Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Senát navrhl zmírnění trestů pro řidiče, za 0,3 promile body nedostanou

Šoféři, kteří se dopustí za čtvrt roku více přestupků, by měli být potrestáni pouze za ten s nejvyšší sankcí. S touto úpravou počítá návrh, který Sněmovně zaslal Senát. Změna zákona má podle senátorů chránit řidiče před odebráním řidičského průkazu za více drobnějších přestupků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wcbaba

Tak jsem pochopila, že ten paskvil nazývaný bodový systém

se po projednání ve sněmovně ještě víc zašmodrchá. No nic holt nechám auto v garáži dám dvě tři pivka a vyrazím na kole nebo na bruslích.

0/0
26.7.2010 14:06

Deleter

Bodový systém

tak, jak funguje dnes, má podobně preventivní účinek, jako by se zrušilo oznamování známek při zkoušení ve škole, a až na konci roku by se rozdalo vysvědčení. To by bylo překvapení! A přitom by šprt z první brázdy řek: "Kdo neví, že se má pilně učit, do školy nepatří!";-D

0/0
22.7.2010 9:10

rowman_

Re: Bodový systém

R^

0/0
26.7.2010 13:54

Deleter

Zbytečně komplikované

stačí, když bude mít úřad povinnost řidiče o zaznamenaném přestupku vyrozumět ihned. Né až po roce, když už je toho víc, a ouřada čeká na úplatek.

0/0
22.7.2010 9:06

saldo

A co takhle hlučnost?

Proti její nadměrné úrovni se bojuje na leckterých frontách, ale to, co se line z (laděných) výfuků zejména vysokootáčkových čtyřválců nesmyslně vytáčených ve městech mezi dvěma blízko po sobě situovanými řízenými křižovatkami, nikoho ze zainteresovaných úředníků příslušného ministerstva nezajímá. Podobně jako jekot strunových vyžínaček na zahrádkách (hlavně o víkendu, kdy si našinec chce užít trochu klidu).

0/0
21.7.2010 21:13

rowman_

Re: A co takhle hlučnost?

vsak v nedeli se sekat ani napr. rezat motorovkou nesmi ... v sobotu se smi tusim od 8 do 8 ...

0/0
26.7.2010 13:55

hovnival

@@

0.3 promile nic neni. Domnivam se, ze by mohlo byt povoleno i 6 piv. Normalni clovek, ktery treba jde na obed do restaurace, da si svickovou a 5 piv a pak jede zpatky do kancelare, by nemel prece prijit o ridicak. Neco jinyho je, kdyby jel uplne opily, ale par piv neskodi.

0/0
21.7.2010 18:39

munkiki

Re: @@

Je vidět,že v tom máš naprosto jasno ! :-/

0/0
21.7.2010 22:00

hovnival

Re: @@

samozrejme. ale ty jsi nejaka nejasna 8-o

0/0
21.7.2010 23:26

politicky nekorektní trolejbus

Re: @@

Normální člověk si nedá k pití k obědu 5 piv.(Po pěti pivech už té práce v kanceláři moc neuděláte.) Dá si jedno, a někdo ještě malý.

Musíte-li mít i při řízení pivo, existuje nealko, a některá jsou vynikající ( zkuste Švestku z Humpolce)

0/0
27.9.2010 13:29

beda venerabilis

Re: @@

Kyž Pepíček dospěl do puberty, tatínek si ho zavolal a takto k němu hovoří.

Koukej Josef, vypis si klidně těch sedum piv denně. Vypi si jich klidně, deset, patnáct nebo dvacet, když ti to chutná. Ale o jedno tě prosím: Nechlastej!

0/0
27.9.2010 14:23

slaviator

hmm

Novela také dává možnost vozidlům označeným značkou invalidy či neslyšícího ve výjimečných případech stát i v místech, kde to není povoleno. Mohli by také vjet do zákazu vjezdu či pěší zóny.

Takže se proti mě v jednosměrce vyřítí legálně invalida?

0/0
21.7.2010 18:39

Hynek Vilém Jarmila reloaded

chodci by měli dávat znamení

Už mě docela štvou ty důchodkyně, jak se zastaví na chodníku u přechodu a dají se do družného hovoru. Auta zastavují jako pitomá a dámy kynou "ne, ne, přecházet nebudeme, jen si povídáme".

0/0
21.7.2010 16:39

kuba78

Re: chodci by měli dávat znamení

jo to me taky sejri. kdyz prijedu k prechodu, prizastavim, navazu ocni kontakt a mavnu at jdou. vetsinou se chodec usmeje nebo podekuje. nekdy kdyz vidi ze za mnou uz je volno, sam mavne at jedu. spokojenost na obou stranach, obycejna lidska slusnost, tak by to melo byt - ne vse ridit zakonem.

ale pokud se k nicemu nema a jen tam tak stoji, tak jedu dal - nehodlam stat pred prechodem a cekat az obroste mechem.

0/0
21.7.2010 17:01

Hynek Vilém Jarmila reloaded

šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

Jedna, dvě desítky (sklenka vína) s nikým nezamává a už vůbec neovlivní řidičovy schopnosti. Od 0,5 promile do 1,0 by byla mastná pokuta, třeba 10-50tis. Kč a od 1,0 trestný čin. A pokud by někdo boural s jakýmkoliv alkoholem, pojišťovna by nehradila škodu. Je v tom nějakej problém? Proč to nemůže fungovat jako na západě? Dejme lidem svobodu a zodpovědnost. Pokud budou všichni furt držení na řetězu, tak se chovat slušně nenaučí.  

0/0
21.7.2010 16:37

Krak

Re: šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

To úvodní tvrzení je hodně hloupé...

0/0
21.7.2010 16:55

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

Všude na západ od nás (staré země EU) mají povoleno 0,5 promile, v UK a Irsku dokonce 0,8 promile, a nic se neděje. Ale mají tam taky páky, jak trestat ty, co to přešvihnou.

0/0
21.7.2010 16:58

Krak

Re: šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

Ach jo... Komentář se týká první věty nikoliv zbytku...

0/0
21.7.2010 17:07

MerlinMagic

Re: šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

Já na tom nic hloupého nevidím. Pán má naprostou pravdu.

0/0
21.7.2010 17:13

Krak

Re: šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

To, že skousneš po obědě 3 piva a nic to s tebou neudělá, nic neznamená. Ty opravdu neznáš nikoho, s kým zamává jedno pivo, natož dvě? To asi mezi lidi moc nepřijdeš... 8-o

0/0
21.7.2010 17:38

politicky nekorektní trolejbus

Re: šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

Zřejmě soudí podle sebe a štamgastů z nálevny za rohem

0/0
27.9.2010 13:35

AAA1

Re: šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

Jo, treba v Nemecku pri presvihnuti do 1 promile to mate za krutych 500 euro, 4 body (z 18ti) a cely, povazte cely MESIC zakaz rizeni!

Takove tresty je bezpodminecne nutno zavest i u nas ;-D

0/0
21.7.2010 17:24

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

No a jistě tam je opatření pro ty, kteří to zopakují vícekrát. Ten měsíc zákazu řízení mi přijde velmi rozumný - aby si to dotyčný ozkoušel jaké to je. Osobně mi přijde škoda, že se stejně nepraktikují ty tresty, co byly běžné ještě za první republiky - pár dní nebo třeba měsíc za katrem, ideálně v městské šatlavě (jako zpoplatněná služba). Aby si dotyčný opravdu rozmyslel, jestli si chce sednout třeba na rok.

0/0
21.7.2010 17:30

oprudil24

Re: šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

až ti maník přejede s 0.3 děti , tak si na to vzpomeň !! A u soudu , pokud se tam vůbec dostane , měl jsem jen dvě desítky !! 

0/0
21.7.2010 18:00

Roko Blábola 07

Re: šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

Jak budeš argumentovat, když ti je přejede střízlivý? 0,3 promile pozornost nesníží, příčina havárky je obvykle u takle nízké hladinky jinde.

0/0
21.7.2010 18:34

hovnival

Re: šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

proc by nekdo mel prejizdet deti? to je prece blbost.

0/0
21.7.2010 18:50

politicky nekorektní trolejbus

Re: šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

šmankote a proč nepovolit těch 0,5 promile?

Jedna, dvě desítky (sklenka vína) s nikým nezamává a už vůbec neovlivní řidičovy schopnosti.

.

.

jak u koho.... Já moc alkohol nepiju, a když si někdy v letním horku dám dvě desítky, sakra je cejtím a netroufl bych si ani sednout na kolo na liduprázdný cyklostezce, natož za volant ve špičce

0/0
27.9.2010 13:33

libl3

Pochopil jsem, že opět má být nějaká výjimka,

což si opět odskáčí nevinní lidé.

0/0
21.7.2010 16:16

MerlinMagic

Do 0.3 promile

bych to nechal úplně bez trestu. Je přeci jasně prokázáno, že tuto hranici může mít i člověk, který alkohol vůbec nepožil! Zde se není o čem bavit! Mnohem horší je, když řídí člověk unavený, naštvaný, s rýmou, zlobícími dětmi, tchýní atd.

0/0
21.7.2010 16:00

petr88

Jestli jsem pochopil,

Tak stačí jednou projet křižovatku na červenou, a čtvrt roku můžu jezdit jako hovado?

0/0
21.7.2010 15:55

MerlinMagic

Re: Jestli jsem pochopil,

To jsi pochopil opravdu špatně.,

0/0
21.7.2010 16:01

petr88

Re: Jestli jsem pochopil,

Je něco horšího, než jet na červenou? Bude se trestat ten nejhorší prohřešek.

0/0
21.7.2010 21:03

Chytrakz hospody

Bodový systém = šikana normálního řidiče

Tak nevím zda spím, či sním. Pokud vám, tak přestupek je po roce promlčen. Dále si vzpomínám, že za bolševika byla vložka k ŘP, kde se zaznamenávaly vážné přestupky, tzv. se kupón štípnul. Co se děje dnes s tzv. bodovým systém, je  pouze šikana na normální řidiče. Pokud se něčeho dopustím, ať poliši sejmout hned a ne až po půl roce, kdy můj přestepek těžko prokážou. Takovejch fotek si mohu na svým PC vyrobit  kolik chci.  Tito drobní přestupnici, však obvykle nehody nezpůsobují.  Osobně bych se vrátil ke kuponům a ač odpůrce alkoholu, tak tvrdím, že 1 pivo 10 nic neudělá. Takže 0,4 alkáče povolit. Je zajímavý, že oháníme legislativouEU,ale tady jaksi o ni taktně mlčíme.

0/0
21.7.2010 15:40

MerlinMagic

Re: Bodový systém = šikana normálního řidiče

Tak,takR^

0/0
21.7.2010 15:42

Septisin

...

Proč se někdo stále snaží bodovému systému vylámat zuby opravdu nechápu. Neumíš dodržovat povolenou rychlost nebo rozeznat tři barvy na semaforech? Nepatříš za volant. S tímhle mě ODS fakt sere...

0/0
21.7.2010 15:38

MerlinMagic

Re: ...

Protože je špatně nastavený. Za banální přestupky, které nikoho neohrožují jsou body a člověku to pak dokáže zničit život když se párkrát nepřipoutá nebo nezapne světla ve dne.

0/0
21.7.2010 15:41

Septisin

Re: ...

Souhlasím. Kdyby se jednalo jen o pásy a světla ani nemuknu. Jde však o plošné zmírnění a tomu situace na silnicích neodpovídá.

0/0
21.7.2010 15:55

MerlinMagic

Re: ...

Situace (počet úmrtí) na silnicích je dle dopravních "expertů" a statistik nejlepší za 21 let. Přitom provoz se za tu dobu zvětšil tak o 300 %. Toto nikdo nebere v úvahu!  Kde vidíte problém?

0/0
21.7.2010 16:04

Septisin

Re: ...

No a není to spíš argument pro bodový systém?

0/0
21.7.2010 16:21

AAA1

Re: ...

Neni. Situace se lepsila prubezne rok od roku uz pred zavedenim BS. Po jeho zavedeni pokracuje stale zhruba stejnym trendem.

0/0
21.7.2010 16:39

Septisin

Re: ...

zdroj?

0/0
21.7.2010 17:02

MerlinMagic

Re: ...

Interfernet;-D

0/0
21.7.2010 17:14

Ahasver

Re: ...

Přesněji řečeno jediný výjimečný byl právě rok 2007, kdy byl (navzdory bodovému systému i změněné metodice pro započtení úmrtí) počet obětí vyšší než v předchozím roce. Kromě této výjimky počty obětí stále klesají již od roku 2003.

Zdroje jsou třeba statistiky MV, MD nebo http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=road_ac_death&lang=en

0/0
21.7.2010 17:16

Septisin

Re: ...

Samozřejmě že klesaly, ale od roku 2006 rapidně (ten nešťastný rok 2007 tam pěkně falíruje :-))

1,063 - 2006, 1,221 - 2007, 992 -2008, 832 - 2009...

Ukaž mi v těch statistikách za předchozí roky větší skok ve srovnatelném časovém úseku...

0/0
21.7.2010 17:57

MerlinMagic

Re: ...

Situace (počet úmrtí) na silnicích je dle dopravních "expertů" a statistik nejlepší za 21 let. Přitom provoz se za tu dobu zvětšil tak o 300 %. Toto nikdo nebere v úvahu!  Kde vidíte problém?

0/0
21.7.2010 16:50

Mysel

Re: ...

Pokud nechapete, ze bodovy system je nebezpecny nesmysl, ktery nicemu dobremu (krome kapes radnic, spatnych uredniku a spatnych policistu) neprospeje, zdrzte se prosim vylevu na tema, kdo patri a nepatri za volant. Pusobi to totiz smesne.

0/0
21.7.2010 15:43

Septisin

Re: ...

Příště místo blekotání raději sdělte, v čem podle vás to nebezpečí spočívá a proč si myslíte, že ničemu neprospívá...

0/0
21.7.2010 15:50

Ghost47

Re: ...

Protože to mělo fungovat jako prevence - prasíš, chytnou tě, dostaneš trest. Prasíš často - papíry v čistírně. Něco jako štípání kupónu ještě za socíku, akorát s možností to líp odstupňovat.

To, že řidiče několikrát vyfotí na nějakém zbytečném omezení při překročení rychlosti o pár kilometrů robot a řidič se to dozví až za půl roku při odevzdání ŘP, to vážně prevence není. Body se tenkrát měly kompletně okopírovat od Němců - ti je dávají opravdu za věci, co jsou nebezpečné - lepení na zadek ve vysoké rychlosti, výrazné překročení povolené rychlosti (první body jsou až od +20, pod 20 je to jen "drahá fotka"), předjíždění na zákazu apod.

0/0
21.7.2010 15:57

Septisin

Re: ...

To že se řidič o přestupcích dozví tak pozdě sice problém je, ale

nikoliv bodového systému...

Dost těžko může řidič rozhodovat, kde je omezení potřebné a kde ne. Takže to jako argument neberu, ale v zásadě souhlasím s tím, odebírat body pouze za skutečně nebezpečné přestupky  (mezi ně ale 69 v obci podle mě pořád patří).

Ale u nás už nebude fungovat ani "drahé fotky" můžeš jezdit neustále rychleji a jednou za čtvrt/půl roku zaplatíš jeden přestupek...

0/0
21.7.2010 16:19

Ghost47

Re: ...

+20 klidně nechat bez bodu s dostatečným rozsahem pokut - je rozdíl mezi 69 v obci metr za cedulí a 100m před prvním barákem (případně 69 v Praze na de facto dálnici na "omezení hluku") a mezi 49 na třicítce před školou v pondělí v půl osmé ráno.

Jezdit s tím, že zaplatím jeden přestupek - to se stejně týká jen úsekových měření a stacionárních radarů (a to je dobře). Na bezpečnost by měla dohlížet policie a řešit to přímo na místě, ne nějaký bůhvíjak nastavený robot.

0/0
21.7.2010 16:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.