Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za čtyři roky přišlo o řidičák 27 tisíc lidí, každý desátý má alespoň jeden bod

Bodový systém funguje v Česku čtyři roky a za tu dobu přišlo o řidičský průkaz celkem 27 486 řidičů. Z vybodovaných řidičů je přes 26 tisíc mužů a jen 1 350 žen. Každý desátý řidič už dostal alespoň jeden trestný bod. Nejčastějším přestupkem řidičů je překročení povolené rychlosti v obci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mpixel

naopak nedodržení předepsaného odstupu se tam trestá

a to český sazebník pokut vůbec nezná a přitom je to podstatně horší přestupek.,

0/0
14.8.2010 0:08

mpixel

A pokuty jsou také nesmysl

Viz německý ceník:

http://www.bussgeldkataloge.de/ubussgeld.html

V němcku dostanete za pekročení rychlosti 30€ a žádný stržený bod.R^

V česku za stejný pestupek vám napaí 2500Kč a strhnou 3 body.Rv

Přesto v německu je 2x méně nehod na ujetý km. Proč to píšu níže!!

0/0
14.8.2010 0:03

mpixel

Re: A pokuty jsou také nesmysl

20km pekročení mimo obec

0/0
14.8.2010 0:04

mpixel

Re: A pokuty jsou také nesmysl

většina lidí odsuzující rychlost jsou komouši, kteří nevěři statistikám

0/0
14.8.2010 0:06

Hroznej puberťák

Tak jsem včera zkusil všude přesně dodržovat rychlost

Asi na 30 km. Jako dobrý, pohoda, ale budu si na muset pořídit jiné auto. Tohoto by byla přeci jen škoda, až mi nějaký z těch idiotů visících mi nervózně 2 m za zadkem vjede do kufru....

0/0
27.7.2010 15:11

malý červ

Re: Tak jsem včera zkusil všude přesně dodržovat rychlost

ono to spíš vypadá, že idiot seš ty

0/0
28.7.2010 15:29

Hroznej puberťák

Re: Tak jsem včera zkusil všude přesně dodržovat rychlost

Samozřejmě, rychlost totiž dodržují jenom idioti, nikdo jiný.

0/0
28.7.2010 15:48

malý červ

Re: Tak jsem včera zkusil všude přesně dodržovat rychlost

mám nastavenej omezovač rychlosti na 56 km( ve skutečnosti 52) a ve městě víc nejedu, nikdo do mě nenajíždí, nikoho neomezuju, nikomu nebrnkám na nervy, ono se dá jet, když to člověk umí podle předpisů ohleduplně a nebo taky provokovat, což bude asi tvůj případ

0/0
29.7.2010 19:07

Hroznej puberťák

Re: Tak jsem včera zkusil všude přesně dodržovat rychlost

Jistě, strašně provokuju tím, že přijedu do vesnice a uberu na 55. To je tak neskutečná provokace, že to skutečně každého vytočí, přes vesnice se přeci neubírá, když každej ví, že se tam moc neměří. Chápu. Holt diskuzní debílek má okamžitě jasno a matlá cosi o idiotech, jak příznačné pro idnes. Klasika, nepřekvapuje. Po městě, kde tak jedou +-všichni se to pochopitelbně neděje, kdo by to byl řekl.

0/0
29.7.2010 22:25

malý červ

Re: Tak jsem včera zkusil všude přesně dodržovat rychlost

přes vesnice ubírám, jak jsem psal jedu 52 a kdybys nenadánal ostatním, který zřejmě na silnici provokuješ, jinak si to nedovedu vysvětit idiotů, nikdo by nenadával ani tobě.

0/0
31.7.2010 7:24

Rebe

Bodovací systém má mít preventivní účinek,

jenže žádný řidič nemá možnost zjistit, kolik bodů mu již bylo odebráno. Tím pádem nemůže ani rozporovat odebrání bodu. Policie mu bod odebere na základě např, fotografie, ale to, že na zadním sedadle má rodící ženu už nikoho nezajímá!

Celé to slouží pouze ke zastrašování řidičů a výběru dalších peněz pro úředníky České republiky!

V České republice se začíná špatně žít!

0/0
21.7.2010 11:23

Kulmofén

Re: Bodovací systém má mít preventivní účinek,

kdo jezdí podle pravidel, žije se mu docela dobře

0/0
21.7.2010 11:26

Rebe

Re: Bodovací systém má mít preventivní účinek,

Pravděpodobně jste cizinec a neumíte česky. Jinak byste pochopil např. tuto větu: "Policie mu bod odebere na základě např, fotografie, ale to, že na zadním sedadle má rodící ženu už nikoho nezajímá!". Je ale hezké, že se diskuzí zúčastňujete. Bravo!

0/0
21.7.2010 11:28

Kulmofén

Re: Bodovací systém má mít preventivní účinek,

aha. a jak má policie poznat že ta žena rodí?  navíc na fotkách postyv yna zadních sedadlech nejsou moc vidět. máte ještě nějakej super argument ? ;-D;-D

0/0
21.7.2010 11:37

Ahasver

Re: Bodovací systém má mít preventivní účinek,

Třeba tak, že při dokumentaci a projednávání domnělého přestupku budou jak policie tak správní úřady dodržovat zákon, ideálně to řešit bezprostředně po zjištění :-)

0/0
21.7.2010 11:43

Kulmofén

Re: Bodovací systém má mít preventivní účinek,

no pokud ten pán co vezl tu těhotnou dámu překročil rychlost, tak ten zákon překročil. pokud se bude odpouštět pokuta za to, že někdo vezl někoho těhotného, budou to dělat všichni

0/0
21.7.2010 11:50

Ahasver

Re: Bodovací systém má mít preventivní účinek,

Je to maličko jinak - v tomhle případě by se jednalo o porušení zákona o provozu na pozemních komunikacích, které však ve smyslu zákona o přestupcích přestupkem není :-)

0/0
21.7.2010 11:59

Deleter

Re: Bodovací systém má mít preventivní účinek,

a) body se přidělují

b) přidělují je úředníci radnice/magistrátu

c) přidělit body bez projednání přestupku není možné

:-)

0/0
21.7.2010 12:51

JoeSO

Re: Bodovací systém má mít preventivní účinek,

´"c) přidělit body bez projednání přestupku není možné"

tak jako takové to projednání na úřade, kde si řeknou, dáme tomuto body a ani mu to nepovíme. tak to je možné ;-D a ten dotyčný o tom nemusí ani vědět

0/0
26.7.2010 16:37

Paul Weiss

Re: Bodovací systém má mít preventivní účinek,

Plácáte nesmysly...

0/0
26.7.2010 20:50

JoeSO

Re: Bodovací systém má mít preventivní účinek,

No, to teda neplácám. Sousedovi přišlo, že má odevzdat řidičák a přitom ani nevěděl o dalších 10 bodech, které měl dostat...

0/0
27.7.2010 8:18

Paul Weiss

Re: Bodovací systém má mít preventivní účinek,

Jenom jestli soused trošku nekecá. Projednáním přestupku je i vyřízení na místě v blokovém řízení. Jestli byl párkrát jeho výkon "ohodnocen" blokovou pokutou, není problém zjistit, jestli ten který přestupek je či není bodovaný - zákon o provozu na pozemních komunikacích je na internetu lehce k dohledání, případně ke koupi v knihkupectví. Kapesní verze se dá pořídit zhruba za cenu dvou litrů benzínu. Pokud si není jistý, ať si pošle žádost na registr řidičů a stav bodového konta se dozví. Že by se body přičítaly bez projednání je prostě lež...

0/0
27.7.2010 19:22

BigEd

my ho nechceme

http://www.antibodovysystem.cz/

0/0
21.7.2010 10:27

ToMiSoft

Re: my ho nechceme

Já ho chci.

0/0
21.7.2010 11:14

Kulmofén

Re: my ho nechceme

já taky R^

0/0
21.7.2010 11:15

vItava

Re: my ho nechceme

Nikdo Vám ho nebere. Nalepte si na přední sklo nálepku "Podporuji bodový systém - kontrolujte mne a často!" a užijte si to. Ale nevnucujte to nám ostatním.

0/0
21.7.2010 11:45

Kulmofén

Re: my ho nechceme

to je diskuze. zkuste nějaký argument  ;-D

0/0
21.7.2010 11:51

deadmax

Re: my ho nechceme

Precetl jsem informace na techto strankach a nesouhlasim s jednou veci. Jsem profesionalni ridic ktery za tento rok nedostal zadny bod. Nechcete body, tak je nesbirejte, kdyz ridic je professional tak proc dela amatersky chyby? Predstavte si ze by piloti velkych letadel zapominali na letecky provoz, tak zabiji spoustu lidi, silnice se tim nelisi. Da se sice diskutovat o jednotlivych prohreskach a toleranci k tim co neveohrozili provoz, ale snad date za pravdu ze nechavat ridice jezdit na cervenou, a na 30ku jet 70 a to opakovane je blbost...

0/0
27.7.2010 15:07

Ahasver

mhmm

Gratuluji idnes k rekordnímu článku. Napsat lež hned v prvních třech slovech, to snad ještě ani tady nebylo :-)

Popisovaná četnost přestupků nevypovídá zas až tolik o řidičích, ale spíš o policejní "práci"... Rv

0/0
21.7.2010 8:43

vItava

Re: mhmm

Ano. Napsat "Bodový systém funguje", to je síla. Asi placená reklama ministerstva vnitra (nebo dopravy?)

0/0
21.7.2010 10:03

Kulmofén

Re: mhmm

no funguje, proč by nefungoval?

0/0
21.7.2010 11:17

vItava

Re: mhmm

Otázka je, co je podle Vás kýžená "funkce" bodového systému.

Pokud je to větší bezpečí na silnicích, tak zcela jistě nefunguje - většina bodů byla rozdána za bagatelní přestupky (svícení, pásy) které nikoho neohrožují.

Pokud je to větší výběr pokut a posílení moci státní správy, tak to potom funguje. Ale občan z toho jaksi nic nemá, jenom víc buzerace.

0/0
21.7.2010 11:38

Kulmofén

Re: mhmm

pokud statistiky nelžou, tak od bodového systému zemřelo méně lidí

0/0
21.7.2010 11:52

vItava

Re: mhmm

Statistiky zpracovávané policií lžou (jsou účelové). Nevím, kdo zemřel přímo od bodového systému :-) ale jestli máte na mysli, že od zavedení bodového systému je méně mrtvých při nehodách, tak to snad nemusí být tím systémem. Novější auta - hlavně míň vraků na silnicích po zavedení ekopoplatku - bude mít také vliv, a větší. On ten počet usmrcených při nehodách klesal již před zavedením bodového systému.

0/0
21.7.2010 12:06

Ahasver

Re: mhmm

Což je ale především způsobeno metodikou výpočtu. Před zavedením bodového systému byl za usmrceného při dopravní nehodě započten ten kdo zemřel do 72 hodin po nehodě. Po zavedení BS se tato lhůta zkrátila na 24 hodin...

0/0
21.7.2010 12:14

Ahasver

Re: mhmm

Poprvé nefunguje svým samotným nastavením, protože na jedné straně postihuje minimálně ohrožující formální porušení zákona (neoprávněné užití majáků, jízda s jinou RZ...), naopak některé velmi nebezpečné přestupky nepostihuje vůbec (bránění v předjíždění, nedodržení bezpečné vzdálenosti...) a jiné jen velmi slabě (neoznačení překážky, neoprávněné užití dálnice, porušení ustanovení o osvětlení vozidla, porušení omezení jízdy...)

Podruhé nefunguje tím, jak se k němu staví naše policie.

Potřetí třeba tím, že téměř 80% viníků nehod s těžkým zraněním nebo smrtí jsou řidiči do té doby bez jediného bodu.

0/0
21.7.2010 11:55

Kulmofén

Re: mhmm

takhle složitý systém nebude nikdy bez chyby. ale jako celek bodový systém funguje, což ukazují i ostatní státy.

0/0
21.7.2010 12:01

vItava

Re: mhmm

Ano. Víra v bodový systém i hory přenáší.

0/0
21.7.2010 12:08

Ahasver

Re: mhmm

Ostatní státy bych do toho vůbec nemotal. Jejich systémy (a koneckonců taky a především práce policie) jsou úplně jiné.

0/0
21.7.2010 12:16

ToMiSoft

Co mě štve

Bod jsem "nezískal" ani jeden, nicméně štve mě, že mraky řidičů nedodržuje základní předpisy - např. svícení mlhovkami v noci, zastavování v křižovatce (speciálně jedna v České Lípě, kde při odbočování doprava není přes takového -píp- vidět případné přijíždějící auto zleva) atd. Proč se policajti nezaměří i na takové přestupky? Neříkám, aby za ně brali body, ale minimálně drobná pokuta by takové lidi vychovala.

0/0
21.7.2010 8:40

vItava

Re: Co mě štve

To je prosté. Zaměřit se na vážné přestupky je mnohem náročnější, zatímco měřit rychlost "za bukem" nebo kontrolovat lékárničky je snadné. Policie si prostě jenom usnadňuje práci.

0/0
21.7.2010 10:06

Paul Weiss

Re: Co mě štve

Kdybych měl věřit všem těm kydům v diskusích, musel bych nutně žít v přesvědčení, že policie od rána do večera (a koneckonců i od večera do rána) nedlá nic jiného než že vejrá do lékárniček nebo chlemtá kafe na pumpě. Což jsou prostě kecy. Kolikrát komu z vás kontrolovali řekněme za poslední rok či dva lékárničku? A pravdu, prosím...

0/0
27.7.2010 19:28

slibotechna

okamžite bych zavedl tvrdší tresty

jízda na červenou - roční zákaz řízení

nedání přednosti v jízdě - roční zákaz + pokuta 20 tisíc atd. atd....

0/0
21.7.2010 8:30

kunta_kinte - opet asocialni

Re: okamžite bych zavedl tvrdší tresty

Jasne, a za prekroceni rychlosti o 3 km/h rovnou odstrel. R^:-P

0/0
21.7.2010 8:44

kafy

Re: okamžite bych zavedl tvrdší tresty

Jj, to určitě vše vyřeší :D

0/0
21.7.2010 8:54

pes Jonatán

Re: okamžite bych zavedl tvrdší tresty

vyřešilo by to, kdyby lidi používali mozek, ale to jaksi za volantem nepozoruji - k pokutám za nedání přednosti, projíždění křižovatek na červenou nebo přejíždění plné čáry v kopci bych připsal nulu, až platí třeba 50.000,- a klidně 5 let bez řidičáku, lidi se prostě musí chovat ohleduplně nebo ať si nekupují auto a vybíjí svoji energii a frustrace např. rozbíjením kamenů, bude větší klid a pohoda...:-)

0/0
25.7.2010 10:48

letec Šíma

Podivná statistika

Redaktoři se nezabývají otázkou, proč je nejmenší kraj na prvním místě této přesné statistiky. Důvod vidím ten, že zde mají policisté mnohem víc připojených PC na INTRANET. Potom, co jsme vstoupili do Schongenu, zrušily se všechny pracoviště hraničních oddělení.

PC ale přišly rozdělit na obvodní odd. policie. V jiných krajích policista raději uvede na pokutový blok jiný přestupek - tím nemusí ve svém volném čase čekat na zrovna uvolněný PC a vést nutnou agendu spojenou s trestnými body. třeba v Praze by čekal na takové vstupy do evidence i 4 hodiny svého volného času po skončení služby.

0/0
21.7.2010 7:55

kafy

Re: Podivná statistika

Ano, je to přesně tak ...

0/0
21.7.2010 8:56

Paul Weiss

Re: Podivná statistika

Milý letče - do počítačů, resp. informačních systémů PČR, se zadávají všechny přestupky vyřízené na místě blokově, ne pouze bodované. Tím ta vaše teorie ovšem dostává povážlivé trhliny...

0/0
21.7.2010 9:41

kafy

Re: Podivná statistika

Nějaký rozdíl v tom bude, protože podobnou informaci mám od známého příslušníka také :)

0/0
21.7.2010 10:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.