Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehoda s pěti mrtvými: v Karviné se srazili zdrogovaný řidič s opilým

Za tragickou srážku, při které před jedenácti dny v Karviné zemřelo pět lidí, mohly drogy a alkohol. Ukazují to prvotní rozbory krve. Jeden z řidičů podle prvních výsledků sedl za volant zdrogovaný, druhý před jízdou pil alkohol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bonelord666

Souboj titánů

:-P

0/0
21.7.2010 12:47

William.Riker

nejhorsi je srazka s blbcem

0/0
21.7.2010 9:16

H8USuckers Reloaded

Re: nejhorsi je srazka s blbcem

tady to byla srážka blbců ;-)

0/0
22.7.2010 16:01

76david

pohled

... já se na to dívám spíš tak, že se to může stát každýmu - pojedu si ve svým pruhu a najednou proti mě auto! a je vcelku jedno, jestli je řidič sjetej, vožralej nebo jen usnul, protože následky z čelní srážky nám stejně nikdo nevrátí - je to asi osud a co se tady budu rozčilovat v diskuzním fóru, když mi to zkracuje život :-)

0/0
21.7.2010 8:49

rogerer

Re: pohled

třeby by měl ryhclejší reakce,třeba by se stačil vyhnout ale nikdo neví jak byl na mol a jesli by to za střízliva zvládl...

0/0
21.7.2010 9:56

u.boat

Re: pohled

Ono v takovém případě moc času na úhybný manévr není. Navíc bývá jediná možnost vyhnout se protisměrem - a k tomu se ne každý dokáže za tak krátký okamžik rozhodnout.

0/0
21.7.2010 11:28

gambleralkac

Jeste jednou a naposled

je neuveritelne, jak v cele diskusi jen minimum lidi chape, ze ne kazda hladina alkoholu v krvi znamena opilost. Ti rozumni, co to tu tvrdi, jsou napadani zfanatizovanym davem a urazeni. Prikladam tady proto pro suchodrzkovske zoufalce jasnou interpretaci, kterou se ridi ceska jurisdikce, a doufam, ze se stado omluvi tem, ktere urazelo:

Judikatura (rozhodovací praxe soudů) zastává názor, že stav opilosti nemusí být dán již pouhým požitím alkoholického nápoje, ale že k požití alkoholického nápoje musí dojít v takové míře, že způsobí snížení duševních funkcí a celkové pohotovosti zaměstnance. Je na soudním znalci, lékaři, aby posoudil do jaké míry se v konkrétním případě jednalo skutečně o opilost.

0/0
21.7.2010 7:41

gambleralkac

Re: Jeste jednou a naposled

jeste doplneni, bezne (napr. v praxi alkoholicke lecby) se za opilost povazuji stavy nad 1 promile, konkretne 1.00 az 1.49 je mirna opilost. Do teto hladiny se jedna maximalne o podnapilost a ani ta obvykle nenastava pod 0.5 promile.

0/0
21.7.2010 7:55

Santa1

Re: Jeste jednou a naposled

Přesně tato nepřesnost mě vytáčí i u novinářů, policajtů atd. Aniž bych jakkoliv obhajoval alkohol za volantem.

0/0
21.7.2010 10:39

Květopal Zmazaný

Každej kdo je ožralej

sedá do auta s vědomím že mu nic není, pokud jste pili a víte že nejste úplně v normě, klidně bych vás řídit nechal, protože si to uvědomujete, tedy svou jízdu tomu přizpůsobíte. Nejhorší jsou lidi co po šesti pivech jedou holinu a myslej si že jim nic není, ba naopak že jsou jaksi vnímavější a šikovnější, člověk co po dvou pivech sedne do auta a na jedničku se odplouží pár kilometrů domů pro mě opravdu není žádná hrozba.

0/0
21.7.2010 2:16

H8USuckers Reloaded

Re: Každej kdo je ožralej

znám lidi, kteří vypijí 10 piv přijdou domu a ani manželka to na nich nepozná a znám lidi kteří po 2 pivech nemohou chodit a jsou téměř v delíriu a teď kdo je za volantem větší hrozba, ten co měl 10 piv nebo ten se 2. .....

0/0
22.7.2010 16:08

pedro páramo

nula od nuly pojde

tady se srazili dva experti, kteří na tom byli vlastně stejně, ale jak k tomu přijdou všichni ostatní slušní řidiči, kteří jsou stejně nakonec na silnicích vydaní na milost a nemilost fetnám a opilcům? jak můžou tihle "lidi" (jiný výraz si domysli, admine :) vědět o svým stavu, sednout do auta a vyjet na silnici, kde jezdí taky třeba rodiny s malýma dětma? ;-(

0/0
21.7.2010 0:49

černej oes

Re: nula od nuly pojde

Hlavně, zda oba měli v pořádku lékárničky.

0/0
21.7.2010 1:31

Homer _1

Takže se vlastně nic nestalo

a dobře to dopadlo.

to jsem opravdu rád.:-)

0/0
21.7.2010 0:08

u.boat

Re: Takže se vlastně nic nestalo

Chce se říct ze ti dva se hledali až se našli. Jen by to chtělo počkat s odsudkem na zjištění skutečné hladiny alkaholu. Aby to nakonec nebylo nějakých 0,11%o...

0/0
21.7.2010 11:30

tenisák lokeťák

těch "řidičů"

není žádná škoda

0/0
20.7.2010 21:11

astar

nezvratný osud 5

0/0
20.7.2010 21:03

Deleter

Opilství

je definováno v tr. řádu jako "Trestného činu Opilství se dopustí ten, kdo se požitím, aplikací návykové látky nebo jinak přivede, byť i z nedbalosti, do stavu nepříčetnosti, v němž se dopustí jednání, které má jinak znaky trestného činu. Pachatel tedy odpovídá za to, že se uvedl do stavu nepříčetnosti. Za tzv. kvazidelikt, který v tomto stavu spáchal, pachatel trestného činu opilství neodpovídá."

---

Opilost viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Opilost, doporučuji odstavec Patická opilost, který v zásadě potvrzuje Ulrichovo tvrzení, že k intoxikaci alkoholem je potřeba určité minimální dávky, která je proměnná člověk od člověka a u dané osoby v čase.

---

V řadě zemí je řízení i v mírné opilosti, obvykle do půl promile, tolerováno, s tím nesouvisí lobbing pojišťoven o snížení této hranice, neochota plnit při nehodě s povoleným množstvím apod.

0/0
20.7.2010 20:57

bambus_trambus

Re: Opilství

Takže chcete říct, že každý, kdo při dechové zkouče PČR nadýchá nějaké ty promile, tak není opilý? Nedej bože následně po krevní zkoušce. Co tedy podle vašeho názoru je? Je střízlivý pod vlivem alkoholu?

0/0
20.7.2010 21:08

Deleter

Re: Opilství

Při řízení vozidel nemá výraz opilost žádný význam. Řidič nesmí jet, pokud jsou jeho schopnosti ovlivněny alkoholem. V ČR platí, že neovlivněný rovná se s nulou v krvi a to je prostě nesmysl. Samozřejmě netvrdím, že kdo určitě nepil, se může dostat do průšvihu, ale hranice nula dva je pro mě celkem přirozená.

0/0
20.7.2010 21:18

bambus_trambus

Re: Opilství

V česku má opilost význam a sám jste to řekl. Cituji : "Řidič nesmí jet, pokud jsou jeho schopnosti ovlivněny alkoholem. V ČR

platí, že neovlivněný rovná se s nulou v krvi a to je prostě nesmysl."

0/0
20.7.2010 21:22

pondelkovic3

Re: Opilství

U některých jedinců, je nula v krvi nesmysl....třeba cukrovkáři.....

0/0
20.7.2010 21:24

Deleter

Re: Opilství

Ano, je to nesmysl. Mít nenulovou hladinu alkoholu v krvi neznamená mít ovlivněné schopnosti řízení. To tak prostě je.

0/0
20.7.2010 21:33

pondelkovic3

Re: Opilství

V zemích, jenž je tolerována určitá hranice alkoholu, se při běžné kontrole nic neděje, pokud ovšem člověk způsobí dopravní nehodu, a má třeba 0,4 promuile, jenž jsou v toleranci, je mu to přičítáno jako přitěžující okolnost myslím....

0/0
20.7.2010 21:09

Deleter

Re: Opilství

To ano, ale setkal jsem se i s tím, že pokud člověk nehodu nezpůsobí a má popito, tak se pojišťovna kroutí. Asi záleží na pojistce, ty bez alkoholu budou určitě levnější.

0/0
20.7.2010 21:16

pondelkovic3

Re: Opilství

R^

0/0
20.7.2010 21:17

Paul Weiss

Re: Opilství

Jen takový "nepodstatný detail" - trestný čin opilství není definován v trestním řádu (zákon o trestním řízení soudním - trestní právo procesní), nýbrž v trestním zákoníku (trestní právo hmotné)...

0/0
20.7.2010 22:24

Deleter

Re: Opilství

Ano, máte pravdu.

0/0
20.7.2010 22:35

Ghost of Ebo

lol

..takže se srazili defacto dva blbci ;-D

0/0
20.7.2010 20:27

luki

Re: lol

A teď to vysvětlete těm 3 mrtvým...

0/0
20.7.2010 20:39

mobilis in mobili

Re: lol

To je pravda, na druhou stranu určitě věděli ke komu a v jakém stavu si sedli jako spolujezdci

0/0
20.7.2010 20:42

luki

Re: lol

Určitě? Já určitě vím jen jedno a to, že jednou umřu ;-)

0/0
20.7.2010 21:00

mobilis in mobili

Re: lol

Fakt myslím, že to věděli

0/0
20.7.2010 21:13

bambus_trambus

Re: lol

Z článku vyplynulo, že se zabil jeden řidič pod vlivem alkohulu a druhý pod vlivem drog.  Spolujezdci byly u toho s drogama. No nevím....

0/0
20.7.2010 20:43

luki

Re: lol

I tak nemuseli způsobit nehodu, lidi taky berou stopaře (i když tohle asi nebude ten případ ), rozhodně to ale není žádná sranda.

0/0
20.7.2010 21:01

bambus_trambus

Re: lol

No, tak sranda to není ať jsou střízlivý, ožralý  nebo zfetovaní.....umřeli čtyři lidi. A to rozhodně není sranda.

0/0
20.7.2010 21:10

Medvedref

Re: lol

umřelo 5 lidí

0/0
20.7.2010 21:56

martin_simek

hlavne ze me Pomahaci buzerujou

za ustni vodu ...... nebo jednu desitku ....

0/0
20.7.2010 20:21

r-man

Re: hlavne ze me Pomahaci buzerujou

S tou ustni vodou je to fakt v pytli, musel jsem ji prestat pouzivat. Testnul jsem se jednou hned po vykliktani a namerilo mi to 1.7!

0/0
21.7.2010 14:20

Psychor

opilci patří do vězení

kolik mrtvých musí ještě opilci zavraždit než bude řízení pod vlivem JAKÉHOKOLIV množství alkoholu posuzováno jako tresný čin? Rv

0/0
20.7.2010 19:49

231

Re: opilci patří do vězení

Pri jakem mnozstvi alkoholu v krvi se da mluvit o jeho vlivu?

0/0
20.7.2010 19:55

Psychor

Re: opilci patří do vězení

bohužel již při stopovém... takže si jistě dokážete představit, jaký vliv může mít na člověka pouhé jedno pivo Rv

0/0
20.7.2010 20:00

231

Re: opilci patří do vězení

Stopove mnozstvi alkoholu ma v krvi kazdy. Proto take pri testu na alkohol je doktory hodnota 0.2 promile brana jako negativni. Jinymi slovy. "Podle Vasich nazoru by byly prazdne silnice, protoze by nikdo nemohl ridit."

0/0
20.7.2010 20:19

Dormoter

Re: opilci patří do vězení

To je ale zase blbost...

0/0
20.7.2010 20:22

231

Re: opilci patří do vězení

Co je blbost? Ze kazdy ma v krvi alkohol?

0/0
20.7.2010 20:28

luki

Re: opilci patří do vězení

Jak by se tam vzal? Nějak se mi nezdá, že by se v těle jen tak sám od sebe vytvářel ethanol...poučte mě.

0/0
20.7.2010 20:30

231

Re: opilci patří do vězení

P¨¨Tady Vam muzu dat jen odkaz na internetove clanky a tem asi nebudete verit, takze Vam mohu doporucit.

- nechte si udelat zkousku na alkohol a uvidite sam.

- bezte do knihovny a prolistujete si lekarskou literaturu

0/0
20.7.2010 20:40

bambus_trambus

Re: opilci patří do vězení

Za třicet let co jezdím cca 60 - 80 tisíc km/rok po česku jsem nedých po stovkách kontrol ani desetinu promile. A to jsem snědl kotel třešňových buchet a čerstvých chlebů se salámem. S těmahle blábolama jděte do háje. Akorát tím nahráváte oplcům za volantem.

0/0
20.7.2010 20:46

Deleter

Re: opilci patří do vězení

Jenomže vy jste jenom vy, vy nejste všichni lidé na planetě.

0/0
20.7.2010 20:49

bambus_trambus

Re: opilci patří do vězení

No a?

0/0
20.7.2010 20:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.