Diskuze

Zřícení L-39: Jdeme ven! zavelel kapitán a raketové motory odpálily sedačky

MF DNES sestavila pravděpodobný scénář pondělní havárie letounu L–39 Albatros. Piloti měli na rozhodnutí pouhé vteřiny. Přesto zvládli katapultáž nejlépe jak mohli a nehodu přežili.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

modrá_krkavka

15. 7. 2010 17:12
Asi zde hodně lidí létá na FS.

Když jde tlusté do tenkého, na budíkách padají tlaky i s ručičkou výškoměru a naopak rostou teploty, tak na nějakou odbornou terminologii není čas, a v angličtině už vůbec ne. To tak akorát nahlásit dispečerovi polohu a ven z éra, dokut mu ještě reagují kormidla.

0 0
možnosti
HH

Hoaker

14. 7. 2010 13:26
Naproste blaboly

Predpisova vyzva velitele pro nouzove opusteni letounu urcite neni "Jdeme ven" a uz vubec by se nezabyval tak filmovymi kravinami jako upozornovanim zaka, jak se ma pri katapultazi chovat. Kazdy zak pred usednutim na odjistenou vystrelovaci sedacku absolvuje docela vycerpavajici dril, takze tyhle veci ma naprosto zautomatizovane. Stejne tak velitel letounu pro opusteni kabiny vydava spravne prikaz "KATAPULT, KATAPULT, KATAPULT". Nic vic, nic mene... neni prostor na nejake trapne dialogy.

0 0
možnosti
BT

markyz.Gero

14. 7. 2010 13:31
Re: Naproste blaboly

ono je vcelku jedno jakými slovy zavelí a ve nouzové situaci není na nějaké předpisové velení čas, podstatné jsou činy ne slova

0 0
možnosti
KD

krvava_dasen

14. 7. 2010 12:02
.

Jenom čekám na žalobu od Dětí Země, že piloti svévolně a úmyslně ugrilovali nějakého opeřence.

0 0
možnosti
B

boojum

14. 7. 2010 11:57
Zřejmě nasáli

modrého ptáka8-o

0 0
možnosti
D

ddratm

14. 7. 2010 11:52
Matně si vzpomínám

že v Británii před časem, nouzově přistál soukromý Albatros na dálnici. Bohužel vezený pasažér to zřejmě psychicky nevydržel a i když letoun už byl v bezpečí, katapultoval se. Naneštěstí pro něj, už pod limitem minimální rychlosti kterou má VS-1 BRI na 150km/h, což se mu stalo osudným.

0 0
možnosti
JN

Yesname

15. 7. 2010 9:23
Re: Matně si vzpomínám

Jen tak si domýšlím - ta minimální rychlost je kvůli tomu, aby bezpečně stačil odletět kryt kabiny a vystřelovaný do něj nenarval hlavu?

0 0
možnosti
AB

zmrzlina

14. 7. 2010 11:35
..

Mnohem lepší popis celé události je na stránkách Pardubického deníku.

Jsem ráda, že se jim nic nestalo, velice pravděpodobně to byl někdo z tátových bývalých kolegů a někdo z přítelových spolužáků...

0 0
možnosti
MP

Mad3

14. 7. 2010 11:10
Jedno...

Jedno je fakt, že pro toho žáka je to škola k nezaplacení. A že jsou oba v pořádku, svědčí o kvalitě pilota.

0 0
možnosti
DB

D.Brux

14. 7. 2010 10:27
Nasátí ptáka

Násátí ptáka, tak ano, tomu rozumím.

0 0
možnosti
S

SvobodaT59

14. 7. 2010 10:24
Postup katapultáže

Mezi mnoha nepřesnostmi v tomto článku:

"zažehly se raketové motory instruktora a s malým zpožděním i jeho žáka"

U L39 je to naopak: Dva katapultážní systémy jsou odděleny, každý pilot si zapíná ten svůj zatažením za drátěné oko. Ale: Jako první se může katapultovat ten vzadu, protože raketový motor zpředu by ho upálil zaživa. Proto je přední katapult zablokován, dokud se neodpálil ten zadní.

Proto obvykle instruktor sedí vpředu a musí čekat s katapultáží až se vystřelí žák.

0 0
možnosti
D

ddratm

14. 7. 2010 10:35
Re: Postup katapultáže

Proboha;-D Drátěné oko, instruktor sedí vpředu.... Horko, horko, horko.

0 0
možnosti

smějící se bestie

14. 7. 2010 10:20
***

Co uděláte když vám svítí červený světýlko ?

Odpálím sedačky !

Ale jak je odpálíte ?

0 0
možnosti
MK

Kladýnko

14. 7. 2010 10:50
Re: ***

Nejdříve samozřejmě dílcovou metodou odhadnu vzdálenost...

0 0
možnosti