Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za hrbolaté dálnice může kromě vedra také špatný beton, bude víc kontrol

České silnice nedevastují jen tropická vedra. Odborníci tvrdí, že za poškozením vozovek může být také nekvalitní beton použitý při stavbě. Ředitelství silnic a dálnic rozhodlo, že zdvojnásobí kontroly dálničních úseků, dokud parné dny neskončí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

francoa

TDI na stavbách dálnic fungují tak

že vybraným firmám podepisují vícepráce za malou domů a kvalita se nekontroluje nikdy. Proto máme v Evropě nejdražší a nejhorší dálnice. Tady by se měl hlavně kontrolovat únik miliard ze státní kasy. Soc dávky jsou prkotina proti tomu.;-)

0/0
15.7.2010 20:56

strowfan_after_ban

Re: TDI na stavbách dálnic fungují tak

aaaaaa pan je odbornik

0/0
15.7.2010 22:44

kostej_

jak to jen v tom Německu dělají

že jim to ani nezadrncá :-/

0/0
15.7.2010 19:30

zdeseny obcan

Re: jak to jen v tom Německu dělají

Co by jste chtěl za tu láci? Za malo penez malo muziky. ;-D

0/0
15.7.2010 19:57

Qesospi Cobigan

Re: jak to jen v tom Německu dělají

Jel jsi někdy po tankodromu přes Sársko...?

0/0
15.7.2010 20:28

J.

Tomu rikam sranda

Ja ziju v Tucsonu Arizona a tady se behem roku pohybuji teploty od mrazu do 45C

A jeste nikdy se mi nestalo ze by se silnice hybala tak moc. Hrby na asfaltu - to jsem fakt jeste nevidel.

0/0
15.7.2010 18:34

Qesospi Cobigan

Re: Tomu rikam sranda

no jo, tak předpokládám, že kolem tebe je jenom písek... ten se jenom poleje asfaltem a je hotovo.... ;-) přecejenom v české kotlině je to asi trochu složitější... sopečný původ a tak... trochu nám to tady pracuje pořád...

0/0
15.7.2010 20:33

Daun

Re: Tomu rikam sranda

Uz to bylo receno nekolikrat. Pokud ma neco vydrzet rozmezi -20 az +35, tak to je  trochu jina sranda, nez kdyz to ma vydzet +15 az +60.

0/0
15.7.2010 20:45

dan..

Re: Tomu rikam sranda

Jenže ono to právě nevydrží.

0/0
15.7.2010 22:13

antitop

materiál

Zase se šetřilo na materiálu, v Ostravě při rekonstrukci náměstí použili místo kvalitni dlažby, která byla v projektu, nějakou Čínskou nahrážku, a už jsou problémy. Tak to tady dopadne se vším, hlavně, že si soudruzi veksláci a jiní banda namastí kapsy.

0/0
15.7.2010 18:15

Oerteplur

Stavební deník + stavební dozor

= výsledek soudu se zhotovitelem díla. Je to naprosto jednochuché. Ale asi jak kde, že ?[>-]

0/0
15.7.2010 18:09

michal II

No jestli chteji hlasit vsechny nerovnosti....

Tadu je seznam:

Dalnice D1

km 112,00 - km 112,02  - km 112.04 - km 112,06 - km - 112,08

atakdale

0/0
15.7.2010 17:44

ábeles

Tohle by se za komunistu

nestalo. A eště by se opravily a i postavily baráky podél dálnic.;-D

0/0
15.7.2010 17:05

Pete24

Ať nám ty dálnice staví Jihoafričani.

Jejich silnice jsou sen oproti českým. Oni to umějí.

0/0
15.7.2010 16:42

Qesospi Cobigan

Re: Ať nám ty dálnice staví Jihoafričani.

snad ne jako to Plzeňský pivo... myslím že to už je až dost Afriky u nás.

0/0
15.7.2010 20:34

Richard Kába

Gratuluji

Redaktori iDnes konecne pripustili, ze vinikem spatne odvedene prace neni pocasi ...

0/0
15.7.2010 16:21

Richard Kába

Re: Gratuluji

A pokud ma redaktor pocit, ze po prekonani hupu, skoku ci hrbolu na rovne dalnici hrozi smyk, tak by mel na nejblizsim urade odevzdat ridicak a uvazovat o koupi trikolky.

0/0
15.7.2010 16:23

vsetin

Cesty a dálnice hrůza

Všechny vedoucí pracovníky, kteří zodpovídají za kvalitu a ceny silnic a dálnic bych vyvěsil na internetu i s fotkama. Pak bych je pověsil  " za k.le do průvanu". Když si představím, kolik je v malém česku takových Řebíčků, kterému to hodilo 350milionů....  

0/0
15.7.2010 16:00

zrušený3x

A kontroly zjistí

že za to mohou extrémní teploty ;-D

0/0
15.7.2010 14:27

Tygřík Vaska

Co já si pamatuju

Když za komančů dělali v Ústí koncem 60. let silnici na Úžín, tak každých 10-15m byla dilatační spára, do které se vkládal takový černý papundekl a pak se spára zalila asfaltem. Jako kluk jsem tam pořád očumoval při cestě ze školy. To už se dneska nejspíš nedělá a takhle to dopadne.

0/0
15.7.2010 13:29

Si0 po druhém zákazu

Re: Co já si pamatuju

Dnes se úpoužívají jiné materiály. Spáry se vydrolují a pak se musí věčně opravovat.

0/0
15.7.2010 13:36

Tygřík Vaska

Na betonu bývá dnes ještě asfalt

Jenže dnes se jezdí na holém betonu jen na D1. Nové dálnice mají na betonu ještě asfalt, takže vydrolení spáry nehrozí, protože je krytá několikacentimetrovou vrstvou asfaltu. A navíc co jim brání hrany spáry skletovat cementem (nebo něco v podobném duchu), aby byly odolnější než okolní beton.

0/0
15.7.2010 14:33

balance

Re: Na betonu bývá dnes ještě asfalt

Nesmysl. Cementobetonovy kryt na najdete temer na vsech dalnich v CR ... (D2, D5, D11, D47 (D1), R35, R48, R1 (okruh kolem Prahy) ... Asfaltobetonovy povrch se pouziva predevsim na mostech ...

0/0
15.7.2010 22:08

Tygřík Vaska

Re: Na betonu bývá dnes ještě asfalt

Tak já jezdím především na D8 a tam je všude asfalt. A drncá to tam jen v některých zatáčkách a to schválně, aby se spáči probudili.

0/0
15.7.2010 23:44

sikky

Re: Na betonu bývá dnes ještě asfalt

Beton je použitý na většině dálnic, ale bohužel když se stavěla D1 PHA-BRNO, ještě nebyly dostatečně vyvinuté technologie. Takže i když to na pohled vypadalo tehdy stejně, dnes to popraskalo na jednotlivé desky a proto to skáče jako na panelech.

Asfalt se používá hlavně kolem mostů a v místech vysokých násypů

0/0
16.7.2010 20:14

Eldi

Re: Co já si pamatuju

a stačí se podívat na D1 Brno-Vyškov, jak každých 10-15m auto nadskočí, právě na takové spáře

0/0
15.7.2010 17:33

The last boy scout verze 1.2

Re: Co já si pamatuju

Neni tam nahodou silnice z betonovych desek?? To je pouze spoj mezi betonovyma deskama..

0/0
15.7.2010 20:33

Tygřík Vaska

Jak typické

Předražené dálnice a ještě postavené z nekvalitního betonu.

0/0
15.7.2010 13:19

Si0 po druhém zákazu

Re: Jak typické

Já chci vidět, jaké budou ceny silnic za Bárty. Vsadím se, že se nic nezmění.;-D;-D;-D

0/0
15.7.2010 13:38

zrušený3x

Re: Jak typické

Ale změní, budou je hlídat hlídči z ABL ;-D.

0/0
15.7.2010 14:28

B.A.D.Y.

*

spatny beton? v cr? to neni mozne ;-D

0/0
15.7.2010 13:14

twok

Kde jsou?

Kde jsou stavební deníky? Kde jsou protokoly o zkouškách betonu? Co různé ty certifikace, audity a ostatní aktivity, které mají zvyšovat kvalitu, nalezení viníka a podobně?  Vsadil bych se o lahev dobrého českého piva, že se podobné materiály nenajdou. Vsadil bych se ještě o jednu láhev téhož, že podobné materiály z doby výstavby pohraničního opevnění z třicátých let leží někde v archivech a v případě nutnosti není problém se k nim dostat. Jenomže ty bunkry nechtějí tím horkem nějak praskat...

0/0
15.7.2010 12:46

230573

Re: Kde jsou?

dobré české pivo už neexistuje..

0/0
15.7.2010 13:05

twok

Re: Kde jsou?

Ale jo, asi kilák odsud je minipivovar. Pivo dobrý a ale nebezpečný. Ale není lahvové, jedině do petky  a to je barbarství.

0/0
15.7.2010 13:12

136N

Re: Kde jsou?

Souhlas , pivo patří do skla !!!R^

0/0
15.7.2010 14:05

Si0 po druhém zákazu

Re: Kde jsou?

Na tak vysoké teploty se beton obvykle netestuje.

0/0
15.7.2010 13:37

phi

Re: Kde jsou?

hm, někdo tu dopravní stavbu projektoval...  nepočítal s teplotní roztažností ?  ta se buď řeší volbou materiálu nebo konstrukcí či kombinací obojího...

0/0
15.7.2010 13:40

pipi02

Re: Kde jsou?

Nebo se to obkreslí z technických kvalitativních podmínek ministerstva dopravy. A když to tam není řešeno nebo to řešeno je, ale špatně....

0/0
15.7.2010 14:51

Scarlett O Hara

no ne,

"Za hrbolaté dálnice může kromě vedra také špatný beton" ....kdo by to byl řekl ?8-o A co lidi, ti za to náhodou nemůžou ? A jestli jo, nemělo by se zjistit, kdo a dát mu to k úhradě ? Jenže to už bychom žili v dokonalém světě :-P

0/0
15.7.2010 12:20

Si0 po druhém zákazu

Re: no ne,

Teď se hledají technické příčiny, příp. osobní zavinění se může prokázat až pak.

0/0
15.7.2010 13:38

strouhátko

Korupce při schvalování norem na výstavbu silnic

Předražené dálnice máme proto, že je u nás totálně zkorumpovaný stavební průmysl - aneb bez peněz na magistrát (ministerstvo) pro zakázku nelez. Korupce se promítla i do schvalovaných norem na materiál při výrobě silnic - snížením parametrů na stavební směsi (však když se to pak do dvou let vydrolí, aspoň mají stavební firmy co dělat...). Je jen méně než hrstka firem, které se snaží bojovat (nebo spíš přežívat) proti téhle špíně čistě. 

0/0
15.7.2010 12:09

avlida

Zajímavé

U nás se staví tak drahé silnice a dálnice a ještě k tomu tak nekvalitní. No, hlavně, že se při stavbě plno lidí napakovalo. Tož u nás častý jev.Rv

0/0
15.7.2010 11:57

Hubený hroch

betonarky

pred par lety jsem mel tu moznost pracovat jako brigadnik v betonarce jako dispecer.

To jakym zpusobem se tam podvadi s kvalitou materialu je do nebe volajici. Misto velmi kvalitniho betonu do zakl desky davali beton na plot. Zakaznik draze zaplatil sunt. Jen podotykam, ze ja jsem toto videl a nemohl jsem nikoho prasknout. Kazdopadne, pokud se stavi vec jako dalnice, tak k takovym zlodejinam je daleko vic prostoru.

0/0
15.7.2010 11:54

honza-v

Re: betonarky

Viděl a nehlásil?Tak to už jsi spolupachatel!!!!!!

0/0
15.7.2010 12:24

puk

Tu silnici někdo musel přebrat a podepsat.

Jestli přebral šmejd, tak to zaplatí. Ale ne do výše třch měsíčních platů - hezky celé. A každý úředník bude mít plnou hmotnou odpovědnost za svoji práci. Když ji zkazí, tak to zaplatí, stejně jako každý soukromník. Tak nám hezky ukažte podepsaný předávací protokol a veřejně jmenujte toho, kdo to přebíral. Ať můžeme zkontrolovat jeho postih. A nevymlouvejte se na počasí. Například v Itálii jsou na tom hůř a že by se tam zdvihaly silnice? A to se nebavíme o ceně.

0/0
15.7.2010 11:32

Mitchell

Re: Tu silnici někdo musel přebrat a podepsat.

Netvrdím, že tam bylo všechno v pořádku. ... Ale že teď praskají silnice i v Rakousku?

0/0
15.7.2010 11:35

budějce

Re: Tu silnici někdo musel přebrat a podepsat.

a v Německu taky a jak jsem četl a pochopil, pokud by byl kamen v betonu jiný, asi by k tomu nedošlo.Ten kamen jinak absorbuje teplo a má jinou roztažnost, než předpokládali. Nemusí to být ani zlodějina. Asi nikdo nepředpokládal takhle dlouhý tepla

0/0
15.7.2010 11:41

puk

Re: Tu silnici někdo musel přebrat a podepsat.

Takže buď vada projektu, nebo dodavatele. Ale v každém případě to někdo přebral a podepsal. Jeho vina.

0/0
15.7.2010 11:46

spokojený volič

Re: Tu silnici někdo musel přebrat a podepsat.

ty jsi jednoduchy jak puk

0/0
15.7.2010 12:19

puk

Re: Tu silnici někdo musel přebrat a podepsat.

Jednoduchost - odpovědnost funguje. Zkuste si.

0/0
15.7.2010 12:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.