Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavbaři zřícení tunelu čekali, nepomohl ani dražší a pomalejší způsob ražby

O tom, že hrozí další propad tunelu Blanka v Praze, se vědělo od jara. Průzkumy horniny naznačovaly, že metoda ražby, kterou dělníci v podzemí používají, je nebezpečná. Ale také rychlejší a levnější. Vyplývá to z jednání mezi stavitelem, firmou Metrostav a projektantským ateliérem Satra, které se uskutečnilo v březnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jerry1984

jak to taky mohlo dopadnout..

http://pics.kuvaton.com/kuvei/bus_accident.jpg !!

0/0
11.7.2010 8:24

kalifkaca

Mě nejvíc pobavila

dopravní značka "podtunelováno", kterou postavili na spojce z brusnice na miladu horakovou hned vedle te zahrady ministerstva kultury, která se propadla.  když tam přejíždím autem, tak mám jako dělat co??  neposkakovat v autě?

0/0
11.7.2010 7:52

Huffnaggelův duch

se stane, ne?

0/0
10.7.2010 17:05

Lilo.lea

U Plzně není žádný tunel!!

Je tam jen superdrahá ostuda jménem Valík. ;-O

0/0
10.7.2010 17:01

mamedia_bomber

reknu to takhle

jsem Prazak a myslel jsem si vzdycky ze tady zustanu, ale tohle uz neni mesto na ziti, ale komercni parkoviste ktery jinak nez metrem uz neprojedete, vecne se jenom popostrkujete v kolonach, misto parku se stavi "rezidence" - coz je oznaceni pro novostavby kvalit paneloveho domu, samej smog a o lidech uz skoda mluvit. Vsechno se tu dela jenom pro penize, takze sem s manzelkou definitivne rozhodnut odstehovat se do nakyho klidnyho mestecka asi na jih Cech, tudiz tunel uz me trapit nebude

0/0
9.7.2010 12:38

username

no a?

byly na výběr 3 možnosti

a) kopání z vrchu - nejrychlejší, nejlevnější, ale zničili by ohromný kus přírody, zamezili by na celou dobu průchod/průjezd v daných místech atd.

b) ražba drahou metodou - pomalejší a dražší, tj. problémy s dopravou by tu byly déle, nemohli bychom si dovolit jiné věci, tedy především investice do infrastruktury v jiných místech prahy by byly nižší, a nejspíš by se i déle čekalo než by se vůbec začlo

c) tato metoda, při které se 3× během 2 let propadlo pár set metrů čtverečních území, na kterém nic není a kde nikdo nebyl (navíc po posledním propadu se i uzavírá každé místo nad ražbou).

Takže jsem rád, že to probíhá tak jak to probíhá, samozřejmě ať to zabezpečí tak, aby se nikomu nic nestalo, ale nějaký lokální propad je menší zlo než druhé dvě možnosti

0/0
8.7.2010 12:26

otravenej dracula

Re: no a?

4) nestavet ten zbytecnej tunel vubec:-/

0/0
8.7.2010 15:25

kuttna

Re: no a?

R^

0/0
9.7.2010 11:30

Ješter 103

Re: no a?

Co to je drahá metoda ? Štít ? Každopádně je to štítem cca 4x rychlejší než takto klasicky, ale jako jestli na něj nemaj tak to je pak jednuchý že to jinak než takhle nejde.

0/0
10.7.2010 17:19

MiroTR

Re: no a?

Ale kde ten štít vezmou ?

0/0
12.7.2010 9:12

zapalik

Uprostřed zástavby?

Kde je v místě propadu kromě MK jiná zástavba? A stavba metra se stavbou silničního tunelu se opravdu nedá porovnávat. Pan Švec se prokazuje jako novinářský amatér

0/0
8.7.2010 11:09

unbreakable__debater

Re: Uprostřed zástavby?

Mně spíš přijde, že si pan Švec pouze přečetl místní diskuse, kde je těch amatérů, kteří poukazují na stavbu metra, hned několik pod každým článkem. Už včera jsem to vysvětloval, že kruhový tunel o průměru kolem 4,5 metru se se silničním tunelem oválného profilu a šířce kolem 10 metrů nedá srovnávat.

0/0
8.7.2010 11:17

kuttna

Re: Uprostřed zástavby?

Stavba metra se se stavbou silničního tunelu samozřejmě porovnat dá.

0/0
9.7.2010 11:32

MiroTR

Re: Uprostřed zástavby?

No, jen ta díra je tak 3-4 krát větší. ;-)

0/0
12.7.2010 9:13

unbreakable__debater

Vtipné je, že se těmto nehodám nejvíce diví ekologisté

Tedy ti, kteří si mělkou ražbu namísto tradičního a bezpečného hloubení přímo vydupali. 8-o;-ORv Hloubená Blanka mohla být levnější, rychleji postavená a klidně i v širším profilu, tudíž kapacitnější.

0/0
8.7.2010 10:39

CM3

Re: Vtipné je, že se těmto nehodám nejvíce diví ekologisté

R^R^R^ ekoteroristé

0/0
8.7.2010 10:50

Sub7

Re: Vtipné je, že se těmto nehodám nejvíce diví ekologisté

Z čistě technického hlediska s Vámi do puntíku souhlasím. Je otázka, jestli kulturně-historická i přírodní hodnota území jsou takové, aby vyvážily náklady a rizika, spojené s vynuceným postupem stavby. Tomu nerozumím, proto jen mohu říct - ano, hloubený tunel by byl levnější, jeho stavba by byla rychlejší a nedocházelo by k takovýmto nehodám.

0/0
8.7.2010 11:22

otravenej dracula

Re: Vtipné je, že se těmto nehodám nejvíce diví ekologisté

ekologiste a obyvatele nechteli ten tunel vubec

0/0
8.7.2010 15:26

kočičák12

Re: Vtipné je, že se těmto nehodám nejvíce diví ekologisté

A těch pár stromů, by se tam potom mohlo zase osázet. Za 20 let by to nikdo svrchu ani nepoznal, že dole něco je.!

0/0
9.7.2010 8:50

Fanatic.Dz

Ivan Hrdina, smutný hrdina dnešního dne

"Samozřejmě v podzemním stavitelství se takovéhle věci stávají, ale že to je tolikrát, to ne. To musím přiznat," říká výrobně-technický ředitel Metrostavu Ivan Hrdina.

-

Tedy doslova "Toto se děje běžně, ale musím připustit, že jen zcela výjmečně". Něco jako "Plat jsem si snížil odpovídajícím způsobem, ale vslatně jsem si ho jen nezřízeně zvýšil". Blb zůstane blbem i když si před jméno napíše akademickej titul. Bohužel poznáte to leckdy až tehdy když otevře pusu.

0/0
8.7.2010 10:20

mrazik007

Re: Ivan Hrdina, smutný hrdina dnešního dne

Riziko, ze se narazi na melke podlozi - pisek nebo navazka - je pri kazde stavbe tunelu, pokud se tedy nerazi ve skale. Jak pise Necroman pode mnou, ten to popsal nejlepe.

0/0
8.7.2010 10:26

Fanatic.Dz

Re: Ivan Hrdina, smutný hrdina dnešního dne

Ano, přesně tak. To ovšem nemění nic na tom, co jsem napsal výše.

0/0
8.7.2010 10:33

jizzle

Re: Ivan Hrdina, smutný hrdina dnešního dne

ale ten výrok má logiku, on tvrdí, že podobné věci se dějí, ale je mu divné, že tak často ... je to jakoby vás během jednoho roku třikrát kousl had

0/0
8.7.2010 10:29

Fanatic.Dz

Re: Ivan Hrdina, smutný hrdina dnešního dne

Ta logika je ale poněkud překroucená a zvrácená. Pokud jste schopen doložit, že se při budování městského dopravního tunelu někde v civilizovaném světě stavba 3x propadla v rozemezí půl roku na úseku dlouhém 6.5 km tak sem s těmi informacemi. Do té doby budu považovat tento výrok člověka, který je přímo zodpovědný za současný stav stavby za pokrytecký zpsůob jak se ze své odpovědnosti vykroutit velmi neohrabaným způsobem.

0/0
8.7.2010 10:42

unbreakable__debater

Re: Ivan Hrdina, smutný hrdina dnešního dne

Málokde ve světě se razí takhle mělké tunely. Pokud to jde, vždy se raději mělké tunely hloubí. Obzvláště tedy v horninách, jaké jsou např. ve Stromovce. Rv

0/0
8.7.2010 11:05

kočičák12

Re: Ivan Hrdina, smutný hrdina dnešního dne

Tam jsou náplavové písky a bahno, to nemůže držet ani náhodou.!

0/0
9.7.2010 8:51

Necroman

zajimava newska

...údajně od člověka, co tam pracuje:

Nebyla to žádná velká nehoda,jen bagrista po odebrání sloupu narazil na pískovou kapsu,z které na něj v podstatě vytekl písek.Bagrista byl zkušený tunelář a tak zával celkem v klidu přečkal,údajně jen náhodou si sebou vzal lampu.Nejlepší vtip byl,když se dostal ven a záchranka prohlásila, že je redy,tak ho odvezli policajti a 2 hodiny vyslýchali na Bartolomějské. To je docela fraška.

0/0
8.7.2010 10:15

Fanatic.Dz

Re: zajimava newska

Každopádně zní to reálněji než to co píšou tady. Ten výslech zavaleného na Bartolomějské to jsou jen staré zvyky současné mocenské garnitury které nerezaví.

-

Dík za info. R^

0/0
8.7.2010 10:22

lu2222

Re: zajimava newska

A ten kráter je fotomontáž? Nechci vidět jak to bude vypadat až o velkou nehodu půjde. To se asi propadne půlka Prahy.

0/0
8.7.2010 10:36

Fanatic.Dz

Re: zajimava newska

Buď je to klika, že se tunel propadá pouze v neobydlených místech nebo je v tom nějaká souvislost. Jenže to by někdo musel udělat rozhovor s nějakým tunelářem, a to nemám na mysli šéfy a majitele společností podílejícíh se na výstavbě Blanky, ale vskutku nějakého odborníka s praxí a pokud možno mezinárodní.

0/0
8.7.2010 10:47

unbreakable__debater

Re: zajimava newska

Souvislostí v tom je hned několik. Pod domy se používá složitější avšak bezpečnější technologický postup, pod domy je také nadloží jinak zhutněné a základy domů také přispívají k jeho stabilitě, pokud byly postaveny správně. Navíc pokud se při stavbě těch domu přihlíželo i k jejich podloží, často se postavily na stabilnějším podloží.

0/0
8.7.2010 11:02

albunda66

Subterra

kopat tunely neumí. Viz Jablunkov - tam se jim to taky propadlo.

0/0
8.7.2010 10:07

999666999

Za 25 let bolševického Metrostavu,

se nepropadl ani kanál a to se šlo několikrát pod řekou ;-D Je jasné že to někdo bere pěkně na pingl RvRvRv

0/0
8.7.2010 10:02

unbreakable__debater

Re: Za 25 let bolševického Metrostavu,

A kolik tehdy stavěli 10m širokých silničních tunelů? 8-o

0/0
8.7.2010 10:47

kuttna

Re: Za 25 let bolševického Metrostavu,

Rozdíl není v šířce tunelu, ale v přístupu k bezpečnosti. Nebo chcete říci, že si stavaři až teď všimli, že ten tunel je dvakrát širší?

0/0
9.7.2010 11:37

bkv

Re: Za 25 let bolševického Metrostavu,

ale kdepak, jen se o tom nemluvilo. Např. teď během oprav národního muzea budou opravovat i sedlá věž viz.

A už před čtyřiceti lety musela být jedna z věží budovy podepřena. „Když

se razilo metro, tak tady došlo k havarijní situaci. Došlo k propadu a

věž směrem do Václavského náměstí musela být tenkrát vyheverována,“

vzpomíná památkář Pavel Jerie.

0/0
8.7.2010 10:54

wcbaba

Od té doby co do vedení státu a firem nalezli odborníci ODS

se hroutí fšecko ....

0/0
8.7.2010 10:02

srny

Re: Od té doby co do vedení státu a firem nalezli odborníci ODS

v Metrostavu jsou konkrétně kteří?

0/0
8.7.2010 10:13

aljav2bezduvodneodstrelen

Re: Od té doby co do vedení státu a firem nalezli odborníci ODS

jasně, ODS může i za to že v noci je tma a ve dne vedro !

nejsi tak trochu posedlý ????

0/0
8.7.2010 10:14

Inkoust cenzora

A není v Praze hlavním problémem to,

že už je vás tam zkrátka hodně na tak zhuštěném prostoru? Vždyť do prahy jezdí za prací, za nákupem, turistikou, strašné kvanto lidí. Vždyť si vemte jenom nákupní střediska a kanceláře, kolik aut se sjíždí na jedno místo. A to chcete ještě mrakodrap? Kolik lidí bude k mrakodrapu dojíždět autem? Prostě, Praha je  přecpaná a tomu žádný tunel nepomůže.

0/0
8.7.2010 10:02

Bennu

Re: A není v Praze hlavním problémem to,

Praha zanedbavala budovani dopravni infrastruktury posl. 20 let, takze to tezko zpravi par tunelu. Nemluve o tom, ze mesto kasle na cyklisty, nepodporuje projekty jako carsharing apod.

0/0
8.7.2010 10:09

srny

Re: A není v Praze hlavním problémem to,

posledních 20 let??? Spíš posledních 200 let...

0/0
8.7.2010 10:14

Fare.l

Re: A není v Praze hlavním problémem to,

Posledních 65 určitě.

0/0
8.7.2010 10:34

Mysel

Re: A není v Praze hlavním problémem to,

Tady se diskutuje o doprave, ne o drahe zabave pro par volu. Tak co sem tahate cyklistiku?!

0/0
8.7.2010 11:00

Fai Rodis

Re: A není v Praze hlavním problémem to,

Kasle. Na cyklisty. Fakt?

A co jsou vsude na ulicich ty ukradene pruhy, po kterych ale nikdo necykluje?

Proc jezdi cyklisti misto po sve nabrezni stezce naghore po chodniku? A co ty drahe lavky?

0/0
8.7.2010 11:21

username

Re: A není v Praze hlavním problémem to,

proč nejezdíme po nábřeží? Protože debilové udělali na nábřeží cyklistickou stezku na kočičích hlavách. Jinak na nábřeží se jezdí běžně.

A co se týče těch "ukradných pruhů" - schválně si je nakreslete na mapě Prahy a zkuste si představit třeba jen 10% lidí, kteří by chtěli jet na kole někam do práce z jakéhokoliv místa někam třeba 10km daleko. Zjistíte, že 99% prahy je cyklisticky zcela neobsloužených a to nemluvím o neexistenci míst, kam může cyklista umístit kolo (a nejlépe tak, aby jej nikdo neukradl, tedy třeba ke kamerovému systému) atd.

0/0
8.7.2010 12:18

termin

Re: A není v Praze hlavním problémem to,

Cyklistika funguje v placatých městech, která mají v holandsku. Carsharing je krávovina - nejhorší věc, kterou můžeš udělat, je mít napůl domek nebo auto.

0/0
8.7.2010 15:40

aljav2bezduvodneodstrelen

Re: A není v Praze hlavním problémem to,

tak nebudeme dělat nic ?

0/0
8.7.2010 10:15

saldo

Ať raději seženou

staré baraby a bude po starostech.

0/0
8.7.2010 9:59

Bennu

Zatim je to v klidu

Vznikly 3 jamy a nikdo neprisel k urazu. Jen bych si nepletl stesti s pripravenosti, pac pokud by se jim propadl nejaky barak a zemrelo par lidi, tak to tak lehce nezamaznou.

0/0
8.7.2010 9:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.