Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cesta k pražskému Andělu je dlážděná pekelnými zážitky

Hned první prázdninový den zkolabovala v Plzeňské ulici v Praze doprava. Na vině byla oprava tramvajové tratě mezi Řepy a Andělem. Náhradní autobusy X9 jezdily se zpožděním, auta stála v dlouhých kolonách. Lidem se dělalo nevolno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ješter 103

MHD

Jezdím do práce 3 km. Když mám auto v servisu jezdím MHD. Fakt se mi to vyplatí:

3 Km rovná se v autě (1.0 obsah) přesně 0.12 litru benzinu tj. 3,60 Kč za cestu do práce tj. počítám li klasickou SMS jízdenku za 26 Kč = zakouhleno o .22 tu cestu za cenu jizdenky absolvuji autem 7x zatímco MHD 1x. Tj když budu MHD jezdit deně tam a zpatky bude mě to stát 20x 26 tj. 520 Kč měsíčně když budu jezdit autem bude mě to stát 20x 3.60 Kč tj. 72 Kč mesíčně když budu jezditz MHD strávím na cestách 20x cca 40 minut tj. cca 13 hodin celkem když budu jezdit autem strávím na cestách cca 20x 3 minuty tj.1 hodina - vyberte si sami co je výhodnější pokud nevíte co s časem a penězi samozřejmě přeji úspěšnou cestu s MHD .( 999x třista miliardkrát blicí smajlík.)Rv

0/0
3.7.2010 22:30

Ješter 103

Re: MHD

Tj . odpovídající cena jízdenky MHD aby to bohatě stačilo na pokrytí nákladů , spokojenost zákazníků jejich motivaci i zisk společnosti to provozojící je max. 5 Kč. Ale za předpokladu že bude interval dojezdu autobusů do stanice max. 2 minuty a ne 15 až 20 aby to šlo srovnávat s efetkivitou samostatné dopravy autem.Rv

0/0
3.7.2010 22:33

Ješter 103

Re: MHD

btw kdyby mě nezdřovali tramvaje a autobusy jsem v práci ještě o minutu rychleji a o 60 hal levněji.;-ORv

0/0
3.7.2010 22:36

- Karel Infeld Prácheňský -

Re: MHD

Jó, jak by se tu krásně dýchalo kdyby vzduch nezasmrazovali auty sobci jako ty.

Už aby bylo zavedené mýtné za vjezd do Prahy.

0/0
4.7.2010 8:38

- Karel Infeld Prácheňský -

Re: MHD

;-D;-D;-D

Ty jantare, to auto jsi vyhrál v loterii nebo ti ho někdo daroval? Já jen, že vůz s obsahem 1.0 stojí takových 200.000 litrů. Za 5 let se cena takového vozu blíží nule.

Takže do toho tvého výpočtu přidej náklady na pořízení vozu + servis a jsi na úplně jiné částce, při které se ti již lístek Kč 18,- (jezdíš jen 3 km) na MHD vyplatí.

0/0
4.7.2010 8:37

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: MHD

R^

0/0
6.7.2010 0:39

signoreicecool

s křížkem po funuse

Zase aktuální zpráva, iDnes si ráno všiml, že v deníku E15 se píše o zkolabované Plzeňské a přispěchal se stejným článkem a stejnými citacemi, řekl bych ze jsou navíc jen opsané ze zmiňovaného deníku..:-/

0/0
3.7.2010 0:18

kenx

Re: s křížkem po funuse

Není E15 a iDNES stejná společnost? ;-)

0/0
3.7.2010 8:38

signoreicecool

Re: s křížkem po funuse

není. Mladá Fronta a.s. nevydává MF Dnes, ta patří společnosti Mafra. jsou to dvě ruzné firmy a redakce

0/0
3.7.2010 8:55

kenx

Re: s křížkem po funuse

oops :) Máte bod a samozřejmě pravdu. E15 pravidelně čtu a žiju ve velkém omylu. Přiznám se, že mě zmátl název deníku a název firmy. Svou výtku tedy beru zpět.

0/0
3.7.2010 17:06

Foton-x

Já to prostě nepochopím

Proč každý  2 - 3 roky musí DP vykopávat koleje na stejném místě. Když neumí udělat jednou a pořádně, ať to přenechají tomu kdo to umí !!

0/0
2.7.2010 23:28

Aesculap

Re: Já to prostě nepochopím

Na stejném místě? Kdy naposledy byla uzávěrka mezi Andělem a Řepy? Pořádná rekonstrukce se plánovala myslím někdy na rok 2002, ale přišly povodně a nebyly pak na ni peníze...

0/0
3.7.2010 0:18

danny47

Re: Já to prostě nepochopím

V klidu, chybí mu tam nula - kvůli takové drobnosti přece nepřijde o možnost kopnout si do takové malinkaté firmy jako je DP, resp. struktury jako je  MHD v  Praze.... ON by to (celou tu opravu) určitě zorganizoval tak, že by byla hotová za noc... ;-)

0/0
3.7.2010 10:31

kenx

Re: Já to prostě nepochopím

Intervaly jsou o něco delší, ale v zásadě jste praštil hřebíček na hlavičku. Je třeba se zbavit (tam kde to jde) nevhodných BKV panelů (částečně za to může jejich špatná kvalita, životnost je dramaticky nižší než původně předpokládaných 30 let). Dále samozřejmě přechod na bezžlábkové koleje. O tom, že změny budou pro moderní tramvajové soupravy potřeba se vedělo už dávno, smutné je, že se změny začaly dělat až letos. Proto se může stát, že se bude rekonstruovat i trať, která byla rekonstrovaná před pár lety - bude se měnit technologie tramvajového tělesa ... Kocourkov, poděkujte vedení DP a magistrátu, jak skvěle umí plánovat a hospodařit.

0/0
3.7.2010 8:37

- Karel Infeld Prácheňský -

Řešení je jednoduché.

1 jízdní pruh pro autobusy MHD.

1 jízdní pruh pro automobily.

0/0
2.7.2010 21:12

Aesculap

Re: Řešení je jednoduché.

To by znamenalo mít 2 pruhy v jednom směru. Ale to tam teď k dispozici není, nebo aspoň ne v celé délce. Jeďte se tam podívat...

0/0
3.7.2010 0:19

Dr. Fe(2)

Revoluce už začala ?

Že vidím na fotce barikády z dlažebních kostek a drancující dav. A co Bém  s Jančíkem ? Už je dav lynčoval ?

0/0
2.7.2010 17:04

paja.butcher

Nechápu

Nechápu čemu se milý cestující diví, DPP i ROPID avizují už měsíce, že je pro lidi jedoucí na Řepy zavedená vlaková linka S65, dokone až Na Knížecí. Ne, lidi radši jedou autobusem v koloně (o kterým všichni věděli že budou) a rozčilujou se nad nedodržováním jízdních řádů.

A pokud to jede 20 minut na Bertramku tak nechápu, proč nejedou na Zličín a odsud pěšky, na Řepy je to pěkná procházka na 20 minut.

0/0
2.7.2010 16:27

danny47

Re: Nechápu

Protože vždycky jezdili přes Anděl tramvají, tak už je úspěch,že jsou schopný místo do tramvaje vlízt do autobusu.... Tu vlakovou zastávku by nemuseli najít....

0/0
2.7.2010 16:47

fanda357

Re: Nechápu

Ze Zličína na Bertramku 20 minut? To ani autem. Vlaková linka? Jednou z půl hodiny, jen v pracovní dny a jne v čase od 6 do 20 hod. a to někde v radiu říkali, že jsou nějaké problémy s platností lístků (snad jen v metru, už ne tramvaj a autobus)

0/0
2.7.2010 17:15

Martin Šubrt

Re: Nechápu

Lístky na MHD i tramvajenky pochopitelně platí, jen tam není bezplatná doprava nad 70 a neplatí režijky DP, tedy stejná pravidla jako v ostatních vlacích v Praze. ČD prostě nejsou integrovány ještě zcela.

0/0
2.7.2010 21:49

topič elektrárenský

Re: Nechápu

Jenže ne každý jede od Anděla do Řep, ale třeba jen na některou ze čtrnácti zastávek mezi nimi. Tam pochopitelně musí použít náhradní autobus, vlak je mu k ničemu. Je zvláštní, že se vůbec ještě někdo diví "dokonalé organizaci" náhradní dopravy, kdy autobus jede spolu s automobily v jedné popojíždějící koloně. Tato situace se pravidelně opakuje v rúzných částech města, naposledy pokud vím při výluce trati do Modřan. Stejně jako se opakuje naplánování začátku výluky na první den prázdnin, kdy spousta lidí odjíždí auty ven z města.

0/0
2.7.2010 20:56

danny47

Re: Nechápu

Až na to, že v tomhle "článku" exhibují právě lidé cestující z Řep na Anděl...

(Navíc to náhradní eSko staví ještě v Jinonicích)

0/0
3.7.2010 10:33

Martin Šubrt

Re: Nechápu

Víte, ale ono 75% lidí nejezdí z Anděla do Řep.... Jezdí na Bertramku, U Zvonu, Klamovku, Kavalírku, Kotlářku, Poštovku, Hotel Golf, Vozovnu Motol.... Navíc ten vlak má tak kapacitu jedné tramvaje za půl hodiny. Ten je skutečně určen sotva pro lidi z okolí konečné Sídliště Řepy. Lidi z Blatin a Slánské u by měli využívat bus 725 k metru Stodůlky. Lidi z Hlušičkovy a pár od Krematoria mají možná nejrychlejší využít z centra tramvaj 8 a na Vypichu přestoupit na 180. Přesto ale domimantní zátěž tvoří až zastávky od Motola k Andělu a tam nezbývá, než jezdit X-9. A protože někde při stavbě ani dva pruhy vedle nebudou, aby se dal jeden vyčlenit busům, tak to bude opravdu zajímavé...    

0/0
2.7.2010 21:48

paja.butcher

Re: Nechápu

Přesně tak, ne každý jede až Řep, nicméně nemůžu se zbavit dojmu, že právě těmto lidem zabírají místo v náhradních autobusech lidi, jedoucí na Řepy, kteří přitom mají několik jiných možností a přesto neustále remcají, jak je tam teď hrozná doprava.

Z Řep jezdí autobusy na metro B i A, teď dokonce vlak, ale přesto si každý vystojí frontu na NAD X-9 a vesele si zanadává na DPP, co že jim to dělají za nepřístojnosti.

0/0
3.7.2010 22:04

Aesculap

Re: Nechápu

Ano, o rekonstrukci vím dokonce už někdy od jara, ne-li od zimy. Ale k čemu je mi dobrý vlak S65, když potřebuji jet do Motola? Linka 167 byla ve čtvrtek úplně nepoužitelná, jednou za dlouhou dobu přijel na Anděl naprosto přecpaný autobus, kam se už člověk nevešel. Jediné, do čeho se dalo vlézt, byla linka X9. Jenže jak ta, tak 167, se plazila třeba jen na Bertramku asi 40 minut. Nevím, kdy jela paní redaktorka, ale asi v době, když už se to nějak rozhýbalo... Ráno a ještě asi tak kolem deváté to dost hrozné...

0/0
3.7.2010 0:22

kenx

BIGMAN

Tady mám pro uzavírku pochopení, ale co si mám myslet o nedělním celodenním uzavřením Strakonické ve směru do centra kvůli nějakému závodu v trianonu! To je otřes. Snad jsou i jiné komunikace a nebylo potřeba zavírat rychlostní silnici !!

0/0
2.7.2010 16:08

kenx

Re: BIGMAN

Teď koukám, že tahle akcička se konala už v roce 2007 a pak každý další rok. Pro každý ročník jsem našel po netu spoustu negativních ohlasů, kolik dopravních problémů akce způsobila. S magistrátem to však ani nehlo ... Pěkný článek z roku 2007: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007090901

0/0
2.7.2010 17:08

opportunity

Re: BIGMAN

To víš, závod po okreskách v Horní Dolní není tak zajímavý ;-D

0/0
2.7.2010 22:08

Tomaseq

Náhradní doprava

Bych tu náhradní dopravu autobusy nejradši někomu omlátil o hlavu. Ono se jim to rozhoduje z pohodlí klimatizovaných kanceláří. Z těch nevidí ani před barák, natož na odklonovou trasu. Není to žádná sranda popojíždět v uzavřené sklenene krabici bez klimatizace. Ony ani ty autobusy nejsou staveny na takove popojizdeni v takovem vedru. Udajně pokud se autobus přehřívá (vaří chladící kapalina) řidiči pouštějí topení, aby vůbec vůz uchladili ...

0/0
2.7.2010 15:56

danny47

Re: Náhradní doprava

Takže měli použít vzducholodě nebo najmout rikšy?

0/0
3.7.2010 10:34

fanda357

A co čekali?

k tomu je rozkopaný Vypich a Hradčanská, takže ani auta nemají jinou cestu a všichni jedou po Plzeňské. Jen bych doplnil, že jízda 2 pruhy je značný efemismus - dělníci běžně zavírají jeden pruh, ač k tomu není žádné dopravní značení (takže vlastně načerno) a navíc jeden pruh je vyhražený pro busy a taxíky. A nejlepší je, že o kus dál stojí policajt, který chytá auta jedoucí ve vyhrazeném pruhu - to, že do toho pruhu je tam natlačili stavaři (vlastně načerno), už ho nezajímá. To nemohli počkat, až bude hotový kompletní obchvat, aby se to dalo objet alespoň přes Slivenec a Lahovice?

Ne, to se musí najednu rozkopat Anděl, Plzeňská (od Anděla po Řepy), Vypich, Hradčanská, Národní takže stojí celá Praha, přes Jiráskův most, Resslovu, Karlovo nám., Holešovice, a všechny navazující.

Hezky odřízli Jihozápadní město

0/0
2.7.2010 15:56

Deph

Re: A co čekali?

Metro i vlak jezdí. I tramvaje na bílou horu (do Řep kousek).

S dopravou domů za Zličín nemám žádný problém.

Že jsou lidi líní a neumí použít své nohy....jejich problém.

0/0
2.7.2010 16:43

fanda357

Re: A co čekali?

Ehm,

1. nepsal jsem o MHD, ale o autech

2. na Klamovku, na Kotlářku například je z Bílé Hory dost daleko

3. metro je fajn do té doby, než tam skočí sebevrah

0/0
2.7.2010 17:11

isabell

Re: A co čekali?

... jasně a  za 4. navíc ne všichni jsou natolik pohybliví, aby mohli urazit "pár" kiláků po svých a ještě v takovým počasí a občas je prostě i pro tyhle lidi nutnost někam svépomocí vyrazit ...

0/0
3.7.2010 16:58

paja.butcher

Re: A co čekali?

Pokud vím, jak ba Bílou Horu, tak na Vypich jezdí autobusy. Z Řep a Motola. Takže nikdo nikam po svých nemusí, jen se stačí podívat na něco jiného než milovanou "devítku" :-)

0/0
3.7.2010 22:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.