Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda chce zabránit čekání u lékaře, zvýhodní „rychlé“ ordinace

Jestli umí doktor něčím spolehlivě naštvat pacienta, je to zbytečné čekání. Sedíte, dvě hodiny jsou pryč a pořád se nic neděje. Vláda se teď pokusí odbavení u lékaře urychlit. Chce dosáhnout toho, aby pojišťovny odměňovaly ty ordinace, které si umějí zorganizovat provoz tak, že pacient čeká jen minimálně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sorgedoktor

Ono co řešit je a není,

pokud  někdo umře v čekárně, je to   enormně  nepříjemné a žinantní

0/0
14.1.2011 13:17

sorgedoktor

Oaní redaktorko,

to jste teda do něčeho  kousla..

0/0
14.1.2011 13:16

Prdlajs

Není co řešit,tak řešme nesmysly

Je až neuvěřitelné jaká blbost může napadnout někoho na ministerstvu zdravotnictví.

Jako by netušili jak to chodí u praktického lékaře(někteří jěště musí dělat smluvní lékaře pro firmy.To nařizuje zákon!)Stanovit předem objednávky,s minimální přesností je naprostá hloupost.Jednak ráno se musí dělat prevence,odběry pro laboratoř,samozřejmě mezi tím i akutní pacienti.Pro mnohé 30Kč neznamená nic

a klidně jdou i s banalitama 3x týdně.Je naprosto nemožné předem odhadovat kolik nemocných přijde akutně a obědnávají se vstupní prohlídky a preventivky,očkování,

ale stejně nelze naplánovat ,kolik času bude potřeba na jednoho.Je to navýsost idividuální záležitost.

0/0
31.8.2010 13:38

misule.pe

Re: Není co řešit,tak řešme nesmysly

Náhodou to jde a docela se to osvědčilo. První hodinu ordinace máme vyhrazenou pro neobjednané akutně nemocné pacienty a v naprosté většině případů to stačí. Když je mimořádný nával a nabereme skluz, tak to čekajícím objednaným pacientům vysvětlíme a nezažila jsem s tím problém. všechno jde, když se chce, ale je mi jasné, že pro spoustu kolegů je to zatím nepředstavitelné - taky jsem se tomu ze začátku bránila (holt jsem stará konzerva, no... ;-))

0/0
4.11.2010 13:45

sorgedoktor

Mlvte prosím je a jen za sebe..

Pokud má ženská doma 2  děcka, jede jí vlak v 10,00  a další ve 14,00  je to  dost naléhavé.Když to  zohledníte, lidé Vám vynadají

0/0
14.1.2011 13:19

Calinda

Další

nesmyslný návrh Rv Systém na objednání funguje už u většiny lékařů, ale u většiny čekáte stejně, i když jste objednaní, protože lékař nikdy nemůže vědět, s čím dotyčný pacient jde, jak dlouhý bude čas, který je třeba konkrétnímu pacientovi věnovat a také chodí pacientě, kteří jdou s nějakým akutním problémem, takže těžko se mohou objednat předem a tím pádem také "narušují" ten sysétm objednaných pacientů. Další návrh naprosto nepotřebný a skutečné problémy ve zdravotnictví se zase odsunou na druhou kolej.

0/0
23.7.2010 13:38

jóna od potoka

Objevuje již objevené

Pan doktor Šťastný objevuje systém,který funguje ve vztahu paktických lékařů se zdrav. pojišťovnami již druhým rokem.Lékaři jsou bonifikováni za  objednávání pacientů příplatkem 2 Kč vrámci kapitačního paušálu.U VZP jde o program s názvem AKORD,který je zaměřen na zlepšení kvality poskytované péče praktickými lékaři.

 Z  vlastní zkušenosti mohu potvrdit, ikdyž jsem tomu zpočátku nevěřil,že objednávání na určitý čas opravdu funguje a je oboustr. přínosem.Objednaný pacient je vyšetřen a ošetřen maximálně do 15 minut,takže v čekárně  je poloprázdno.Zajišťuji zdrav.péči ve třech ordinacích na Šumavě-od Sušice přes Kašperskohorsko,Prášilsko,oblast Srní a Modravy,a díky tomuto systému zvládám časově náročnou návštěvní službu,za pacientem jedu Šumavou také 35  i více km a to samé zpět.V okrese Klatovy poskytuje péči 57 praktických lékařů pro dospělé a děti a dorost,z nich je 26 zapojeno do výše uvedého programu VZP.Toto pouze ve stručnosti

0/0
22.7.2010 23:32

barbarosa1942

ok

duchodci si tam chodi posedet a poklabosit, ja tolik casu nemam, musim do prace, aby bylo na duchody.  Tady je ta priorita, kdo tam vysedava...

0/0
22.7.2010 17:41

RumBum

no cekani u lekare me taky stve,

ale opravdu by tohle mela resit vlada? Pravicova?

0/0
22.7.2010 17:34

doktor_bota_2

Re: no cekani u lekare me taky stve,

Skutečně miluju podobné názory. Novináři vytáhnou jedno vládní téma z tisíce, a okamžitě se najde ovce, která bečí něco v tom smyslu, že se vláda zabývá jen prkotinami.:-/

0/0
22.7.2010 17:46

Mammas

Vlada chce zabranit cekani u lekare

Udela se mi spatne,pres noc mi naskoci 38 teploty navic budu mit prujem,nejsem objednana-ouha prijdu na radu az na konci ordinacnich hodin-k praktirckemu lekari ma chodit clovek nemocny a ne objednany,a kolik starsich lidi ma doma net, spousta lidi nema ani telefon aby se objednali,to je diskriminace jedne skupiny ,nebo ma jet sedmdesatileta babka autobusem do mesta a rici doktorce-zitra k vam prijde?:-(:-(

0/0
22.7.2010 15:27

doktor_bota_2

Re: Vlada chce zabranit cekani u lekare

Viz níže. Rád pustím pacienta s akutními problémy před sebe, ale chci slyšet od sestry důvod. Uhnu mu stejně, jako houkající sanitce na křižovatce.

0/0
22.7.2010 15:31

Mammas

Re: Vlada chce zabranit cekani u lekare

Tak to pr,to je poruseni lekarskeho tajemstvi,ona bude cizim lidem a dokonce cele cekarne rikat,jake ma pacient problemy?Kde to jste,uvazujte trosku,k praktikovi jde clovek kdyz ma problem,proste se vam v praci udela spatne-to neni akutni pripad a ani duvod,abyste o svych problemech vypravel jinym.No a budete tam cekat treba dve tri hodiny.Akutni pripady jdou vzdycky napred ,ale vy chcete aby vam byly oznameny.Musite se na to divat i ze strany pacienta,ktery se nema jak objednat,proto hovorim o diskriminaci urcite skupiny,ktera nema dane prostredky a  ani neni jejich povinnosti ze zakona je vlatnit.Proste docela normalni  diskriminace:-/

0/0
22.7.2010 17:47

Calinda

Re: Vlada chce zabranit cekani u lekare

Přesně tak R^

0/0
23.7.2010 13:41

martin_simek

Re: Vlada chce zabranit cekani u lekare

Krasny priklad s tou ridkou stolici, taky jsem jednou sel k lekari, zvedl nohu na obrubnik a .................. jinak to ale prehanite, tam sedi uplne jine pripady a 3h tam poslouchaji zvuky (srkani piti kavy) z ordinace a chytaji bacily. A ze nema cesky duchodce telefon ? Delate si legraci ? Zijete v Cesku ? tady ma kazdy dva mobily, i kdyby na na jen nebylo 8-o

0/0
22.7.2010 17:43

Mammas

Re: Vlada chce zabranit cekani u lekare

Ja jsem o ridke stolici nepsala,ja jsem psala o prujmu,ale i myslenky leckoho nejsou nejhustsi a jim predkladana fakta taktez

0/0
22.7.2010 17:52

Brokoslav

to zas bude řečí

to zas bude řečí, jak doktoři koukaj jenom na peníze a nechtěj se vybavovat dvě hodiny s každým pacošem v ordinaci

0/0
22.7.2010 14:13

sorgedoktor

Od ministra Plojhara až po červenec 2010

ministerstvo  plodí jednu  volovinu za  druhou..

Po roce 1948   bylo málo lékařů....Nár. soc. šli tak 2-3 roky do výroby..

  Když někdo něměl původ...taly šel do výroby na ro, dva tgři..

  No a ted tohle...

0/0
22.7.2010 14:04

ivan2

Nekde je cekanani nutnost

Treba na magneticky rezonanci. Pojistovna proplaci max. 3 scany za den. Tak si vas pozvou na 8:00 na rano a pak cekaji do 13:00 jestli se nekdo nerozseka na dalnici v aute. (havarky maji samozrejme prednost). Kdyz je vsechno v pohode, tak se vsechny pacienty vyresi odpoledne, kdyz ne, tak si vas pozvou na priste.

Na prvni pohled to moc nedava smysl, ale doktori musi umet klickovat mezi ruznymi limity, ktere jim stanovuji pojistovny.

0/0
22.7.2010 14:03

motylek_02

no jestli jsou ta mimina

mimo cekarnu proto ze se tam nahrnul stejny pocet tatinku, tak ano, kritizuju tatinky a  rovnez provozovatele a rovnez maminky, ktere se neozvou.

0/0
22.7.2010 14:01

Bobrnautus Bobrovič

Existují i extrémy....

Jednou jsem u jednoho specialisty čekal od 9 ráno do 4 odpoledne..... Ačkoliv doktor je to skvělý, sestru má slepici, která každého objedná na devátou, prostě na to kašle.....

0/0
22.7.2010 13:56

rozina

Re: Existují i extrémy....

Jé nebyl jsi u nás?!

0/0
22.7.2010 20:34

rozina

Standardy

Chtěla bych aby mi někdo definoval standard v lékařské péči. Každý jsme přeci individuální a tak je potřeba k tomu přistupovat,ne? Když přijdu na vyšetření, tak mě přeci nepošle doktor rovnou na rentgen, zjistí co mi je a podle toho se rozhoduje.

To že čekáme je přeci slovo čekárna od slova čekat....

No a pak když je pacient v ordinaci a něco ho bolí,tak chce od doktora aby ho bolesti zbavil, pomohl. Nebo si z vás nikdo nevšiml, že pacienti přicházejí za lékařem a čakají, že jim uleví? Takže to "tlachání" k tomu bohužel patří nejsme housky na krámě.

0/0
22.7.2010 12:25

doktor_bota_2

Re: Standardy

Standardy ve zdravotnictví jsou jedním z bodů, obsažených v koaliční smlouvě, termín je tuším 2012. Jinak čekání nevidím jako problém, ten vidím v tom, že se objednám na určitou hodinu a sestra není schopná v situaci, kdy to není možné dodržet, mi stručně sdělit důvod.

0/0
22.7.2010 12:31

rozina

Re: Standardy

Ve zdravotnictví pracuju, proto si myslím, že to je nesmysl. Koaliční smlouvu jsem četla,ale jen letmo, to se přiznávám.

0/0
22.7.2010 13:01

rozina

Re: Standardy

Ještě k tomu, že setra není schopná sdělit důvod: Asi by se vám nelíbilo,kdyby vám nesměle pošeptala, že se pan doktor špatně vyspal, už 2x jí vynadal a "nejde mu práce od ruky".

A věřte že ani jim se nelíbí, to upřednostňování známých.

0/0
22.7.2010 13:04

pintruse

Re: Standardy

Chápu, ale pokud si jde pacient do nemocnice pro výsledky odběru krve (z pátku) v pondělí a sestra mu ráno nahlásí-čekejte a za DVĚ hodiny lékařka pacientovi sdělí, že výsledky ještě nemá, protože odborný lékař je podepisuje až v 15 hodin! Stalo se letos v červenci - nemocnice Na Bulovce - infekční oddělení!!!

0/0
22.7.2010 13:32

rozina

Re: Standardy

No to je síla. Ale je to o organizaci. U nás se to doví pacienti po telefonu. Ovšem je to zase podle toho co je diagnostikováno. Jistě by se nikdo nechtěl po telefonu dovědět, že má vážný nález. A ještě jedna věc, tzv. statimový pacienti - nečekají.

0/0
22.7.2010 20:32

doktor_bota_2

Re: Standardy

Rozinko, sestra u praktika musí být diplomat, ne slepice. Pokud se lékař špatně vyspal, má kocovinu, nebo mu ta jeho ráno nedala, existují desítky způsobů, jak to objednanému pacientovi, resp. celé čekárně, z ohledem na dobré jméno ordinace vysvětlit.

0/0
22.7.2010 14:42

rozina

Re: Standardy

Nemyslela jsem praktika, ale odborného lékaře, co má ambulanci jednou týdně. Lidi běžně čekají hodiny a většinou si to nechají líbit. Prostě chtějí tu nejlepší péči, které se jim také dostane. Je to vykoupené čekáním někdy i několika hodinovým. U své praktické lékařky jsem zvyklá čekat i celé dopoledne, když je chřipkové období, tak je nás tam opravdu hodně a nikdo nenadává. Mě už je většinou tak zle, že ani nemám sílu.

0/0
22.7.2010 20:29

999666999

Proč by chvátali,

když je zaveden paušání systém a ne kolik toho ten či onen udělá. Kdopak to asi nastavil ;-D;-D;-D

0/0
22.7.2010 11:53

saldo

Objednávání je většinou na prd.

Stejně doktoři berou pacienty podle toho, jak přišli. I neobjednané. Tak co s tím?

0/0
22.7.2010 11:30

SvatyAntonin

modré

A že to ti oranžoví tak bravurně všechno vyřešili. Zadlužené nemocnice převedly na kraje, pak dělali cirkus a koncepce žádná. Ve školství léta paní Buzková, dávala své děťátko do privátní francouzské za desítky tisíc měsíčně od školky.

0/0
22.7.2010 11:04

SvatyAntonin

sfingosin

Naše zdravotnictví je na špičkové evropské úrovni. To že je nižší věk občanů závisí od jejich životního stylu, přežírání, nezdravého způsobu života a s tím doktoři jaksi nehnou. Je třeba dělat něco se zdravotnictvím-tedy určit standardy, do kdy musí být pacient přijat na operaci, která není život ohrožující - endoprotézy, žlučník a pod. a na co má nárok. A ty poplatky bych rozhodně v nějaké výši zachoval. Co jue zdarma je zneužíváno. Podívejte se na pohotovost, která má sloužit pro opravdu mimořádné případy. Když poplatky kraje vracely, bylo tam víc lidí jak u obvoďáka. A pokud mne chytne náhle žlučník, záda či něco jiného, dám i stovky 3, když mi někdo pomůže a ne korun 90

0/0
22.7.2010 10:58

sfingosin

Re:

Nejen na evropské špičkové úrovni ale dokonce na svetové! Ale to bohužel platí pouze v okamihu když potřebujete voperovat kochleární implantát, provést transexuální operaci nebo "zavrtat" do hlavy Gama nožem kvůli nádoru. Tam je to bez debaty světová úroveň.

Ale kde naprosto zaostáváme a chováme se jak totální komouši, to je úroveň primární péče, sociálně-zdravotní starostlivost... Doktoři v ambulancích ještě jaksi nepřišli nato jak se mají chovat... A nejvyšší vedení v zdravotnictví ještě nepřišlo nato že má přemýšlet jak plošně zlepošvat zdraví obyvatel. Ale 30Kc poplatkami to není...! :-)

0/0
22.7.2010 13:32

Dennys

Re: Re:

A Vy a Vam podobni jste jeste neprisli na to, ze za 23.000 Kc, ktere jdou rocne na osobu do zdravotnictvi v Bananistanu nelze mit nemeckou peci, kde jde rocne 3.000 uro na osobu. A je vcelku jedno, zda s poplatky, ci bez (ty stejne ani nepokryly narust vydaju za leky, nastartovany Snajdrem .. a kasa je zas prazdna).

Zmenu chovani to chce u obou skupin - lekari uz ho meni - uvedomuji si sve postaveni a na cem by melo spocivat.;-) Chce to pozitivni motivaci - ta negativni (prikazy, zakazy,...) uz nefunguje - vsude je vice volnych mist, nez zajemcu o ne.

0/0
22.7.2010 13:48

mam.to.v.hlave.srovnany

Komfort versus kvalita

Proč jen mám pocit, že trendem dneška je upřednostňovat komfort a pohodlí před kvalitou? Nad skutečnou profesionalitou začíná převládat "tržní povrchnost", kdy se vše tváří jako skvělá a profesionálně fungující služba, ve skutečnosti ale klient konzumuje jen lacinou náhražku, která mu byla předhozena...:-/

0/0
22.7.2010 10:56

SvatyAntonin

Re: Komfort versus kvalita

Kvalira souvisí i s tou čekací dobou. Proč mít ve službě lékaře 2 a netrápit bolestí zbytečně čakající pacienty třeba na chir. ambulanci, když jeden to možná také zvládne, ale budu čekat 4 hodiny.

0/0
22.7.2010 11:01

mam.to.v.hlave.srovnany

Re: Komfort versus kvalita

Mě víc zajímá kvalita samotné lékařské péče, než jaká je čekací doba. Jsem zvyklý čekat na svého specialistu klidně několik hodin, protože mu důvěřuju a vím, že odvádí skvělou práci. Rozhodně bych nerad, aby byl svým zaměstnavatelem (nemocnicí) nucen k jinému způsobu práce nebo aby dokonce část své práce odbýval.

0/0
22.7.2010 11:06

Mat_Hawk

Re: Komfort versus kvalita

vidíte, já třeba nepovažuju za normální být objednaná na osmou ráno a přijít na řadu ve dvě odpoledne. Protože mám taky svého zaměstnavatele.

0/0
22.7.2010 13:12

sfingosin

Hovadiny již 20 let....

Každý ministr přišel s nějakou překotnou novinkou o které se hodně psalo a diskutovalo ale vliv na zdravotnictví jako celek a zdraví lidí to nemělo žádný!

Naše zdravotnictví má jiné problémy než poplatky 30Kč, 50Kč, čekání 1 nebo 2h...

1. Máme o 10 let menší očekávanou dobu života než Němci 2. Klesá odborná úroveň průměrného absolventa medicíny. 3. Naprosto zaostalé myšlení lékařů i mediků, kteří ještě pořád žijí v hlubokém socializmu 4. Šance se chopili finanční žraloci, kteří privatizují, skupují ordinace a lidem nabízejí možnost vyhrát notebook když budete chodit do jejich zařízení

Ani jeden z těchto problémů nevyřeší poplatky 30 nebo 50Kč, odměňování

rychle pracujících ordinací...

0/0
22.7.2010 10:52

Tectosagos :

Ano, a hodně poklesly i úrovně na jiných školách.

To je to "humanitní" školství ve kterém se děti neučí nic, jen se prožvanit zadáním.

Prosadili to novináři kteří nic konkrétního neumí, z memorování faktů i matematiky měli hrůzu protože jsou neschopní, ale rozvalili školství už od základního protože zmanipulovali veřejnou diskusi kterou ovládají.

 

A cenzurují i diskuse čtenářů pokud se nějaký FAKT nehodí do jejich modré politické linie a kultu Vůdce.

0/0
22.7.2010 11:01

Josef Chorý

Re: Hovadiny již 20 let....

To je zase blábol.

0/0
22.7.2010 13:12

Dennys

Re: Hovadiny již 20 let....

Prave, ze mladsi lekari se uz socialisticky chovat prestavaji ................. ;-)

0/0
22.7.2010 13:49

sorgedoktor

Co 20 let, .

60  let     chrlí   organisační nesmyls ly  jedno ministerstvo za druhým..

0/0
22.7.2010 14:06

referentka

...no,

u nás přebrala praxi po p.dr. důchodkyni mladší lékařka...přebrala klientelu, ale vzhledem k tomu, že je opravdu dobrá, měla i klientelu původní, která za ní dojíždí z města cca 10km vzdáleného...u "staré" doktorky jsme čekali průběžně 10-15 minut...teď není výjimkou čekat tři hodiny...nová paní dr. je bezvadná, zbytečně se "nezdržuje", ale na druhou stranu ochotně vše vysvětli a pacientovi se věnuje...myslím si, že by pojišťovny měly regulovat  množství pacientů registrovaných u jednotlivých  lékařů - teď myslím obvoďáky...

0/0
22.7.2010 10:49

sorgedoktor

Vskutku krásné postřehy,

dle statistik   vystugduje Lék.fakultzy aSI 900  lidí...

00  odchází do Německa a do Anglie...

Perspektiva:Přísun z Ukrakiny, Běloruska. Bulharska..

   Bulhaři už   tady  byli od roku 1948, nepřejte si ta zažít !!

0/0
22.7.2010 14:37

zajicek8

Nechápu

Proč se ministerstvo zabývá takovou prkotinou? Čekací doba v ordinaci je věc pacienta, lékaře a zdravotní pojišťovny. Zase má někdo pocit, že musí řídit vše.

0/0
22.7.2010 10:47

SvatyAntonin

Re: Nechápu

To není pravda. Pojišťovnu to vůbec nezajímá, doktory ve špitále také ne, je třeba s tím něco udělat.

0/0
22.7.2010 10:50

zajicek8

Re: Nechápu

Lékař má uzavřenou smlouvu s pojišťovnou, nikoliv ministerstvem. Takže problém čekací doby je plně v kompetenci ZP.

Ministerstvo může tak akorát něco doporučovat, ale nemá nejmenší možnost to jakkoliv kontrolovat, natož postihovat nebo bonifikovat nebo dokonce lékaři nařizovat.

Opravdu se MZ zabývá prkotinou, místo řešení skutečných problémů - viz stanovení standardů, páteřní sítě nemocnic, cen léků...

0/0
22.7.2010 11:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.