Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Místo penzionu skončily děti ve starém neobývaném objektu lesáků

V nevábně vyhlížejícím ubytování a v nevyhovujících hygienických podmínkách žily dvě desítky dětí na dětském táboře v Rudolfově u Liberce. Původně měly bydlet v penzionu Česká chalupa, ve skutečnosti přebývaly o kus dál ve starém a několik let neobývaném objektu Lesů ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AlesRo

Asi to bylo takhle

Na tábor jel nějaké mazánek a tomu se nelíbilo, že se na táboře spí ve

spacáku a tak zavolal mamince, aby si pro něj přijela a ta maminka dorazila ve

svém BMW X7 a poprvé uviděla jak takový tábor vypadá a tak zavolala do IDNES

jednomu svému známému redaktorovi a tan napsal tohle....asi, ale možná se

pletu.

0/0
12.7.2010 16:34

daBmV

Re: Asi to bylo takhle

jj. je trochu zvlastni, ze se "reporteri" neobtezovali uverejnit  ani nabidku, kterou rodice akceptovali...

0/0
12.7.2010 16:39

Leonidas

Re: Asi to bylo takhle

Vzhledem k tomu, že jsem slyšel reportáž od Radiožurnálu přímo z místa, rozhovor s dětmi, které tam zůstaly, musím potvrdit, že soudruzi z MF Dnes zase nesmyslně lížou nějakou hysterku. Hygienik už tábor prohlédl a neshledal nic extra závadného. Pouze požaduje doplnit rozbor pitné vody a lépe uklidit kuchyňku.

0/0
12.7.2010 18:45

promocomp

Re: Asi to bylo takhle

dost pravdepodobne, narok na slusnou postel a teplou vodu si muze delat starsi clovek, kterej uz prece jenom neco zazil, tihle skautici by si meli zamlada vyzkouset, jak se zije v nouzovych podminkach, pokud ty deti nikdo neohrozuje na zdravi, je pro ne vsechno dobry, me staci, jak jsou precitlively dnesni 25ti lety, kteri uz nebyly ani na vojne...

0/0
13.7.2010 10:29

promocomp

Re: Asi to bylo takhle

sorry, ....nebyli...

0/0
13.7.2010 10:30

________________________________

Re: Asi to bylo takhle

sorry... měls to dobře a opravil na chybu... :-P dívky nebyly, chlapci nebyli, děti nebyly...

0/0
13.7.2010 12:34

Muf007

Re: Asi to bylo takhle

Ano, asi máte pravdu. Stačí si přečíst článek v papírové Mladé frontě http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=160&r=mfseverocech&idc=1415941 ;-D

0/0
13.7.2010 16:10

AlesRo

To je zase jednou

REPORTÁŹ.

0/0
12.7.2010 16:30

daBmV

Re: To je zase jednou

omg. tak to je fakt mazec. z nasich taboru bych dokazal natocit i mnohem horsi. ale proc? tendence reporteru je evidentni...Rv

0/0
12.7.2010 16:38

Danny_Kay

No...za nasich casu...

...bychom se z toho jako decka nepodelali...ale chapu,ze jejina doba ;-D

0/0
12.7.2010 16:27

999

Kdopak nevidí,

že nejde o reportáž, ale o sprostou pomluvu? Takova malá větička: napsalo Právo! To napíše autor tehdy, když se jistí a nic si neověřil.

Podstatou stížnosti má být asi dojem, že si rodiče zaplatily něco jiného, ale právě toto bude nejspíš jádro celé té pomluvy. Nikdo to totiž neříká a autor to jen tak bokem naznačuje.

0/0
12.7.2010 16:12

Honzus

Reportaz?

Tomu co je na tom videu chce nekdo rikat reportaz? No proste natocime nejvetsi svincik, pak jeste pohazime par potravin na zem pod strom a hned mame nehorazny skandal... :-/

0/0
12.7.2010 15:54

Hekynen

Re: Reportaz?

Přesně to jsem si řekl taky, když jsem ti viděl... Ale jeden záběr jim unikl, jsou tam vidět hezké palandy s nafukovací matrací ve vymalované místnosti (na modro).;-)

0/0
12.7.2010 16:06

Picolik

Re: Reportaz?

Takže jsi si zjistil adresu a příší rok tam pojedou tvoje děti? asi ne co?:-P Ale keců máš...

0/0
12.7.2010 16:19

999

Re: Reportaz?

Co blbneš? Podobných táborů pro dvacet dětí jsou dnes tisíce. Dělají se pro okruh kamarádů. Tady prostě některé z dětí má pitomé rodiče, to je celý problém.

0/0
12.7.2010 16:24

ada tesyI

chudoba

to je toho, já jím jenom plesnivej sejra, piju starý víno, auto mám bez střechy a nestěžuju si R^

0/0
12.7.2010 15:11

sovjetskij sjekundomjer

Re: chudoba

;-Dpiju starý víno, auto bez střechy (kabriolet) a kvalitní plísňový sýr...

Takhle jsem se už dlouho nesmál, hlavně ta hláška "piju starý víno" ;-DR^

0/0
12.7.2010 15:12

Mejra

Re: chudoba

že bych se s Tebou seznámila? :-))  ale každopádně dobrá reakce R^

0/0
12.7.2010 15:12

Ghost47

Re: chudoba

A když už si člověk jednou za čas dá vajíčka, tak akorát rybí, co ? ;-D

0/0
12.7.2010 15:40

ada tesyI

Re: chudoba

no na maso nemáme, žerem leda žabám nohy a malý černý vajíčka z ryb ;-(

0/0
13.7.2010 15:50

captain cook

Re: chudoba

vyborne, palec nahoru, takova chudoba se mi libi!

0/0
12.7.2010 20:43

Bereniké

televizní reportáže

V 80. letech jsem byla se spolužáky z gymlu na brigádě v jednom JZD. Bylo nám 17 let a připadalo nám to naprosto úžasné. Neměli jsme tam žádný pedagogický dozor, jen spolužáky, co jim už bylo 18 a více let, spali  jsme na nějaké ubytovně, co patřila družstvu, obědy nám vozili na pole ve starém autě, protože jsme  neměli dozor, nikdo nás nehlídal, kdy půjdeme spát - tak se obrážely místní hospůdky a tak. Nikomu se nic nestalo, spokojeni jsme byli my i družstevníci. Pak tam dorazila banda reportérů z televizních novin a udělali s námi rozhovor. Jak to pak sestříhali a natočili, byl z toho akorát průšvih. Vybrali jen to, co se jim hodilo, a dali to do kontrastu s jinou školou a naši školu neuvěřitelně zdrbli a nás litovali, jak se máme špatně. Ředitelka gymplu si pak šla stěžovat a my jí svědčili, co jsme původně v reportážích říkali a že to úplně obrátili.

Takže si nedělám iluze o objektivnosti reportáží. Oni jsou reportéři pořád stejní.

0/0
12.7.2010 15:04

sovjetskij sjekundomjer

Re: televizní reportáže

Tak samozřejmě. Tady pouze spekulujeme o možnostech.  Jména, částky, podrobnosti neznáme.

A pro zkušené diskutéry z iDnes.cz je braní informací s rezervou a čtení mezi řádky naprostou samozřejmostí. :-)

0/0
12.7.2010 15:09

Lapan

Nejsem táborový typ

i tak mi nevadilo,že na skautském táboře pro Světlušky sme spaly ve stanech s podsadou - celodřevěných dost starých takže tam byl hmyz, nesmělo se sahat na celty a občas ten stan někomu spadl na hlavu, wc tam nebylo jen latrýny v předpisové vzálenosti od tábora jinak to nejde i kdyby se hygienici rozkrájeli na kousíčky,místo koupelny tam byla jen kovová korýtka(jinak sme byly celé dny naložené v nedaleké řece )  a kuchyň a jídelna byly dva obří stany, dřevěné lavice a stoly akorát kuchyň byla trochu nastandard,protože šlo o profesionální vojenskou polní kuchyň,která byla úžasná už do pohledu a kuchař byl super i když přísný takže se musely držet různé služby na škrábání brambor a tak. Takže těm dětem bych přála alespoň takový tábor né smradlavou špeluňku po myslivcích to skutečně není místo  pro  děcký tábor.

0/0
12.7.2010 15:04

cassul

V čem je problém

tady v diskusi se pletou dvě věci. Ano, já jsem taky jezdil na "puťáky" kdy jsme spali pod šírákem a chodili se mýt do potoka a nijak mě to nepoškodilo, naopak, a klidně bych tam zase své děti poslal.

Ale tady si rodiče zaplatili pro děti nějakou službu a dostali něco jiného. Jako když bych si dejme tomu objednal a zaplatil Audi a dodali mi Fábii. Netvrdím, že Fabia je špatné auto, bezpochyby splňuje všechny předpisy a normy, ale já chtěl a zaplatil něco jiného.

0/0
12.7.2010 14:55

sovjetskij sjekundomjer

Re: V čem je problém

:-)Ti lidé tady totiž vědí, co je pro cizí děti dobré. Co stačí jim, musí stačit i jiným.

Je to přesně tak, jak píšete. Nesmírně zajímavé je, jak to tady většina lidí nechápe. Zřejmě to má něakou spojitost s nostalgickou vzpomínkou na dětský léta strávená ve stanových táborech se suchým záchodem :-)

0/0
12.7.2010 14:58

bullterrier.se.neusmiva

Vše je otázka informovanosti.

Pokud to má být standartní dětský tábor, musí mít odpovídající sociální zázemí, hygiena musí kontrolovat kvalitu stravy a podobně. Tak to fungovalo i před 25 lety, kdy jsem při škole jezdil jako vedoucí. Pak jsme mívali i turistický oddíl a tam to bylo ve stanu, suchý záchod, pitná voda poze ve várnicích. Ale rodiče o tom věděli a dopředu podepisovali souhlas. Ale nikdo si nedovolil vydávat druhé za první.

0/0
12.7.2010 14:49

sovjetskij sjekundomjer

Re: Vše je otázka informovanosti.

R^Tak nějak

Jen doplním, že dříve prostě neměl motivaci.

Osobně nemám nic proti táborům jako předmětu podnikání, ale rozhodně ne takovýmto způsobem. Tohle je prostě vedlejší efekt. Je důležité, aby se rodiče skutečně zajímali, kam děti posílají.

0/0
12.7.2010 14:53

daBmV

Re: Vše je otázka informovanosti.

a znovu. na zaklade jakych informaci si dovolite tohle soudit? neznate ani nabidku ani cenu. jen clanek a sugestivni reportaz. to mi na spravedlive zhodnoceni skutecnosti prijde dost malo.

0/0
12.7.2010 16:32

Maxx12

Re: Vše je otázka informovanosti.

R^R^

0/0
12.7.2010 14:59

wotomtoje

Co by chtěli ...

Utřinosové .... :-)

0/0
12.7.2010 14:36

Bereniké

Zas jeden pseudoproblém

Co by říkali na naše tábory, kam jsem jako dítě jezdila s naším turistickým oddílem? Spalo se ve stanech, vařilo v polní kuchyni, za latrínu sloužila jáma a dřevěná koza (a jak se tam skvěle drbalo s kamarádkami), pro vodu jsme jezdili do vesnice s kárkou a s barely, pro jídlo taky hezky pěšky do místního obchodu. A to nemluvím o tom, když jsme byli na Slovensku u Kremnice a pro jídlo to bylo dvě hodiny pěšky a pak hezky v krosnách vytáhnout zásoby na zádech do pěkného krpálu - jo a žili tam i medvědi. Později se už hygienické předpisy zpřísnily tak (koncem 80. let), že jsme začali jezdit na puťáky a pak jsme jezdili s dětmi raději do Bulharska, kde to bylo mnohem volnější. Zásoby jídla jako konzervy a polévky se vezly od nás, protože se to tam v horách sehnat nedalo, dokupovaly se jen místní suroviny, chleba jsme žebrali k prodeji v horských chatách. Byli tam s  námi i devítileté děti a všechny to zvádaly bez problémů. Dneska by nejspíš umřely.

0/0
12.7.2010 14:35

sovjetskij sjekundomjer

Re: Zas jeden pseudoproblém

Vy jste jezdila s turistickým oddílem, s lidmi, které jste pravděpodobně dobře znala.

Tito lidé možná zaplatili neznámému člověku, který nabízel úplně jiný standard a jistě si účtoval "odpovídající" sumu. Chápete ten rozdíl?

0/0
12.7.2010 14:38

J i ř í

Re: Zas jeden pseudoproblém

A je pro děti ten "úplně jiný standard" to nejlepší? Budou mít v luxusních bungalovech tak hezké vzpomínky jako z těch primitivních táborů? A pokud chtějí rodiče dopřát dětem ten nejsprávnější tábor, neměli by je nechat taky chodit celoročně do nějakého "turisťáku"?

0/0
12.7.2010 14:46

sovjetskij sjekundomjer

Re: Zas jeden pseudoproblém

To záleží na rodičích, co pro své  dítě považují za nejlepší. O tom nerozhoduje strana, lid ani vy. :-)

0/0
12.7.2010 14:49

cassul

Re: Zas jeden pseudoproblém

Nejde o to, co je pro děti nejlepší. Jde o to, co si objednali. Pokud někdo bude inzerovat levný tábor s ubytováním v bojových a nouzových podmínkách, kde si děti užijí pohybu ve volné přírodě, tak pak asi chápu, že to bude bojovka a počítám s tím, nic proti tomu. Pokud ale někdo inzeruje tábor s ubytováním v objektu s nějakou výbavou a pak budou bydlet v tomhle, tak mi to asi taky bude hodně vadit.

0/0
12.7.2010 14:59

daBmV

Re: Zas jeden pseudoproblém

a jak to bylo v tomhle pripade?

0/0
12.7.2010 16:30

Bereniké

Re: Zas jeden pseudoproblém

Ty tábory stávaly kolem 700-800 Kčs, a vedoucí to dělali zadarmo a taky si to platili. Vyúčtováno to bylo do poslední koruny. Taky to nebyla laciná záležitost, vzhledem k platům v té době. Takže pokud za takovýto tábor dali dnes rodiče 3 tisíce, nepřijde mi to přehnané vzhledem k onomu "standardu".  Ví někdo, kolik ten tábor stál?

0/0
12.7.2010 14:58

daBmV

Re: Zas jeden pseudoproblém

a chapete vyznam slova mozna? vsichni "spravedlive rozhorceni" tu vari z vody (a jedne velmi sugestivne natocene reportaze). :-P

0/0
12.7.2010 16:30

V.I.T.A.

Re: Zas jeden pseudoproblém

... ale myslím že jste vy i rodiče věděli do čeho jdete (a věřím že jste si to užili) a i cena tomu odpovídala, takže bych zrovna tento problém viděl někde jinde ...

0/0
12.7.2010 14:41

myskamiki

bozicku

jen suchy zachod a voda z potoka, chudery male.

Ja jezdil jen na takove tabory a byly uplne super, ale to holt byla jina doba

0/0
12.7.2010 14:32

jirha

Vést tábor s dětmi

to je za trest. Rodiče dají 15 stovek a očekávají že dítě bude 100% zajištěné. Přitom odmítají stanové tábory, chtějí nejméně chatky a stravování ve standardní jídelně.

Za tu cenu se to nedá zajistit ale to je rodičům jedno. Hlavně že se svých "parrchantů" na čas zbaví.

Když už ten tábor nějak splácáte a dáte dohromady tak vám tam přijede polovina dětí které nemůžete postavit jinam než doprostřed paloučku pod deštník aby se mu nestala újma. Jinak hned telefonát domů že je mu ubližováno. Noční hlídky, chození na dřevo přinesení pitné vody a mytí jinde než v koupelně je pak už jen vzpomínkou na mé mládí.

Rozmazlujeme děti tak strašně že to už hraničí se sterilitou lidského myšlení. Obrali jsme je o romantiku o schopnost umět se o sebe postarat a jsme na to ještě pyšní.

0/0
12.7.2010 14:31

sovjetskij sjekundomjer

Re: Vést tábor s dětmi

"Rodiče dají 15 stovek a očekávají že dítě bude 100% zajištěné."

A teď, kde je chyba? Jestli  náhodou ne na straně pořadatele tábora, protože jen veme peníze, bez toho, aniž by pravdivě informoval.

0/0
12.7.2010 14:35

sovjetskij sjekundomjer

Proč hned tak zostra

Nechápu, proč tady omílíáte věci jako satelit, internet, MP4... První věc je ta, že doba a životní úroveň se prostě posunuly.

Druhá a mnohem podstatnější věc je ta, že když někomu nabídnu určité služby a naúčtuji si za to určitou částku, mají mí zákazníci (rodiče) právo požadovat odpovídající plnění. Pokud zaplatí dítěti penzion s wc a teplou vodou v objektu, a pak přijedou a vidí, jak to ve skutečnosti je, tak se jim nelze divit, že jsou rozhořčeni.

A obávám se, že přesně to je ukázkový přiklad, jak na táborech něco trhnout. Prostě na dětech škudlit, ti to v lepším případě ani nepoznají, v tom horším se stejně nebudou bránit.

0/0
12.7.2010 14:21

V.I.T.A.

Re: Proč hned tak zostra

.. docela s vámi souhlasím, je opravdu rozdíl, jestliže pár nadšenců zorganizuje pro děti pobyt v přírodě ve stanech s minimem komfortu (což je jasné dopředu) s cenou přibližně odpovídající nákladům (mimochodem nedávno tu byl článek že to hygiena chce zatrhnout) a nebo se někdo chce na dětech (resp. na jejich rodičích) napakovat a škudlí kde se dá ... to asi s nějakou rozmazleností moc nesouvisí

0/0
12.7.2010 14:38

daBmV

Re: Proč hned tak zostra

obecne nelze nez souhlasit, ale mate nejake podlozene informace, ze tomu tak bylo v tomhle pripade? osobne, kdyz posilam dite na tabor, tak si o nem neco predem zjistim. jestli je poslali na blind tak je to i jejich chyba. ale jak jsem jiz predeslal, nezavisle informace v tomto pripade dost chybi. tak to dopada, kdyz reportaz dela bulvar ve spolupraci s bulvarem...

0/0
12.7.2010 16:27

KULOVY_BLESK_BETA_8

a hlavná chyba bola tá

že tam nebol internet, satelitná televízia s aspoň 300 programami, PlayStaion, a DVD filmy!!!!! Jo a ešte priestor nebol pokrytý signálom pre mobilné telefonovanie!!!;-O;-O;-O;-O;-O;-O;-O

0/0
12.7.2010 14:11

kazdy.anonym.je.velky.hrdina.lol

Re: a hlavná chyba bola tá

tak já osobně nemám zkušenost s penziony v maďarsku nebo s výcvikovými tábory duče Hlinky, ale v česku takové požadavky nemáme :-)

0/0
12.7.2010 14:25

WHITE3333

No maj holt dobrej marketing.

Zvenk HUJ a uvnitř FUJ. V dnešní době se tomu říká "Dobrý podnikatelský záměr";-D:-P;-D

0/0
12.7.2010 14:06

superkutil

Re: No maj holt dobrej marketing.

Záběry jsou jednostranné, jsou pouze na jednu místnost ve velkém objektu.

0/0
12.7.2010 14:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.