Diskuze

Opilí poslanci za volantem už se za imunitu neschovají

Až příště zastaví policisté při silniční kontrole opilého poslance, už mu nepomůže, že je poslancem. Dnes by se mohl snadno odvolat na imunitu a policisté by měli smůlu. Museli by žádat Sněmovnu o jeho vydání. Nově zvolení poslanci už sepsali první zákon a začali docela zostra. Chtějí hned měnit ústavu a například zcela zrušit imunitu na přestupky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DN

diviznaT no.4

2. 7. 2010 15:49
Pan Kalousek snad neřídí, nebo jo?

8-o

0 0
možnosti
UD

URB-Královna diskusí

2. 7. 2010 14:48
Konečně někdo přišel na to, že řídit vůz v nepříčetném

opilství je nebezpečné pro ostatní účastníky silničního provozu po celou dobu této zběsilé jízdy. Nikdo se však nepozastavuje, když jiní poslanci ve stejně nepříčetném stavu vymýšlí zákony a také ty zákony podle toho vypadají.

0 0
možnosti
PW

Paul Weiss

2. 7. 2010 13:30
Když už

lákáte čtenáře na alkohol za volantem v nadpisu, tak byste taky mohli v článku zmínit, že u tohoto přestupku podle zákona žádná pokuta na místě není - vždy to jde do správního řízení. Takže lepší rada než "snažit se to vyřešit na místě" by byla chovat se jak se sluší a patří imunita-neimunita...

0 0
možnosti
JDJOT

Judge Dredd je o5 tady

2. 7. 2010 12:33
Pamatuji si na jeden příklad zneužití tohoto institutu...

A to dokonce v ústavněprávní rovině:

Zadržení M. Sládka na 24 hodin umožnilo zvolení V. Havla prezidentem ve II. funkčním období v ČR.

Ad 1 - za přestupek nelze zadržet (to lze jenom za trestný čin)

Ad 2 - plně bude postačovat, že přestupek projedná mandátní a imunitní výbor plně v režimu zákona o přestupcích se sankcemi danými "poslaneckým" zákonem. Cca 10x toho co lze dát na pokutách. Stejně může mándátní a imunitní výbor odejmout řidičský průkaz.

Ad 3 - poslanecká sněmovna se pokouší o pěknou amatérštinu.

0 0
možnosti
JK

jarda

2. 7. 2010 12:59
Re: Pamatuji si na jeden příklad zneužití tohoto institutu...

Amatérem jste vy,pane "Judge Dredd 05tady". A jste si jistý,že Sládek nechtěl volit Havla? Je trstným činem,když opilý poslanec nabourá 5 aut se škodou 100 tisíc? Je nade vše jasné,proč se zrovna vy zastáváte takové imunity,jejíž výše neexistuje nikde na světě. A nakonec o té amatérštině PS: Konečně přišel do PS duch spravedlnosti,kterou poslanci i senátoři přad kamerami slibovali.  Tedy asi mimo vás. Chtěl by jste imunitu do smrti, nebo i po ní a i pro rodinné příslušníky a to nejméně do pátého kolena ?;-ORvX

0 0
možnosti
ML

šelma6005

2. 7. 2010 12:23
Chybí mi 4. bod

Ještě měli páni poslanci doplnit i 4. bod, že totiž obviněný poslanec se v dalším volebním období nemůže ucházet o mandát, resp. nesmí se opět dostat do parlamentu nebo sněmovny. Jinak hrozí, že obvinění poslanci se budou donekonečna skrývat před spravedlností.

0 0
možnosti
JK

jarda

2. 7. 2010 13:01
Re: Chybí mi 4. bod

Ano, máte naprostou pravdu. R^

0 0
možnosti
R

re_visor

2. 7. 2010 12:01
že prý...

"Vlastně je to trochu obrana proti tomu, aby zatčení poslance neparalyzovalo opozici." Ono je to PŘEDEVŠÍM obrana proti tomu aby vládou vedené represivní složky nemohly pozatýkat půlku opozičních poslanců, druhou půlku zastrašit a pak odhlasovat třeba zase jednou zákon o vedoucím postavení jedné politické strany ve společnosti nebo něco podobného.

0 0
možnosti
B

brkowycz

2. 7. 2010 15:36
Re: že prý...

Což je - mírně řečeno - to samé jako "paralyzace" opozice :-)

0 0
možnosti
ZW

cassul

2. 7. 2010 11:25
Imunita, ale

Poslanecká imunita je dobrá věc, aby se třeba navzájem nežalovali za urážky a podobně. Takže smysl má, ale na půdě sněmovny, v běžném životě nemá co dělat.

0 0
možnosti
D

donny175

2. 7. 2010 11:55
Re: Imunita, ale

R^ plně s Vámi souhlasím ....

0 0
možnosti
Z

zoufalec1

2. 7. 2010 10:12
taky dobře

cituji: "Vlastně je to trochu obrana proti tomu, aby zatčení poslance neparalyzovalo opozici."

Jestliže bude zatčen poslanec koalice jak bude tímto zatčením paralyzována opozice?

0 0
možnosti
JD

jdobry

2. 7. 2010 10:27
Re: taky dobře

U toho kdo je u vesla neni pravdepodobne, ze bude sikanovan aby se nemohl dostavit. V pripade opozice by kazda vladnouci strana uvitala podud se opozice na hlasovani nedostavi.

0 0
možnosti
MP

Mad3

2. 7. 2010 10:03
A....

A na co vůbec tu imunitu potřebují? Poslanec = ctnost a morálka v jednom. Nebo se pletu?

0 0
možnosti
BJ

jizzle

2. 7. 2010 10:17
Re: A....

máš pravdu, ale bohužel se je snaží zlí, zkorumpovaní lidé s pomocí policie odstranit, a tak aby je nemohli policisté šikanovat mají imunitu. Když třeba pojede poslanec na jednání a nějaký nezbeda zkorumpovaný podpllatí policii, aby ho zastavila, tak poslanec řekne: "Vidím do vás, chtěli jste mi zabránit v konání mé práce, ale to se nestane, protože mám imunitu," pak hodí míček, ze kterého po dopadu na zem vyskočí imunita a všechny zlikviduje... ale našel se jeden, který toho zneužil pod vlivem, kta ty míčky seberou všem pod vlivem, smutné

0 0
možnosti
PK

Menetekel

2. 7. 2010 10:00
Ten nadpis je fake

a uvádí čtenáře v omyl Rv

0 0
možnosti