Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Japonci odsoudili aktivistu za vniknutí na velrybářskou loď

Japonsko odsoudilo novozélandského bojovníka proti lovu velryb. Peter Bethune dostal dva roky s podmíněným odkladem na pět let za vniknutí na japonskou velrybářskou loď a pokus o zatčení jejího kapitána. Bethunovi za to hrozilo až 15 let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

tady

všichni říkají že měl dostat víc.

Vždyť dostal 2 roky a záznam v trestním rejstříku vlastně za nic, to je jako bych šlápnul na veřejný trávník a hned mě za to hnali k soudu

0/0
7.7.2010 15:26

certik_bertik

myslím

že ho měli jen vyhostit, přece jen je to sporné

0/0
7.7.2010 15:21

Vírou eser

Nějaké podmínky nikoho nenapraví

Je odzkoušeno, že ze všeho nejúčinnější je astronomická pokuta a její vymáhání i za cenu zadržování provinilce. On prostě musí vědět, že jak si koupí auto, zvoní u něj exekutor a tak to je se vším, včetně účty v Bance.

0/0
7.7.2010 11:24

p266

Re: Nějaké podmínky nikoho nenapraví

Mýlíte se. Nejdůležitější je umět použít ve své argumentaci relevantní příklad .

0/0
7.7.2010 14:14

zpocený lenochod

Potížisti (chtěl jsem napsat aktivisti) se mýlí.

Ten frajer co řídil Ady Gil se zcela zjevně japíkům motal před přídí. Čili nehodu zavinili ochránci velryb co naprosto nerespektují žádná pravidla pro plavbu na moři. Takže pane aktivisto, když už jste tam na Šonan Maru lezl, tak jste se měl zeptat kolik ta vaše povedená partička Sea Šeprd dluží za poškození lodi, které loď Ady Gil vjela do dráhy.

0/0
7.7.2010 10:43

Vineer

Re: Potížisti (chtěl jsem napsat aktivisti) se mýlí.

Doporuču shlédnutí dokumentů The Cove, Sharkwater a The End of the Linea budete se na toto téma dívat úplně jinýma očima. To co dělají asiati v oceánech po celém světě je opravdu nechutný. Věděl jste,že dnes je díky tomuto rybolovu o 90% méně ryb než před rokem 1950! Chce to jen vědět a zamyslet se!!

0/0
7.7.2010 14:45

certik_bertik

Re: Potížisti (chtěl jsem napsat aktivisti) se mýlí.

velryby by se lovit neměly, je to zvrácenost

0/0
7.7.2010 15:22

Hugo.Stiglitz

Je zvláštní kolik se v diskusích na iDnes

najde magorů, kterým stačí slovo aktivista a hned skáčou metr vysoko. A je úplně jedno jakej.

Proč je tu tolik zapšklejch trpaslíků?

P.S. Trpaslík může mít i dva metry:-)

0/0
7.7.2010 10:42

radim36

Re: Je zvláštní kolik se v diskusích na iDnes

protože u nás si ekologičtí aktivisté vyrobili svými činy renomé nevzdělaného idiota, který se reálnými argumenty  nedá přesvědčit a škodí a zdržuje dobrou věc, často mnohonásobně ekologičtější než je stávající stav. Který se aktivista svými činy snaží udržet co nejdéle.

0/0
7.7.2010 11:04

pppqqq

Re: Je zvláštní kolik se v diskusích na iDnes

Já bych i celkem rád věřil, že úředníci a politici veřejné správy nebo přidružených organizací (Ředitelství silnic a dálnic apod.) to opravdu myslí dobře, že poctivě zpracovávají projekty s ohledem na životní prostředí i dotčené obyvatelstvo, že bojují za dobrou věc, že stavby neprosazují bezhlavě z pozice síly. Jenže jak, když vidím, jak prohrávají soudní spory jak na běžícím pásu, a to nikoli z marginálních důvodů (např. dálnice D8), když úplatky a korupce jsou všude kam se podívám. (Tím neobhajuji filuty, kteří se za módní ekologii pouze schovávají a jen čekají na úplatek, stejně jako ti na druhé straně.)

0/0
7.7.2010 11:59

xmann

xxxxxxxxxxxxxxxxx

Tak pokud byl vydán mezinárodní zákaz lovu a většina zemí OSN souhlasila,měly by být Japoncům za porušování zákazů uděleny sankce.Stejně jako jsou za porušování mezinárodních dohod udělovány sankce třeba Iránu.Aťse každému měří stejným metrem.

0/0
7.7.2010 9:51

listy

Re: xxxxxxxxxxxxxxxxx

asi tak.ale prachy jsou prachy

0/0
7.7.2010 9:53

Naked and petrified

Re: xxxxxxxxxxxxxxxxx

Mozna ti uniklo, ze zaklad problemu je v tom, ze lov je povolen pro vedecke ucely, coz presne je oficialni japonsky duvod lovu: Lod ma na bocich obrovske RESEARCH a cely lov provozuje japonsky institut pro vyzkum kytovcu.

Takze jedine, co by "mezinarodno" muselo udelat, je prolkazat jim pred mezinarodnim soudem, ze si z toho akorat delaji prcu a lovi komercne.

Nebo ty jejich lode zacit potapet.

Sranda je, ze tam to velrybi maso nikdo mnezere, stat jen dotuje a udrzuje na zivu obrovsky velr. prumysl a Japoncito cele podporuji jen z principu, z duvodu "narodni hrdosti".

0/0
7.7.2010 10:00

Tom Hagen

Gut

Nesouhlasím sice s hromadným vybíjením velryb ani jiných zvířat (kromě parazitů), ale dávám Japoncům za jedna.

Konečně někdo potrestal tvory, kteří pd záminkou pseudoochrany přírody porušují zákony.

0/0
7.7.2010 9:08

Glock Mark VI

Re: Gut

To není trest, to je jen podmínka. Trestem by bylo, kdyby ho ten kapitán nechal hodit do moře. :-P

0/0
7.7.2010 9:14

Sir Humphrey Appleby

Re: Gut

jíte maso? pokud ano, pak podporujete masové vybíjení třeba skotu, kuřat nebo prasat :)  Dokud budeme maso ve jíst jako dnes (a já přestat nehodlám) můžemne si hrát na jeké humanisty chceme, ale faktem je že zvířata ve velkém vybíjíme. Zda jsou chovaná v zajetí nebo žijí divoce je už vedlejší - možná by se dalo říci že právě ta divoká jsou na tom mnohem lépe, ty jen usmrtíme, zatímco zvířata chovaní v zajetí na measo ve většině případů v podstatě mučíme po celý jejich život.

0/0
7.7.2010 9:15

koizumigadaisuki

Re: Gut

Jak jsem vam jiz odpovedel nize, bezni Japonci velrybi maso neji - nechutna jim. Tisice tun masa se vali ve statnich mrazirnach, jelikoz japonska vlada nechce ztratit tvar. Nemam nic proti pozivani masa, ale podobne ciste politicke hratky nemam rad.

0/0
7.7.2010 9:19

Sir Humphrey Appleby

Re: Gut

takže oni je loví jen proto aby je strčili do mrazáku? přiznávám že japonská mentalita je pro mne záhadou a pokaždé mne něco dokáže hodně překvapit, ale tohle snad nedává smysl ani jim ne?

0/0
7.7.2010 9:22

koizumigadaisuki

Re: Gut

Normalnim lidem, kterych je v JP vetsina, to smysl nedava. Bohuzel v JP maji politici stale dost jine postaveni, nez treba u nas, bezni Japonci je stale povazuji za nekoho, kdo je o nekolik trid na nimi, tak jim neprislusi reptat. A japonska vlada povazuje lov verlyb za jednu z tradicnich veci japonske kultury, tudiz pokud by jej pod tlakem zvenci zakazali, vypadali by jako slabosi. Smutne, hloupe...ale je to tak.

0/0
7.7.2010 9:35

Ultra Daddy

Re: Gut

Není.

0/0
7.7.2010 9:38

koizumigadaisuki

Re: Gut

Vazne? ;-D

0/0
7.7.2010 10:30

Ultra Daddy

Re: Gut

Teda spíš nevim, ale nemyslim si, že je to tak, jak říkáte Vy.

0/0
7.7.2010 12:30

Naked and petrified

Re: Gut

Je to ale presne tak. Viz vyse a nize - obrovsky velrybarsky prumysl a "narodni hrdost" plus prirozena japonska neucta ke komukoliv jinemu nez sobe samym - tim spise vuci zviratum.

0/0
7.7.2010 10:02

ModroPlach

Re: Gut

Mate na sve tvrzeni nejakou referenci?

0/0
7.7.2010 12:08

FernetNYC

Re: Gut

Yo mas recht ja taky jim maso a neprestanu.Ale to vybijeni jakym zpusobem to delaji bylo asi moc i na admina ze mi muj prispevek smazal.Zrejme moc krve.ps koukni na you tube- dolphin genocide in europe

0/0
7.7.2010 9:40

ArtistCZ

Re: Gut

Jó kdyby celý svět jedl maso stejně jako západ (my), tak za 2 týdny dojde. 80% populace se totiž živí přírodními dietami. Já jsem přestal jíst maso jenom z toho důvodu, že to co si koupíte v krámě má s mase už hodně málo společnýho. Samozřejmě že si v luxusní restauraci dám kvalitní steak, ale ty český hnusy se mi jíst nechce. Je to plný steroidů, nehejbe se to, je to vystresovaný a nežere to asi svoji původní stravu, takže no thank you. Zajímavé je, že mám od té doby mnohem víc energie a večer nejsem unavenej...

0/0
7.7.2010 13:28

Tom Hagen

Re: Gut

Asi jsem to špatně formuloval, je jasné, že jsou zvířata, která se chovají jen na maso (drůbež, hovězí, vepřové, ryby atd.) - měl jsem na mysli, že nesouhlasím s masovým vybíjením zvířat jen pro zbytečné a jinak nahraditelné věci - například velryby tuk kvůli tuku do parfémů, tygři a další zvířata kvůli srsti, želvy kvůli krunýřům, sloni kvůli klům atd.

0/0
13.7.2010 9:55

Danny_Kay

Re: Gut

Jake pseudoochrany? Jaky je tedy jejich pravy cil, kdyz ne chranit velryby? Zlikvidovat japonske rybare?8-o

0/0
7.7.2010 10:20

Stoura

Re: Gut

jaký cíl? Co třeba publicita?

0/0
7.7.2010 10:49

certik_bertik

Re: Gut

jak porušují zákony?

0/0
7.7.2010 15:23

Tom Hagen

Re: Gut

Třeba vniknutím do objektu, kde nemají co dělat a kam je nepovolaným vstup zakázán?  :-P

0/0
13.7.2010 9:43

certik_bertik

Re: Gut

za takovou prkotinu 2 roky?

0/0
13.7.2010 15:06

Tom Hagen

Re: Gut

Proč ne?  ;-)

0/0
16.7.2010 13:08

certik_bertik

Re: Gut

řekl bych že je to zbytečně moc, měli ho vyhostit a tím by to bylo vyřízeno

0/0
16.7.2010 15:18

;-)

Vlk se nažral a koza zůstala celá

Tak zas jednou všechno dobře dopadlo....

0/0
7.7.2010 9:08

certik_bertik

Re: Vlk se nažral a koza zůstala celá

co se vám nelíbí, vždyť dostal 2 roky a záznam v rejstříku trestů, to není málo

0/0
7.7.2010 15:25

Corason

bleh

http://www.csfd.cz/film/261679-cove-the/ zajimavej film

0/0
7.7.2010 8:47

Glock Mark VI

Re: bleh

Njn, Parmezáne, .... od té doby, co tam děláš komentátor, tak to jde s Tebou z kopce. ;-(

0/0
7.7.2010 8:49

a co třeba

Japonští podvodníci a ekoterorista soudce....

To jsou paradoxy.....

0/0
7.7.2010 8:32

švarný kapitán paznecht

Jak asi

může chutnat takovej Japonec?

0/0
7.7.2010 8:30

Ultra Daddy

Re: Jak asi

Může chutnat jako maliny, ale já se to nikdy nedovim.

0/0
7.7.2010 8:36

donny175

Re: Jak asi

R^R^R^ taky jsem na to myslel .... pulp fiction .... ;-D

0/0
7.7.2010 9:55

František Potřebný

Je to spravedlivy trest

Je to spravedlivy trest, pro ty, kteří chtějí bránit pokroku a vědeckému výzkumu.

0/0
7.7.2010 8:30

afk

Re: Je to spravedlivy trest

nebude vam tedy vadit, ze vas ulovime k vedeckym ucelum, ze ;) jo a v restauraci bude nove menu: Steak Potrebny. je to ale jen shoda nahod :)

0/0
7.7.2010 8:48

Glock Mark VI

Sea Shepherd

Njn, panáčci, chtít 3 melouny za potopení toho "bakelitového zázraku" Ady Gil chtít můžete, to je ale asi tak všechno. Ce je známo, tak se Ady Gil srazil s velrybářskou lodí asi 10x větší. Každý myslící námořník se nebude s o tolik větší lodí přetlačovat. Ostatně na youtube je dost videí, kde je vidět, že s Ady Gil jste, milánkové, jezdili pár desítek metrů od jiné lodi. To se nedá označit jako "bezpečná plavba" ani náhodou. Kdo riskuje, ten také může prohrát.

0/0
7.7.2010 8:28

nonick

Tak pod "záminkou" vědeckých účelů...?

To je takový problém veřejně se od této záminky distancovat? Vědátoři...Rv

0/0
7.7.2010 8:09

Tectosagos+

vědci a obecně inteligentní lidé

vám zjevně leží v žaludku... :-P

Váš požadavek je nesmyslný, vědci nejsou nějaká instituce která vydává stanovisko k politice.

Každý vědec má sice nějaký názor, ale ten z povahy vědecké práce obsahuje i skepsi sama k sobě. Není to církevní hlásání náboženství ani rvačka o moc (politika).

Pokud se vědci vyjadřují hlasitě tak jen u zásadních věcí jako vznik jaderných zbraní.

Jinak jednotlivý vědec může utrousit svůj názor, ale nikdo si toho nevšimne. A on se rozhodně nebude drát do novin se svým soukromým názorem.

0/0
7.7.2010 8:37

hrdý Buďžes

Masakry

Město Taiji na západě prefektury Wakayama negativně proslulo ve světě svou již 400 let starou tradicí brutálního lovu delfínů a velryb – zvířata jsou zaháněna do mělkých zátok a zde jsou ubodána k smrti. Delfíny potom jedí děti také ve školní jídelně, přestože je maso je však plné rtuti.

Delfíny potom jedí děti také ve školní jídelně, přestože je maso je však plné rtuti.

 Japonsko je jednou z mála zemí, kde se delfíni loví a Japonci se nad tím příliš nezamýšlí, podobně jako nad lovem velryb, které jsou japonskými velrybáři stále loveny navzdory mezinárodnímu zákazu.

Během lovů není možné navštívit město Taiji – francouzské ekologické organizaci Jeden hlas se přesto podařilo v r. 2004 pořídit záběry delfínů zoufale se snažících uniknout z mělčin, zmítajících se ve vodě rudé od krve.

0/0
7.7.2010 7:43

hrdý Buďžes

Re: Masakry

Fotografie  a videa  ukazují japonské rybáře utloukající tato vysoce inteligentní zvířata po tisících.  Jejich těla rozdrtily stroje  pro potravu lidem, ale pro i psy a kočky a na výrobu hnojiv. Co činí toto vyhlazování delfínů zvlášť odporným je obecně známý fakt, že mezi těmito jedinečnými zvířaty a člověkem existoval odedávna zvláštní vztah. Po věky jsou známy báje o pomoci delfínů lidem v neštěstí. Jacques Cousteau dokumentoval jak delfíni v africké Mauretánii přiháněli ryby lidem, a přírodovědec Tom Garrett slyšel  o amazonských  kmenech, které vyhledávaly přátelství delfínů,  kteří je chrániIi před piraňami a jiným nebezpečím...

0/0
7.7.2010 7:43

Ultra Daddy

Re: Masakry

Já zas slyšel o jednom zlým delfínovi, co pokousal nějakýho kluka.

0/0
7.7.2010 8:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.