Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paradox: Češi málo bourají, ale hodně umírají

Riziko, že řidiči přijdou při dopravní nehodě o život, je nejvyšší v zemích východní Evropy. A výjimkou z této statistiky není ani Česká republika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pitta

To je blábol!!!!!

Plno nehod /malých, kde je menší škoda/ se nehlásí a vše vyřeší pojišťovny. policie jezdí jen k těm větším, kde jsou často zranění či mrtví. A tomuto říkáte "Paradox"????

To už na vás doléhá také to teplo, že píšete už bláboly8-o8-o

0/0
9.7.2010 15:13

jciurkkrar

Překvapení

Překvapení to může být je pro toho, kdo nikdy autem po Evropě nejel. Rozdíl zejména v kvalitě silnic a také stáří aut je tak propastný, že to vlastně jen potvrzuje to co všichni vědi. 

0/0
9.7.2010 10:05

c99

stará auta

A co byste chtěli. když je tady průměrný věk auta 13 let nebo tak nějak. Prostě 13 let starý vrak se při nehodě rozpadne a nikdo nepřežije...

0/0
9.7.2010 9:05

cichon

haha

esli to nebude tim, ze vb Cechach vetsina aut ma mensi hodnotu nez limit pro zavolani cajtu diky megaimbecilnimu Icku na ministertvu vnitra. Tzn. ze v Cechach se ve skutecnosti boura vic nez jinde a z toho plynou ty mrtvi, ale nikdo ty nehody neregistruje.

0/0
9.7.2010 8:11

Pražák

Vše záleží na tužce a ústupcích pachatelům

Že je v ČR výrazně nižší počet nehod než třeba v Rakousku? V Evropě? Důvod je nasnadě: neustálé rozmělňování měřítek, co je a co ještě není dopravní nehoda. Ať už zvyšováním limitů vzniklé škody jako podmínku nahlášení nehody, či umožnění utajit i jinak velmi vážné nehody (související např. s požitím alkoholu), pokud se účastníci dohodnou, že se vlastně nic nestalo (pachatel poškozeného jednoduše uplatí a ten mlčí, nehoda se tak do statistik vůbec nedostane). Za chvíli se budou evidovat pouze nehody s mrtvými, nu, a pak budeme mít sice skutečně nejmíň nehod ve světě, ale také nejvíc zabitých.

 o-:-(-o

0/0
9.7.2010 7:51

Henrik_Larsson

Žádnej paradox, jen hloupej systém bonusů

Žádnej paradox, jen spousta nehod není kvůli riziku ztráty bonusu hlášená a tudíž ani evidovaná v podobnejch statistikách, spousta lidí totiž od nehody radši bezohledně ujede, než by přišli o pár stovek na bonusu...

0/0
8.7.2010 15:27

tulak2004

Re: Žádnej paradox, jen hloupej systém bonusů

To fakt myslíte, že když někdo odjede od nehody, tak jí poškozený nenahlásí policii?

Samozřejmě nenahlášené nehody mohou statistiku ovlivnit. Otázkou je, jestli studie bere data od policie, nebo od pojišťoven, a jaká byla metodologie.

Faktem ale je, že český vozový park patří k nejstarším v Evropě. Těžší havárii v novém voze s hromadou airbagů dost možná přežijete bez následků, ale ve Škodě 105 ji nepřežijete.

Dalším aspektem může být kvalita infrastruktury. Pokud máte kolem silnic spoustu stromů, a výjezdy s přemostěním škarpy, tak vyjetí ze silnice znamená dost pravděpodobně smrt. Proti kácení stromů na nebezpečných místech (cca jeden strom na 3 km) se ovšem bouří zelení. Prý raději mrtvé řidiče, než změnit ráz krajiny :(

0/0
9.7.2010 4:13

prolhani.novinari

Takže Češi, pekně více bourat a méně umírat!

Ať splníme normy EU!!! ;-D

0/0
8.7.2010 15:22

Kocka Domaci Angorka

Re: Takže Češi, pekně více bourat a méně umírat!

spravne,jako baby v australii;-D

0/0
8.7.2010 15:23

Aný

Re: Takže Češi, pekně více bourat a méně umírat!

trefné.:-/;-D

0/0
8.7.2010 22:23

aljav2bezduvodneodstrelen

srovnání na prd

1) jaké všechny nehody jsou v jaké zemi evidovány jako nehody ? ( výše škody, povinnost hlášení policii ...)

2) je srovnáno i to jak je v zemích určeno kdy je oběť nehody brána jako oběť nehody ? ( když umře na místě, v sanitce, do 3 dnů ... ? )

0/0
8.7.2010 14:07

Yep

Re: srovnání na prd

Těžko říct, jestli na prd, možná jsou v té analýze přesně uvedeny srovnávací metody. Bohužel jsem ale zmíněný článek na stránkách Rakouského dopravního klubu VCÖ

(http://www.vcoe.at/start.asp) nenašel.

0/0
8.7.2010 14:34

Fanatic.Dz

A počítají se všechny nehody nebo jen ty hlášené policii?

Bo to by znamenalo, že statistika v tomto případě trošku lže pod dojmem ze zákonných úprav provedených pod dirigencí pánů Pospíšila a Langera. :-/

0/0
8.7.2010 13:52

jack007jac

Re: A počítají se všechny nehody nebo jen ty hlášené policii?

Presne tak, podle me jsou to jen nehody, ke kterym zavolas policii.

0/0
9.7.2010 7:41

Libra

...

No k výsledkům:

1. je to pouze statistika - přesné výsledky na základě nepřesných čísel

2. třeba zastaralý vozový park ve střední a východní Evropě

 a určitě plno dalších možných způsobů vysvětlení

0/0
8.7.2010 13:50

individual

Re: ...

Jaký vliv na rozhodování řidiče, který se chystá vjet pod vlak na železničním přejezdu s fungující signalizací, má fakt, jestli jede v autě starém 10 nebo 4 léta?

0/0
8.7.2010 14:01

aljav2bezduvodneodstrelen

Re: ...

při klasické nehodě ( např.vlitnutí do pangejtu ), kdo má větší šanci ? Ten ve 120 nebo někdo v 5 let starém golfu ?

0/0
8.7.2010 14:09

enpassant

Nejen okurková sezona

Pro zmatečné zprávy, pochybné statistiky a trapné pokusy o analýzy z oblasti dopravy nelze bohužel použít argument o okurkové sezoně, protože takhle zoufalé články vycházejí stále a bez ohledu na roční období.

0/0
8.7.2010 13:34

J.Lomu

Interpretace

Trošku se divím tomu, že si autor článku nedal trošku práce s interpretací fakt. To, co je jinde nehoda, u nás prostě nehoda není (viz příspěvek Zubr007). Ještě větší rozdíl je v Bulharsku. Na Balkáně je běžné, že se policie k nehodě nevolá i při vyšších škodách, protože policajti jsou zkorumpovaní, pojišťovny jakbysmet a člověka tak i při velké škodě příjde levněji se s účastníky nehody na místě dohodnout. To do jisté míry (do 100 tis. Kč i legálně) platí i u nás. No a další věc už tady taky v jiné verzi zazněla - u nás jsou nehody nečekanější, dramatičtější a smrtelnější kvůli mizerným (nejen neudržovaným, ale často už od začátku špatně vyprojektovaným) silnicím a kvůli počtu starších aut se špatnými ochrannými prvky. No a nakonec ta proslulá agresivita a přednas...ost českých řidičů....;-O

0/0
8.7.2010 13:31

Fanatic.Dz

Re: Interpretace

Já už si nejsem jistej. Jestli to není tím chmelovým oparem co v něm většina národa utápí své mozky. Bo vjet na koleje a nechat se i s rodinou rozválcovat vlakem vyžaduje vysoký stupeň totální otupělosti vůči realitě. :-/

0/0
8.7.2010 13:55

Chytrakz hospody

?????

Pane zep chybí údaj o tom, že statistické metody jsou stejné. Co vás na té fakultě žurnalistiky učí ;-D

0/0
8.7.2010 13:27

krakra

To se mi snad zdá

To se mi snad zdá, tak nám všich ni říkaly že jak je u nás na silnicích nebezpečno a podle statistik je to všechno úplně JINAK !!!, němci prej bouraj víc něz my, nevím jestly tomu mám věřit.

0/0
8.7.2010 13:27

Fanatic.Dz

Re: To se mi snad zdá

Prosím tě radši veř v Boha nebo Alláha. ;-D

0/0
8.7.2010 13:56

běžný ovčan

...

no nevím, jak je ta první věta myšlena, ale Česko neleží ve východní Evropě

0/0
8.7.2010 13:27

Henrik_Larsson

Re: ...

Co se týče situace na silnicích, tak asi opravdu ne, v tomhle směru jsme spíš v Asii...

0/0
8.7.2010 15:29

Zubr007

Statistika?

Z čeho byla dělaná statistika. Z policejních svodek? Pokud ano, tak například u nás počet nehod výrazně ovlivňuje nevolání Policie k nehodám s malou škodou. Novinář by pokud přebírá podobnou statistiku měl vysvětlit z čeho se vycházelo, aby si čtenář měl šanci z toho něco přebrat.

0/0
8.7.2010 13:22

Popin Corado

Re: Statistika?

Přesně! Sebral jsi mě to z klávesky :-)

0/0
8.7.2010 13:30

othoma

Re: Statistika?

ono je to jinak, v článku to není uvedeno, ale jde jen o nehody se zraněním (i lehkým)  a tam se policie volá vždy.  Samotných nehod je samozřejmě mnohem více - každý den přes 200. Problém bude nejspíš ve stavu aut i silnic - při známé vyšší kvalitě západu je logicky nižší riziko úmrtí. Možná jezdí i pomaleji , krásný příklad je Praha - nejvíce nehod ale nejméně mrtvých tzn. hustší provoz = malá rychlost = nízká úmrtnost. 

0/0
8.7.2010 13:42

Fanatic.Dz

Re: Statistika?

A to že Volvo z roku 1999 je při impaktu bezpečnější než Volvo z roku 2010 vám asi vůbec nevadí, že? Co je nové to je lepší a čím novější tím bezpečnější? ;-D

0/0
8.7.2010 14:03

othoma

Re: Statistika?

v průměru samozřejmě ano nebo vy jste měl  za komunistů airbagy či ABS ? Tenhle konkrétní případ neznám , takže nebudu komentovat, ale komplexně stejně nehraje žádnou roli, vývoj jde prostě dopředu ....

0/0
8.7.2010 14:14

dr. John Zoiberg

zkreslení

A není to zase zkresleno tím, co se počítá jako "nehoda"? Pokud se u nás počítají jen ty, kde asistuje PČR, zatímco jinde všechny, dovedu si představit, že ty poměry pak vypadají odlišně.

Na druhou stranu - nepřekvapilo by mne, kdyby to tak opravdu bylo. Při kvalitě silnic, vozového parku a množství agresivních řidičů...

0/0
8.7.2010 13:17

Richard Kába

Re: zkreslení

"množství agresivních řidičů" ... Pane, byl jste nekdy i v jinych zemich Evropy? Doporucuji namatkou, Francii, Spanelsko, Italii a velka legrace je i treba v Bratislave ... ve srovnani s tim, se u nas jezdi absolutne mirumilovne.

0/0
8.7.2010 13:51

Henrik_Larsson

Re: zkreslení

Projel jsem autem celou Evropu a můžu naprosto zodpovědně říct, že se u nás rozhodně mírumilovně nejezdí, on je totiž dost zásadní rozdíl mezi dejme tomu italsky "agresivním" leč bezpečným způsobem řízení a bezohledným riskantním českým způsobem jízdy, kdy jde jen o to, dokázat ostatním, že JÁ jsem ten největší Schumacher na světě s tím největším, nejsilnějším a hlavně nejdražším autem (popř. motorkou) a vy všichni ostatní se mi koukejte klidit z cesty, s tímhle pojetím dopravy jsem se opravdu jinde v civilizované Evropě nesetkal.

0/0
8.7.2010 15:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.