Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za vlakové neštěstí ve Studénce navrhuje policie obžalovat deset lidí

Kriminalisté navrhli obžalovat deset lidí, kteří jsou podle nich zodpovědní za vlakové neštěstí ve Studénce. To si vyžádalo před dvěma lety osm životů. Vyšetřovací spis železniční tragédie má i s přílohami 15 tisíc stran.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dan..

Něco jako stavební dozor

už u nás nefunguje?

0/0
15.7.2010 22:33

liptoncz

Tonoucí se stébla chytá...

Tonoucí se stébla chytá... Jestliže některý chytrák vyrukoval s tím, že v posledním voze vlaku nefungovala řádně brzda... tak dnes mluvil v rádiu odborník, který řekl, že vlak v době nehody jel rychlostí 90km/h. Kdyby i v tom posledním voze byla "tzv. dobrá brzda", tak by vlak jel rychlostí cca 87km/h. Problém je v tom, že stavba nad železničním tělesem nebyla řádně zabezpečena. Existuje přece možnost vyloučení traťové koleje a zavedení tzv. náhradní autobusové přepravy z místa A do místa B (event. i odklonem - je-li to možné).  :-/

0/0
15.7.2010 22:31

francoa

Již 19 let se pohybuji jako technik po stavbách.

Jako TDI jsem před rokem nachytal partu rumunských a ukrajinských ,, svářečů´´ kteří pro jednu dost velikou stavebni firmu svařovali nosnou konstrukci haly. Ani jeden neměl svářecí průkaz, svary příšerný a stavbyvedoucí na mě ještě řval, že na to nemám právo je vyhodit, že nestihne termín a že chce tedy na odborníky navýšit cenu díla. Tak takto se u nás staví. Stačí se podívat třeba na ty naše dálnice.:-/

0/0
15.7.2010 21:09

Bery

Re: Již 19 let se pohybuji jako technik po stavbách.

Jo, tak to mne vubec neprekvapuje. :-/

0/0
15.7.2010 23:24

Cenzúra je nástroj totality!

moderatorka brifinku byla uplne desna

se tam tlemila, nemela to pripraveny, blbe to obkecala jeste s akcentem.. no hlavne to hihi-haha jako stredoskolacka... hrozne netaktne a ubohe;-O;-O;-O

0/0
15.7.2010 20:41

mamlas

bejt mezi tema deseti

tak uz me tu asi nikdo neuvidi..

0/0
15.7.2010 20:06

aktovkar

!!!

Ahoj odborníci, tak jak jste to zvážili? ;-D

0/0
15.7.2010 17:27

Masculine reloaded

A jakou dobu dostali obžalovaní na prostudování?

Osobně jsem schopen přelouskat odhadem tak 150 stran záživného textu denně a spis určitě záživný nebude. Takže  bych to i s nějakými průběžně dělanými poznámkami viděl maximálně na sto stran denně a to bych u toho seděl aspoň půlku dne. Takže takových 150 dnů, s nějakou rezervou půl roku.

0/0
15.7.2010 16:17

pettyo

Re: A jakou dobu dostali obžalovaní na prostudování?

Tak to zřejmě nebude studovat jeden člověk. Taky nevím co by třeba právník četl v odborném posudku. A naopak.

0/0
15.7.2010 18:21

gustawo

já bych se nedivil ničemu

dopoledne jsem slyšel v rozhlase advokáta některého z obviněných a ten tvrdil,

že vlak neměl v pořádku brzdy

takže při stále existující justiční mafii...... 

0/0
15.7.2010 14:33

virakoca321

Re: já bych se nedivil ničemu

Vlak brzdu v pořádku měl. Jenomže v přední části soupravy byly české vozy bez potrubních urychlovačů a tím pádem nebyly na polských vozech na konci soupravy zapnuty magnetické kolejnicové brzdy. Kdyby tomu tak nebylo, tak souprava mohla mít při nárazu menší rychlost. Ale to už se dostáváme do roviny "co kdyby". Předpisově nebylo nic zanedbané.

0/0
15.7.2010 15:50

- lopenik -

Re: já bych se nedivil ničemu

celkem je jedno, jestli byl vlak v poradku nebo ne... copak je normalni, aby se vubec takhle stavely mosty a padaly k zemi???

0/0
15.7.2010 16:09

-Bič Boží-

Re: já bych se nedivil ničemu

Polské vozy se odpojovaly v Bohumíně.

Ve Studénce byl EC108 složený pouze z českých vozů.

0/0
15.7.2010 16:10

Wohma

15 000?

"Vyšetřovací spis železniční tragédie má i s přílohami 15 tisíc stran. "

To se pak muzeme divit, ze ceska justice bud vubec nefunguje, anebo funguje s takovym zpozdenim, ze to zacina pripominat Dickensovy romany.

0/0
15.7.2010 13:38

Mychal.B

Re: 15 000?

To bohdá nikdo nepřečte... Natož aby na straně 13 129 měl ponětí o tom, co četl na stranách 27, 196 a 3576 ;-D

0/0
15.7.2010 13:52

VyMeTaky,2

Nedivil bych se,

kdyby SZ obžalovalo i strojvůdce za to, že včas nezastavil, když můžou na Moravě odsoudit dědulu, který má ten pech, že se ubránil devítinásobné přesile, nebo obžalovat ctihodné občany, kteří jen pěstujou marihuanu za léčebnými účely na základě udání zlodějské fetky.

0/0
15.7.2010 13:19

Spravedlivý hněv

Re: Nedivil bych se,

Tak strojvůdce asi ne, ale divím se, že mezi obviněnými není nikdo z ČD, vždyť nechat projíždět vlaky stavbou při rychlosti 120km/h je trestuhodný hazard.

0/0
15.7.2010 13:35

Miszun

Re: Nedivil bych se,

Českým drahám nikdo neřekl že budou manipulovat s mostní konstrukcí nad železniční tratí.

0/0
15.7.2010 13:36

ROSES_LIVE_REVIVAL

Re: Nedivil bych se,

co to je za blbost - nikdo nerekl. Denne tam projizdeji stovky vlaku a nikdo si to z CD nevsimly, ze se tam nekolik mesicu podpira most?

0/0
15.7.2010 13:50

Spravedlivý hněv

Re: Nedivil bych se,

Dráhy nepochybně byly účastníkm stavebního řízení takže o stavbě věděly tutově.

0/0
15.7.2010 14:03

daBmV

Re: Nedivil bych se,

taky mi prijde dost nepochopitelny, ze se to delalo za plneho provozu. kamarad dela ve firm, co stavi mostyu (mimo jine) a rikal, ze kazdy most jeuplne jina, nova vec. pokazde se za chodu musi doladovat detaily, neexituje vlastne zadny detailni univerzalni technologicky postup. proc tam na pul dne neprerusili provoz? nebo aspon nesnizili rychlost. z 60 by to treba ubrzdil, nebo by aspon nebyly nasledky tak velike...

0/0
15.7.2010 14:20

Jan Motůrek

Re: Nedivil bych se,

hmm, jen dokážete si představit, jak by zase lidé vrčeli, že vlak nejede nebo že bude zpožděn? Teď to tu navrhujete, ale jen jestli nejste vy ti první, kdo pak nadávají na nádraží, že to zase nejede, či zase má zpoždění.....

0/0
15.7.2010 14:25

Hucinak

Re: Nedivil bych se,

Na každou stavbu, všude kde se dělá ve výškách, kde je možnost  že někomu vypadne šroubovák z ruky tě nepustí bez přilby a tady se hýbalo s mostem a pustili tam vlak, který to mydlil naplno...

0/0
15.7.2010 16:15

Bery

Re: Nedivil bych se,

Ale s mostem se v tu dobu hybat vubec nemelo !! Most mel byt v tu dobu zabezpecen, protoze posun mostu byl naplanovan na uplne jinou dobu.

0/0
15.7.2010 17:18

-Bič Boží-

Re: Nedivil bych se,

Nebo by vlak jel 60 km/h a most by spadl přímo na něj......

0/0
15.7.2010 14:39

Bery

Re: Nedivil bych se,

To by byly nasledky jeste mnohem horsi...

0/0
15.7.2010 17:19

Bery

Re: Nedivil bych se,

Vtip je v tom, ze se nic presouvat nemelo. Most mel byt v tu dobu zabezpecen a dle stavebniho planu se melo s presunem zacit v jinou dobu. Takze bud bylo spatne zabezpeceni, nebo zacali presouvat v jinou dobu nez meli.

0/0
15.7.2010 17:16

-Bič Boží-

Re: Nedivil bych se,

To by musel někdo tu stavbu SŽDC nahlásit, aby SŽDC mohla snížit rychlost na trati. :-)

0/0
15.7.2010 14:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.