Diskuze

Praha chce auta pod zemí, tunely ale metropoli ohrožují

Problémy s propady půdy, jež se objevily při stavbě pražského tunelu Blanka, se mohou opakovat. Může za to zvětralé a nestabilní podloží. Městský okruh přitom v metropoli počítá s výstavbou dalších tří tunelů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

Mitchell

15. 7. 2010 11:07
Praha chce auta pod zemí?

Řekl bych, že Praze je to celkem jedno. Ovšem obyvatelům Prahy, stejně jako řidičům, to jedno není. Obě tyto skupiny určitě tunely uvítají (jedni pro klid doma, druzí pro klid při jízdě bez kolon). :-)

0 0
možnosti
LD

Eldi

14. 7. 2010 17:43
delka

Říká, že razicí štít se může vyplatit až od 2,5 km délky, a Blanka má 6,5 km - nebylo by to už teda lepší?

0 0
možnosti
MR

TigerM

15. 7. 2010 10:40
Re: delka

Blanka ma 6.5km, ale vetsina je hloubena z povrchu, nejdelsi razena cast ma celkem 2.2km pod Kralovskou Oborou (dva propady) a tento razeny tunel kde doslo k poslednimu propadu ma celkovou delku razene casti 550m.

0 0
možnosti
PZ

Mirco1

14. 7. 2010 15:07
Takže naše trapná mediakracie...

.... se začne svými strašícími články zasazovat za znovuvzkříšení komunistické povrchové šílenosti zvané ZAKOS?

0 0
možnosti
YS

Shieldt

14. 7. 2010 14:04
Milé dámy,

mícháte jablka a hrušky do jednoho regálu. Speciálně u tunelu Blanka, jehož nejvhodnější (a to z mnoha různých důvodů) profil má nad sebou tenkou vrstvu nadloží nezpevněných naplavenin a jílů, měl být původně hloubený. Nadělalo by to ekologickou paseku a proto je ražený. Je to specialita tohoto místa, sledujte: městský park - není možné hloubit, blízkost raženého tělesa s povrchem - tenká skořápka, mimořádně vlhká zima - nasátý povrch je nyní mnohem těžší a mnohem méně stabilní. JE TO POUZE PROBLEMATICKÝ ÚSEK RAŽBY, která se chýlí ke konci. Pokud vím, tak zástavba je na kopci a na spevněném svahu, takže tam toto nehrozí (nadloží mnohokrát silnější), podobná situace jinde u nás vznikne těžko, takže Vám přeji klidné léto! Shieldt, Kung Pao

0 0
možnosti
JN

roedor

14. 7. 2010 12:00
víte někdo víc o tom tunelu v Libni?

8-o

0 0
možnosti
TT

Thingie

14. 7. 2010 9:03
Vazeni i nevazeni spoluobcane

jezdit chceme vsichni pohodlne a hlavne rychle. Kdo Prahou projizdite, vite o cem mluvim. Ze se neco propadlo? Je mi lito  najemniku, kterych se to tyka, ale uvedomme si, ze se jen napravuji chyby komunistu viz. zbourani secesniho skvostu - nadrazi Tesnov. To je opravdova tragedie kulturniho dedictvi. Co je proti tomu jedna uboha dira v zemi.  Pevne verim, ze se najde dost nadsencu a po zapusteni magistraly pod zem se nadrazi v podobe kulturniho centra znovu obnovi.R^V

0 0
možnosti
IJ

Lvy

13. 7. 2010 19:55
Ražba pomocí PPRS (plnoprofilový razící stroj)

je dle mého názoru absolutní nesmysl, tyto stroje potřebují razit v tvrdém materiálu a když najednou do měkkého tak nastává problém. Je jasné, že v osmi metrech asi těžko bude nějaká pevná skála, opak je pravdou jak vidno z toho co se děje. Pražáci fakt mají patent na blbost, protože těch keců kolem jsou mraky. To že když se něco razí, tak to občas prostě padá je notmální, jen holt tady je to jaksi víc vidět, ale když to padá v kiloletrové hloubce a sype se to třeba dva roky, tak se to v Praze stejně nedozví a je klid. ;-D

0 0
možnosti
MR

TigerM

14. 7. 2010 1:01
Re: Ražba pomocí PPRS (plnoprofilový razící stroj)

dovedete si predstavit takovy stroj pro dalnicni tunely? A jinak, nemusi razit pouze v tvrfem materialy, viz stavba linky Jubilee v Londyne, je to mozne, ale drahe a nakladne...

0 0
možnosti
V

veskawesi

13. 7. 2010 16:54
To je zase moda

takz eletos se nadava na tunely. Hmm

Ja se na Blanku tesim. Umiste si predstavit tu pohodu, ze v holesovickach zaplujete pod zem a vykouknete na vypadovce na strakonice, zadne semafory, pekne ciste pod centrem.

Zaplatpanbuh za tunel. A ze jim parkrat spadl? Mozna by stalo za to zazalovat aktivisty, kteri zabranili razeni z povrchu a donutili Metrostav do podzemni razby i tam, kde bylo nadlozi jen par metru.

0 0
možnosti
N

nexus98

13. 7. 2010 16:23
Nejsou to tunely kdo Prahu ohrožují. Nebezpečí je

v nenažranosti velkých firem. Pokud by musely firmy odvést poctivou práci tak by se podobné sesuvy nekonaly. Takhle se firmy snaží ušetřit kde se dá ale i kde se nedá. Jde jen o to odrbat zadavatele, mít co nejvíc do vlastní kapsy bez ohledu na bezpečnost...

0 0
možnosti
I

ingchemik

13. 7. 2010 14:20
Diskuse variant

Takže v případě městského okruhu máme tyto možnosti:

1) Nechat okruh nedokončený od Pelc - Tyrolky (vyústění na R/D8). Asi nejjednodušší, ale nekoncepční řešení. "Okruh" - až už MO nebo R1 - je plně funkční až po dokončení. Jinak by zákonitě některé varianty průjezdu Prahou nefungovaly - např. cesta z R10 na R8 by vypadala následovně: R10 - Štěrboholská - Jižní spojka - Strahovský tunel - Blanka - R8...

2) Dokončit po povrchu - NESMYSL, nelze.

3) Pokračovat jako doposud s tím, že to snad příště spadně zase na prázdné ploše...

4) Pokračovat bezpečněji za cenu vyšších nákladů a delších termínů. Asi nejlepší řešení. Nevím, jestli je nutný stroj za stamiliony, ale určitě existuje nějaká vyzkoušená metoda pro ražbu v nestabilním podloží. Takže, pánové z Metrostavu, přemýšlejte.

0 0
možnosti
MR

TigerM

14. 7. 2010 0:57
Re: Diskuse variant

5) Pokracovat tunelem z Pelc-Tyrolky do Liberecke ulice pobliz Slovanky, prestavbu krizovatky Liberecka, Kbelska, Cinovecka, Veselska, tak aby hlavni smer byl Liberecka-Kbelska a najezdy do D8 Cinovecka, poracovat mostem z Kbelske zhruba od Vysocanske radialy az do Prumyslove ulice zhruba v oblasti nad Celokovickou ulici, drobne upravy Prumyslove, prestavba krizovatky Prumyslova-Jizni Spojka, rozsireni Jizni spojky po Skalku...

Tohle reseni je mnohem levnejsi a pouze s jedinym tunelem Vychovatelna, ktery je tak jako tak planovan... zbytek je na povrchu, a prakticky uz postaven,....

0 0
možnosti