Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nedaleko sesuvu půdy se měnil způsob ražby tunelu Blanka

V místě, kde se v noci propadl strop tunelu Blanka, dělníci razili kvůli zhoršeným geologickým podmínkám takzvaným vertikálním členěním. To je sice dražší a pomalejší, ale bezpečnější než horizontální členění. Taková ražba byla podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka prováděna ještě asi 50 metrů před místem sesuvu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

u.boat

Nebylo by jednodušší dělat to rovnou hloubené?

možná by po Praze nebylo tolik děr jako teď. ;-D

0/0
7.7.2010 13:23

Vlkov

Re: Nebylo by jednodušší dělat to rovnou hloubené?

Většina z tunelu Blanka na Praze 6 se buduje jako hloubená. Razí se pouze 500 m dlouhý úsek mezi Myslbekovou a Prašným mostem. Jinak od Strahovského tunelu až na Letnou je to hloubené. Takže až se budete zase snažit bejt vtipnej, posbírejte napřed nějaké informace.

0/0
8.7.2010 20:44

Darth.V

Třetí sesuv ?!

To už docela smrdí ! Asi je tam příliš provizí na tak levnou stavbu ;-D tak se musí šetřit jak se dá ...

0/0
6.7.2010 23:07

Helios, god of sun

Re: Třetí sesuv ?!

ne, to nesrmdi. Jen nejak s tihle nepocital. Udelalo se par vzorku, na jejichz zaklade se udelal celkovy vypocet. Jenze je po XY prevazeni pudy v PZE puda ulne jina, nez se myslelo (je to presouvani hromady na hromadu)...

0/0
7.7.2010 0:12

Manstein

Re: Třetí sesuv ?!

Setrit ?  Naopak, takhle se vydelava. Prace navic, zpusobena nepredvidatelnymi okolnostmi => navyseni ceny.

0/0
7.7.2010 11:28

jbubik

nejpřísněji potrestat.....

hlásá jeho načálstvo Blažek.

Tunelařině nerozumí, geolog taky není, stavař též ne, takže proč se tyhle poruchy dějí nechápe, leč blíží se volby, že........;-€

0/0
6.7.2010 22:18

obcanek

Re: nejpřísněji potrestat.....

Teda jestli někdo rozumí tunelařině,tak radní za ODS.To je základní předpoklad  pro jakoukoliv funkci na magistrátě.A když je navrch ještě náměstek primátora,tak to už musí být zkušený tunelář !

0/0
7.7.2010 17:16

tenosten

ale tady Metrostav

 není asi potřeba tak vehementně hanobit. Razit tunel v území víc jak tisíc roků obývaném, mnohde překopávaném, co kus terénu jiná geologie, jinde staletá navážka, kličkovat mezi budovami, inženýrskými sítěmi,  atd .........

0/0
6.7.2010 21:28

kvetla

Re: ale tady Metrostav

Už od středovělu tu byly pískovny a Hliniště.Kopal se tu hlavně kamnářský jíl.A navíc tam někde býval ,dnes zasypaný potok jménem Brusnice ( a jílový mokřad).Na ten kvalitní jíl se tam jezdilo údajně ještě za 1.světové,než to tam všechno zabral erár.O kus dál byla dokonce cihelna.Takže mi uniká ten umělý  údiv "znalců"

0/0
6.7.2010 21:47

bady.q

jak....

to že nedrželi svátek? Co je na tom tunelu tak extra důležitého?

0/0
6.7.2010 21:22

TigerM

Re: jak....

terminy a penale... ;-)

0/0
8.7.2010 2:52

PedroKV

V parku se vyčůral pes (a opilec),

podloží (nebo nadloží?) se rozrušilo, stalo se nestabilním a spadlo to. Příčinou sesuvu půdy jsou tedy chybějící veřejné záchodky.

0/0
6.7.2010 21:15

mosulský machredz

oo

doufejme, že METROSTAV nevyhraje zakázku na ražbu tunelu pod Červenohorským sedlem, až to jednou schválí 8-o

0/0
6.7.2010 21:09

HrubesaMares

Re: oo

a kdo jinej by ji mel vyhrat? tunely a stavby vubec se v tyhle republice obvykle nedelaj proto ze by byly potreba, ale proto aby penizky dotekly do spravnejch kapes. Pro srovnani: za penize co stoji blanka postavili chorvati 2/3 tunelu pres velebit - delsich a evidentne kvalitnejsich (a hlavne uzitecnejsich)Rv

0/0
6.7.2010 23:20

Fai Rodis

Re: oo

Velebit, Velebit... neni to nahodou skrz vapenec?

0/0
7.7.2010 0:41

TigerM

Re: oo

coz je uplna sranda, ... ale zalezi na geologickych podminkach... u nas to bude zeleznicni tunel Praha-Beroun, ovsem obavy tu jsou z krasovych ukazu, ktere nezle zjistit...

0/0
8.7.2010 2:54

jack007jac

kdepak

soudrzi s NDR udelali chybu? Asi nam nekdo fusuje stavbu, kdyz podle par geologu tady, bylo vse v poradku a kvalitne bez jakych koliv kapriku prozkoumano.

0/0
6.7.2010 21:08

jack007jac

Re: kdepak

samo ze tam melo byt "z" :)

0/0
6.7.2010 21:08

jbubik

Re: kdepak

zkus číst pořádně článek. V pískách a v navážkách se hloubí tunely špatně.......

0/0
6.7.2010 22:19

Vlkov

Re: kdepak

Ty písky a navážky jsou na povrchu. Tunel se razí v břidlicích.

0/0
6.7.2010 23:03

TigerM

Re: kdepak

to neni tak uplne pravda, na trase tunelu neni jen bridlice, ale i prave navazky a piscita puda... nehlede na casto nezmapovane stoly, sklepni prostory, apod....

0/0
8.7.2010 2:57

x.time

heh

to mate z toho ze to nechate stavet nejaky metrostav .... puste tam nase horniky a mate to za polovicni cenu a ani se jim to nikde nepropadne ;-D

0/0
6.7.2010 21:01

Vlkov

Re: heh

No jo, nechají za sebou vesele padat poval, ale hlavně, že to bude rychle. :-)

0/0
6.7.2010 21:17

Fai Rodis

Re: heh

Vlkove, nekdo tady psal, ze se kolem tunelu melo zpevnovat injektazemi (nebo neco takoveho) a ze se to ekologum nelibilo. Nevite o tom neco konkretnejsiho?

0/0
6.7.2010 21:48

Vlkov

Re: heh

Pokud by se něco mělo zpevňovat, nevěřte tomu, že by se bral ohled na tzv. ekology. Pokud se používaly injektáže, tak to byly injektáže tryskové (do zeminy se navrtá trubka, při jejím vytahování a současné rotaci z ní do strany stříká pod velkým tlakem injektážní směs - cementové mléko, které se promísí s okolní zeminou, takže výsledkem je v podstatě betonový pilíř - když se provedou vedele sebe a potom ještě v mezeře mezi nimi, vznikne souvislá stěna). Takto se zpevňovalo nadloží u portálu raženého tunelu, který je několik desítek metrů od místa havárie v blízkosti Prašného mostu.

0/0
6.7.2010 22:53

Fai Rodis

Re: heh

Dekuji.

0/0
7.7.2010 0:43

2012

VINÍK OPĚT NEZJIŠTĚN

Bylo to těsně vedle,kdyby se ministerstvo poroučelo, tak by se viník našel levou,nebo pravou zadní,spíše pravou,doufejme po tom volebním výsledku.[>-]EU[>-]

0/0
6.7.2010 21:00

Romský veletrh práce

Ten tunel už se propadl na tolika místech,

že by snad bylo rozumnější dokončit to jako vyhloubený příkop, který se v závěru zastřeší.:-P

0/0
6.7.2010 20:37

6x zablokovaný exorciska

Re: Ten tunel už se propadl na tolika místech,

jnj a co ty baraky na povrchu ;-D

0/0
6.7.2010 20:39

Xladi

Re: Ten tunel už se propadl na tolika místech,

Každý tunel který se hlubí má podobné případy, jenže tady je to nejvíce vidět, protože je to dost sledovaná stavba. Navíc je to v Praze dost složité v takové zástavbě. A spousta lidí se diví že metro Letňany končí v polích, ale je to celkem rozumné, je lepší to udělat na poli než to pak hloubit pod domy, které tam samozřejmě během, několika let vyrostou a z pole bude sídliště:-)

0/0
6.7.2010 20:45

jbubik

Re: Ten tunel už se propadl na tolika místech,

takhle to chtěli kopat komunisti. Příkop od Malovanky až do Stromovky.

0/0
6.7.2010 22:20

Vlkov

Re: Ten tunel už se propadl na tolika místech,

Ano a mělo to být v ose buštěhradské dráhy, která svým zářezem odděluje Stromovku od zbytku města. Po zasypání mělo dojít k propojení Stromovku s okolím. Tehdy se to pracovně jmenovalo Tunel ve Stromovce a na konci 80 -tých let proti tomu vznikly ohromné protesty v čele s nebožtíkem spisovatelem Nepilem (pán bůh mu odpusť a dej mu věčnou slávu). Nikdo sice nevěděl kudy ten tunel má vést, ale všichni (mimo obyvatel Veletržní ulice) byli proti. Do dneška si myslím, že to bylo daleko lepší a levnější řešení než je to dnešní. Ztratilo se tak 20 let, protože tehdy se předpokládalo, že se tento tunel otevře současně s tunelem Strahovským. Už tehdy pracovaly zelené iniciativy.

0/0
6.7.2010 23:19

TigerM

Re: Ten tunel už se propadl na tolika místech,

s tim bych nesouhlasil taky... predevsim s tim, ze nakonec se planovalo vest ve stromovce silnici na povrchu a mostem pres vltavu....

navic v nekterych mistech neni mozne jit z povrchu a to zrovna v mistech kde se to stalo...

0/0
8.7.2010 3:02

Vlkov

Re: Ten tunel už se propadl na tolika místech,

Vidíte, to je přesně to o čem mluvím. Nic o tom nevíte (nebo vaše představy jsou mylné), ale apriori s tím nesouhlasíte. Nikde ve Stromovce neměla jít silnice po povrchu. Tunel byl plánovaný v ose železniční tratě a byl patrový. Kolem tratě je jenom bezcenná náletová zeleň, která měla být po dokončení tunelu nahrazena kvalitní vzrostlou výsetbou (již v době přípravných projektových prací se ty stromy pěstovaly). Stávající železniční zářez měl být ve výsledku zlikvidován a Stromovka měla být napojena na přilehlou městskou zástavbu (v současné době se do Stromovky dostanete jenom na několika málo místech). Pravda je, že se zvažovaly varianty vyustění tunelu v místě dnešního železničního mostu přes ul. Dukelských hrdinů s jejím přemostěním a pokračováním mostem přes Vltavu a nebo pokračování přes Vltavu tunelem, čemuž projektant dával přednost, protože tady je už "přemostíno", ale byla to dražší varianta, což při tehdejším ekonomickém marasmu bylo rozhodující.

0/0
8.7.2010 21:53

kisspanda

Fakt samej odborník

Teda skutečně jsem geodet a skutečně pracuju na Blance (i když na hloubené části v Troji a na Letné), ale abych od PC dokázal vynést tolik jasných úsudků, to bych si tedy ani náhodou nedovolil. A srovnávat ražbu tohoto tunelu s průměrem tuším přes sedm metrů s ražbou metra (štítem), to je taky nářez!8-o

0/0
6.7.2010 20:37

Vlkov

Re: Fakt samej odborník

Průměr silničního tunelu je okolo 15 m, metra 5 m.

0/0
6.7.2010 20:54

kisspanda

Re: Fakt samej odborník

Tyvado a to jsem geodet! ;-D Samozřejmě tam mělo být poloměr, ne průměr! Moje bota!;-)

0/0
6.7.2010 20:59

BigM

Re: Fakt samej odborník

njn, ale smůla provázející tuto stavbu si o to přímo říká, nemyslíš?!

0/0
6.7.2010 20:58

politicky nekorektni asocial

Re: Fakt samej odborník

Já geodet nejsem, celkem chápu, že jsou tam zřejmě komplikovaný podmínky, ale i tak mám trošku podezření, že se na té stavbě maximalizuje zisk nad míru únosnosti :-/

0/0
6.7.2010 21:04

antizelenka

jo soudruzi

a teď si představte, že v dolech na Karvinsku padá ve štolách pořád něco sem tam balvan, někdy celá čelba....

0/0
6.7.2010 20:23

Vlkov

Re: jo soudruzi

Práci v dolech nejde srovnávat s ražbou tunelů (oboje má svá "špecifiká" :-))

0/0
6.7.2010 20:50

antizelenka

to je dnes zase nabl.. v álejích

a samý studovaný geodet a tunelář s 10 letou praxí a každý ví co a proč se stalo,

čest víjimkám a těm děkuji za rozšíření obzorů

P.S. dost mne zaujaly ty navážky u bastionů a zajímalo by mne jak změnily terén okolo, jen bohužel kdysi nebyly fotky, ale představuji si to jako v menších městech kdy se po bourání hradeb zavážely říčky a jezírka, to je na fotkách pěkně vidět

0/0
6.7.2010 20:21

6x zablokovaný exorciska

Re: to je dnes zase nabl.. v álejích

Geodet je zeměměřič, asi tam měl být geolog, ale jsem jen vystudovaný, geolog, se statnicemi i z geodezie ;-D

0/0
6.7.2010 20:38

Vlkov

Re: to je dnes zase nabl.. v álejích

Nic si z toho nedělejte, po mě spousta lidí chce na stavbu statistický výpočet. :-)

0/0
6.7.2010 20:57

politicky nekorektni asocial

Re: to je dnes zase nabl.. v álejích

Tak jim ho dejte. Takové statistické shrnutí, kolik staveb podobné konstrukce spadlo, nemusí být od věci a docela určitě to bude méně náročné než počítat nějakou statiku, ne? ;-D

0/0
6.7.2010 21:03

Vlkov

Re: to je dnes zase nabl.. v álejích

No upřimě řečeno, ona ta statika vychází ze statisticky zjištěné míry pravděpodobnosti, že to nespadne. A ta míra pravděpodobnosti není nikdy 100%. Takže to občas i padá :-).

0/0
6.7.2010 21:23

wcbaba

Když čtu příspěvky vypadá to, že tunel razí

neschopní blbci, zatím co odborníci se válí u počítačů a diskutují - což to takhle skusit obrátit ?  To by se to stavělo co ?

0/0
6.7.2010 20:20

antizelenka

Re: Když čtu příspěvky vypadá to, že tunel razí

R^;-)

0/0
6.7.2010 20:22

Horolezec-29

Re: Když čtu příspěvky vypadá to, že tunel razí

Ty skuteční odborníci nerozdávali "provize" - proto teď sedí u počítačů :-) I tak to lze vnímat! Zdař bůh!

0/0
6.7.2010 20:25

VentreSaintGrisFX

Největší stranda je,

že podle všeho to neruplo na čelbě, ale už ve vyražené části opatřené základním ostěním, což by teda povolit již nemělo.

0/0
6.7.2010 20:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.