Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proti tunelu protestovali Pražané už v 80. letech. Báli se, že zničí Stromovku

V polovině 80. let se v Praze začaly stavět okruhy. Jeden z nich měl vést v podobné trase jako tunel Blanka. Měl procházet i Stromovkou. Proti tomu se ale už v roce 1989 postavili Pražané a uspořádali demonstraci. Báli se, že stavba park zničí. Tunel Blanka už v posledních dvou letech způsobil problémy ve Stromovce i na Hradčanech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jural

Pekna blbost

v 80. letech planovali komanci v teto oblasti povrchovou trasu Troja-Stromovka -Dejvice-Strahovsky tunel.

0/0
8.7.2010 20:39

Vlkov

Re: Pekna blbost

Nemáte pravdu. Na trase bylo plánováno několik tunelů, nejdelší právě v ose železniční trati, která přemosťuje ul, Dulekských hrdínů před Výstavištěm (Judou Fuldou :-)). Podrobněji viz diskuse níže. (Já jsem ten tunel projektovval, takže vím, o čem mluvím)

0/0
8.7.2010 22:35

TigerM

Kde jsou ta mista?

Ty cisla mist na te mapce znamenaji co? Protoze mista propadu, to urcite nejsou i kdyz je to tam psano...

Cisla ukazuji na pobrezi Vltavy v Troji, Cisarsky ostrov a krizovatku u Sparty?

0/0
8.7.2010 20:18

Martin Šubrt

Re: Kde jsou ta mista?

No jo, idnes píše, jako když Metrostav tuneluje :-). Jenže tady s obrázku znázorňujícího tři místa propadů, z nichž nesedí ani jedno :-), nehrozí žádnej sesuv. Leda pisálka ze židle :-). Ale fajn. Idnes má Stromovku podle všeho ve Vltavě a taky si pamatuje, že největší stavební díra Blanky byla u Sparty, tož to muselo rupnout tam, že :-).  

0/0
8.7.2010 22:29

unbreakable__debater

Blanka se ve Stromovce propadlá právě kvůli ekologům

;-ORv!!

0/0
8.7.2010 14:32

prolhani.novinari

Re: Blanka se ve Stromovce propadlá právě kvůli ekologům

Jo a to jako proč?:-)

0/0
8.7.2010 15:08

zapalik

Njn

Stromovku zavinili ekoteroristé a město. Jestli si dobře vzpomínám, házeli stavební firmě klacky pod nohy, nedovolili dílčí práce na povrchu a tak holt došlo k propadům. A tenhle poslední případ? Tam bude viník pravděpodobně ještě horší podloží, než mohl kdo čekat.

0/0
8.7.2010 12:07

Reeve

Re: Njn

Nedovolili dílčí práce na povrchu? A proč se tedy do tak riskantní akce vůbec Metrostav pouštěl?

A horší podloží? Tak zrovna v tomto úseku bylo možné dělat průzkumné vrty doslova každých pár metrů (s výjimkou samotné budovy ministerstva).

0/0
8.7.2010 13:32

Bubrak

hysterie

Znicit Stromovku jak? Kdyz se neco ponici, tak se to pak snad opravi.

Miluju tyhle hysterky. To same ty propady. Samozrejme nelze pripustit

ohrozeni zivotu (to lze zabezpecit ohrazenim povrchu), ale zbytek neni

problem opravit.

0/0
8.7.2010 11:49

eQuido

Re: hysterie

No, vzhledem ke všeobecně známé ohleduplnosti komunistů k životnímu prostředí (a nejen k němu) to taky tenkrát mohlo dopadnout tak, že by Stromovku srovnali se zemí, pak by si tam postavili novej KoKos a na nádvoří zasadili dva stromy - jeden ze Leningradu a druhej z Čukotky. A komu by se to nelíbilo, ten by měl smůlu.

0/0
8.7.2010 12:32

Reeve

Re: hysterie

Stromovku (zvláště pak tehdejší variantou s povrchovou stavbou a vyústěním odvětrání přímo uprostřed parku) by šlo zničit velmi snadno.

Stromovka není žádný novodobý příměstský lesík, který je možné vykácet a znova vysadit, ale unikátní historický park s počátky ve 13. století (Královská obora) a základní podobou z poloviny 19. století.

Ty staleté stromy se prostě žádnou sebevíce drahou "rekultivací" nedají nahradit.

0/0
8.7.2010 13:23

dalnice

Re: hysterie

Přesně tak. Tehdy se protestovalo kvůli tomu, že aby komouši ušetřili, měl být tunel pod Stromovkou hloubený a ne jako teď. Takže se mělo vykácet několik stovek vzrostlých stromů, padlo by pár domečků a zrušila by se železniční trať. Navíc měl být zbytek okruhu kromě Stromovky na povrchu. Pěkný hnus. Zlatá Blanka.

0/0
8.7.2010 15:20

Vlkov

Re: hysterie

Nic o tom nevíte. Tunel měl být patrový a vedl v ose stávající železniční trati, která tam vede v zářezu. V okolí trati je náletová zeleň, samé křoví , akáty a tak. Tunel byl koncipován tak, aby po jeho dokončení byl zářez zlikvidován a Stromovka byla propojena s přilehlou městskou zástavbou. Už v době přípravných projektových prací byla ve školkách cíleně pěstována zeleň, tak aby terén po dokončení mohl být osazen vzrostlými stromy. Žádné větrací objekty uprostřed Stromovky nebyly. Byla to daleko levnější varianta oproti dnešní, celý tunel se měl hloubit z povrchu v pažené jámě. Vlastní Stromovky by se výstavba vůbec nedotkla. Ale právě lidé bez dostatečných informací jako vy proti výstavbě protestovali. Největší chybou bylo, že to mělo pracovní názav Tunel ve Stromovce a to na zelené iniciativy působylo jako rudej hadr na bejka.

0/0
8.7.2010 20:29

Vlkov

Re: hysterie

Nikdo nevěděl kudy ten tunel povede, ale všichni horlivě protestovali. V té době se to režimu velice hodilo, protože to odvádělo pozornost od tehdy již pro režim nepříjemné politického dění a   celkového ekonomického marasmu, takže to zatnul, ušetřil peníze a pár takyegologům podkouřil. My ostatní a zejména obyvatelé Letné a Veletržní ulice jsme tak ztratili 20 let, protože podle původních plánů měl být tento tunel dokončen současně se Strahovským tunelem. Místo toho se pak Strahovský tunel stal dílem, které vedlo od nikud nikam.

0/0
8.7.2010 20:29

prolhani.novinari

Re: hysterie

Ha, ha, ha, odflaklej geologickej průzkum. Ty propady mohou ohrozit životy a způsobyt nemalé škody na majetku. A to, že to jde tzv. opravit znamená, že poplatník zacvaká další nemalá peníze...

0/0
8.7.2010 15:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.