou a Lužinami taky? Mezi Hlavním nádraží a Muzeem taky? To jsou mi novinky...

0/0
24.7.2010 11:43

přijedu_trabantem

Re: Křiklouni se najdou všude,

No tak pro ty mene chapave.Mysleny jsou pochopitelne mista, ktera jsou srovnatelna se situaci, ktera bude na evropske

0/0
24.7.2010 12:07

jaróš

Re: Křiklouni se najdou všude,

No, podle mé zkušenosti se náš panelák třese daleko více, když někdo přijede trabantem, než domy, pod nimiž v pražském centru jezdí metro již takřka 40 let.

0/0
24.7.2010 12:12

mr_bodo

Re: Křiklouni se najdou všude,

Tak pro toho méně chápavého - kde v Praze se metro razilo v hloubce cca. 30 metrů pod povrchem, na území tektonického zlomu, v místech břidličného šikmého podloží v kombinaci s jílem, kde na povrchu je sídlištní zástavba z let 1960-1970, navíc kde část této povrchové zástavby je postavena na navážkách (kam se odvážela hlína z dříve stavěného sídliště Petřiny)... Dejte mi prosím podobné místo v Praze a pojedu se tam hned podívat. Jenže se obávám, že takové místo v Praze není.

0/0
24.7.2010 15:21

jaróš

Re: Křiklouni se najdou všude,

Buďte klidný, u vás v Horní Dolní skutečně metro plánováno není!

0/0
24.7.2010 12:10

mr_bodo

Re: Křiklouni se najdou všude,

Trafik by tam mohli postavit vícero. Jedna je u zastávky Horoměřická, další pak až v OC Šárka. Další směrem k letišti už není. Já vím, pro pár tupců jsou dvě trafiky moc...

Kontrolní otázka: Proč se ten kopec jmenuje Červený Vrch?

0/0
24.7.2010 8:34

zákazník

Re: Křiklouni se najdou všude,

Protože tam měli byty lampasáci a soudruzi...

0/0
24.7.2010 10:06

mr_bodo

Re: Křiklouni se najdou všude,

To až potom, až po roku 48, ale gumy měly byty na Kladenské, což je trochu mimo od Červeného vrchu. Ale byl jste blízko :)

Červený vrch - vyšší obsah železitých rud. Až do 20tých let minulého století se tu rudy nějak kutaly... Něco povrchově, něco hlouběji. Nevím přesně kde. Ale napadlo někoho z chytrých prověřit i toto? Aby náhodou nenarazili na nějakou historickou štolu (štoličku), která by jim trošičku výstavbu metra mohla zkomplikovat...

0/0
24.7.2010 10:28

přijedu_trabantem

Re: Křiklouni se najdou všude,

nenapadlo.ses prvni;-D;-D;-D

0/0
24.7.2010 11:22

mr_bodo

Re: Křiklouni se najdou všude,

A co je mi to platný :(((

0/0
24.7.2010 11:37

seveřanka jižní

.

Zajímalo by mě, jak hluboko nejméně je metro vedené pod povrchem eventuálně po základy budov. Třeba na zastávce autobusu u metra Strašnická (přes silnici) se země zjevně chvěje, duní a mám dojem, že to šlo i slyšet.  (prosím neradit google, je to jen nadhozené téma, až mi nebudou padat víka, možná se i podívám :)))

0/0
23.7.2010 23:43

wenous

Re: .

Laicky receno nejmion je to tloustka zdi plus nejaka zemina, coz bych odhadoval celkem tak na metr. Vic to treba na cernaku byt nemuze. Nuselak nema taky o moc vic betonu mezi asfaltem a tubusem metra. To treseni je ale prirozena reakce okolo jakyhokoliv kolejovyho vozidla nejen metra. Navic pod barakama to takhle nizko nepovede. Tam to musi vest pod zaklady tusim min 4 metry

0/0
23.7.2010 23:57

jiricek19

Rychlodráha

Ať se poptají sousedů z Prahy 6, kteří pro změnu zablokovali přestavbu železnice do Kladna na rychlodráhu, která by obsluhovala letiště i Prahu 6 kvůli obavám z hlučnosti.

0/0
23.7.2010 23:18

Dean_07

Re: Rychlodráha

Pane kolego, ta "kladenská" rychlodráha by vedla i tak několikakilometrový tunelem, jen o kousek dál.

0/0
24.7.2010 2:14

Chytrosaurus

Re: Rychlodráha

Nevedla, tunel je az posledni varianta vznikla prave z tlaku a dlouhych prstu (to spis) obyvatel vilek na P6.

0/0
24.7.2010 11:18

hagom

jak mohl

vůbec někdo dát povolení ke stavbě když věděli že tam je ten tektonický zlom.

0/0
23.7.2010 21:11

co-cotcenzor

jo

tak to je, nikoho se na nic neptat a vrtat,

0/0
23.7.2010 21:10

_unbreakable_debater_

Re: jo

Stavební řízení trvalo několik let.

0/0
23.7.2010 21:13

mr_bodo

Re: jo

A? Tak stavební řízení trvalo několik let. Územní plán se taky nevytvořil za 5 minut. Ale nakonec metro povede "o kousek vedle"...

0/0
23.7.2010 21:31

Homer.Simpson

výhody diktatury

Ještě, že se to metro postavilo už za komunistů. Dneska každý remcal hned píše milión peticí, aby mu náhodou nevrtali pod jeho zahrádkou.;-D

0/0
23.7.2010 21:03

mr_bodo

Re: výhody diktatury

Homere, dej si bacha, ať ti neukápne slina na tlačítko :) Aspoň se podívej na mapu, kudy vede Evropská a zkus se zamyslet nad tím, proč zbytečně chtějí metro odklonit pod paneláky (13ti patrové), které už tak stojí na nestabilním podloží. Pak si dej Duffa a jdi spinkat...

0/0
23.7.2010 21:08

wenous

Re: výhody diktatury

No v podstate ma pravdu, ale druhy fakt je ze za komance byli inteligentnejsi a takovyhle lotroviny nevymejsleli. Nepocitam tech nekolik baraku cio padli za obet Cku, ty by podle me padly stejne. Na Acku uz pak zadny velky excesz nebyl a Becko s vyjimkou chaosu na vaclavaku taky ne. Asi holt pouzivali jeste predunorovy projekty ...

0/0
24.7.2010 0:00

mr_bodo

Re: výhody diktatury

Ale ani komanči nebyli svatí... Akorát na vše měli více času a většinu řešili přezaměstnaností... A o něčem rozhodli, udělali a teprve pak o tom možná hodlali diskutovat...

Pár baráků jako oběť "C" myslíte kde? Komplet staré Holešovice? Nebo okolí Vltavské? O Sokolovské (ta je splečná s "B") se dá polemizovat, společně s metrem se plánovala i magistrála, takže můžeme připomenout i Těšnov. Bývalé federální shromáždění u Muzea se plánovalo taky společně s metrem.

Když jsme načali trasu "B" - okolí Palmovky je taky "pár" baráků?

U "A" mě napadá jen okolí Hradčanské, kde to taky bylo pár párů baráků. Lidem tam to vůbec nezávidím - nejdřív metro, teď Blanka. Ty staré baráky nevydrží všechno...

Ono je toho dost, se se stavbou metra zbouralo, když se chce hledat. Metro má své klady, ale ať nikdo netvrdí, že je NAPROSTO BEZCHYBNÉ...

0/0
24.7.2010 8:27

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: výhody diktatury

no za to fakt komousum muzem podekovat.

0/0
24.7.2010 10:08

jaróš

Re: výhody diktatury

No, co naděláte. Dnes má každý blb internet, tak si tam blije své rádoby chytré názory, i když v Praze byl naposledy na Matějské pouti v roce 1997. A to mu tehdy, prosím, bylo už 9 let!

0/0
24.7.2010 12:14

FrantaDrs

fajn

beru, ale proč to vytahujou až teď???

0/0
23.7.2010 20:44

---Pintbull---

Re: fajn

Metrostavu se teprve potřetí propadla Blanka před měsícem. Tak proto.

0/0
23.7.2010 20:48

Mysel

Re: fajn

Jiste. Ted je nejlepsi cas to vytahnout a vydelat si tak nejvic penez.

0/0
23.7.2010 20:49

---Pintbull---

Re: fajn

Bože, jak si tím obyvatelé červeňáku vydělají? 8-o

0/0
23.7.2010 20:52

mr_bodo

Re: fajn

Ono je to vytáhnuté už dost dlouho, dokonce v zimě kvůli tomu bylo i dost velké sezení se zástupci MČ P6, Metroprojektu, Metrostavu a debata to byla velmi zajímavá. Pusť si doma škráblou gramofonovou desku a výsledek bude dosti podobný...

0/0
23.7.2010 20:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.