Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidičák na motorku za minutu a půl. Liberečtí úředníci šidí zkoušky

Liberečtí úředníci údajně rozdávali řidičáky na motorku prakticky zadarmo. Z videí natočených během závěrečných jízdních zkoušek vyplývá, že někteří motorkáři dostali povolení vyrazit na silnici jen za to, že minutu a půl kroužili po parkovišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zohan Dvir

Nejni náhodou řízení a při tom držení záznamového zařízení

přestupek jako telefonování, hnedka bych dotyčného náležitě ocenil. A jestli je to přímo pan Kobera, tak bych mu sebral licenci. Nazdar;-D;-D;-)

0/0
21.7.2010 13:05

uzycek

moje papiry A

prvni hodina autoskoly.. je ti 17, uz si jel na motorce? jenom na pionyrovi. to je skoro stejny.. projedem se... (dve minuty, ujetych 200m ve meste) vidim, ze uz umis, nebudeme plytvat casem, jizdy nepotrebujes.

zkouska: umis pustit benzin? mm, jo.. tak jedem.. k bazenu(150m), nasazis tam vsechny kvalty, otocis se a vratime se, 0-20-40-60-85brzdi... otocime se az tam zpatky .. dobre .. akorat se krot v rychlost ... kveten 97

0/0
21.7.2010 3:17

mona101

Kobera

Bohužel jsem byla taky u pana Kobery. Při zaplacení autoškoly jsem si zjišťovala, jak bude probíhat výuka. Pan Kobera mi oznámil, že mne zapisovat na teorii nebude, že má plno a že když mám řidičák na auto, tak ty zkoušky zvládnu. Když jsem přesto chtěla docházet, tak že si počkám až bude volněji. Tak jsem teorii vzdala a učila se doma z internetu. Ale cena kurzu mi zůstala stejná. Je škoda, že nemůžete při průběhu změnit autoškolu. Je mi smutno z toho, že já jako žena se dovím z medií, že nejsem dostatečně připravená na ovládání motocyklu, a pan KOBERA MNE S PLNÝM VĚDOMÍM PUSTÍ NA SILNICI.

Ke konkurenci a natáčení bohužel musím říci, že si natáčel vlastní žáky a bez jejich vědomí je dal na pospas mediím. Víte, když si zaplatíte s důvěrou službu a pak Vás zneužijí, tak kde máte dovolání. Proti médiím mám málo peněz. Pro pana Koberu je důvěra klienta nepodstatná....

0/0
20.7.2010 22:05

Rokba

Re: Kobera

S paní mona101 jsme si tu už vyříkali po telefonu...ona se cítí ublíženě, protože je její bunda vidět na videu, a tak se snaží poškodit autoškolu. Faktem je, že při rozšíření z auta na motorku je počet povinných hodin teorie silně zredukován, to paní mona101 neví a já jí to nezazlívám. Opravdu mě pobavilo, tvrzení, že měla zákaz chodit na hodiny, které jsou mimochdem u nás veřejné a otevřené pro kohokoli, včetně všech současných i bývalých žáků.

0/0
21.7.2010 7:56

vidocqcz

hm

Na druhou stranu. Vy by jste vzali ženskou na motorce do provozu, aby vám ukázala, že ta Tatra skutečně, ale skutečně neměla přednost? :-)

0/0
20.7.2010 19:59

Franta 1

Můj první řidičák jsem dělal

v dobách kdy většina z vás ještě nebyla na tomto světě.Jezdili jsme na "dvojčeti péráku" a zkoušky dělali 10.prosince 19XX.Zkušebnímu komisaři jsme předváděli jak umíme jezdit,ale za námi musel sedět učitel autoškoly.Přišel jsem na řadu,našláp motorku,sednul a než stačil učitel nasednou,tak já odjel,udělal povinné kolečko a bylo to bez dohry.Pak jsme se šli všichni do hospody ohřát a ten "esenbák" co nás zkoušel nám všem během chvíle vystavil řidičák s poznámkou abysme jeli domů opatrně,protože to klouže.Věděl totiž,že máme v nejbližším okolí všichni motorky.Jezdím dodnes,ale mám "trošku" jinou motorku ,tenkrát to nemělo ani desetinový výkon oproti tomu co mám dnes,tenkrát jsem často utrhnul plynové lanko,aby to jelo 80/km/hod.s kopce,nyní ani nevím,jak rychle to doopravdy jede.

0/0
20.7.2010 19:18

tygr.karlos

No...

... tady se zas něco hrotí až moc a chybí podrobnosti. S tím, že pustil motorkáře na zkoušku samotného a jel za ním autem plně souhlasím. Dělat zkoušky s půltunovým komisařem za sebou není žádná sranda a je to snad ryze česká specialita... jestli to zvládne si mohl zjistit předem u instruktora. Samozřejmě zbytek věcí vypadá poměrně děsivě, ale chybí podrobnosti a těmhle bulvárním kecům se nedá věřit.Rv

0/0
20.7.2010 18:01

superkutil

Liberec/Jablonec

Mám pocit že lokalita Liberec/Jablonec jsou na úřadech snad jen samý podvodníci. Pokud je to takové i v jiných krajích tak to je tenhle stát pěkně prohnilej. Ale co jsem se na Liberecku ptal místních, tak mi všichni velkou zkorumpovanost místních úředníků potvrdili. Prý jsou to samý kamarádi a příbuzní.

0/0
20.7.2010 15:35

mirass74

Re: Liberec/Jablonec

není to jen liberec a jablonec tohle je všude to je jen aktivita jednoho magora který to zveřejnil  v liberci 

0/0
21.7.2010 7:57

buranumdopamatniku

soudruzky pristup k problemum

Je to hodne podobne rychlostudiu na  pravni fakulte v Plzni :))

0/0
20.7.2010 15:31

Smázlý Mahoja Kotyč

Nic nového...

To bylo už před 30 léty v Plzni - ujet na motorce 200 m po rovné silnici bez provozu, tam slézt z motorky, růčo fůčo ji otočit a přijet těch 200 m zpátky k soudruhu příslušníkovi...

0/0
20.7.2010 15:04

Rozbrojáček

Komisaři v Liberci a korupce

Ještě mi tady chybí jedna zásadní věc: ta zkouška trvá minutu a půl na beton tehdy, pokud mažete. Za řidičák na motorku i B se platí taxa cca 10.000. Pokud komisaři nenabídnete, nechává pěkně vařit několik desítek minut a někdy dokonce tak dlouho, dokud prostě nějakou tu chybu neuděláte. Procento těch, kteří řidičák v Liberci udělali proto, že mazali je vyšší než těch, kteří ho získali standardně. V případě, že ho budete dělat tzv. standardně, se navíc musíte připravit min. na jedno opakování.  V celém byznysu takhle funguje síť libereckých autoškol, do kterých Kobera neptaří. Kobera se "kousnul" a teď mu to magistrát dává sežrat. Začalo to zrušením zkušebních termínů jeho autoškoly a čím to skončí, se teprve uvidí. Jedinou záchranou pro Koberu může být, že to bývalý redaktor MF DNES, což mu umožňuje jistá podezření aspoň trochu medializovat. Článek z tohoto pohledu není tak úplně nezávislý, ale díky za něj. 

0/0
20.7.2010 14:14

Petricek

Ruku na srdce

už jsem psal příspěvek dole. Automaticky s obdržením řidičáků na auto bylo a je možné jezdit malém motocyklu. Kolik lidí, co toto oprávnění získali, na malém motocyklu sedělo v autoškole? :-) I takoví potom mohou způsobit dopravní nehodu. Motocykl je přeci něco jiného než automobil.Tento článek je pouze plácnutím do vzduchu, o nic nejde. A nakonec malá připomínka. Seděli diskutující tady na nějaké motorce? Je u nich trošku rozdíl. Nejde o volant a pohodlné sedadlo. Jde o to že je plno typů motorek a na každé se jezdí jinak, každá se jinak řídí. To že vám tam v autoškole něco podstrčí neznamená, že budete super jezdec na všech ostatních hned po prvním nasednutí. JE TO O ČLOVĚKU, ŘIDIČI. Pokud se naučí pravidla silničního provozu, pak je to na postupném se učení ovládat svůj motocykl. Jde o to kde a jak. Ti rozumní si to uvědomují a začínají někde bokem mimo provoz. Správného motorkáře udělá až praxe a zkušenosti.

0/0
20.7.2010 13:48

Jozxyqk

Re: Ruku na srdce

to ano, ale už s novými testy toto neplatí, od nějakého roku 2001 tuším se k řid. oprávnění skupiny B automaticky nedává ani AM....jinak jezdit na babetě nebo skútru s obsahem 50ccm a 250ccm je dost velký rozdíl, stejně tak u motorky

0/0
20.7.2010 14:14

Petricek

Re: Ruku na srdce

Přesto trvám na tom, že to co tam předvedli není nic mimořádného a že se to takto dělo běžně. I za komoušů.Já dělal jíz zručnosti před budouvou autoškoly na place 30x10 metrů. Plus testy a zkoušku z techniky. T obylo vše. Byl to rychlokurz, cca 10 jízd na okuhu a na parkovišti autoškoly a samostudium testů. pak jsem si odjezdil cca 20 tis. km na motorce bez nehody.

Osobně si myslím, že pokud má někdo již doklady na něco jiného a dodělává si třeba tu motorku, není co v provozu zkoušet. Jízda po městě padesátkou nic zvláštního neodhalí :-)

Já si tehdy dělal nový řidičák, bez zkušeností s malým motocyklem. Je to o tom řidiči, jak se na té motorce bude chovat a to autoškola neodhalí, ani komisař. Pokud má někdo v hlavě na.ráno, u zkoušek zajezdí na jedničku a pak v lepším případě zabije sebe.

Já osobně tady s tímto nemám problém.

0/0
20.7.2010 15:06

tygr.karlos

Re: Ruku na srdce

Nj, já si teď konečně chci rozšířit motorku na plné A (nad 25kW) a docela mě děsí, co zas budu muset podstoupit. Všemožné výpisy, prohlídky a bůhvícovšechno, jen abych na konci odjel jednu jízdu, nic víc údajně není potřeba. Stejně mi to ale přijde postavený na palici, poctivě jsem dělal v 16 letech ŘP na A1, v 18 na A a B a teď ještě znovu řešit rozšíření Áčka. Na motorkách už jsem docela dost najezdil, takže mi to přijde vyloženě jako buzerace. Automatické rozšíření při dosažení potřebného věku by mělo mnohem větší logiku Rv

0/0
20.7.2010 18:11

Smázlý Mahoja Kotyč

Re: Ruku na srdce

Bejvávalo... Patrně ses nevšim, že už na motorky není jenom "A" a "M", co :-/?

0/0
20.7.2010 15:06

tygr.karlos

Re: Ruku na srdce

Citace ze tři roky starých pravidel, pokud je mi známo, tak se nic nezměnilo:

Skupina B: Motorová vozidla s maximální přípustnou hmotností do 3500kg a s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, také moped a malý motocykl o maximální konstrukční rychlosti 45km/h....

Mně to je jedno, řidičák na moto mám zvlášť, ale tohle platí, i když to není přímo v ŘP vyznačeno... prostě moped spadá pod skupinu B!

0/0
20.7.2010 18:05

Hynek Vilém Jarmila reloaded

za článkem je konkurenční autoškola

Někoho holt asi komisaři dusej a někdo má 100%ní úspěšnost při získávání řidičáků.

0/0
20.7.2010 12:55

JCage

Re: za článkem je konkurenční autoškola

jasne, a video je fake ;-D

neni jedno kdo za tim je? predstavte si ze vam pak takovy "prozkouseny" nouma vjede pod auto Rv

0/0
20.7.2010 13:14

Ogrelord

zakázat motorky

a je vše vyřešeno...

0/0
20.7.2010 12:21

Ales2175

Re: zakázat motorky

co třeba zakázat blbce ? tím by se vyřešilo daleko víc problémů

0/0
20.7.2010 12:37

JCage

Re: zakázat motorky

prvni ty motorky a pak se uvidi.

0/0
20.7.2010 13:14

vendelin

Srážka z platu????

Já bych to klasifikoval jako trestný čin obecného ohrožení (což v podstatě je) a podle toho mu vyměřil pár let v některém nápravně výchovném zařízení. Samozřejmě vyhazov a nemožnost dělat kdekoli jinde komisaře či instruktora.

0/0
20.7.2010 11:54

Tryskomys Muf

Re: Srážka z platu????

Presne tak, a navrch bych mu dal spoluzodpovednost za skody zpusobene v pristich dvou letech kterymkoli z jim certifikovanych ridicu. R^

0/0
20.7.2010 13:30

Franta 1

První na řadě je učitel,

který žáka autoškoly učil jezdit,pokud není žák dobře připraven,tak jej nemá pustit ke zkouškám,nebo snad může někdo dělat zkoušky bez toho,aby jej někdo povolaný ke zkouškám připravil? Snímky jsou patrně pořízený méně úspěšnou konkurencí.To video je v pořádku,protože jezdit rychle na mokrém asfaltu je o ústa.

0/0
20.7.2010 11:49

Chytracisko

Re: První na řadě je učitel,

instruktor nemá zákonné ani jiné prostředy žákovi po daném počtu hodin bránit v pokusu o absolvování zkoušky, to by zvyšovalo korupci ještě víc

0/0
20.7.2010 17:48

vlmach

Řidičák na motorku za minutu a půl.

Také ty blbové podle toho jezdí.

0/0
20.7.2010 10:32

Antonek1

Re: Řidičák na motorku za minutu a půl.

Nejlepší je dělat komplet A+B a na motorce se při zkouškách ani člověk neprojede, není na to čas, to je hlavní auto. ;-D

0/0
20.7.2010 11:17

tygr.karlos

Re: Řidičák na motorku za minutu a půl.

Což já se kousek po městě projel, komisař byl poctivec :-) Ale instruktora jsem tenkrát musel uhánět, abych si alespoň jednou před zkouškou na motorce sjel. Měl totiž dojem, že když mám A1, tak to vlastně ani není potřeba ;-D

0/0
20.7.2010 18:14

orcinus

Re: Řidičák na motorku za minutu a půl.

Píše se ti blbové.....BLBE

0/0
20.7.2010 17:13

vths111

Jiný pohled

Na jaře jsem si dělal v Liberci řidičák na auto a nezaznamenal jsem problém. Komisař mě nechal vyráchat v centru a po zaparkování se mu ještě moc nezamlouvalo, že neměl dohromady co vytknout. Celkem očekávaný chování a celkem v pořádku.

0/0
20.7.2010 10:10

lolek77

Re: Jiný pohled. Milá Kateřino,

v roce 1963 jsem absolvoval zkoušky na malý motocykl (M). Na ulici Příkop v Brně jsem přijel z bydliště na vlastním Pionýru. Dvakrát jsem objel ulici, zařadil tři rychlosti, zastavil a znovu rozjel a bylo to. Pak jsem na učebně odpověděl na pár otázek a vyřešil několik křižovatek. Za 50 Kč jsem odcházel s čerstvým ŘP. Dnes dělá můj vnuk ŘP. Nejdříve musel absolvovat jízdy s instruktorem a až instruktor sdělil komisaři, že není problém mohl jít na praktické zkoušky (o testech nemluvím). Na velkém place mu předvedl svoje schopnosti ovládání a pak udělali velmi krátkou jízdu v provozu. A bylo to. Dobrý komisař pozná kopyto okamžitě. Příště si vezmi na paškál zedníky jak staví tu zeď špatně protože Ty rozumíš všemu.

0/0
20.7.2010 11:42

Petricek

Také nechápu

v Německu se přes vysílačky jezdí běžně. Já jsem dělal v roce 1988 autoškolu řp sk. A na Jawě 350 a také jsem při zkouškách jel jen jízdu zručnosti před budovou autoškoly. V provozu jsem nebyl ani jednou a to ani při výcviku. To se jezdilo na okruhu kolem hřiště.

Odjezdil jsem potom na mašině 20 tis. km bez nehody.

Jde jen o pomstu nějakého instruktora..... Je to pěkně ubohé.....

0/0
20.7.2010 10:02

0xf

Re: Také nechápu

super pak si clovek precte clanek idnes ze vetsina ze skupinky, ktera byla na okruhu pod dohledem profi jezdce tak se neumla ani vyhnout prekazce pak takovi neumetelove radi na silnych masinach v provozu...

0/0
20.7.2010 10:15

tygr.karlos

Re: Také nechápu

A jak chceš nácvik vyhýbání se překážce praktikovat s těžkým instruktorem za sebou na Jawě 350 nebo podobném vehiklu, který se sotva drží na kolech? V autě se taky nedělá škola smyku a byť je to škoda, jsou to spíš rozšiřující znalosti, které se blbě simulují a patří spíš mezi pokročilé, které se holt člověk musí doučit sám.

0/0
20.7.2010 18:19

Hynek Vilém Jarmila reloaded

výuka řidiče motorky přes vysílačku je v SRN standard

V Německu se učí na motorce právě takhle - nejdřív se naučí ovládat stroj a pak se pustí do provozu samostatně, zezadu jej jistí instruktor v autoškole a říká mu pokyny vysílačkou. Ideální výuka - nikdo mu nehrabe do řízení, je tam sám za sebe, ale v záloze je pomoc. Proč to u nás nejde? 8-o

0/0
20.7.2010 9:53

Šimpy

Re: výuka řidiče motorky přes vysílačku je v SRN standard

Máte pravdu, tento systém výuky na motocykl v Německu skutečně existuje a funguje dobře, k nehodám nedochází. A proč to u nás nejde? Jako bývalý učitel vím moc dobře, jaký je respekt a ohleduplnost českých řidičů k výcvikovým vozidlům autoškol. Drtivá většina řidičů velmi brzy zapomněla, že taky kdysi začínali a učili se. Proto je tento systém v současnosti v českých podmínkách nemyslitelný, toho žáka by dříve či později sejmul někdo z těch, co zejména autoškolu musí předjet vždy, všude a za každou cenu - "přece se za nima nepotáhnu a když je ohrozím, tak co, učitel má taky pedály, tak to zašlápne".!!

0/0
20.7.2010 12:34

JCage

Re: výuka řidiče motorky přes vysílačku je v SRN standard

R^

0/0
20.7.2010 14:32

Hynek Vilém Jarmila reloaded

novinařina iHeute = otiskneme, co nám kdo pošle

A co takhle zkusit něco investigativní práce, třeba si v té autošklole zkusit udělat taky papíry, ono za tím něco bude... třeba úplatek. Pochybuju, že by tohle dělal komisař zadara. I když je taky možný, že je prostě línej nebo se sednout na motorku se začátečníkem bojí. Jsou to všechno bejvalý esenbáci, nedivil bych se ničemu. Rv

0/0
20.7.2010 9:50

Mumrli !(milovnik romů)

To je zase zprava...

Ja delal papiry na masinu dost podobnym zpusobem, akorat s tim ze jsem mel odjezdeno pres 10 let v aute a na velke motorce jsem v autoskole taky nesedel poprve.

Navic, lamy (vetsinou 17 lete mladase, kteri to fakt nezvladali) ke zkouskam nepustil uz instruktor, aby si nedelal ostudu.

No a od te doby mam na motorce najezdeno pres 100000km, a masina lezela jedinkrat, kdyz se mi zapichl stojan do rozmekle hliny.

0/0
20.7.2010 9:44

pepa978

No, musíme se na to podívat ze dvou stran

Pokud ti, co skládají závěrečnou zkoušku odjezdili povinné hodiny (28) a povinné kilometry (tuším 500), a pokud instruktor autoškoly seznal, že daný žák je v pořádku, pak takového "prozkoušení" stačí, protože je levnější.

Nicméně, pokud ten daný "žák" autoškolu nedělal, protože je VIP (syn magistrátního ouřady atp) a toto je celá zkouška, pak je to špatně, a ten komisař by měl být spoluzodpovědný za činy toho člověka, kterému dal takto papíry.

0/0
20.7.2010 9:42

pepa978

Re: No, musíme se na to podívat ze dvou stran

Odpovědnost by skončila 30 narozeninami toho "experta". To byste viděli, jak by se klepali a už by tyto VIP nikdy nenechali získat papíry lacino :-)R^

0/0
20.7.2010 9:43

grohoun

Re: No, musíme se na to podívat ze dvou stran

co je levnějšího na tom, jestli komisař zkouší půlhodiny nebo dvě minuty? je stále placen stejně, akorát ten "ušetřený" čas stráví s instruktorem na pivu.

nebo máte na mysli benzín? to bude rozdíl tak padesáti korun, ne?

0/0
20.7.2010 9:50

roddie

To je zas ZPRÁVA

A co, já jezdil 3 roky na pinckovi a když jsem potřeboval řidičák na velkou motorku, tak  jsem 3 x projel město a pak už jsem dělal zkoušky jen na parkovišti mezi kuželama.

0/0
20.7.2010 9:31

Ghost of Ebo

spíš nechápu

...proč mi nedali automaticky s řidičákem i písmenko na prskolet .. :-/

0/0
20.7.2010 9:25

Mumrli !(milovnik romů)

Re: spíš nechápu

Podle toho co vim, tak s B se na prskoletu smi jezdit i kdyz neni v ridicaku vyznaceny, na chvili to zmenili ze se nedavalo, ted se zase dava a plati to i zpetne.

0/0
20.7.2010 9:45

lipka

naběh na masakr

RvRvRvmarne si lamu hlavu zda je to pravda a pokud ano tak kdo takove KOMISAŘE JMENOVAL??? a proc jsou placeni,a to dobre z nasich daní???

0/0
20.7.2010 9:23

Šimpy

Re: naběh na masakr

Většina jsou bývalí policisté, viz moje příspěvky níže.

0/0
20.7.2010 9:39

martin_simek

to je ZASADNI PROBLEM ceskeho motorizmu

netyka se to jen Liberce a uz vubec nejen motorek. zatimco se neustale rozebira vliv rychlosti a alkoholu apod. na nehodovost, tohle je presne vec, na kterou neustale upozornuji, ze se ji nikdo nevenuje. To, co chodi z autoskol na silnice, je des bes ;-(

0/0
20.7.2010 9:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.