- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Plno nehod /malých, kde je menší škoda/ se nehlásí a vše vyřeší pojišťovny. policie jezdí jen k těm větším, kde jsou často zranění či mrtví. A tomuto říkáte "Paradox"????
To už na vás doléhá také to teplo, že píšete už bláboly
Překvapení to může být je pro toho, kdo nikdy autem po Evropě nejel. Rozdíl zejména v kvalitě silnic a také stáří aut je tak propastný, že to vlastně jen potvrzuje to co všichni vědi.
A co byste chtěli. když je tady průměrný věk auta 13 let nebo tak nějak. Prostě 13 let starý vrak se při nehodě rozpadne a nikdo nepřežije...
esli to nebude tim, ze vb Cechach vetsina aut ma mensi hodnotu nez limit pro zavolani cajtu diky megaimbecilnimu Icku na ministertvu vnitra. Tzn. ze v Cechach se ve skutecnosti boura vic nez jinde a z toho plynou ty mrtvi, ale nikdo ty nehody neregistruje.
Že je v ČR výrazně nižší počet nehod než třeba v Rakousku? V Evropě? Důvod je nasnadě: neustálé rozmělňování měřítek, co je a co ještě není dopravní nehoda. Ať už zvyšováním limitů vzniklé škody jako podmínku nahlášení nehody, či umožnění utajit i jinak velmi vážné nehody (související např. s požitím alkoholu), pokud se účastníci dohodnou, že se vlastně nic nestalo (pachatel poškozeného jednoduše uplatí a ten mlčí, nehoda se tak do statistik vůbec nedostane). Za chvíli se budou evidovat pouze nehody s mrtvými, nu, a pak budeme mít sice skutečně nejmíň nehod ve světě, ale také nejvíc zabitých.
o--o
Žádnej paradox, jen spousta nehod není kvůli riziku ztráty bonusu hlášená a tudíž ani evidovaná v podobnejch statistikách, spousta lidí totiž od nehody radši bezohledně ujede, než by přišli o pár stovek na bonusu...
To fakt myslíte, že když někdo odjede od nehody, tak jí poškozený nenahlásí policii?
Samozřejmě nenahlášené nehody mohou statistiku ovlivnit. Otázkou je, jestli studie bere data od policie, nebo od pojišťoven, a jaká byla metodologie.
Faktem ale je, že český vozový park patří k nejstarším v Evropě. Těžší havárii v novém voze s hromadou airbagů dost možná přežijete bez následků, ale ve Škodě 105 ji nepřežijete.
Dalším aspektem může být kvalita infrastruktury. Pokud máte kolem silnic spoustu stromů, a výjezdy s přemostěním škarpy, tak vyjetí ze silnice znamená dost pravděpodobně smrt. Proti kácení stromů na nebezpečných místech (cca jeden strom na 3 km) se ovšem bouří zelení. Prý raději mrtvé řidiče, než změnit ráz krajiny :(
Ať splníme normy EU!!!
spravne,jako baby v australii
1) jaké všechny nehody jsou v jaké zemi evidovány jako nehody ? ( výše škody, povinnost hlášení policii ...)
2) je srovnáno i to jak je v zemích určeno kdy je oběť nehody brána jako oběť nehody ? ( když umře na místě, v sanitce, do 3 dnů ... ? )
Těžko říct, jestli na prd, možná jsou v té analýze přesně uvedeny srovnávací metody. Bohužel jsem ale zmíněný článek na stránkách Rakouského dopravního klubu VCÖ
(http://www.vcoe.at/start.asp) nenašel.
Bo to by znamenalo, že statistika v tomto případě trošku lže pod dojmem ze zákonných úprav provedených pod dirigencí pánů Pospíšila a Langera.
Presne tak, podle me jsou to jen nehody, ke kterym zavolas policii.
No k výsledkům:
1. je to pouze statistika - přesné výsledky na základě nepřesných čísel
2. třeba zastaralý vozový park ve střední a východní Evropě
a určitě plno dalších možných způsobů vysvětlení
Jaký vliv na rozhodování řidiče, který se chystá vjet pod vlak na železničním přejezdu s fungující signalizací, má fakt, jestli jede v autě starém 10 nebo 4 léta?