Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NÁZOR: Recepty, jak vrátit na české silnice slušnost

O tom, jestli bude na silnicích bezpečno, rozhodují řidiči. Mohli bychom si přát spoustu nového asfaltu a chytřejší bodový systém, ale chceme-li méně mrtvých na silnicích, musíme mít lepší řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alimak

stačilo by

kdyby všichni ti co se jich to týká, dělali svoji práci pořádně 8-o...pak by se nemuselo vymýšelt desítky nesmyslných kontrol a kontrolorů, kteří pak svoji práci taky flákají a dostávají uplatky aby "privřeli voko"

0/0
13.9.2010 13:01

NumLock

Zase jeden "odborník"

Bože, bože! Zase jeden odborník, který si myslí, že byrokracií spasí svět! Přitom to i sám přiznává! Ano, existují země, např. Austráli, kde řidič kandidát nemusí chodit do autoškoly. Může ho učit v provozu někdo, kdo již řidičák má. O tom, jestli řidičák získá se rozhodne při zkouškách. Neřikám, že je nutné to samé u nás, ale jak si někdo může myslet, že elektronickými žákovskými napojenými na GPS a tajnou službu dosáhne něčeho lepšího než protekcionismu?

A proč trestáme někoho až za to, že něco způsobil? To už tak ve slušné společnosti chodí, vážený pane! Jinak bychom mohli zavírat lidi, co si koupí v OBI sekeru za pokus o vraždu, muže co si prohlížejí pánský časopis za pokus o znásilnění a lidi co fotí venku za špionáž! Kupříklad vás by šlo podle stejného principu obvinit s pokusu o nastolení diktatury!

0/0
26.7.2010 11:13

dislektik-idnes si na mě zasedla

já myslím že stačí ohleduplnost a předvídat a bude fajn

0/0
24.7.2010 8:15

NumLock

Re: já myslím že stačí ohleduplnost a předvídat a bude fajn

Přesně tak! Neohrozíš, neomezíš, nepřekážíš! Tudy by se měla zaměřit oficiální kampaň. To jsou věci, co ušetří životy. Represe a zasévání nenávisti mezi jednotlivé účastníky provozu to nebude.

0/0
26.7.2010 11:18

Logic

plne souhlasim...

...s timto clankem a jeho autorem...zakladem premeny je totiz zmena systemu jiz od zacatku, a ne jen dalsi a dalsi represe, postihujici nakonec i ty slusne ridice ve forme ztraty penez ze statniho rozpoctu. Jeste si dobre pamatuju, jak jsem svemu instruktorovi autoskoly musel rikat ze jsem nikdy nesedel v aute a presto jsme vyrazili rovnou do mesta do provozu a nasledne jsem si doslova vydupal odjezdeni vsech jizd...jinak bych je dostal o polovinu doby drive kdybych chtel...a to jsem mel instruktora, co me i neco naucil, nebyl to zrovna flakac v uceni me malickosti, jen chtel proste a jednodusse usetrit ty kilometry aspon...a to mam ridicak uz pres deset let...

0/0
23.7.2010 22:30

pingu1

..stav na silnici je pouze obrazem nasi

... spolecnosti...;-(

0/0
23.7.2010 21:31

Jan9002

Na české silnice vrátí slušnost policajti

Pokud budou pořádně dělat svojí práci. A pokud té policii nebude nikdo házet klacky pod nohy.

0/0
23.7.2010 20:03

libynn

Re: Na české silnice vrátí slušnost policajti

Jedině automatická kulometná hnízda s příslušným čidlem!;-)

0/0
23.7.2010 21:19

Catumbelan1

Re: Na české silnice vrátí slušnost policajti

To je sice hezké, "pokud si budou policajti dělat pořádně svou práci"! Svou práci si musí pořádně dělat všichni, počínaje politiky, poslanci a senátory (ale i novináři). Ryba smrdí od hlavy.

Problém je, že vždy chceme aby pracoval dobře ten druhý, aby byl slušný ten druhý. Sami ale, to platí opět o těch jmenovaných, máme pro svá provinění nebo nedostatky vždy dost kvalifikovaných důvodů. Proč se má vrátit slušnost na silnice? Ta se musí vrátit do celé společnosti, těmito diskuzemi počínaje.

Za současného stavu společnosti, kdy je úroveň právního vědomí na nule (nejníže možná právě u právníků!), je těžké chtít po řidičích aby se chovali jinak. Vždyť je trapné jak se u nás řeší přestupky, trestné činy, jak jsou "ohodnoceni" jejich původci! To, jak přezíravě se chovají ti kteří mají alespoň minimální moc nad svým okolím. Cesta ke změně společnosti by tu byla, nikdo po ní ale nechce jít!

0/0
24.7.2010 11:44

mikaz

Trestné body všem

Čemu se divíte, ze škol zmizela dopravní výchova a prevence, je to okrajová záležitost. Zaveďte registr trestných bodů pro všechny. Nazbíráte body na kole, pěšky a máte smůlu s řidičákem, apod.. Podívejte se na němce, chytnou za volantem myslivce že před jízdou pil a přijde i o zbrojní průkaz a naopak, chlastá na honu, vemou mu i papíry na auto. Podívejte se jak jezdí mládež na kolech a nedivte se že je tolik mrtvých na silnicích. Cyklisté jezdí po chodníku, v protisměru, neukazují, za snížené viditelnosti ani nesvítí, objíždí z prava a nic se jim neděje. Po dlouhé dobějsem slyšel včera v rádiu, že se nějaký novinář zajímal o poměr zavinění nehod chodců, cyklistů, motorkářů, řidičů. Na nově se dozvíte, že zase boural motorkář a že každá čtvrtý mrtvý jer motorkář, ale že více než polovcinu nehod motorkáři ani nezaviní už ne. Okolní státy tvrdě trestají nedodržení bezpečné vzdálenosti , u nás je jízda na nárazník národní sport.

0/0
23.7.2010 17:54

NumLock

Re: Trestné body všem

Myslím, že Němci jsou dobrý příklad plíživého fašismu v praxi.

Ukradl jeden hnědočech kdysi kdesi něco v Německu? Budeme kontrolovat a buzerovat všechny Čechy, co k nám jedou po silnici!

Kdo lže, ten krade a kdo krade, může i zabít! Nevzpoměl si, kdo řídil tvé auto? Rovnou by tě měli preventivně zastřelit! Kdyby to mělo ušetřit aspoň jeden život, tak o bylo správné!;-)

0/0
26.7.2010 11:24

Moravian

Vratit slusnost - ona tam za poslednich 20 let nekdy byla?

Nejsem si vedom - jiste procento ceskych ridicu se k sobe vzdy chovalo a bude chovat hnusne..Jedine reseni je dostat je ze silnic pryc.

0/0
23.7.2010 17:29

holkazdaleka3

Re: Vratit slusnost - ona tam za poslednich 20 let nekdy byla?

a pred 20ti lety snad slusnost byla?

0/0
23.7.2010 19:21

Sladek

Re: Vratit slusnost - ona tam za poslednich 20 let nekdy byla?

Pred dvaceti lety to byl policejni system a jezdilo pomerne malo lidi co na to meli.  Dnes si to dovoli kazdy vidlak tzn., ze kazdy hnup se za ten volant dostane.

0/0
24.7.2010 2:23

Catumbelan1

Re: Vratit slusnost - ona tam za poslednich 20 let nekdy byla?

Ovšem nejvíce demetních omezenců je z řad "nevydláků" (jsem ze štatlu)!

0/0
24.7.2010 11:46

Velmi prolhaní novinaři

Dokud nebude politická vůle s tím něco udělat

Nic se nezmění. Jenže obzvláště politici jsou na porušování dopravních předpisů experti.

0/0
23.7.2010 17:17

Oerteplur

Na slušných silnicích potkáte i slušné řidiče

stačí vyjet do zahraničí

0/0
23.7.2010 16:35

Velmi prolhaní novinaři

Re: Na slušných silnicích potkáte i slušné řidiče

Nesmysl

0/0
23.7.2010 17:17

Oerteplur

Re: Na slušných silnicích potkáte i slušné řidiče

najezdil jsem toho dost a největší zvěř, kterou jsem potkal, byla vždy z bývalého východního bloku. Nedivte se že z nás nejsou nadšení.

0/0
23.7.2010 18:39

________________________________

trestný čin

"U nás jízda bez řidičáku ani není trestným činem" - no, pane Šťastný, odborníku na silniční bezpečnost a bývalý šéfe BESIP, to je sice pravda, ale platí to pouze pro člověka, který řidičský průkaz nikdy nemě či se ho dobrovolně vzdal. Pokud má ŘP momentálně v čistírně, čili zadržený v souvislosti s vysloveným trestem zákazu řízení, pak je jízda bez ŘP trestným činem maření výkonu úředního rozhodnutí a vykázání.

.

http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/676024

0/0
23.7.2010 16:25

PIsa.lek

Re: trestný čin

To sice ano, ale právěže pak už nejde o "jízdu bez řidičáku", ale o "jízdu PŘES ADRESNĚ VYSLOVENÝ ZÁKAZ".

Nepochybuj o tom, že R. Šťastný tohleto ví určitě lépe, než ty.

0/0
23.7.2010 21:11

babacek

Slušný řidič

Vychovat slušné řidiče je mnohdy stejně těžké jako přesvědčil tygra aby se dal na mrkev místo masa.;-D

0/0
23.7.2010 16:18

Oerteplur

Re: Slušný řidič

koho chcete třeba ve 30 letech vychovávat ;-D

0/0
23.7.2010 16:30

babacek

Re: Slušný řidič

Je dokázáno, že nejvíce nehod zaviní řidiči ještě s tzv. mokrým řidičákem. Dále pak alkohol nebo drogy. Myslím však, že i třicetiletý se dokáže přizpůsobit a pokud ne tak prostě nebude jezdit. Proč mají ty co jezdí slušně doplácet na ty agresivní ?

0/0
24.7.2010 7:35

semafor

Re: Slušný řidič

Pane hrabě, Ty mrkev nemáš rád?:-P;-D

0/0
23.7.2010 18:21

Jan9002

Re: Slušný řidič

On je tygr?;-D

0/0
23.7.2010 20:04

babacek

Re: Slušný řidič

Maso mám rád jako tygr, ale i mrkev jím.;-D

Jen pan Semafor je člověk který není schopen akceptovat přání jiných. Několikráte jsem ho žádal aby mě ignoroval, ale on ne. To vypovídá o jisté duševní omezenosti. :-)

0/0
24.7.2010 7:37

semafor

Re: Slušný řidič

Jistě o Tvé.;-D

0/0
24.7.2010 12:32

Oerteplur

Násilím a represemi asi těžko

;-)

0/0
23.7.2010 15:55

Velmi prolhaní novinaři

Re: Násilím a represemi asi těžko

Kdo není ohleduplný k okolí, nebude k němu ohleduplný ani na silnici.

0/0
23.7.2010 17:19

semafor

Re: Násilím a represemi asi těžko

Jak to chceš řešit Ty?

0/0
23.7.2010 18:20

-=koloděj=-

Prostě a jednoduše

To souvisí s morálními hodnotami ve společnosti a stále jde o pozůstatek 40 let komunismu, jak v politice, tak na silnici, tak i všude jinde (ve všech "západních" zemích je to lepší a ve všech postkomunistických zemích je to špatný).

"Kdo nekrade, okrádá vlastní rodinu" - s tím to vše souvisí. Morálka je jenom jedna.

Nejdříve musí vymřít starší populace "vychovaná" komunismem a pak teprve se cokoliv může začít pomalu zlepšovat. Nějakou tu desítku let to ještě potrvá. Rv

0/0
23.7.2010 15:41

Oerteplur

Re: Prostě a jednoduše

s jedním bývalým pomocníkem SNB jsem se onehdá srazil. Presumpce neviny pro tyto lidi existuje zjevně i v dnešní struktuře PČR Rv

0/0
23.7.2010 15:56

barbud o

Re: Prostě a jednoduše

... zajímavé ovšem je, že neslušnost na silnici, v politice a důkladné rozkrádání začalo až po filcáku ...

... tak nevím, kdo bude muset vymřít ...

0/0
23.7.2010 16:41

Oerteplur

Re: Prostě a jednoduše

politici, kteří téton zemi vládnou mají většinou 50 let a více. "A starého psa novým kouskům nenaučíš";-)

0/0
23.7.2010 16:52

semafor

Re: Prostě a jednoduše

Hloupé

0/0
23.7.2010 18:18

semafor

J.K. 3

Promiň, vidíš chyby všude, jen ne u řidičů.

0/0
23.7.2010 15:07

Oerteplur

Re: J.K. 3

chyby jsou samozřejmě na obou stranách, o tom není pochyb. Jak je řeší policie ? Řeší je ? ;-D

0/0
23.7.2010 15:35

semafor

Re: J.K. 3

Já si myslím, že ano. Neříkám, že by to nemohlo být lepší. Domnívám se, že na nynější stav, je vhodná jen represe. Dopravní policie nemá řidiče učit jezdit, ale má povinnost dbát, aby dodržovali zákon. Jestli je zákon dobrý nebo špatný, je práce někoho jiného.

0/0
23.7.2010 16:23

J.K. 3

U nás

je nejhorší vyvrhel ten, kdo má prošlou lékárničku, nesrovnalost v papírech nebo mu chybí náhradní žárovka. Kdo opravdu jezdí jako dobytek, toho zastaví akorát bouračka a smrt.

Dokud bude policie buzerovat na nesprávném místě, nic se k lepšímu nezmění.

0/0
23.7.2010 14:52

semafor

Re: U nás

Rv

0/0
23.7.2010 18:22

millo11

tak by mě zajímalo

jestli policie bude řešit toho redaktora. Evidentně točil řidič, to znamená, že se nevěnoval plně řízení a točil. To je jako kdyby telefonoval za jízdy. Takže se choval nebezpečně né?????

0/0
23.7.2010 14:49

FandaFlinta

Re: tak by mě zajímalo

řídila osoba blízká.

0/0
23.7.2010 15:14

Oerteplur

Chování řidičů na silnicích souvisí se stavem morálky

ve společnosti. Jen těžko lze očekávat od společensky asociálního individua slušné chování na silnici. Problém je daleko hlubší než si myslíme. Počátek je ve výchově a uznávání základních lidských hodnot a pravidel. A v tom jsme bohužel tak na úrovni Ukrajiny.

0/0
23.7.2010 13:51

krultheking

Re: Chování řidičů na silnicích souvisí se stavem morálky

ja bych ukrajince tak nepodcenoval

0/0
23.7.2010 13:58

Oerteplur

Re: Chování řidičů na silnicích souvisí se stavem morálky

najezdil jsem tam spoustu km i s "mýtným" za cca 800 USD, takže srovnávám srovnatelné.

0/0
23.7.2010 13:59

Bílý rytíř

Re: Chování řidičů na silnicích souvisí se stavem morálky

SouhlasímR^

0/0
23.7.2010 14:39

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Po autoškole,

ŘP na zkoušku, na 5 let - měl by třeba pruh, platil pouze na území ČR a opravňoval k řízení aut do obsahu max. 1200mm3. Při každém přestupku (i za blbé parkování) policajt ŘP proštípne ( jako dříve) a je nutná jeho výměna a pětiletá lhůta začíná běžet nanovo. Po třech dírách ŘP ztrácí platnoust úplně a musí se znova do autoškoly. Prasata sejtem neprojdou a ti slušní za těch 5 let získají takové návyky, že už nebudou nebezpeční.

0/0
23.7.2010 13:48

krultheking

Re: Po autoškole,

omezeni na obsah je nesmysl, ale chapu, ze i cerstvy ridic musi mit pravo si koupit fabii rs

0/0
23.7.2010 13:50

J.K. 3

Re: Po autoškole,

Kolik lidí už zemřelo na špatné zaparkování? 8-o

0/0
23.7.2010 14:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.