Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministr pro přírodu urychlí budování dálnic, chce vyčistit Ostravsko

Nový ministr životního prostředí Pavel Drobil z ODS představil své priority. Chce podpořit a urychlit budování obchvatů a dálnic. "Nemyslíme si, že jsou neekologické," uvedl. V plánu má také více otevřít národní parky nebo zlepšit životní prostředí v Moravskoslezském kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PaulMA

Držím mu palce...

Moc jsem mu z počátku nefandil,ale pomaličku měním názor R^

0/0
23.7.2010 12:30

rafol

Tak nejak

Tak nejak bych si predstavoval skutecneho ministra ZP ve smyslu ZP pro lidi a ne lidi pro ZP. Jsem jen zvedat, do jake miry se mu to podari proti proudu EU. Ale drzim palce.

0/0
23.7.2010 11:46

jjenda

Re: Tak nejak

Já mu nevěřím. Z jednoho prostého důvodu: chce prý ministerstvo zprofesionalizovat a sám přitom není profesionál.

0/0
23.7.2010 12:23

expat47

Re: Tak nejak

....hlavně, že rozumně uvažuje a bude schopným manažérem.............profesionály na profesionalizaci si může krátkodobě kontraktovat odjinud.............

0/0
23.7.2010 17:30

Gardnes

Jsem zvědav na praxi!

Není sporu o tom, že mimo několika obětí, u kterých víra v ekologii přerostla do fanatismu(stejně jako v jiných oborech vč.církvích) každý dospěl k závěru, že populista Bursík, který si tento obor postupně osedlal napáchal tolik škod, že by měl být souzen za miliardové ztráty státu i občanů. Sojí i za nehorázným nesmyslem ohledně výkupních cen ze slunečních elektráren, což způsobí naši občanům nejdražší elektrickou energii. Nový ministr by si měl dát prioritu pokusit se napravit důsledky v součinnosti s celou vládou. Také výstavba dálnic by se měla rozjet pomocí evropských fondů, privatizace výstavby i úvěrů. Vžda když jedu po brněnské dálnici skřípu zuby, proč již dávno nebyla propojena severní větví Olomouc s Hradcem, která by ulehčila hlavní dálnici a zrychlila by prpojení Severní Moravy s Čechami i Prahou. Zatím původní termíny jsou každým novým vyhlášením odsouvány již o cca 10 let. Zatím co v Německu o dálnice motoristé zakopávají , u nás je problém postavit 10 km/rok.Prý krize??

0/0
23.7.2010 8:44

jjenda

Re: Jsem zvědav na praxi!

Tak jezděte do Brna vlakem a nebudete muset skřípat zuby :-) Tohle myslím vážně tak napůl, D1 je tragická a dokončení dálniční sítě (s prvky šetrnými ke krajině a migrujícím organismům) nutné. Co ale myslím vážně, že dáváta najevo svoji nevědomost v problematice výkupních cen zelené energie. Zákon o její podpoře má na triku zejména ČSSD s KSČ, za podpory US! V době jeho schválení vůbec nebyla SZ (potažmo Bursík) ve sněmovně! Ověřte si fakta, než na něco začnete slepě útočit.

0/0
23.7.2010 11:11

Lady Humussprey

Ministr pro přírodu

1. náměstek pro dny slunečné. 2. náměstek pro slejvance. 3. náměstek pro větry atd.

Jenže do přírody patří také hmyz a tak se stanoví odbory pro dané živočichy. Má to však jeden vakl. Těm živočichům i povětří je to putna.

0/0
23.7.2010 1:20

varg

Re: Ministr pro přírodu

Vysvetli prosim mimoprazskym nesvejkum co je to slejvanec,vakl a putna.

0/0
23.7.2010 8:08

Velmi prolhaní novinaři

Tak to je správný ministr pro přírodu...

Rv

0/0
22.7.2010 22:25

pavel.61.

Re: Tak to je správný ministr pro přírodu...

R^

ano, vymetl aktivisty. Ještě aby zkrotil ekoklér, který je velmi silný a bude se zase něco pro životní prostředí dělat

0/0
23.7.2010 7:56

rafol

Re: Tak to je správný ministr pro přírodu...

R^

0/0
23.7.2010 11:47

Roko Blábola 07

Konečně to vypadá, že se na MŽP

dostal normální člověk. Doufám, že zdejší ekoteroristy vyrve i s kořeny. Tolik škody na přírodě jako naši zelení fanatici dokázal udělat jenom bolševik a Tunguzský meteorit:-/

0/0
22.7.2010 20:35

kuttna

Re: Konečně to vypadá, že se na MŽP

Mně od pohledu moc normální nepřijde, ale to ještě nic neznamená.

0/0
22.7.2010 21:03

109e

Re: Konečně to vypadá, že se na MŽP

Souhlasím, že je normální. Neznám jediného politika na světě, který by se dokázal postavit betonářům a naftařům.

0/0
22.7.2010 21:12

rafol

Re: Konečně to vypadá, že se na MŽP

R^

0/0
23.7.2010 11:47

Duke_Nukem

typicky trojsky kun,

jak to asi mohlo dopadnout,kdyz puvodne kandidoval na hospodarstvi.Tahle vlada je fakt jen k smichu,nebo spis k placi...Rv

0/0
22.7.2010 18:50

Mumrli !(milovnik romů)

Re: typicky trojsky kun,

Jasne, lepsi je ministr ktery bude proti Temelinu, proti dalnicim, proti obchvatum, podporovat solarni nesmysly...jo, to uz tu bylo, a mam pocit ze je to spis na skodu.

0/0
22.7.2010 19:22

kuttna

Re: typicky trojsky kun,

Nestýská se Vám po totáči? Atomka v každém kraji, hopsaštráse se taky budovaly, likvidace odlišných názorů taky běžela jedna báseň. Jen ti lidé, co se tehdy točili kolem Charty 77 a teď se točí kolem SZ nám to všeobecné štěstí narušují.

0/0
22.7.2010 21:06

pavel.61.

Re: typicky trojsky kun,

vysvětluji si to tak, že je zajímají na SZ spíš lidská práva, protopže při použití špetky rozumu, by zelené nesmysly rozeznali. I když členství V.Havla v Římském klubu mé mínění trošku ruší

0/0
23.7.2010 8:00

varg

Re: typicky trojsky kun,

Jsi tupa zelena spina, diky bohu ze mame havla a jeho polibky smrti.

0/0
23.7.2010 8:04

majkl1

Vysoce nešťastný název článku,

nicméně hlas rozumu z MŽP. Dokončit započaté, řešit problémy regionů a ne Kotěhůlek. Řešit problémy kulturní krajiny s jejími obyvateli a to včetně národních parků. Národními byly vyhlášeny jako kulturní dědictví celého národa, nikoliv jako osobní vlastnictví několika jedinců jejich správy. Ono totiž to životní prostředí začíná u Vás v obýváku, pokračuje přes celý byt, dům, ulici.....až po celou tu naší kuličku. Něco ovlivnit můžeme, něco ne. Tak se pokusme stát dobrými hospodáři alespoň toho, co nazýváme svým. A aby to fungovalo, na tom musí spolupracovat nejen MŽP, MD, MP i MZ(emědělství), ale i my všichni, pokud o to dobré hospodaření stojíme.

0/0
22.7.2010 17:57

kuttna

Re: Vysoce nešťastný název článku,

Já tam nic o řešení problémů kulturní krajiny nenašel. Který bod se týká tohoto tématu? Ale jinak souhlas (až na ty národní parky - tam bych spíš přitvrdil a pouštěl do nich jen slušné lidi).

0/0
22.7.2010 21:10

pavel.61.

Re: Vysoce nešťastný název článku,

u nás je přeci jenom kulturní krajina (lidmi upravená) a tak bychom se měli k ní i kulturně chovat a nedovolovat Ekologům páchat ekologické katastrofy (Šumava) pro jejich ideologii

0/0
23.7.2010 8:03

majkl1

Re: Vysoce nešťastný název článku,

Odpověděl jste v podstatě za mne. Jen bych doplnil: Krkonoše - budní hospodářství, Šumava - lesnictví, drobné zemědělství, pastevectví, sklárny. Krušné hory - navíc důlní činnost atp. Podstatné bylo to, že způsob využití krajiny se této přizpůsoboval a ne naopak! 

0/0
23.7.2010 10:20

jjenda

Re: Vysoce nešťastný název článku,

Rozummí tomu dobře, že chcete konkrétně v těch Krušných horách obnovit středověké hornictví? :-)

A ještě poznámka k "ekologické katastrofě" na Šumavě. Nějak autorovi tohoto bonmotu nedošlo, že za ni může právě chybný zásah člověka, který spočíval ve vysázení monokultury. Ve vaší ideologické zaslepenosti vám nedochází základní logika.

0/0
23.7.2010 11:16

majkl1

Re: Vysoce nešťastný název článku,

Mícháte 2 příspěvky dohromady, ale budiž. Nechci obnovovat důlní činnost v Krušných horách (ostatně ona tam běžela donedávna viz Jáchymov). Poukazuji na fakt, že to, co je vydáváno za původní nedotčenou přírodu, vůbec původní není. Jistě, existují malé enklávy, které si zachovaly původní charakter i díky tomu, že jejich hospodářské využití bylo skoro nemožné. Ovšem velké krajinné celky včetně národních parků jsou, ať chceme nebo ne, krajinou kulturní. Krajinou obhospodařovanou tu lépe, tu hůře a někdy, hlavně v době nedávné, přímo zločinně. Pokud nebude mít dobrého hospodáře, změní se, ale nikdy do původní formy, zdegraduje na jiný typ. Malý příklad - horské louky s jejich bohatstvím druhů. Přestaly se sekat a místo luk máte plochy buřeně několika málo agresivních druhů. A tak jsme objevili Ameriku a za nemalé peníze, včetně těch z EU se znovu začíná s jejich sečením. Jenže řetězec spotřebitelů sena je již zničen a tak končí v lepším případě jako biomasa, v horším se nechá v shnít.

0/0
23.7.2010 11:57

jjenda

Re: Vysoce nešťastný název článku,

Spojil jsem je záměrně. Doufal jsem v to, že si případné reakce rozdělíte :-)

S tím, že prakticky celá naše biocenóza je ovlivněná, se nedá nesouhlasit. Na základě toho ale nelze striktně vyhlašovat politiku neustálých zásahů vždy a všude a jen v krátkodobý prospěch člověka. Viz např. vaším kolegou předhozená Šumava. Člověk se postaral o vznik "kulturního" lesa a tím vytvořil podmínky pro extrémní kůrovcovou kalamitu. Jenom tvor nebystrého rozumu může tvrdit, že správným řešením je napadené porosty do jednoho vykácet a znovu vysadit monokulturu, aby se za desítky let kalamita opakovala. Naopak - musíme navrátit lesu jeho druhovou a věkovou pestrost. Nikdy nedosáhneme původního stavu, v žádné krajině, kromě toho co je původní stav? Vzhledem k tomu, že v přírodním prostředí probíhá neustálá sukcese. Ale můžeme se přiblížit zdravějšímu stavu, díky kterému si pak systém vyřeší hodně problémů sám.

K vámi zmiňovaným horským loukám - ano, samozřejmě souhlasím, jednou člověk takový ekosystém v

0/0
23.7.2010 12:20

jjenda

Re: Vysoce nešťastný název článku,

... K vámi zmiňovaným horským loukám - ano, samozřejmě souhlasím, jednou člověk takový ekosystém vytvořil a není důvodu ho nechat jen tak zaniknout pod heslem přirozeného vývoje. Horská louka, i když umělá, je velmi cenný ekosystém. O tom nikdo nepolemizuje. Nic není černé ani bílé - musíme se o některá místa vyloženě starat (louka) a některým jenom pomoct k jejich zdravějšímu vývoji (les v CHKO, NP).

0/0
23.7.2010 12:21

majkl1

Re: Vysoce nešťastný název článku,

No, o tom to přeci celé je. Jen mezi to starat se a pomoci lze položit rovnítko. Obnovit původní charakter smíšeného lesa, horských bučin etc., to je záležitost několika generací velice opatrného a rozumného lesního hospodářství. A v některých lokalitách bohužel zřejmě nepomůže ani to a bude nutno najít přístupy nové a to s ještě větší opatrností. Základem každého lesa je půdní fond, jeho typ a charakter. A pokud je tento narušen, nebo skoro zničen, pak lesákům pomoz Bůh i se sv. Václavem.

0/0
23.7.2010 12:41

MKzB

Co je lepší?

Co je lepší.

Auto, které profrčí po dálnici 130 hm/h a města/obce míjí, nebo auto, které jede po klikatící se silnici v průměru 70 km/h a městy/obcemi projíždí?

Já myslím, že první varianta.

0/0
22.7.2010 17:56

kuttna

Re: Co je lepší?

Těch variant je víc. Nejlepší je, když to auto vůbec nemusí nikde frčet. Jenže to by po kolejích nesměly jezdit České dráhy a autobusy by musely vypadat jinak. Takhle i já jedu raděj autem.

0/0
22.7.2010 21:12

nekdoosmdesatyšesty

Re: Co je lepší?

Už se mi z vás opravdu dělá zle... Všichni budeme sedět doma, případně jezdit jen vlakem a pak asi chodit pěšky i se zavazadly. A to kvůli pár tupcům jako vy a pan 109e, které pěkně semlela zelená propaganda, ve které se celosvětově točí obrovské peníze.

Ale ono to jednou skončí, stejně jako skončil nacismus nebo komunismus. Bohužel asi opět bez toho, aby byli viníci potrestáni ;-(.

0/0
26.7.2010 19:38

109e

Re: Co je lepší?

Jsou tady jiná řešení, ale o nich nepadlo ani slovo.

0/0
22.7.2010 21:15

AAA1

Re: Co je lepší?

Jo, stavet nove zeleznicni koridory na kterych pak budeme s velkou slavou jezdit ma rychlosti 160 km/h?

0/0
22.7.2010 21:40

109e

Re: Co je lepší?

O velké slávě jsem ani neslyšel a 160 km/h je více, než na dálnici.

0/0
22.7.2010 21:53

kuttna

Re: Co je lepší?

Bohužel jsme asi opravdu už zaostalou rozvojovou zemí, která umí jen převážet hlínu z místa na místo a pak ji zalít betonem. Na vysokorychlostní tratě už technicky nestačíme.

0/0
22.7.2010 21:54

109e

Re: Co je lepší?

Vysokorychlostky má na světě hrstka zemí. Vůbec nejde o to, jestli na to stačíme, povedou naší republikou taj, jako tak. Díky naší poloze-je to pouze otázka času.

0/0
22.7.2010 22:02

kuttna

Re: Co je lepší?

Bohužel ta vysokorychlostní trať má právě na našem okrese zničit rekreační oblast a komplex lesů poblíž okresního města. Nedivte se, že jí vůbec nefandím a nepovažuji ji za ekologickou. Mně osobně stačí těch 120 až 160 km/hod na stávajících tratích.

0/0
22.7.2010 22:07

109e

Re: Co je lepší?

Jestli něco padne, je mi to líto. Ale o ekologickou dopravu se opravdu jedná. Ve Francii už dýchá na paty i vnitrostátní letecké dopravě. A to je super.

0/0
22.7.2010 22:13

kuttna

Re: Co je lepší?

Jenže Francie má trochu jiné rozměry a poměry - trochu to znám. 

Proč ale trasa musí vést zachovalou přírodou? Raděj bych počkal až na dobu, kdy tu bude vláda, které nepůjde jen o peníze.

0/0
22.7.2010 22:17

109e

Re: Co je lepší?

Souhlas.

0/0
22.7.2010 22:19

109e

Zájmy.

Ani slovo o železnici (pokud jsem to nepřehlédl). Docela brzy, vlastně s náskokem si ho betonáři ochočili. Nedělám si iluze, politici jsou jen figurky, ale takhle okatě ?

0/0
22.7.2010 17:07

prazakm

Re: Zájmy.

Jestli to nebude tím, že železnice je v současné podobě naprosto k ničemu.

0/0
22.7.2010 17:43

net.Xtreme počtvrté

Re: Zájmy.

Tak, navíc by to mělo řešit ministerstvo dopravy nebo které...

0/0
22.7.2010 17:44

109e

Re: Zájmy.

R^

0/0
22.7.2010 19:28

AAA1

Re: Zájmy.

Vsak ministr dopravy se uz vyjadril. Ze chce urychlene resit vpusteni konkurence na zeleznici. To bude mit pan 109e radost ;-D

0/0
22.7.2010 21:39

109e

Re: Zájmy.

Na dvoukolejkách nepochybně, na jednokolejkách je to blbost. Železnici uznávám a tak budu rád, když se bude jezdit. V podstatě máte pravdu.

0/0
22.7.2010 22:04

109e

Re: Zájmy.

Jak se dá reagovat na obecnou odpověď? Nemáš na argumenty, proč píšeš? Nejsi k ničemu ?

0/0
22.7.2010 19:28

kuttna

Re: Zájmy.

Ale ona (přesněji České dráhy) je opravdu k ničemu. Ale jsem přesvědčen, že MŽP by k tomu taky mělo co říci - když se tak stará o dálnice a energetiku. (Všiml si vůbec pan ministr, že je na MŽP a ne na ministerstvu průmyslu?)

0/0
22.7.2010 21:16

109e

Re: Zájmy.

Jezdím vlakem téměř denně 2x. Projel jsem regionálky i hlavní tratě. Tak moc prosím o vysvětlení, co je k ničemu. Obecné tlachání nemá žádnou hodnotu, tak se vzchop a piš k věci.

0/0
22.7.2010 21:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.