- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Policisté označují konec školního roku a začátek prázdnin za jedno z nejrizikovějších období na silnicích."
Stejně jako je "diskriminující" spodní věková hranice, je tím i horní věková hranice.
Obé mají rozumné opodstatnění. Stejně jako můžete získat za určitých specifických podmínek ŘP i dříve, tak by měla být podmínka záskání i v případě vyššího věku.
Test by měl být kombinací zdravotních testů, testů reakční doby, orinetace případně dalších testů s platností na12 měsíců.
Posuvat hornu hranicu nad 18 rokov je nezmysel, nicomu to neprospeje. Dnes si vacsina spravi autoskolu este pocas strednej skoly alebo cez prazdniny po maturite ked na to maju kopu casu, ked to posuniete vyssie, bude vacsina z nich uz pracovat a budu mysliet len na to ako to spravit co najrychlejsie.
Měli by horní hranici zavést i u nás, je hrůza, kdo si troufá za volant sednout. Navíc starší generace ignoruje změny v dopravních předpisech - staříci nedávají přednost chodcům na přechodech, mají potíže na kruhových objezdech.
má věková skupina 20-30 let. Vemte jim řidičáky.
Stačí zdražit povinné ručení a budou jezdit opatrněji.
stačí aby třeba od 70ti každý rok až dva absolvovali jízdu se zkušebním komisařem. A pro spoustu lidí je auto jediná možnost jak se dostat do města k doktorovi a na nákupy. Navíc hlavní problém v nehodovosti je úplně někde jinde než u starých řidičů...
... ono u těch Italů to ale nebude zrovna věkem. To jsou mágoši, kam se na ně na silnicích hrabem. V tunelu dovolená 70, jedu 90 (skutečných, ne s kecajícím tacho), Ital klidně předjede přes dvojitou plnou a plácačky s odrazkama, protože je mu to málo. Zdaleka ne ojedinělý případ. Nebo úzká klikatá silnice, rovinky s bídou 50 metrů, nepřehledné zatáčky, ale ten kamion je třeba předjet i kdyby na chleba nebylo, co na tom, že dvě zatáčky jedou v protisměru naslepo. Nebo i tři čtyři zatáčky, když se takhle rozhodne předjíždět naloženej dodávkář. O nerozsvícených světlech v 10 večer se ani nemá cenu zmiňovat, i když třeba Francouzi to dělaj taky. Tohle pár sebranejch řidičáků dědkům moc nevytrhne
Přesně! Před mnoha lety mi kámoš co byl v Itálii vyprávěl jak se tam jezdí na křižovatkách. Přednost mají ti s nejhlasitějším klaksonem a nejvýkonnejším motorem. Vůbec se nedivím, že mají nejvíc mrtvých. Celé to je totiž v mentalitě národa - a tou je totální nedisciplinovanost!
Zrovna tak by se měla zvážit i spodní hranice. Statistiky nehod jasně vypovídají...
o čem pak? Že by měly děcka začít dřív, dokud se jednodušeji učí? :-P
(jinak ty statistiky v poslední době mluví spíš v neprospěch starších řidičů ;))
Někdo je senilní a nebezpečný v šedesáti, někdo duševně mladý a schopný řidič i v devadesáti. Je to individuální. Měly by na to být nějaké testy a pravidelné kontroly, ale paušalizace je nesmysl.